abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7136803
quote:
Marijnissen wil een verbod op benzine

DEN HAAG - Als het aan SP-leider Jan Marijnissen ligt, komt er een verbod op het gebruik van benzine, diesel en steenkool. Daarmee wil hij gebruikers dwingen gebruik te maken van alternatieven, zoals auto's op elektriciteit.

Marijnissen doet zijn uitspraken in een interview met het ledenblad van vereniging Natuur en Milieu. "Als het zo evident is dat de ene vorm van energie milieuverontreinigend is en de andere schoon, dan moet je die ongewenste soort gewoon verbieden."

De vraag of dat dus een verbod op diesel, benzine en steenkool inhoudt, beantwoordt de SP-partijleider bevestigend. "Exact. Dan stappen we vanzelf wel over op andere energiebronnen." De uitspraken van Marijnissen gaan verder dan het officiële verkiezingsprogramma van de SP. Daarin wordt gepleit voor het stimuleren van schone energiebronnen door 'strengere eisen te stellen aan brandstofleveranciers'. Het programma wil verder een hogere eigen productie van 'groene energie'.

Bron: Brabants Dagblad

Mijn overtuiging dat de SP heel ver van de realiteit afstaat wordt weer eens bevestigd. En ik betwijfel of het wereldwijd iets voor het milieu uitmaakt als Nederland benzine verbied.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-12-2002 11:35]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7136855
quote:
zoals auto's op elektriciteit
Aha............ en euhm........... hoe wordt dit opgewekt dan... met dynamo's??????

Die dude heeft zich dit keer echt te weinig voor laten lichten over dit onderwerp... Het is gewoon ONMOGELIJK om dit op korte termijn te realiseren...

"SP: Stem voor...."

Ja voor je eigen ondergang....

woensdag 4 december 2002 @ 10:58:49 #3
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7136857
HAHAHA verbieden van Steenkool, benzine en diesel. Dat slaat echt compleet nergens op. Dat is net zoiets als het verbieden van water of electriciteit. Hoe dacht Marijnissen dan van Oss naar Den Haag te reizen? met de step?
lege ton
pi_7136859
Wat een aso. Hij verplicht dus al die mensen die al zo krap bij kas zitten van allerlei investeringen te doen zodat ze op andere energiebronnen als benzine kunnen gaan rijden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 4 december 2002 @ 10:59:28 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7136868
Dit zijn wel hele extreem-linkse opvattingen van Jantje. Misschien is ie bang dat ie teveel stemmen krijgt

Electriciteit is trouwens alleen schoon als je het m.b.v. windmolens, zonnepanelen of kernenergie opwekt. En dan is alleen de laatste in staat om genoeg energie te leveren om heel NL over te laten schakelen op electriciteit. En wat vond de SP ook alweer van kernenergie??

woensdag 4 december 2002 @ 10:59:44 #6
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7136872
Ik wil een verbod op de SP.

Dan stappen we vanzelf wel over op realistische partijen...

Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 4 december 2002 @ 11:00:32 #7
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_7136881
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik wil een verbod op de SP.

Dan stappen we vanzelf wel over op realistische partijen...

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  woensdag 4 december 2002 @ 11:00:48 #8
33993 Macro-sof
...Carpe diem...
pi_7136888
Quote:"De uitspraken van Marijnissen staan heel ver van het partij programma"

Eerst lezen dus! Dit is zijn persoonlijke mening...

pi_7136894
En nog een opmerking: De benzine-accijnzen! Een mooie inkomstenbron voor de overheid momenteel, en wat blijft daar van over na een verbod op benzine? Nul komma noppes. Jan Marijnissen heeft echt een flinke tik van de molen gehad anders kun je niet zulke onzin uitkramen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7136895
Wat een goed plan zeg! Wat is het volgende...afval verbieden???
  woensdag 4 december 2002 @ 11:01:42 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7136901
Mag kernenergie dan wel ?? Hoe moeten we anders aan electriciteit komen ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7136925
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:01 schreef Van_The_Man het volgende:
Wat een goed plan zeg! Wat is het volgende...afval verbieden???
Nee, volgens mij wil Jan Marijnissen de criminaliteit afschaffen en file's verbieden.
pi_7136934
Dat is zijn mening niet het SP-programma
  woensdag 4 december 2002 @ 11:07:41 #15
29545 BrainDamage
|Martelaren vd Al-AMD Brigade|
pi_7136981
En daarom stem ik dus GL. Die zijn stukken realistischer...
My warcry, your epitaph...
pi_7136997
pff wat een kortzichtige opmerkingen hier.

Het is inderdaad niet het programma maar zijn mening, en daarbij komt ook nog eens dat auto's bijv. op Gas kunnen rijden.. niet per se benzine of diesel

en als jullie met realistische partijen de originele partijen (CDA VVD PVDA e.d.) bedoelen: welkom in paars 2
en als jullie LPF o.i.d. bedoelen: welkom in je eigen droomwereld.

pi_7137006
Zullen we maar gewoon de hele mensheid verbieden?
  woensdag 4 december 2002 @ 11:09:32 #18
37248 BertV
Klei indiaan
pi_7137009
quote:
Eerst lezen dus! Dit is zijn persoonlijke mening...
quote:
Dat is zijn mening niet het SP-programma
Jongens... Kom nu toch... die boterham die je straks smeert zit onder de benzine... Graan moet van het land, met tractoren naar een opslag, met vrachtwagens naar de meelfabriek, vervoerd naar distributie-lokaties, van daar naar supermarkten...

Wat een simplistische visie van de leider van een onrealistische club wereldverbeteraars...

Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 4 december 2002 @ 11:10:56 #19
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_7137027
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Mag kernenergie dan wel ?? Hoe moeten we anders aan electriciteit komen ??
water wind
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_7137035
Mooi streven maar zeker in de nabije toekomst compleet onhaalbaar, alhoewel ik ook graag auto's zou zien die op elektriciteit en water lopen ipv benzine.
  woensdag 4 december 2002 @ 11:11:33 #21
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7137043
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:54 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Mijn overtuiging dat de SP heel ver van de realiteit afstaat wordt weer eens bevestigd. En ik betwijfel of het wereldwijd iets voor het milieu uitmaakt als Nederland benzine verbied.

Aha communistische tijden herleven. De partij gaat dus bepalen wat we wel en niet mogen. Maar onze Jan kennende zal hij dit wel weer goed praten in een van de TV programma's die hem nu tot de nieuwe messias hebben gebombardeerd.
pi_7137055
Aan alle fokkers die vinden dat marijnissen zo kortzichtig is; hoe gaan jullie kleinkinderen over 200 jaar auto rijden als de olie op is

Overigens, kernenergie is ook geen langdurige oplossingen, ook de voorraaduranium is gewoon eindig.

Ik vind dat marijnissen hier echt een goed punt heeft. Zal wel een jaartje of twintig duren, maar dan rijden we allemaal in electrische of waterstof auto's mag ik hopen. In californie zijn ze ieg al een knap end op weg.

woensdag 4 december 2002 @ 11:12:37 #23
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_7137064
Allereerst: Marijnissen zal als eerste toegeven dat dit niet haalbaar is. Ten tweede: dit is een mening, en niet een politiek standpunt.

Ik vindt ook dat er (uiteindelijk) een verbod moet komen op het gebruik van benzine. Het is compleet achterlijk dat we al die mooie olie opbranden terwijl we er geweldige plastics e.d. van kunnen maken. Om nog maar te zwijgen van de impact die dit heeft op het milieu.

en weet je waarom?

over een jaartje of honderd is de olie op

Nu hebben we nog de kans om dit probleem op te lossen, straks is het te laat.

Achterlijke kapitalistisch systeem dat er van uitgaat dat natuurlijke bronnen oneindig zijn... (ja! zo heb ik het letterlijk geleerd - natuur == oneindig)

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_7137066
quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:08 schreef Henkmanz het volgende:
pff wat een kortzichtige opmerkingen hier.

Het is inderdaad niet het programma maar zijn mening, en daarbij komt ook nog eens dat auto's bijv. op Gas kunnen rijden.. niet per se benzine of diesel

en als jullie met realistische partijen de originele partijen (CDA VVD PVDA e.d.) bedoelen: welkom in paars 2
en als jullie LPF o.i.d. bedoelen: welkom in je eigen droomwereld.

Zat CDA in Paars II? Bij mijn weten toch niet.
pi_7137102
Ben benieuwd naar het artikel waar dit bericht zich op baseert. Op de site van Natuur & Milieu kan ik het niet vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat de lijsttrekker van een partij die altijd behoorlijk pro-auto is geweest pleit voor een verbod op benzine, terwijl er nog geen behoorlijk alternatief voorhanden is. Dus praat Marijnissen over een voorstel dat hij volgend jaar wil invoeren of heeft hij het over een toekomstbeeld van hoe NL er over 30 jaar moet uitzien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')