abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7671282
ANKARA - Meer dan de helft van de Turkse vrouwen is slachtoffer van de geweld binnen de familie. Een artsenorganisatie uit Ankara maakte donderdag bekend dat uit openbare gegevens blijkt dat 58 procent van de Turkse vrouwen te maken krijgt met huiselijk geweld.

Het percentage ligt mogelijk nog hoger, "maar als gevolg van gewoonten en traditionele opvattingen zijn de werkelijke gegevens niet beschikbaar", aldus de woordvoerder van de organisatie. Hij wilde niet zeggen hoe de organisatie aan de gegevens is gekomen.

bron: nu.nl
====================================================
punt 1: rascistische reakties graag achterwegen laten.
punt 2: Ik hoor wel vaker dat het slaan van vrouwen bij hen cultuur hoort,
maar dan vraag ik me toch af hoe die cultuur zo tot stand is
gekomen.
punt 3:Wie van de autochtone bevolking heeft weleens zijn
vrouw/vriendin geslagen?
punt 4:Ik zou hier graag wat reakties lezen van de moslim fokkers
onder ons.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  Moderator donderdag 2 januari 2003 @ 19:32:02 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7671338
ik geloof dr geen drol van en bovendien klinkt het volkomen onzinnig en daardoor geloof ik dr geen drol van.

wat is je bron eigenlijk?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 januari 2003 @ 19:34:51 #3
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7671371
lees die post eens goed... staat ergens een stukje "Bron: Nu.nl"
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_7671374
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
ANKARA - Meer dan de helft van de Turkse vrouwen is slachtoffer van de geweld binnen de familie. Een artsenorganisatie uit Ankara maakte donderdag bekend dat uit openbare gegevens blijkt dat 58 procent van de Turkse vrouwen te maken krijgt met huiselijk geweld.

Het percentage ligt mogelijk nog hoger, "maar als gevolg van gewoonten en traditionele opvattingen zijn de werkelijke gegevens niet beschikbaar", aldus de woordvoerder van de organisatie. Hij wilde niet zeggen hoe de organisatie aan de gegevens is gekomen.

bron: nu.nl
====================================================
gekomen.
vrouw/vriendin geslagen?
onder ons.

Zou overigens best wel eens waar kunnen zijn

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 2 januari 2003 @ 19:35:36 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_7671385
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:32 schreef sp3c het volgende:
ik geloof dr geen drol van en bovendien klinkt het volkomen onzinnig en daardoor geloof ik dr geen drol van.

nu.nl, staat er toch

Heb je wel gelezen, of heb je dat niet gedaan omdat je niet kan lezen en er geen drol van gelooft omdat je niet kan lezen?

pi_7671386
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:32 schreef sp3c het volgende:
nu.nl, effe beter kijken.

Nou vooruit, voor deze ene keer dan.

gekomen.

Ach, stap eens in een tijdmachine aan ga eens in onze middeleeuwen rondkijken.

vrouw/vriendin geslagen?

Het zou niet eens in me opkomen en als iemand het zou doen is dat een teken van onmacht.

onder ons.

Sorry, ik val af.

[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 02-01-2003 19:40]

pi_7671397
Ik heb dit soort percentages ook wel eens m.b.t. mishandeling en aanranding in huiselijke kring van Nederlandse vrouwen gehoord.
pi_7671435
Dat er best veel geslagen word in Turkse kringen wil ik best geloven, maar ruim de helft? Lijkt me toch iets minder.
pi_7671458
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
ANKARA - Meer dan de helft van de Turkse vrouwen is slachtoffer van de geweld binnen de familie.
Het is het geweld, turk.
pi_7671478
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:38 schreef Disorder het volgende:
Dat er best veel geslagen word in Turkse kringen wil ik best geloven, maar ruim de helft? Lijkt me toch iets minder.
Het ligt er maar net aan wat er onderzocht is. Gaat het om vrouwen die stelselmatig mishandeld worden of zijn het vrouwen die minimaal één keer mishandeld zijn? Wat wordt verstaan onder mishandeling, een enkele klap of een aframmeling? Wat voor populatie van vrouwen is onderzocht, oudere vrouwen of een echte dwarsdoorsnede van de vrouwelijke bevolking? Het bericht is daar niet bepaald duidelijk over.
pi_7671486
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:39 schreef sineloco het volgende:

[..]

Het is het geweld, turk.

, flamebait....
Maar dit lijkt me wel ietsie overdreven eigelijk, meer dan de helft
Lijkt mij toch aan de overdreven kant...
pi_7671488
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:36 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb dit soort percentages ook wel eens m.b.t. mishandeling en aanranding in huiselijke kring van Nederlandse vrouwen gehoord.
dat is ook misselijk makend. en heeft niks met de nederlandse cultuur te maken. maar het slaan van moslim vrouwen door hun eigen partner schijt wel iets met cultuur te maken te hebben, en dan wil ik graag weten wat precies??
pi_7671495
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:39 schreef sineloco het volgende:

[..]

Het is het geweld, turk.

Zo staat het op nu.nl... http://www.nu.nl/news.jsp?n=93815&c=10
pi_7671537
Dit is een van de dingen waarom ik vind dat we turkije nog maar ff niet bij de eu moet betrekken. Mensen rechten zijn daar toch wel anders als bij ons.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  donderdag 2 januari 2003 @ 19:47:08 #15
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7671578
Dus de andere helft slaat hun man ?
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  donderdag 2 januari 2003 @ 19:51:44 #16
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_7671656
Jij stelt zoveel trieste regel op, dat ik hier niet op kan reageren. Daar word ik een beetje moe van, iedereen die een topic opent gaat eerst zeggen wat allemaal niet mag. Pleur toch op
Shocking is an art.
pi_7671680
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:44 schreef daburnd88 het volgende:
Dit is een van de dingen waarom ik vind dat we turkije nog maar ff niet bij de eu moet betrekken. Mensen rechten zijn daar toch wel anders als bij ons.
In Nederland worden geen vrouwen mishandeld ?
  donderdag 2 januari 2003 @ 19:53:59 #18
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7671692
Valt SM hier ook onder?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_7671727
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:51 schreef Jozzy het volgende:
Jij stelt zoveel trieste regel op, dat ik hier niet op kan reageren. Daar word ik een beetje moe van, iedereen die een topic opent gaat eerst zeggen wat allemaal niet mag. Pleur toch op
ik heb die twee zinnen van jou al 4 keer gelezen, maar kun je misschien uitleggen wat je me wil vertellen
pi_7671821
Ik dacht dat alleen Afghanen hun vrouw sloegen...
pi_7671845
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:41 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

dat is ook misselijk makend. en heeft niks met de nederlandse cultuur te maken. maar het slaan van moslim vrouwen door hun eigen partner schijt wel iets met cultuur te maken te hebben, en dan wil ik graag weten wat precies??

Sorry, dat snap ik niet helemaal. Hoezo heeft het slaan van vrouwen in Turkije opeens wel met cultuur te maken en in Nederland niet? Waar haal je dat vandaan?
pi_7671850
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:53 schreef gelly het volgende:

[..]

In Nederland worden geen vrouwen mishandeld ?

Oh jawel. Volop. Vooral Moslim-mannen hebben er een handje van. Maar het schijnt te mogen van hun boekje, dus wie zijn wij om er wat van te zeggen...
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_7671885
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 20:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik dacht dat alleen Afghanen hun vrouw sloegen...
Ja, dan moeten ze maar geen burqa's dragen die de enkels onbedekt laten. Ik noem dat gewoon uitlokking...
  donderdag 2 januari 2003 @ 20:05:21 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_7671914
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 20:01 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Oh jawel. Volop. Vooral Moslim-mannen hebben er een handje van. Maar het schijnt te mogen van hun boekje, dus wie zijn wij om er wat van te zeggen...

heb je cijfers knulletje? of voelt het gewoon lekker om te blaten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_7671938
Vrouwenrechten zijn in sommige landen niet veel waard, maar voor een land dat tot de EU wil treden verwacht je het niet.

Ikzelf heb mijn vriendin nog nooit geslagen maar het zal vast wel onder de Nederlandse bevolking voorkomen.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')