abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6977942
Ik ben druk op zoek naar een reisverzekering die ik kan afsluiten terwijl ik in het buitenland ben. Ik zit nu in Nieuw Zeeland en mijn oude Elvia reisverzekering verloopt begin 2003. Alle verzekeringen die ik tot nu toe via internet gevonden heb, gelden alleen maar bij vertrek uit Nederland.

Kan iemand me helpen? Tips?

zondag 24 november 2002 @ 21:38:34 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6977996
quote:
Op zondag 24 november 2002 21:36 schreef Ccarrella het volgende:
Ik ben druk op zoek naar een reisverzekering die ik kan afsluiten terwijl ik in het buitenland ben. Ik zit nu in Nieuw Zeeland en mijn oude Elvia reisverzekering verloopt begin 2003. Alle verzekeringen die ik tot nu toe via internet gevonden heb, gelden alleen maar bij vertrek uit Nederland.

Kan iemand me helpen? Tips?

Kun je niet Elvia bellen (of door je ouders ofzo laten bellen) voor een verlenging van je huidige polis?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_6978209
Nee helaas.
Deze reisverzekering loopt maar voor maximaal 2 jaar.
pi_6978237
Via de ANWB site kan je volgens mij online verzekeringen afsluiten.
pi_6978276
quote:
Regel nú snel én eenvoudig vanachter uw computer uw
reisverzekering van ELVIA, 24 uur per dag en 7 dagen per week.
Na het invullen van het aanvraagformulier en het uitprinten
van de polis bent u direct verzekerd, u krijgt gelijk te zien wat
u moet betalen, de betaling gaat automatisch via ELVIA. Da's alles!
Volgens mij kan het dus ook gewoon via ELVIA.

http://www.homestead.com/adviesverzekerd/skiverzekering.html

P.s. Maar ik vind het wel een beetje stom dat je daar van te voren geen rekening meer gehouden hebt.

pi_6978684
Toen ik ging reizen wilde ik oorspronkelijk maar 5 maanden wegblijven, maar 't is wat langer geworden. Vandaar. Gelukkig heb ik wel steeds mijn verzekering kunnen verlengen. Tot nu toe dan.

Ik kan een Elvia verzekering wel online afsluiten. Maar in alle verzekeringspolissen die ik tot nu toe gezien heb staat de de reisverzekering ingaat bij vertrek in Nederland. En als ik bel naar de organisatie, blijkt dat de verzekering niet geldig is als ik al in het buitenland ben terwijl ik de verzekering af sluit.

Ik zoek dus een reisverzekering die geldig is en die ik kan afsluiten terwijl ik in het buitenland ben. Er moeten toch ook andere mensen met dit probleem zijn?

(Terug naar Nederland komen speciaal om een nieuwe verzekering af te sluiten is toch wel prijzig, 1000 euro of zo.)

pi_7011484
Niemand?
pi_7012017
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 22:34 schreef Ccarrella het volgende:
Niemand?
Ik zou het eens proberen via een verzekeringsadviseur. Misschien dat iemand in Nederland iets voor je kan navragen??

Heb je de volgende verzekeringen al gecheckt?
OOM travel care
Isis verzekeringen

De Isis verzekering kun je trouwens na 2 jaar verlengen met nog 2 jaar!
Volgens mij is het trouwens wel een niet zo veel voorkomend probleem!

maandag 2 december 2002 @ 07:14:06 #9
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_7097208
Als het je gaat om medische vergoedingen:

Laat je gewoon als particulier aanvullend verzekeren daar. Als resident (ik neem aan dat je working holiday nu inmidddels verlopen is) kan je daar aanspraak op maken.

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_7097562
Je kan ook regelen dat je op papier kan aantonen dat je even een paar dagen in Nederland bent geweest. Daarna kun je dan je reisverzekering weer voor twee jaar laten lopen.
www.droomreis.net
pi_7106455
quote:
Op maandag 2 december 2002 09:12 schreef Droomreiziger het volgende:
Je kan ook regelen dat je op papier kan aantonen dat je even een paar dagen in Nederland bent geweest. Daarna kun je dan je reisverzekering weer voor twee jaar laten lopen.
Heeeeeeeeel erg mee uitkijken! Als je namelijk een claim indient op je verzekering en ze komen er achter dat je hebt lopen klooien met de gegevens betalen ze helemaal niets!!
  dinsdag 3 december 2002 @ 00:17:35 #12
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_7114515
Is er niet een mogelijkheid om een Australische Reisverzekering aftesluiten? Ik heb namelijk mijn zieketekosten hier in Canada gefixed en ik ben geen Canadees enzo
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_7114630
Allemaal goede tips, ben benieuwd of je het al hebt opgelost Carrela?
pi_7129603
Thanks guys voor het meedenken!!!

Ik zit nu niet meer in Australie maar in NZ. Ik weet niet hoe lang ik hier nog blijf en of ik hierna weer naar een ander land ga. Ik wil mijn verzekeringen zo regelen dat ik verzekert ben waar dan ook ter wereld, zodat ik niet over een paar maanden met hetzelfde probleem zit. (Dus de verzekering niet beperkt tot NZ.)

Verder heb ik goede NLse vriendin die ooit van de ene op de andere dag ernstig ziek is geworden (en nog steeds is). Vandaar dat ik me erg bewust ben van het belang van een goede verzekering.

Ik heb Liejannuhs links gecheckt en de bedrijven gemaild. OOM verzekering lijkt een goede optie. Die ga ik dus snel bellen, om nog wat vragen beantwoordt te krijgen.

Ik post hier hoe het afloopt (heeft iemand anders misschien nog iets aan).

Bedankt!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')