quote:Essentie: Winnie zou op advies van Michiel Smit gebruik maken van een adreslijst van oud CP'86-er Vreeswijk.
HILVERSUM - Conservatieven.nl, de partij van het afgescheiden LPF-Tweede-Kamerlid De Jong, heeft de steun van extreem-rechts. Zeker tien ondersteuningsverklaringen voor de nieuwe partij zijn afkomstig van mensen uit de gelederen van CD en CP'86.Dat heeft een woordvoerder van de onderzoeksgroep Kafka maandagavond verklaard in het televisieprogramma NOVA. Volgens Kafka heeft M. Smit, de nummer twee op de lijst van Conservatieven.nl en momenteel raadslid voor Leefbaar Rotterdam, het vroegere Utrechtse raadslid Vreeswijk (CP'86) om handtekeningen gevraagd.
De Jong is woedend op de onderzoeksgroep. "Wij worden gedemoniseerd. Kafka kan op een proces rekenen." De Jong liet weten dat het ondoenlijk is alle voor deelname aan de verkiezingen noodzakelijke handtekeningen te controleren. De partij heeft in negentien van de negentien kiesdistricten voldoende handtekeningen (30) opgehaald om op 22 januari in die districten mee te doen.
EEA is opgeduikeld door KAFKA, en ongetwijfeld zal er hier weer geroepen worden dat KAFKA liegt en bedriegt en een terroristische organisatie is, dat de linkse media hier weer gretig op inspringen, maar eerlijk gezeg lijkt het mij niet beyond Winnie.
Vanavond te zien in NOVA, ik ga wel effe kijken.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 17-12-2002 10:16]
quote:KUTKAFKA weer. Wederom wordt rechts weer in een kwaad daglicht gesteld, walgelijk. Ik ben het BEU.
Op maandag 16 december 2002 19:55 schreef Verbal het volgende:
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag120/01(kon het niet knippen en plakken, dus de link).
Essentie: Winnie zou op advies van Michiel Smit gebruik maken van een adreslijst van oud CP'86-er Vreeswijk.
EEA is opgeduikeld door KAFKA, en ongetwijfeld zal er hier weer geroepen worden dat KAFKA liegt en bedriegt en een terroristische organisatie is, dat de linkse media hier weer gretig op inspringen, maar eerlijk gezeg lijkt het mij niet beyond Winnie.
Vanavond te zien in NOVA, ik ga wel effe kijken.
V.
quote:Je gaat een eigen partijbeginnen?
Op maandag 16 december 2002 19:58 schreef Huitzilopochtli het volgende:[..]
KUTKAFKA weer. Wederom wordt rechts weer in een kwaad daglicht gesteld, walgelijk. Ik ben het BEU.
:r:r
[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 16-12-2002 20:00]
quote:Volgens mij moet er extreem-rechts staan
Op maandag 16 december 2002 19:58 schreef Huitzilopochtli het volgende:[..]
KUTKAFKA weer. Wederom wordt rechts weer in een kwaad daglicht gesteld, walgelijk.
quote:zakdoekje erbij?
Ik ben het BEU.![]()
![]()
quote:Zozo.. grote woorden. Gaat ze de Kafka nu aanklagen?
De Jong is woedend en vindt dat ze door Kafka gedemoniseerd word
quote:Tsja, wat moet ik ervan vinden. Aan de ene kant zegt het natuurlijk wel wat over een partij als ze gebruik (moeten) maken van een adreslijst met contacten die ze hebben gekregen van iemand die bekend is in extreem-rechtse kringen. Aan de andere kant boeit het me niet zo uit welke hoek partijen hun ondersteuningsverklaringen krijgen. Als blijkt dat de Conservatieven.nl allerlei extreem-rechtse figuren voor zich laat lopen in de verkiezingscampagne zegt dat meer.
Persbericht 13 december 2002
Nova doorgeefluik KafkaDeConservatieven.nl verwijten NOVA actief mee te werken aan de beperking van grondrechten van de Nederlander, doordat zij zich als doorgeefluik van de organisatie Kafka laten gebruiken.
NOVA heeft vandaag, 13 december 2002, aan het einde van de middag een interview afgenomen met de lijsttrekker van deConservatieven.nl Winny de Jong en haar running-mate Michiel Smit. Hierin werd door NOVA verteld dat er ondersteuningsverklaringen uit 'extreem-rechtse' hoek afkomstig zouden zijn. NOVA gaf toe deze informatie toegespeeld te hebben gekregen door Kafka.DeConservatieven.nl vinden dat de grondrechten vrijheid van meningsuiting en (actief/passief) kiesrecht voor een ieder gelden. Er lijkt sprake van een fascistische tendens in de samenleving als de ene mening waardevoller is dan de andere. Voor deConservatieven.nl bestaat er geen 1e en 2e klas burger.
Voor alle duidelijkheid, iedere ondertekenaar van een ondersteuningsverklaring wordt door een gemeentelijke ambtenaar gecontroleerd of hij het actieve kiesrecht heeft. DeConservatieven.nl hebben geen enkele wet overtreden om ondersteuningsverklaringen te verkrijgen. Er is op zeer correcte wijze gevraagd of mensen de lijst willen ondersteunen.
De verkiezingsstrijd is begonnen. DeConservatieven.nl zijn er klaar voor.
http://www.conservatieven.nl/persbericht/persbericht_13dec_02.htm
quote:Het zou zeker niet slecht zijn, kafka begint zo ongeveer een beetje op de linkse versie van de ss te lijken.
Op maandag 16 december 2002 20:04 schreef eGo2k het volgende:[..]
Zozo.. grote woorden. Gaat ze de Kafka nu aanklagen?
quote:Ik denk dat je KAFKA noch NOVA iets kunt verwijten. Er bestaat zoiets als een vrije pers, die vrij onderzoek mag doen en die gebruik mag maken van alle informatie die hen toegespeeld wordt. Bij NOVA zullen ze heus wel afgaan op meer dan één bron. En aan wederhoor doen.
Op maandag 16 december 2002 20:06 schreef Kozzmic het volgende:
Het commentaar van de Conservatieven.nl...
[..]Tsja, wat moet ik ervan vinden. Aan de ene kant zegt het natuurlijk wel wat over een partij als ze gebruik (moeten) maken van een adreslijst met contacten die ze hebben gekregen van iemand die bekend is in extreem-rechtse kringen. Aan de andere kant boeit het me niet zo uit welke hoek partijen hun ondersteuningsverklaringen krijgen. Als blijkt dat de Conservatieven.nl allerlei extreem-rechtse figuren voor zich laat lopen in de verkiezingscampagne zegt dat meer.
Wat iedereen al dacht is via deze informatie een beetje harder gemaakt. Mevrouw de Jong begeeft zich met haar conservatieven in reactionair vaarwater.
Niet dat ze ooit een machtsfactor van betekenis zal vormen, maar de potentiele kiezer heeft zeker recht op deze informatie.
quote:Klopt, maar aan de andere kant vertrouw ik Winny ook voor geen meter.
Op maandag 16 december 2002 20:11 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Het zou zeker niet slecht zijn, kafka begint zo ongeveer een beetje op de linkse versie van de ss te lijken.
Lekker overzichtelijk en hoeven ze zich niet bij andere partijen aan te kloppen, zich gematigder voordoend.
En ach, veel stemmen zal die partij niet krijgen, mocht het waar zijn ( en ja, ik zet idd vraagtekens bij die organisatie Kafka), dan enkel kiezers uit die hoek.
quote:Dat lijkt me stug. Als je zelf onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' je ideeen wilt verkondigen, kun je moeilijk een ander ervoor aan gaan klagen.
Op maandag 16 december 2002 20:04 schreef eGo2k het volgende:Zozo.. grote woorden. Gaat ze de Kafka nu aanklagen?
quote:Ja, KAFKA is de SS, en CP'86-ers zijn brave gezagsgetrouwe burgers.
Op maandag 16 december 2002 20:11 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Het zou zeker niet slecht zijn, kafka begint zo ongeveer een beetje op de linkse versie van de ss te lijken.
En Michieltje Smit maar roepen dat hij niet extreem-rechts is, maar toevallig had hij het telefoonnummer van Vreeswijk nog ergens liggen.
V.
quote:Why not? Winny houdt niets voor zich. Ik zoek grotere geheimen achter andere partijen dan die van winny. Ik vind winny echt niet zo een uitzondering op de rest om eerlijk te zijn.
Op maandag 16 december 2002 20:14 schreef Disorder het volgende:[..]
Klopt, maar aan de andere kant vertrouw ik Winny ook voor geen meter.
quote:Ze deugen allebei niet, simpel toch
Op maandag 16 december 2002 20:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, KAFKA is de SS, en CP'86-ers zijn brave gezagsgetrouwe burgers.
quote:'Tantetje is hier, jaaaaaaaaaa, tantetje is hier...'
Op maandag 16 december 2002 20:15 schreef daburnd88 het volgende:Ik vind winny echt niet zo een uitzondering op de rest om eerlijk te zijn.
V.
quote:Ach ja, wat de cp'86 vroeger ooit was is het nu niet meer. Voor ons zijn de uitspraken nu al normaal die vroeger nog schokkerend waren, alleen heeft kafka dat niet door. En of michiel smit de tel nummer van madonna of van abu jahjah heeft liggen, het zou me een worst zijn.
Op maandag 16 december 2002 20:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, KAFKA is de SS, en CP'86-ers zijn brave gezagsgetrouwe burgers.
En Michieltje Smit maar roepen dat hij niet extreem-rechts is, maar toevallig had hij het telefoonnummer van Vreeswijk nog ergens liggen.
V.
quote:Extreemrechtse mensen zijn per definitie tegen de democratie. Het is een onderdeel van hun ideologie, naast allerlei andere minder gewenste opvattingen. Dus waarom zou het recht van deze mensen om een politieke partij te mogen oprichten net zo zwaar moeten wegen als bij stromingen die de democratie wel onderschrijven?
Op maandag 16 december 2002 20:10 schreef daburnd88 het volgende:
Ook extreem rechtse mensen hebben recht op hun partij en hun mening. Ze moeten zich wel aan bepaalde regels houden. Maar kafka praat altijd in de toon van verbieden. We zijn godverdomme een democratie waarin je mensen ook gewoon kunt zeggen als iets niet mag en ze kunt laten hoe het wel moet. Als ze nu bakstenen door ruiten van weet ik veel wat aan het gooien waren/zijn, dan is het wat anders.
quote:Inderdaad, bovendien kun je zeggen dat ik het curriculum mag weten van een potentieel *ahum* volksvertegenwoordiger. En nee, dan doel ik niet op Melkerts mogelijke SM-leven. Trouwens, we hebben al gezien wat er kan gebeuren als men op Jan Alleman gaat stemmen ( *cough* LPF *cough* )
Op maandag 16 december 2002 20:13 schreef Staal het volgende:[..]
Wat iedereen al dacht is via deze informatie een beetje harder gemaakt. Mevrouw de Jong begeeft zich met haar conservatieven in reactionair vaarwater.Niet dat ze ooit een machtsfactor van betekenis zal vormen, maar de potentiele kiezer heeft zeker recht op deze informatie.
quote:Verbal's brain has left the building.
Op maandag 16 december 2002 20:17 schreef Verbal het volgende:[..]
'Tantetje is hier, jaaaaaaaaaa, tantetje is hier...'
V.
quote:Dude, bron graag.
Op maandag 16 december 2002 20:18 schreef Staal het volgende:[..]
Extreemrechtse mensen zijn per definitie tegen de democratie. Het is een onderdeel van hun ideologie, naast allerlei andere minder gewenste opvattingen. Dus waarom zou het recht van deze mensen om een politieke partij te mogen oprichten net zo zwaar moeten wegen als bij stromingen die de democratie wel onderschrijven?
quote:At your service
Op maandag 16 december 2002 20:19 schreef Vampier het volgende:
Dat linkse tuig liegt vanalles bij elkaar zonder daar ook maar een bewijs voor te hebben. Tijd voor wat tegengas.... gelukkig woon ik nu in een land waar je wel mag zeggen wat je denkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |