abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7670354
http://www.duurzaamnederland.nl/
In tegenstelling tot de slecht gekozen naam lijkt dit het tegenovergestelde van Leefbaar Nederland/LPF.
Wat vind iedereen ervan?
Weet iemand iets over de mensen op de lijst?
pi_7670384
quote:
Centrale uitgangspunten

» DUURZAAM NEDRERLAND introduceert een 'Derde Dimensie' in de Nederlandse politiek. De partij doorbreekt de gevestigde orde en ziet onder ogen dat onze cultuur voortdurend verandert in samenhang met de veranderende bevolkingssamenstelling. DN beseft dat de diversiteit vraagt om een andere denk- en werkwijze, die betere communicatie en een dialoog teweegbrengt, om het bindmiddel in de samenleving te versterken.

» DN wil de politiek dichter bij de burgers brengen.
De partij pleit voor (rechtstreeks) gekozen bestuurders zoals burgemeesters en de minister-president.

» DUURZAAM NEDERLAND streeft naar een alles omvattend duurzaam milieubeleid. Productie van afval moet met alle beschikbare middelen beperkt worden. Afval zal milieuvriendelijk, bij voorkeur in kringloopprocessen, verwerkt worden. Alleen de best mogelijke verwerkingsprocessen mogen voor dit afval worden gebruikt. Indien er niet met spoed drastische maatregelen genomen worden, dreigt de mensheid de volgende eeuwwisseling niet te halen.

» DN wil elke burger op zijn gedrag aanspreken. Wij bieden geen ruimte voor generaliserend gedrag, waarmee een individu een gehele groep in een verdachte hoek zet. Naast individualisme is er respect voor datgene waarin het individu collectief gedrag wil vertonen in de groep waarmee hij/zij zich verbonden voelt. DN wil alle taboes bespreekbaar maken.

» DN wil vanuit een gelijkwaardigheidprincipe alle talenten optimale ruimte bieden, zowel van 'nieuwe' als van 'oude' Nederlanders.

kies voor balans tussen mens en milieu - stem DUURZAAM NEDERLAND

Ik vind het redelijk goed klinken...
Maar om 1 of andere reden zie ik deze partij toch echt niet doorbreken.

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-01-2003 18:38]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7670453
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:29 schreef sweek het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? De economie ligt toch al plat(0.3% groei), hoeven ze dat niet meer te doen.
pi_7670505
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:33 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? De economie ligt toch al plat(0.3% groei), hoeven ze dat niet meer te doen.

Ben je bang dat je huismerk moet gaan kopen? ;-)
pi_7670531
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:33 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Groei = plat?

Duurzaam Nederland is trouwens ontstaan toen PFortuyn als lijsttrekker bij LeefbaarNederland werd gekozen - toen heeft zich een groepje afgesplitst als Duurzaam Nederland.

donderdag 2 januari 2003 @ 18:47:04 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7670638
quote:
Centrale uitgangspunten

» DUURZAAM NEDRERLAND introduceert een 'Derde Dimensie' in de Nederlandse politiek. De partij doorbreekt de gevestigde orde en ziet onder ogen dat onze cultuur voortdurend verandert in samenhang met de veranderende bevolkingssamenstelling. DN beseft dat de diversiteit vraagt om een andere denk- en werkwijze, die betere communicatie en een dialoog teweegbrengt, om het bindmiddel in de samenleving te versterken.

Synergie-blaat die beter op zijn plaats is in een bedrijfsvergadering.
quote:
» DN wil de politiek dichter bij de burgers brengen.
De partij pleit voor (rechtstreeks) gekozen bestuurders zoals burgemeesters en de minister-president.
politiek is al te dicht bij de burgers, dat blijkt wel uit het débâcle rond de LPF en aanverwante puinhopen, waarbij stereotype SBS6 kijkers denken dat ze -ineens- zich met de politiek moeten bemoeien, omdat het -de laatste tijd- zo vreselijk slecht gaat met het land (nee beste mensen, het gaat niet anders dan anders, alleen voor die realiteit steken jullie nu je kop voor in het zand).
quote:
» DUURZAAM NEDERLAND streeft naar een alles omvattend duurzaam milieubeleid. Productie van afval moet met alle beschikbare middelen beperkt worden. Afval zal milieuvriendelijk, bij voorkeur in kringloopprocessen, verwerkt worden. Alleen de best mogelijke verwerkingsprocessen mogen voor dit afval worden gebruikt. Indien er niet met spoed drastische maatregelen genomen worden, dreigt de mensheid de volgende eeuwwisseling niet te halen.
vertel dat maar tegen de VS die de voornemens rond het Kyoto-verdrag schendt (zoals verwacht).
quote:
» DN wil elke burger op zijn gedrag aanspreken. Wij bieden geen ruimte voor generaliserend gedrag, waarmee een individu een gehele groep in een verdachte hoek zet. Naast individualisme is er respect voor datgene waarin het individu collectief gedrag wil vertonen in de groep waarmee hij/zij zich verbonden voelt. DN wil alle taboes bespreekbaar maken.
ik ga mee hierin, tot de laatste zin; er zijn geen taboes meer over om te bespreken; dat is in die apenkooi van de afgelopen maand allemaal wel gedaan
quote:
» DN wil vanuit een gelijkwaardigheidprincipe alle talenten optimale ruimte bieden, zowel van 'nieuwe' als van 'oude' Nederlanders.
nee; ze hebben zich maar aan te passen aan de gast-cultuur; ik hoef niet nog meer moskees en hindu-tempels en ashrams erbij, noch vind ik dat het aantal kerken uitgebreid moet worden; heel ander verhaal wordt het als verschillende religies besluiten tot 1 gezamelijk gebedshuis... daar ben ik wel voorstander van...

en andere dingen, sorry... mijn vader heeft zich ook prima aangepast aan de bestaande cultuur; ik zie niet in waarom wij turks / marokkaans / etc. e.d. moeten gaan leren schrijven/spreken, als vrijwel iedereen nederlands en engels kan spreken en vaak ook andere europese talen

quote:
kies voor balans tussen mens en milieu - stem DUURZAAM NEDERLAND
nee (maar ook geen LPF / LN / etc.)... wat wel weet ik nog niet, want ik kan volgens sommige verkiezingstesten net zo goed SP / GL stemmen als VVD
vorige keren was het ook VVD
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_7670650
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:29 schreef sweek het volgende:

[..]

Maar om 1 of andere reden zie ik deze partij toch echt niet doorbreken.

Kheb al een idee welke reden dat is
pi_7670738
Duurzaam Nederland is inderdaad een afsplitsing van Leefbaar Nederland. Ze staan echter wat linkser in het politieke spectrum, een beetje een kruising tussen D66, SP en GL. Bekendste leden zijn Manuel Kneepkens (R'dams gemeenteraadslid voor de Stadspartij, 27e op de kandidatenlijst) en Luc Sala (Amsterdams TV-maker, 3e op de kandidatenlijst). Bij de vorige verkiezingen deden ze ook mee en haalden ze ruim 9.000 stemmen, ongeveer 0,1%. Bij lange na geen zetel dus, en ik verwacht niet dat ze bij deze verkiezingen veel beter zullen scoren.
  donderdag 2 januari 2003 @ 21:28:31 #9
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7673372
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:26 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
http://www.duurzaamnederland.nl/
In tegenstelling tot de slecht gekozen naam lijkt dit het tegenovergestelde van Leefbaar Nederland/LPF.
Wat vind iedereen ervan?
Weet iemand iets over de mensen op de lijst?
Een groen links kloon van een of andere Turk geloof ik.
Tsja .....
pi_7673392
Nog niet echt veel van gehoord.

Kansloze partij dus.

'Bugs'

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')