abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2002 @ 23:04:20 #1
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_7378517
Balkenende en de Geus hebben een wetsvoorstel in het geniep gemaakt waarbij toetreding alleen kan door beroepsziekte. Wordt onder de pet gehouden door Balkenende en de Geus. Wordt niet in de verkiezingscampagne gebruikt. Waar Pim Fortuyn om werd weggehoond, wordt op geniepige wijze ingevoerd straks.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_7378539
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:04 schreef Staal het volgende:
Balkenende en de Geus hebben een wetsvoorstel in het geniep gemaakt waarbij toetreding alleen kan door beroepsziekte. Wordt onder de pet gehouden door Balkenende en de Geus. Wordt niet in de verkiezingscampagne gebruikt. Waar Pim Fortuyn om werd weggehoond, wordt op geniepige wijze ingevoerd straks.
Balkenende is ook een achterbaks politicus. Maar ja, daar is de kiezer te blind voor om dat te zien.
  maandag 16 december 2002 @ 23:06:08 #3
22259 Fogerty
slapende account
pi_7378560
Ah, dan kopieer ik mijn post even hierheen. Het verdient idd ook wel een apart topic.

Wel uitgelekte stukken waar ik nogal van schrik. "Dit moet geheim blijven tot na de verkiezingen". Tuurlijk kun je raden dat het altijd zo gaat, maar ik vind het toch altijd weer even schrikken als er zo'n "bewijs" opduikt dat het idd echt gebeurt.

Hieperdepiep hoera!
  maandag 16 december 2002 @ 23:08:33 #4
19775 Slam
The True AoD
pi_7378611
Ik zag het net op DenHaag Vandaag, een geheim wetsvoorstel wat stil moest blijven tot na de nieuwe verkiezingen!
Heel erg achterbaks en buitengewoon asociaal.

CDA de Geus het sociale gezicht van dit kabinet my ass!

Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  maandag 16 december 2002 @ 23:09:26 #5
42366 Staal
pi_7378632
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Balkenende is ook een achterbaks politicus. Maar ja, daar is de kiezer te blind voor om dat te zien.

Die gereformeerde glimpiepers denken altijd dat ze procuratiehouders zijn van God. Hou ze in de gaten.

Balkenende is sowieso een vreemde snuiter, met zijn geweldige team, waarvan er drie al zijn opgehoepeld en een vierde zwaar aangeschoten wild is. Die gast is in staat om een team te bouwen zeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 16-12-2002 23:11]

Un certain jeune homme
pi_7378644
Linkse hetze tegen de rechtse politiek!

Hoelang zal 't duren voordat deze reacties hier opduiken?

Het plan is asociaal, en het achterhouden voor de kiezers is nog veel asocialer!

Maar, laten we afwachten wat De Geus erop te zeggen heeft. Hij moet wel de kans hebben zich te verdedigen.

pi_7378666
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:09 schreef Staal het volgende:

[..]

Die geroformeerde glimpiepers denken altijd dat ze procuratiehouders zijn van God. Hou ze in de gaten.

Balkenende is sowieso een vreemde snuiter, met zijn geweldige team, waarvan er drie al zijn opgehoepeld en een vierde zwaar aangeschoten wild is.

Nou nou, ik ben zelf ook gereformeerd opgevoed. Laat die belediging maar achterwege.
pi_7378688
Zo geheim nou ook weer niet. Was al een tijdje bekend bij het UWV enzo. Maar ik ben het met je eens dat het niet gaat zoals het hoort. Voorstel moet eerst gedaan worden in het openbaar.
  maandag 16 december 2002 @ 23:12:51 #9
42366 Staal
pi_7378695
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou nou, ik ben zelf ook gereformeerd opgevoed. Laat die belediging maar achterwege.

Dan zou jij het moeten weten. Is toch geen belediging trouwens. Is toch zo.
Un certain jeune homme
pi_7378724
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:12 schreef Staal het volgende:

[..]

Dan zou jij het moeten weten. Is toch geen belediging trouwens. Is toch zo.

Dat geformeerden achterbaks zijn ? Dat lijkt me toch vooral afhankelijk van de persoon, sommigen zijn achterbaks en anderen weer niet. Net als bij "normale" mensen

Natuurlijk is het geloof hypocriet, maar dat is een andere discussie die al elders gevoerd wordt.

pi_7378728
"De kiezer moet weer vertrouwen krijgen in de politiek", dat was toch ook zo'n gevleugelde Balkenende I - leus?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7378729
Dit was toch wat Fortuyn wilde. Het volk moet toch tevreden achterover leunen nu???
pi_7378741
Wat leuk dat iedereen het met elkaar eens is tot nu toe in dit topic
  maandag 16 december 2002 @ 23:15:44 #14
19775 Slam
The True AoD
pi_7378750
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:14 schreef SCH het volgende:
Dit was toch wat Fortuyn wilde. Het volk moet toch tevreden achterover leunen nu???
Fortuyn is dood. En ze volgelingen maken er een soep van.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  maandag 16 december 2002 @ 23:17:09 #15
42366 Staal
pi_7378791
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat geformeerden achterbaks zijn ? Dat lijkt me toch vooral afhankelijk van de persoon, sommigen zijn achterbaks en anderen weer niet. Net als bij "normale" mensen

Ik bedoel dat ze denken dat ze een heel speciale band hebben met God, specialer dan andere mensen en dat dat dus verwachtingen schept.

Voor de rest: iedereen is hypocriet. Dit is niet hypocriet zijn, maar gemeen spel.

quote:
Natuurlijk is het geloof hypocriet, maar dat is een andere discussie die al elders gevoerd wordt.
In wetenschap, filosofie en theologie?
[/quote]
Un certain jeune homme
pi_7378796
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:15 schreef Slam het volgende:

[..]

Fortuyn is dood. En ze volgelingen maken er een soep van.

Nee die voeren nu 1 van zijn verschrikkelijk slechte ideen uit. Dat kun je moeilijk soep noemen, eerder de geest
  maandag 16 december 2002 @ 23:18:04 #17
42366 Staal
pi_7378808
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:14 schreef Zander het volgende:
"De kiezer moet weer vertrouwen krijgen in de politiek", dat was toch ook zo'n gevleugelde Balkenende I - leus?
Je moet je verantwoordelijkheid nemen, zegt hij altijd. En niets uitsluiten.
Un certain jeune homme
pi_7378911
Het plan is helemaal niet asociaal, maar je moet je dan wel kunnen verzekeren tegen niet-beroepsziekten. Het plan van de SER was veel asocialer; mensen met burn-out en ME e.d. niet in de WAO.
  maandag 16 december 2002 @ 23:24:02 #19
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_7378938
Ben benieuwd wat dit voor effect heeft op de volgende peilingen...
pi_7378962
quote:
Ik geloof Marijnissen ook wel als hij zegt dat ze het wetsvoorstel bewust tot na de verkiezingen uit de publiciteit wilden houden... Het gaat ze wellicht nog een paar sociale stemmen van het CDA kosten. Ook geloof ik wel dat Balkenende indien nodig LPF zal vragen om mee te doen aan de coalitie met de VVD... En Mat Herben zal dan wel minister worden natuurlijk... Wat een vreemde lui zijn het toch.
I´m back.
pi_7378967
Het is ronduit beschamend, dergelijke achterkamertjes-politiek. En toch zijn we dit van het CDA gewend. Men beroept zich altijd op 'de zorgzame samenleving' terwijl deze partij met Lubbers als MP al de AOW'tjes van onze grootouders praktisch heeft gehalveerd. Opa na een leven van hard werken gedwongen naar de Aldi, en dan nog selectief moeten shoppen. Dat is mijn indruk van het CDA. En jawel, veel mensen stemmen CDA uit religieuze overweging, zonder vragen te stellen. Kijk maar eens naar Brabant en Limburg, de bolwerken van deze partij. Ik kots er op. JPB lijkt zeker op Harry Potter want hij tovert gevoelige voorstellen als dit direct onder tafel, om na de verkiezingen dit uitgewerkte plan door de formatie heen te jassen.
Eigen brokjes eerst.
  maandag 16 december 2002 @ 23:27:47 #22
42366 Staal
pi_7379022
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:22 schreef fokje het volgende:
Het plan is helemaal niet asociaal, maar je moet je dan wel kunnen verzekeren tegen niet-beroepsziekten. Het plan van de SER was veel asocialer; mensen met burn-out en ME e.d. niet in de WAO.
Maar het moet ook betaalbaar voor iedereen zijn, zo'n particuliere verzekering. Dat zal niet haalbaar zijn voor iedereen.

Hierdoor ontstaan er weer erg grote verschillen tussen de haves en de have-nots.

Un certain jeune homme
pi_7379099
quote:
Kortom we schaffen de WAO maar helemaal af? Dit soort plannetjes zijn er al decennia, en in elk land waar ze het hebben is het alleen een garantie op eindeloze rechtszaken en een vetpot voor particuliere verzekeringen.
pi_7379122
quote:
Ja we kunnen heel trots zijn op dit fantastische kabinet. Geen achterkamertjespolitiek meer ? Netjes hoor
pi_7379133
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:27 schreef Staal het volgende:

[..]

Maar het moet ook betaalbaar voor iedereen zijn, zo'n particuliere verzekering. Dat zal niet haalbaar zijn voor iedereen.

Hierdoor ontstaan er weer erg grote verschillen tussen de haves en de have-nots.

Of de vakbonden dwingen de werkgevers tot collectieve bedrijfsregelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')