abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 december 2002 @ 22:41:47 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_7488553
Volgens vooraanstaand PvdA'er Job Cohen, burgervader van onze hoofdstad Amsterdam.

Cohen reageerde hiermee op de uitzending van Nova over haat predikende imams. Over die haatpreken lopen wel andere topics op Fok! dus even over de vergelijking van Cohen.

Absurd voor woorden in mijn ogen. Ten eerste heb ik nog nimmer van zelfmoordacties gehoord van Gereformeerde jihad strijders. Ook respecteren zelfs de meest zwaar gelovigen de Nederlandse Grondwet (met uitzondering van de SGP die vrouwen blijft achterstellen), en dat deden ze ook al 100 jaar geleden, dus waar heeft Cohen het in godsnaam over ??

Islamitische fundamentalisme zorgt overal ter wereld voor grote problemen, maar volgens PvdA'er Cohen zal dat in Amsterdam allemaal wel loslopen. Daarmee geeft Cohen aan dat hij geen snars begrijpt van wat Islamitische fundamentalisme inhoudt. En dat blijkt dus ook al uit zijn Veluwe vergelijking: De "Veluwe" erkent namelijk de staat als een instelling van God, waaraan de volgelingen onderworpen zijn. Deze Veluwe-stromingen gelden daarom als zeer gezagsgetrouw ten opzichte van de staat. Zij prediken dus geen jihad en andere staatsgevaarlijke en opruiende politieke preken om de staat in een afgrond te storten zoals de radicale imams dat wel beogen te doen, overal ter wereld trouwens.

De radicale imams die in hun preken elk gezag van de staat ontkennen en hun eigen staatswetten uitroepen als geldend boven de Nederlandse wetten, zijn niet met godsdienst bezig maar met politieke opruiing én staatsondermijning hetgeen in strijd is met de Nederlandse wet.

Burgemeester Deetman van Den Haag wil daar wel tegen in actie komen, maar Cohen niet, want zo stelde hij: Door de radicale islamieten aan te pakken jaag je alle islamieten in Nederland tegen je in het harnas en creëer je nog meer radicalen.

Cohen vergelijkt de imams dan ook maar liever met bepaalde groeperingen op de Veluwe. ,,Precies dezelfde uitspraken en opvattingen vindt je daar. Het gaat om een kleine groep, als je hier ontzettend veel aandacht aan besteedt, lijkt het of de hele islam zo is en denkt''.

Het is overigens niet de eerste keer dat deze PvdA burgervader zich vergaloppeert in zijn politieke correctheid. Eerder al greep hij niet in toen met name Marokkaanse jongeren een pro-Palestina demonstratie lieten ontaardden in een anti-Israël rel. Met spandoeken getooid met anti joodse leuzen en hakenkruizen werd nota-bene het vrijheidsbeeld in onze hoofdstad besmeurd, maar Cohen greep niet in. Geen één arrestatie.

Naar mijn mening valt van PvdA'er Cohen niets te verwachten als het gaat om de bestrijding van islamitische haat en integratie. Dat het een PvdA'er is lijkt me niet toevallig, daar van die partij immers al 30 jaar niets op dit gebied viel te verwachten.

Maar Wouter Bos zou een nieuwe wind laten waaien; Wel dan rest hem m.i. nog maar één oplossing; bij het hoofdbestuur van de PvdA vragen om de onmiddellijke royering Cohen als lid van de PvdA. Het kan toch niet zo zijn dat een vooraanstaand PvdA'er zomaar de straffeloos de hele Veluwe op één hoop met radicale imams kan gooien?? Aan de andere kant, in Nederland kan alles zolang je of gelovig bent of in het politiekcorrecte kamp verkeert.

=

Discussie over vergelijking Veluwe - Radicale imams graag en de politieke gevolgen. Dus niet over die imams ansich, dat weten we nu wel en daar zijn andere topics voor.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 22-12-2002 22:54]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 22 december 2002 @ 22:49:59 #2
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7488731
Ik vind de titel van dit topic zeer suggestief en eigenlijk ook onjuist. Cohen deed zijn uitspraken niet omdat hij de zwarte kousenkerk net zo erg vind als de fundamentalistische Islam, maar om te laten zien dat je alles wel in perspectief moet zien. Dezelfde soort uitlatingen die nu onmiddelijk worden gekoppeld aan extremisme en via de media aan terrorisme worden al sinds tijden gedaan door christenen in ons eigen land. De boodschap van Cohen is dat je door de enorme aandacht voor deze uitspraken wel eens kan vergeten dat het om een relatief klein clubje gaat.
quote:
Precies dezelfde uitspraken en opvattingen vindt je daar. Het gaat om een kleine groep, als je hier ontzettend veel aandacht aan besteedt, lijkt het of de hele islam zo is en denkt
Beeldvorming, daar gaat het om. Het is de boodschap van de pot, de ketel en zwart zien.

R@b doe me een lol en verander die titel, die gaat nergens over.

zondag 22 december 2002 @ 22:52:57 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_7488811
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:49 schreef Leonardo1504 het volgende:

R@b doe me een lol en verander die titel, die gaat nergens over.

Kom nou, Cohen zegt zelf: Quote: ''Precies dezelfde uitspraken en opvattingen vindt je daar.''

En dan zeuren over die titel????

pi_7488828

Deze tekst is geschreven op een christelijke lagere school. Ze was vast niet bedoeld om mij te indoctrineren (...). Moriaantje zo zwart als roet. Van godsdienst zijn heel veel mensen ongelukkig geworden. Obsedeer jezelf niet zo met gestoorde priesters.

zondag 22 december 2002 @ 22:54:54 #5
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7488869
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:52 schreef R@b het volgende:

[..]

Kom nou, Cohen zegt zelf: Quote: ''Precies dezelfde uitspraken en opvattingen vindt je daar.''

Ja jij doet precies hetzelfde als waar Cohen tegen ageert: dingen uit hun verband rukken.
pi_7489021
Die R@b is me het typetje wel. Altijd maar opruien, de helft van zijn post zijn suggestief, heeft vaak posts wat betreft allochtonen en negativiteit omtrend dat topic. Opruiende signatures, voorbeeld: "waar blijft onze marokkaanse Volkert van der G. .... blah blah AEL leider, knal dood, oid."

Het gaat lekker zo

[Dit bericht is gewijzigd door k3vil op 22-12-2002 23:03]

pi_7489059
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:01 schreef k3vil het volgende:
Die R@b is me het typetje wel. Altijd maar opruien, de helft van zijn post zijn suggestief, heeft vaak posts wat betreft allochtonen en negativiteit omtrend dat topic. Opruiende signatures, voorbeeld: "waar blijft onze marokkaanse Volkert van der G. .... blah blah AEL leider, knal dood, oid."
R@b staat hier niet ter discussie, graag reageren op zijn verhaal.
  zondag 22 december 2002 @ 23:02:58 #8
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7489066
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:01 schreef k3vil het volgende:
Ach ja ieder zijn mening, maar als je dit soort dingen wil bediscussieren is feitelijke juistheid wel gewenst.
  zondag 22 december 2002 @ 23:03:10 #9
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7489069
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:52 schreef R@b het volgende:

[..]

loop je zonder t foei foei admin
  zondag 22 december 2002 @ 23:03:15 #10
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_7489073
Wil hier verder niet op ingaan, alleen heb je wel een punt R@B....

En ik onderschrijf die.....

Ze daar en willen niet wakker zijn.........

De wat een en maar denken dat ze

Ik wordt er van ....

SLAPEN DOEN WE S'NACHTS.....

pi_7489097
Wat is eigenlijk de bron van dit verhaal? Of, indien je dit zelf geschreven hebt, waar kan ik de desbetreffende uitspraken van Cohen terugvinden?
  zondag 22 december 2002 @ 23:08:01 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_7489178
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:04 schreef Kozzmic het volgende:

Wat is eigenlijk de bron van dit verhaal? Of, indien je dit zelf geschreven hebt, waar kan ik de desbetreffende uitspraken van Cohen terugvinden?

De uitspraken van Cohen kon je zien en horen in de Nova uitzending van gisteravond en lezen bij Planet (ANP)

Reacties

Burgemeester W. Deetman van Den Haag ziet de contacten met de imams als een zaak van lange adem. Hij vindt dat wanneer er bepaalde ontwikkelingen in de samenleving zijn ,,waarvan je zegt dat moeten we niet'', het heel belangrijk is alert te zijn en dingen niet over je kant te laten gaan.

Zijn Amsterdamse ambtgenoot J. Cohen vergelijkt de imams met bepaalde groeperingen op de Veluwe. ,,Precies dezelfde uitspraken en opvattingen vindt je daar. Het gaat om een kleine groep, als je hier ontzettend veel aandacht aan besteedt, lijkt het of de hele islam zo is en denkt.''

zondag 22 december 2002 @ 23:11:30 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_7489270
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:03 schreef thetruth het volgende:

[..]

loop je zonder t foei foei admin

Die quote komt van het ANP, inclusief spelfout

Bovendien ben ik géén admin.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 22-12-2002 23:12]

zondag 22 december 2002 @ 23:11:51 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7489288
[edit: laat ook maar]

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 22-12-2002 23:15]

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 22 december 2002 @ 23:12:56 #15
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7489316
quote:
Cohen vergelijkt de imams dan ook maar liever met bepaalde groeperingen op de Veluwe. ,,Precies dezelfde uitspraken en opvattingen vindt je daar. Het gaat om een kleine groep, als je hier ontzettend veel aandacht aan besteedt, lijkt het of de hele islam zo is en denkt''.
Vindt je met dt? Loop je naar de hel?
  zondag 22 december 2002 @ 23:15:39 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_7489371
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:12 schreef thetruth het volgende:

[..]

Vindt je met dt? Loop je naar de hel?

Nummertje twee al, ga nou eens klikken doen op het linkje en kijken wat ik rechtstreeks heb gecopypastet van Planet (ANP) klik klik

Dacht niet dat dit topic over spelvouden van een ANP redacteur ging

zondag 22 december 2002 @ 23:18:03 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_7489433
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:11 schreef Verbal het volgende:

[edit: laat ook maar]

Was je nou wel of niet verbaast?

En vind je de vergelijking van Cohen terecht of onterecht?

zondag 22 december 2002 @ 23:19:50 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_7489481
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:18 schreef R@b het volgende:

Daarvoor vind ik één zinnetje in een kort artikel een beetje te weinig, eerlijk gezegd.

Maar dat ben ik.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_7489531
quote:
Op zondag 22 december 2002 22:41 schreef R@b het volgende:
Ook respecteren zelfs de meest zwaar gelovigen de Nederlandse Grondwet (met uitzondering van de SGP die vrouwen blijft achterstellen), en dat deden ze ook al 100 jaar geleden, dus waar heeft Cohen het in godsnaam over ??
Dat wat jij even terloops tussen haakjes vermeldt (als zou de SGP van verwaarloosbaar belang zijn zonder een trouwe en grote achterban) is nu juist hetgeen waar Cohen op doelt. Zwaar gelovige christenen in Nederland hebben wel degelijk overeenkomsten met sommige moslims, en sommige dominees prediken vrijwel dezelfde denkbeelden als sommige imams. Als je zelf in dergelijke kerken bent geweest, dan weet je dat dit klopt. Overigens heb ik wél bezwaar tegen de geografische aanduiding 'De Veluwe'; de bible belt in Nederland beperkt zich immers niet alleen tot dit gebied. De opmerking dat ze dit 100 jaar geleden ook deden, is natuurlijk totaal niet relevant voor de discussie.
quote:
De radicale imams die in hun preken elk gezag van de staat ontkennen en hun eigen staatswetten uitroepen als geldend boven de Nederlandse wetten, zijn niet met godsdienst bezig maar met politieke opruiing én staatsondermijning hetgeen in strijd is met de Nederlandse wet.
Deze imams maken gebruik van het recht op godsdienstvrijheid en de bij wet vast gelegde secularisatie die bepaalt dat de kerk (of de moskee) zich niet mag mengen met staatsaangelegenheden én dat de staat zich niet hoort te bemoeien met de inhoud van de geloofsbelijdenis en hetgeen in kerken en moskeeën wordt gepredikt.
quote:
Naar mijn mening valt van PvdA'er Cohen niets te verwachten als het gaat om de bestrijding van islamitische haat en integratie. Dat het een PvdA'er is lijkt me niet toevallig, daar van die partij immers al 30 jaar niets op dit gebied viel te verwachten.
Bestrijding van integratie? . Overigens heb ik andere partijen dertig jaar geleden ook weinig zien doen aan het bevorderen van integratie. De zogenaamde 'politieke correctheid' was de heersende tijdgeest die bijna bij alle partijen tot uiting kwam, met als enige uitzonderingen de SP en extreem rechts.
quote:
Maar Wouter Bos zou een nieuwe wind laten waaien; Wel dan rest hem m.i. nog maar één oplossing; bij het hoofdbestuur van de PvdA vragen om de onmiddellijke royering Cohen als lid van de PvdA. Het kan toch niet zo zijn dat een vooraanstaand PvdA'er zomaar de straffeloos de hele Veluwe op één hoop met radicale imams kan gooien?? Aan de andere kant, in Nederland kan alles zolang je of gelovig bent of in het politiekcorrecte kamp verkeert.
Cohen mag niet straffeloos iets zeggen over christenen in Nederland, maar jij mag wél straffeloos van alles schrijven over de islam en moslims? Beetje vreemd. Cohen trekt een vergelijking tussen bepaalde denkbeelden die in de islam voorkomen en denkbeelden van sommige christenen. Vergelijkingen tussen deze godsdiensten zijn heel gewoon en ook heel begrijpelijk. Lees er eens een theologisch boek op na dat handelt over de monotheïstische religies van deze wereld en je snapt waarom, .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_7489537
Dan mag Cohen wel eens aantonen dat er op de Veluwe dominees bezig zijn die oproepen tot vernietiging van de vijanden van het Christendom, etc etc.
pi_7489603
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:21 schreef RaisinGirl het volgende:

Zwaar gelovige christenen in Nederland hebben wel degelijk overeenkomsten met sommige moslims, en sommige dominees prediken vrijwel dezelfde denkbeelden als sommige imams. Als je zelf in dergelijke kerken bent geweest, dan weet je dat dit klopt.

Graag hoor ik van jou waarin deze dominees 'precies dezelfde dingen zeggen' als deze imams.
  zondag 22 december 2002 @ 23:24:25 #22
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7489613
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:18 schreef R@b het volgende:

[..]

Was je nou wel of niet verbaast?

Ik vind de opmerking van Cohen terecht, in tegenstelling tot de titel van dit topic. Cohen heeft nooit gezegd dat de Veluwse zwartekousenkerk net zo erg is als de fundamentalistische Islam (dat is wat de titel zegt). Hij heeft wel gezegd dat we uitspraken waar we heel lang geen aandacht aan hebben geschonken, buitenproportioneel veel aandacht geven nu ze opeens door moslims gedaan worden in plaats van door christenen.
pi_7489747
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Graag hoor ik van jou waarin deze dominees 'precies dezelfde dingen zeggen' als deze imams.

"De Moren mochten niet in het land komen". Dat begon al zo'n 1100 jaar geleden. R@b is ouderwets.
  zondag 22 december 2002 @ 23:32:13 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_7489843
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:21 schreef RaisinGirl het volgende:

maar jij mag wél straffeloos van alles schrijven over de islam en moslims? Beetje vreemd.

Mag ik dat? zo zo, volgens mij mag ik dat helemaal niet.

quote:
Deze imams maken gebruik van het recht op godsdienstvrijheid en de bij wet vast gelegde secularisatie die bepaalt dat de kerk (of de moskee) zich niet mag mengen met staatsaangelegenheden én dat de staat zich niet hoort te bemoeien met de inhoud van de geloofsbelijdenis en hetgeen in kerken en moskeeën wordt gepredikt.
Dat recht op godsdienstvrijheid was hier nooit geweest als de islam zich hier toen ookal had gevestigd. De islam geeft in zijn radicale vorm namelijk overal ter wereld aan de democratie omver te werpen en zijn eigen wetten in te voeren.

Daarom slaat Cohen ook finaal de plank mis, omdat de zwarte kousenkerk waar Cohen op doelt de scheiding van kerk en staat wel accepteert, en de fundamentalistische islam niet.

Maar met de oprukkende islam wordt het de hoogste tijd dat de vrijheid van godsdienst maar uit het wetboek wordt geschrapt als dat de enige manier is om radicale islamieten aan te kunnen pakken.

quote:
Zwaar gelovige christenen in Nederland hebben wel degelijk overeenkomsten met sommige moslims, en sommige dominees prediken vrijwel dezelfde denkbeelden als sommige imams. Als je zelf in dergelijke kerken bent geweest, dan weet je dat dit klopt.
Voorbeelden graag van sommige predikanten die in overvolle kerken (net zoals deze imams in moskeeën voor groot publiek tekeer gaan) pleitten voor de afschaffing van de democratie, het slaan van vrouwen en andere onoorbare zaken uit de reportage van Nova.
  zondag 22 december 2002 @ 23:33:37 #25
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7489885
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:24 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik vind de opmerking van Cohen terecht, in tegenstelling tot de titel van dit topic. Cohen heeft nooit gezegd dat de Veluwse zwartekousenkerk net zo erg is als de fundamentalistische Islam (dat is wat de titel zegt). Hij heeft wel gezegd dat we uitspraken waar we heel lang geen aandacht aan hebben geschonken, buitenproportioneel veel aandacht geven nu ze opeens door moslims gedaan worden in plaats van door christenen.

reageer daar eens op ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')