abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7252983
Morgen heb ik een gastcollege economie van Wouter Bos. Daarna hebben we ruimte om met hem in discussie te gaan. Ik stem niet op hem maar wil natuurlijk wel een leuke discussie. Maar wat zou ik kunnen vragen / aan kunnen snijden?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 10 december 2002 @ 19:55:35 #2
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7253005
Vraag iets controversieels, iig niet iets waar hij zich snel onderuit kan lullen.

Veel plezier

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:07:18 #3
19775 Slam
The True AoD
pi_7253334
Vraag hem eens waarom hij altijd zo de popie jopie uithangt.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:07:50 #4
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7253345
vraag hem maar iets over vrije markt economie Maar dan VVD-stijl.
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:07:57 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7253350
Vraag hem ff waarom ie mij niet terug mailt!
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:09:04 #6
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_7253384

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_7253573
Gastcollege economie...? Dat zegt niet veel...
I´m back.
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:17:41 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_7253617
Vraag z'n telefoonnummer, jij stud jij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:18:28 #9
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7253643
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:07 schreef Slam het volgende:
Vraag hem eens waarom hij altijd zo de popie jopie uithangt.
Leuke vraag
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_7253661
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
Gastcollege economie...? Dat zegt niet veel...
Ligt eraan. Als je het kan betrekken op hoe hij denkt dat het verder moet met de Nederlandse economie is het wel leuk; komt er ook nog stukje politiek bij kijken!
Djespuwr
  dinsdag 10 december 2002 @ 20:20:22 #11
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_7253686
hij is natuurlijk wel staatssecretaris van financien geweest, dus hij zal wel kennis van zaken hebben
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_7253843
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:19 schreef Bikkelmannetje het volgende:

[..]

Ligt eraan. Als je het kan betrekken op hoe hij denkt dat het verder moet met de Nederlandse economie is het wel leuk; komt er ook nog stukje politiek bij kijken!

Wat zal hij zeggen denk je...? Zou het allemaal niet behoorlijk voorspelbaar zijn?
Leuke vraag zou voor hem zijn: opvoering van arbeidsproductiviteit in rijke landen gaat ten koste van de concurrentiepositie van Derde Wereldlanden. Hoe deze tegenstelling oplossen?
2de vraag: hoe gaat de sociaal-democratie straks de vergrijzing financiëren? Door mee te gaan met de neo-liberale nachtwakerstaat...?
3de vraag: wordt China in de 21 ste eeuw de enige economische grootmacht en welke implicaties heeft dit voor ons.
4de vraag: welke implicaties op lange termijn heeft de toetreding van Oost-Europese landen voor een land als Nederland. Verdwijnt alle industrie uit ons land?
I´m back.
pi_7255201
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zal hij zeggen denk je...? Zou het allemaal niet behoorlijk voorspelbaar zijn?
Leuke vraag zou voor hem zijn: opvoering van arbeidsproductiviteit in rijke landen gaat ten koste van de concurrentiepositie van Derde Wereldlanden. Hoe deze tegenstelling oplossen?
2de vraag: hoe gaat de sociaal-democratie straks de vergrijzing financiëren? Door mee te gaan met de neo-liberale nachtwakerstaat...?
3de vraag: wordt China in de 21 ste eeuw de enige economische grootmacht en welke implicaties heeft dit voor ons.
4de vraag: welke implicaties op lange termijn heeft de toetreding van Oost-Europese landen voor een land als Nederland. Verdwijnt alle industrie uit ons land?

Kijk, daar heb ik wat aan!
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 19:55 schreef amnesiac het volgende:
Vraag iets controversieels, iig niet iets waar hij zich snel onderuit kan lullen.
Ja, maar wat? .
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:07 schreef robh het volgende:
Vraag hem ff waarom ie mij niet terug mailt!
Als je een goede vraag had wil ik hem wel stellen hoor. .
pi_7255574
Je kunt je het beste richten op 1 onderwerp: bijvoorbeeld de hypotheekrente. Moet je je nog wel even verdiepen in dit onderwerpen, zodat jij op ieder antwoord van hem kritische vragen kunt stellen. Ik neem aan dat als je economie studeert, je wel enige bezwaren tegen het afschaffen van de rente-aftrek kunt verzinnen. Vervolgens iedere afdwaling van het onderwerp van zijn kant signaleren en daar een kritisch geluid over laten horen, zo van: "U dwaalt af, we hadden het over de hypotheekrente".

Uiteraard wel veel zelfvertrouwen hebben en uitkijken dat je niet af gaat.

pi_7255639
en waar vindt dit allemaal plaats ?
pi_7255854
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 21:37 schreef detulp050 het volgende:
en waar vindt dit allemaal plaats ?
quote:

Nieuwe keuzes voor een sterke economie

Gastcollege door Wouter Bos, lijsttrekker van de PvdA

Op woensdag 11 december 13.00 - 14.00 uur
Zaal KC07
VU Amsterdam, Boelelaan 1105

Het gaat niet goed met de economie: minder groei, meer werkloosheid en daling van de koopkracht. Wouter Bos laat op zijn oude universiteit in een gastcollege zien dat het echt anders en beter kan; kortom: Nieuwe keuzes voor een sociaal Nederland met een sterke economie.
Na afloop is er de mogelijkheid om in discussie te gaan met Wouter Bos.

pi_7255910
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 21:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Interessant. Ben wel benieuwd. Hoop dat je verslag doet op Fok!.
I´m back.
pi_7255987
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 21:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Interessant. Ben wel benieuwd. Hoop dat je verslag doet op Fok!.

Doe ik! Als ik een plaatsje kan bemachtigen want het zal wel druk worden en het is niet de grootste zaal waar we in zitten.....
pi_7273529
Vandaag dus het gastcollege gehad met de titel "nieuwe keuzes voor een sterke economie", en het was erg interesant! Bos heeft heel duidelijk uitgelegd hoe Nederland er economisch voor staat, hoe het CDA en de VVD dat wil oplossen, waarom dat 'verkeerd' is en hoe de PvdA het ziet. Die man is echt goed. Een stuk beter dan Melkert in ieder geval! Hij voelde zich duidelijk thuis en maakte grapjes. Ook Koole was er en nog een paar waarvan ik de naam niet ken maar de gezichten wel bekend voorkomen. Helaas was er nauwelijks ruimte voor het stellen van vragen. Er werden er maar drie gesteld.

Paar leuke uitspraken;

• Omdat Zalm zelf de Zalmnorm onderuit heeft gehaald spreekt Bos liever over de Kok-norm waar weer aan vastgehouden moet worden.
  • In het lijsttrekkersdebat op de VU (aanstaande maandag) daagt hij Balkenende uit om de discussie aan te gaan over de privatisereing van de ziektekostenverzekeringen.
  • Hij haalde verschillende hoogleraren van het CDA en de Teldersstichting van de VVD aan die tegen de bezuinigingen van het kabinet Balkenende zijn.
  • De drempel om vanuit een bijstandsuitkering weer te gaan werken moet verlaagd worden door belastingverlichting voor mensen met een minimum tot drie keer het minimum inkomen.
  • Mega-projecten met duidelijke private baten (maasvlakte, noordzeekanaal-sluizen) moeten op geen enkele manier gefinancierd worden door belastinggeld.
  • "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_7273904
    Net op het journaal: 33.000 werklozen erbij. Export daalt voor het eerst in jaren. Economische groei, nu en volgend jaar, 0%... Dus hij wil anti-cyclisch beleid? Hoe? Is er nog gesproken over de vergrijzing of was het onder druk van de economische malaise alleen maar korte termijn plannen?
    I´m back.
      woensdag 11 december 2002 @ 18:15:14 #21
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_7274006
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
    Net op het journaal: 33.000 werklozen erbij. Export daalt voor het eerst in jaren. Economische groei, nu en volgend jaar, 0%... Dus hij wil anti-cyclisch beleid? Hoe? Is er nog gesproken over de vergrijzing of was het onder druk van de economische malaise alleen maar korte termijn plannen?
    Ach maakt niet uit, de beurzen storten toch in: in Maart 2003.
    Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
    pi_7274179
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 18:15 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Ach maakt niet uit, de beurzen storten toch in: in Maart 2003.

...hé lolbroek, ik heb aandelen hoor...
    I´m back.
      woensdag 11 december 2002 @ 18:26:17 #23
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_7274197
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

...hé lolbroek, ik heb aandelen hoor...

Een klein beetje, hoop ik voor je dan.
    Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
    pi_7274243
    Goh, gaan PvdA'ers nu ook al 'subtiel' campagne voeren in collegezalen? Dacht dat ze alleen bij DitWasHetNieuws zaten...

Een lijsttrekker hoort zich niet 'zogenaamd' met lesgeven bezig te houden.

pi_7274308
    quote:
    Op woensdag 11 december 2002 18:28 schreef DennisMoore het volgende:

Een lijsttrekker hoort zich niet 'zogenaamd' met lesgeven bezig te houden.

Waar staat dat?
    I´m back.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')