abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6948177
Ik herhaal even mijn vraag uit het vorige topic.

Waarom ontstonden enkele grote regionale economische crises door het feit dat dankzij de computer- en telecommunicatietechnologie enorme hoeveelheden geld over de wereld kunnen flitsen? En waardoor nog meer?

Van de SP site:

quote:
Dankzij de computer- en telecommunicatietechnologie kunnen enorme hoeveelheden geld over de wereld flitsen, steeds op zoek naar het hoogste rendement. Mede daardoor ontstonden enkele grote regionale economische crises, zoals die in Mexico, in Zuid-Oost-Azië en in Zuid-Amerika. Die bleven zonder al te ernstige gevolgen voor de wereldeconomie als geheel, maar richtten ter plaatse enorme schade aan in de vorm van dalende lonen, massawerkloosheid en nog minder geld voor collectieve voorzieningen.
  vrijdag 22 november 2002 @ 17:03:25 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6948459
Ja doeeeei, en door het opeten van voedsel in Nederland is er minder over voor de arme mensjes in de rest van de wereld. Daarom moeten Nederlanders niets meer eten en het voorbeeld van Volkert van der G volgen en alleen nog water en vruchtensap drinken.
Hulde.
De SP is goed bezig.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 22 november 2002 @ 17:06:22 #3
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_6948547
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:03 schreef DoctorB het volgende:
Ja doeeeei, en door het opeten van voedsel in Nederland is er minder over voor de arme mensjes in de rest van de wereld. Daarom moeten Nederlanders niets meer eten en het voorbeeld van Volkert van der G volgen en alleen nog water en vruchtensap drinken.
Hulde.
De SP is goed bezig.
Er is genoeg voedsel voor iedereen op deze wereld. Alleen geven sommige landen hun geld liever uit aan wapens dan aan voedsel...
pi_6948818
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 16:51 schreef M.Night-Shyamalan het volgende:
Waarom ontstonden enkele grote regionale economische crises door het feit dat dankzij de computer- en telecommunicatietechnologie enorme hoeveelheden geld over de wereld kunnen flitsen?
Door felle concurrentie tussen grote bedrijven is de nadruk vooral gaan liggen op korte termijn winsten. Alles draait om geld, en iedereen wil er zoveel mogelijk van hebben: iedereen, de Amerikanen voorop, is bereid om over lijken te gaan voor wat extra geld. Ethische principes doen er niet toe, het milieu doet er niet toe, werknemers doen er niet toe, enz. Bedrijven financieren burgeroorlogen als ze er belang bij hebben.
De overgrote meerderheid van al het geld in de wereld is in handen van een klein groepje grote bedrijven. Aangezien bijna alles om geld draait, hebben deze bedrijven bijna alles voor het zeggen. Alle belangen die niet overeenkomen met de belangen van deze bedrijven worden niet behartigd. De SP komt voor deze belangen op (of probeert het althans, wat in mijn ogen al bewonderenswaardig genoeg is).
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_6949393
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:16 schreef ianweeks het volgende:

[..]

Door felle concurrentie tussen grote bedrijven is de nadruk vooral gaan liggen op korte termijn winsten. Alles draait om geld, en iedereen wil er zoveel mogelijk van hebben: iedereen, de Amerikanen voorop, is bereid om over lijken te gaan voor wat extra geld. Ethische principes doen er niet toe, het milieu doet er niet toe, werknemers doen er niet toe, enz. Bedrijven financieren burgeroorlogen als ze er belang bij hebben.
De overgrote meerderheid van al het geld in de wereld is in handen van een klein groepje grote bedrijven. Aangezien bijna alles om geld draait, hebben deze bedrijven bijna alles voor het zeggen. Alle belangen die niet overeenkomen met de belangen van deze bedrijven worden niet behartigd. De SP komt voor deze belangen op (of probeert het althans, wat in mijn ogen al bewonderenswaardig genoeg is).

Lekker sterk, frits! Overdrijven is ook een vak.
pi_6949545
Waarom SP stemmen?
- Agnes Kant komt slimmer over dan Femke Halsema;
- Met Jan Marijnissen als secretaris generaal van de partij komt Emile Ratelband niet binne bij de SP;
- Als je zelf NIETS hebt kan iedereen die IETS wil herverdelen je altijd wat opleveren.
salva cum reverentia
pi_6949949
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:47 schreef hoppe het volgende:

- Als je zelf NIETS hebt kan iedereen die IETS wil herverdelen je altijd wat opleveren.

En aangezien velen IETS hebben...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 november 2002 @ 01:30:06 #8
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6957074
MENSEN lees de HP de tijd van deze week!
Hoe ziet het eruit als de SP voor het zeggen krijgt.
Mijn god, dan wil ik niet in Nederland leven.
Wat een drama.

Kortom, lees de HP en kom tot inkeer.

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_6957943
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:30 schreef evert het volgende:

Het valt me mee dat je niet de url van de site van Ratelband onder je post zet.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 23 november 2002 @ 02:46:28 #10
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6958022
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 02:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het valt me mee dat je niet de url van de site van Ratelband onder je post zet.

onzinnige link/relatie.
ik verwijs naar een ironisch artikel, waar feitelijk alles klopt. wat heeft dat met ratelband van doen?
pi_6958139
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 02:46 schreef evert het volgende:

onzinnige link/relatie.
ik verwijs naar een ironisch artikel, waar feitelijk alles klopt.

Wat is er ironisch aan indien alles klopt?
quote:
wat heeft dat met ratelband van doen?

De toon van je post.
  zaterdag 23 november 2002 @ 03:10:09 #12
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6958262
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 02:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat is er ironisch aan indien alles klopt?
[..]

De toon van je post.

ironisch is de toonzetting, alsof ironie inhoudt dat feitelijkheden niet hoeven kloppen.
en de link met ratelband zie ik niet, ik heb gisteren al gepost over dit artikel, voordat vanochtend de relatie ratelband/politiek ineens hot werd. Ik heb gisteren al vewezen naar dit artikel!
in alle postings mis ik de relativering van de blijkbare SP aanhangers, het lijkt wel een doodzonde om inhoudelijke kritiek op de SP te geven!!!
kom op zeg
  zaterdag 23 november 2002 @ 03:11:40 #13
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_6958276
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 03:10 schreef evert het volgende:

[..]

ironisch is de toonzetting, alsof ironie inhoudt dat feitelijkheden niet hoeven kloppen.
en de link met ratelband zie ik niet, ik heb gisteren al gepost over dit artikel, voordat vanochtend de relatie ratelband/politiek ineens hot werd. Ik heb gisteren al vewezen naar dit artikel!
in alle postings mis ik de relativering van de blijkbare SP aanhangers, het lijkt wel een doodzonde om inhoudelijke kritiek op de SP te geven!!!
kom op zeg

ga slapen zot.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_6958310
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 03:10 schreef evert het volgende:

kom op zeg

Vanwaar deze reactie?
Ik vond je post nogal wervend, that's all.
  zaterdag 23 november 2002 @ 03:20:14 #15
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6958347
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 03:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Vanwaar deze reactie?
Ik vond je post nogal wervend, that's all.

reactie op jouw opmerkingen.
wervend?
vond het wel eens leuk dat in een serieus magazine er ook eens serieus gekeken werd naar de SP en haar programma punten. die partij is jarenland te weinig serieus bekeken en geevalueerd. heb het artikel gelezen en vond het goed. heb de feiten gecheckt en zag daar geen fouten in terugkomen. dus daarom het donderdagavond al aanbevolen.
hou er niet van als je een kritisch artikel over de SP benoemd, je gelijk als ratelbander of lpf'er wordt bestempeld.
  zaterdag 23 november 2002 @ 12:04:00 #16
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6960103
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 16:51 schreef M.Night-Shyamalan het volgende:
Ik herhaal even mijn vraag uit het vorige topic.

Waarom ontstonden enkele grote regionale economische crises door het feit dat dankzij de computer- en telecommunicatietechnologie enorme hoeveelheden geld over de wereld kunnen flitsen? En waardoor nog meer?

Van de SP site:
[..]

Als het geld naar de genoemde landen wordt verscheept, is er kans dat er daar inflatie ontstaat. Althans, dat lijkt mij.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_6963694
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:16 schreef ianweeks het volgende:

[..]

Welke grote bedrijven hebben hoeveel geld in hand dan volgens jou?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6965231
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 03:20 schreef evert het volgende:

[..]

heb het artikel gelezen en vond het goed. heb de feiten gecheckt en zag daar geen fouten in terugkomen. dus daarom het donderdagavond al aanbevolen.

als je de feiten 'gecheckt' hebt mag jij je afvragen of je ze wel op een rijtje hebt, aangezien dat hele artikel volstaat met overtrokken bullshit.
quote:
lijkt wel een doodzonde om inhoudelijke kritiek op de SP te geven!!!
wil jij een inhoudelijke discussie? kom dan met iets beters dan een flutartikel uit een fluttijdschrift.
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_6965355
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 19:36 schreef DevoiD het volgende:
wil jij een inhoudelijke discussie? kom dan met iets beters dan een flutartikel uit een fluttijdschrift.
Om eens on-topic te gaan: de vraag is waarom jullie SP stemmen. Dus... leg eens uit. Waarom stem jij SP?
pi_6965557
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 19:48 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Om eens on-topic te gaan: de vraag is waarom jullie SP stemmen. Dus... leg eens uit. Waarom stem jij SP?

streng maar rechtvaardig immigratiebeleid, legalisatie softdrugs, socialere gezondheidszorg, monarchie afgeschaft, staatshoofd die rechtstreeks wordt gekozen door het parlement, strengere en afschrikwekkendere straffen, hogere belasting voor milieuvervuilende artikelen.
oa.

zo nu heb ik daar toch in 1 post inhoudelijker gereageerd dan al die rechtse stemmingmakerij hier bij mekaar.

Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
pi_6965646
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 20:06 schreef DevoiD het volgende:

[..]

streng maar rechtvaardig immigratiebeleid, legalisatie softdrugs, socialere gezondheidszorg, monarchie afgeschaft, staatshoofd die rechtstreeks wordt gekozen door het parlement, strengere en afschrikwekkendere straffen, hogere belasting voor milieuvervuilende artikelen.
oa.

zo nu heb ik daar toch in 1 post inhoudelijker gereageerd dan al die rechtse stemmingmakerij hier bij mekaar.

En hoe zie jij de nadelen van een staatsschuld die alsmaar zal oplopen?
pi_6965734
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 20:15 schreef Kennyman het volgende:

[..]

En hoe zie jij de nadelen van een staatsschuld die alsmaar zal oplopen?

het CPB heeft berekend dat de staatsschuld door de plannen van de SP geen schade zal oplopen.
pi_6966363
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 20:23 schreef DevoiD het volgende:

[..]

het CPB heeft berekend dat de staatsschuld door de plannen van de SP geen schade zal oplopen.

Dat was toen de economie er een stuk rooskleuriger uitzag. Nu is er een tekort van 8.1 mrd bij de SP.

Overigens meen ik dat enige kritiek op het model van het CPB niet juist is. Want volgens mij maken ze geen gebruik van kapitaalvlucht, maar dat weet ik niet zeker.

zaterdag 23 november 2002 @ 23:07:54 #24
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_6967249
Het is toch erg dat de SP zich moet verdedigen met het feit dat het CPB heeft uitgerekend dat de plannen geen economische achteruitgang betekenen, maar hooguit een remmend effect... Mensen denk na waar je op stemt.

Was het bij de vorige verkiezingen voor mij een strijd tegen de LPF, nu is het weer de SP.

pi_6967453
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:30 schreef evert het volgende:
Hoe ziet het eruit als de SP voor het zeggen krijgt.
Mijn god, dan wil ik niet in Nederland leven.
Wat een drama.

Dat zal ik zeker doen,ik begin me nu pas echt zorgen te maken over de toekomstbeelden van de SP,maar daar brengt Ratelband van Leefbaar Nederland wel verandering in.De jeugd van tegenwoordig vind het "te gek" om op een clown te stemmen,de 2e kamer is toch een grote circustent.
Ik ben benieuwd wat er in HP staat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')