abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7238898
De stelling :

Ik krijg het idee dat de landelijke 'leefbaar' partijen (LN, LPF, Conservatieven.nl) vooral de situatie in de grote steden voor ogen hebben, terwijl 80% van Nederland daar niks aan heeft. Partijen zoals Leefbaar Rotterdam/Utrecht kunnen veel beter die problemen herkennen en aanpakken, daarvoor kun je simpelweg geen landelijk beleid maken.

dinsdag 10 december 2002 @ 01:39:23 #2
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_7238958
Ben het volledig met je eens. Maar toch zouden ze in zekere mate wel een vinger in de pap moeten hebben in de landelijke politiek.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_7238993
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:34 schreef gelly het volgende:
De stelling :

Ik krijg het idee dat de landelijke 'leefbaar' partijen (LN, LPF, Conservatieven.nl) vooral de situatie in de grote steden voor ogen hebben, terwijl 80% van Nederland daar niks aan heeft. Partijen zoals Leefbaar Rotterdam/Utrecht kunnen veel beter die problemen herkennen en aanpakken, daarvoor kun je simpelweg geen landelijk beleid maken.

Als ze alleen integratie-problematiek en veiligheid in hun programma hebben... Nouja, en file-problematiek wellicht...
  dinsdag 10 december 2002 @ 01:44:58 #4
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7239000
Steden met 30.000 inwoners zijn ook al verziekt.
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
pi_7239018
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:44 schreef Netanyahu het volgende:
Steden met 30.000 inwoners zijn ook al verziekt.
Heb je ook nog iets ontopic te melden ?
  dinsdag 10 december 2002 @ 01:48:34 #6
13018 Redman
pi_7239027
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zat ook al te denken wtf bedoelt ie, maar aangezien ik zo stoned als een garnaal achter mijn pc zit dacht bij mezelf "laat maar".
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  dinsdag 10 december 2002 @ 01:50:09 #7
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7239036
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb vanavond genoten van de afleveringen van 2Vandaag, Netwerk, NOVA EN BvD.

Heerlijk zoals Sanne Wallis de Vries haar GL steun probeerde te verbergen.

Links zijn begint iets VIES te worden.
(Wat het al was, Naief iig)

dinsdag 10 december 2002 @ 01:50:26 #8
9756 Dentist
Toept over...
pi_7239040
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:39 schreef Redman het volgende:
Ben het volledig met je eens. Maar toch zouden ze in zekere mate wel een vinger in de pap moeten hebben in de landelijke politiek.
want?
  dinsdag 10 december 2002 @ 01:52:12 #9
13018 Redman
pi_7239053
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:50 schreef Dentist het volgende:

[..]

want?

Er zal toch nog steeds gebudgeteerd moeten worden en dan is het fijn als je wat inspraak hebt in hoeveel geld je district mag uitgeven inzake je eigen beleid.
  dinsdag 10 december 2002 @ 01:54:42 #10
9756 Dentist
Toept over...
pi_7239064
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:52 schreef Redman het volgende:

[..]

Er zal toch nog steeds gebudgeteerd moeten worden en dan is het fijn als je wat inspraak hebt in hoeveel geld je district mag uitgeven inzake je eigen beleid.

En daarvoor hebben we grote-steden-beleid...
pi_7239068
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:50 schreef Dentist het volgende:

[..]

want?

Bovendien, als je van mening bent dat instroom van nieuwe Nederlanders een grote rol speelt bij integratie-problematiek, dan dien je dat ook landelijk te beïnvloeden.
pi_7239084
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bovendien, als je van mening bent dat instroom van nieuwe Nederlanders een grote rol speelt bij integratie-problematiek, dan dien je dat ook landelijk te beïnvloeden.

Spreidingsbeleid lijkt me toch vooral een stedelijk en lokaal probleem.
pi_7239090
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Vooral als het een "niet-in-mijn-achtertuin" politiek wordt.
salva cum reverentia
pi_7239133
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:50 schreef Netanyahu het volgende:

[..]

Ik heb vanavond genoten van de afleveringen van 2Vandaag, Netwerk, NOVA EN BvD.

Heerlijk zoals Sanne Wallis de Vries haar GL steun probeerde te verbergen.

Links zijn begint iets VIES te worden.
(Wat het al was, Naief iig)

Met demoniseren van links schieten we al helemaal niets op.
Zowel links als rechts leveren hun bijdrage aan onze Nederlandse samenleving. We hebben beiden nodig voor een leefbaar evenwicht. We heben openheid en transparantie nodig, we heben debat nodig, we hebben ook respect nodig dat verdiend kan worden.

Middels grappen kunnen situaties soms doordringender worden geschetst opdat misstanden beter voor het voetlicht komen. Middels botte opmerkingen kunnen stompzinnige aanvallen van een soortgelijk verweer worden voorzien.

Het blijft echter een goede zaak als we onze bijdrage leveren met oog op een OPBOUWEND einddoel. Soms lukt dat niet omdat de voorzet te mooi, de grap te goed of ons inzicht te troebel is.

Terug op jouw reactie.
Wat wint onze samenleving erbij als links eenzelfde soort stigma opgeplakt krijgt als rechts? Mensen en meningen gaan ondergronds en komen tot een escalatie die niet licht te bedwingen is.

Gezien je sign refereer ik even aan de situatie in Palestina. Een politicus werd vermoord door iemand uit zijn eigen volk als gevolg van tekort aan openheid en respect en als gevolg van voortdurend stigmatiseren van mensen die een andere mening waren toegedaan dan de groep waartoe je jezelf rekende.

Ook nu is het land verscheurd, ook nu kunen menen maar moeilijk naast elkaar leven en ook nu zal het tijden gaan duren voordat benodigd wederzijds respect en vertrouwen voldoende is opgebouwd om vreedzaam te kunnen samen-leven.

Iets soortgelijks zie ik in Nederland niet graag gebeuren.

salva cum reverentia
  dinsdag 10 december 2002 @ 02:20:51 #15
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7239186
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 02:08 schreef hoppe het volgende:

[..]
knip

Iets soortgelijks zie ik in Nederland niet graag gebeuren.

OK, ik snap je punt, maar niet graag zien gebeuren is nou net waar we al 30 jaar mee bezig zijn geweest, de oogkleppen gaan af.
Ben benieuwd naar het spoeddebat van morgen.

Zoals ik al hier ergens heb gelezen, wat gebeuren moet, moet gebeuren.

En dat ziet er niet goed uit imho.

pi_7239305
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Spreiding is één ding. Instroom is echter iets heel anders. En dat is géén lokale politiek.
  dinsdag 10 december 2002 @ 11:35:40 #17
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_7241907
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 01:34 schreef gelly het volgende:
De stelling :

Dat idee heb ik eigenlijk ook. 'Leefbaar' werkt als lokaal concept aangezien er slagvaardig ingegaan kan worden op zaken die zich binnen de grenzen van een gemeente afspelen. Zodra die grens echter verruimd wordt naar de landsgrenzen wordt de problematiek en oplossingsgerichtheid navenant veralgemeniseerd, zodat het 'de verontruste burger' minder aanspreekt. De noodzakelijke vertaalslag van lokaal naar landelijk wordt imo niet of nauwelijks centraal gecoordineerd. Zo is LR veel meer 'Fortuyn-minded' dan hun collega's uit Utrecht. 'Leefbaar' vult in elke gemeente een gat, maar weet de gaten (nog) niet tot een structureel landelijk 'gat' te formuleren. Misschien dat het aan een duidelijke visie ontbreekt, maar anders zeker aan communicatie naar buiten en onderlinge afstemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')