warr against terrorists?
warr for oill ..........
Ik ben van mening dat Saddam op moet rotten en wel zo snel mogelijk. Dat is beter voor Irak, beter voor de regio en ook beter voor de rest van de wereld. Als daar een oorlog voor nodig is dan moet het maar....
quote:denk je niet dat ze die man met één kogel om kunnen leggen?
Op zondag 17 november 2002 07:22 schreef MadRotorHead het volgende:
In principe ben ik tegen.
Ik zou heel graag zien dat Saddam vrijwillig zijn wapenprogramma's opdoekt en niet langer de tiran van het Midden-Oosten loopt uit te hangen. Zijn eigen volk wordt zwaar onderdrukt en de rijkdom in Irak komt niet ten goede aan het volk maar wordt allemaal in luxe voor de leiders omgezet en wapentuig. Kijk eens naar het verschil in levensstandaard tussen bijvoorbeeld Koeweit en Irak. Ik gun de Irakezen net zoveel rijkdom als de Koeweities....Ik ben van mening dat Saddam op moet rotten en wel zo snel mogelijk. Dat is beter voor Irak, beter voor de regio en ook beter voor de rest van de wereld. Als daar een oorlog voor nodig is dan moet het maar....
>nee, ze weten niet waar ie is
ok, hij veranderd elke dag van plaats enz enz. USA heeft fuckin intelligentieapparaat, maar kan niet simpel een man opsporen. beetje stom wel.
ik was voor, maar ik weet nu echt niet meer wat het beste is.
We zitten hier best wel tussen 2 vuren in. Irak aan de ene kant, Amerika aan de andere kant. En ik kan nog niet beslissen welke de ergste is.
quote:Triest maar waar was dit tevens ook de grootste terroristische daad ooit gepleegd in de menselijke geschiedenis met naar schatting 91000 doden. Conventioneel had die oorlog ook opgelost kunnen worden.
TEGEN. Er is maar 1 land die ooit de atoombom gebruikt heeft en dat is USA
Let the bombing begin.....
mocht ie wel gaan kloten, wil ik graag verwijzen naar mijn icon en ondertitel...
quote:Nee, als Irak inderdaad massavernietigings wapens heeft, dan hebben ze dat om de tuin van het paleis det tuinen van de paleizen onkruid vrij te houden!
Op zondag 17 november 2002 09:45 schreef Asyniur het volgende:
hoe weet jij wat het beste is voor die regio??
hoe weet jij of Irak massavernietigings wapens heeft?
hoe weet jij, als irak die heeft, of ze die dan gebruiken?
quote:Het is niet alleen Amerika die "blert", er is nml. niet voor niets een VN resolutie uit gegeven en je weet dat Bush gezegd heeft dat ze met en zonder de VN Irak zullen aanpakken.
juist, dat weet je niet, het enige wat je hoort is het gebler van Amerika die zelf massavernietigings wapens heeft (en ze zelfs heeft gebruikt de afgelopen 12 maanden) en biologische wapens ontwikkeld en test op EIGEN burgers.
quote:Omdat-ie ze ook in de strijd tegen de Koerden in Noord-Irak gebruikt heeft...
Laten we aan de basis beginnen:
Waarom ziet het midden-oosten Amerika als de grote tiran?
quote:Kijk kijk, een leugenaar in dienst van Irak.
hoe weet jij wat het beste is voor die regio??
juist, dat weet je niet, het enige wat je hoort is het gebler van Amerika die zelf massavernietigings wapens heeft (en ze zelfs heeft gebruikt de afgelopen 12 maanden) en biologische wapens ontwikkeld en test op EIGEN burgers. Amerika die lak heeft aan alle gemaakte afspraken, overal een vinger in de pap wilt hebben, op eigen houtje beslissingen maakt en de VN buitenspel zet en lak heeft aan de problematiek in eigen land.
Mja, misschien heeft bush wel gelijk maar met al deze dingen op de achtergrond word het wel heel lastig om een goed oordeel te maken.
1. Het is Saddam die chemische wapens heeft ingezet tegen zijn eigen bevolking.
2. Amerika heeft juist via de VN geopereerd, in tegenstelling tot wat men had verwacht. Amerika had makkelijk zonder de VN kunnen opereren.
Verder ben ik wel voor de verwijdering van Saddam, ik vind het jammer dat daarvoor waarschijnlijk een oorlog nodig is. Het grootste voordeel dat ik erin zie is een stevige klap voor de macht en invloed van Saudi Arabië.
Als ze hun werk niet probaat kunnen doen mogen ze van mij aanvallen.
quote:en hoeveel kansen moet irak dan nog krijgen?
Op zondag 17 november 2002 12:26 schreef Brammetje het volgende:
Ik ben tegen, eerst kijken of die wapeninspecteurs hun werk daar nu kunnen doen. Kans is klein denk ik.Als ze hun werk niet probaat kunnen doen mogen ze van mij aanvallen.
Saddam heeft ze al tich keer buitengezet.
quote:Verarmd uranium strooien op je eigen soldaten is ook niet echt fraai.Daar weten Amerikaanse veteranen alles vanaf.
Op zondag 17 november 2002 12:03 schreef HiZ het volgende:[..]
1. Het is Saddam die chemische wapens heeft ingezet tegen zijn eigen bevolking.
quote:http://www.nytimes.com/2002/08/18/international/middleeast/18CHEM.html
Een geheim Amerikaans programma van de regering Reagan voorzag Irak van belangrijke steun bij de planning van de oorlog tegen Iran. Dit gebeurde op een moment dat Amerikaanse inlichtingendiensten wisten dat Irak chemische wapens zou inzetten in de beslissende veldslagen van de oorlog, aldus hooggeplaatste militairen die direct bij het programma betrokken waren.
quote:http://www.washtimes.com/national/20021001-8211716.htm
Het biologische wapenprogramma van Irak, dat president Bush zo graag wil uitroeien, werd twintig jaar geleden op weg geholpen door de Amerikanen, aldus gegevens uit de Amerikaanse regeringsarchieven. Een Amerikaans onderzoekscentrum, in dienst van de regering, stuurde monsters naar verschillende Iraakse locaties waarvan VN-wapeninspecteurs hebben vastgesteld dat ze deel uitmaakten van het biologische wapenprogramma van Saddam Hussein, zo laten gegevens uit de archieven van het centrum en van het Amerikaanse Congres zien.
quote:http://www.independent.co.uk/story.jsp?story=340836
In het geheel van de half uur durende Irak-oorlogsspeech van Bush op 8 oktober was er geen enkele verwijzing naar het feit dat de VS Irak volop hulp gaf in de jaren '90, ook toen Saddam Hussein gas gebruikt had tegen de Koerden van Halabja. Of hoe Bush senior de Iraki's aanzette om in opstand te komen tegen Saddam in 1991 en - toen ze gehoorzaamden - niets voor hen deed. Er was ook geen melding van het feit dat Irak mogelijk oliereserves heeft die groter zijn dan die van Saudi-Arabië. Of dat Amerikaanse oliebedrijven miljoenen kunnen verdienen aan de exploitatie van Iraakse olie na een Amerikaanse inval. Of dat Bush en zijn vrienden, als ze eenmaal de politiek verlaten hebben, multi-miljonairs kunnen worden van de opbrengst van de oorlog. Dit moeten we allemaal vergeten als we ten strijde trekken.
Tegen dus.
En wat zijn de intenties van Amerika bij zo'n oorlog? Vrede? Of ook economische, electorale & nationalistische?
Nogmaals: Tegen.
Als Amerika zich nou gewoon geheel achter de VN sluit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |