abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 november 2002 @ 11:29:58 #1
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6833802
Hoi, in dit topic kunnen jagers al hun jachtbelevenissen/-vragen/-tips etc. zetten. Zelf mag ik me helaas nog geen jager noemen, want ik ben nog bezig met de cursus. Ik heb verdomme nogal last van trillende handen, waardoor het praktijkgedeelte erg moeilijk voor me is. Hebben meer mensen hier last van en wat kun je hieraan doen? Waar ligt jullie jachtveld en hoe groot is het? Waar jagen jullie voornamelijk op? Ik woon in Maasland en ben nog op zoek naar een jachtveld.

Isidorus

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_6833818
Het zou pas een sport zijn al de dieren konden terugschieten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6833834
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 11:31 schreef Strolie75 het volgende:
Hazen hebben een leger...
Maar ook zonder dat ze terugschieten is het best moeilijk hoor. Ik heb zelf nooti gejaagd maar in de boomgaard waar ik werkte kwamen wel af en toe jagers...
[KNE]-Mod
  zaterdag 16 november 2002 @ 11:33:25 #4
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6833835
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 11:31 schreef Strolie75 het volgende:
  zaterdag 16 november 2002 @ 11:34:43 #5
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6833845
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 11:33 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hazen hebben een leger...
Maar ook zonder dat ze terugschieten is het best moeilijk hoor. Ik heb zelf nooti gejaagd maar in de boomgaard waar ik werkte kwamen wel af en toe jagers...

pi_6834028
[edit:reageer met respect of reageer niet]

[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 16-11-2002 18:59]

pi_6834091
Als men een beetje serieus en inhoudelijk wil reageren ipv alle jagers te generaliseren
  zaterdag 16 november 2002 @ 16:39:15 #8
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_6836865
]Kleiduiven schieten oke maar Jachtsport op levende dieren hoort hier toch echt niet thuis
Groot Hangslot erop
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_6837343
Ik heb ook mijn ernstige twijfels over dit topic en vraag me af of dit wel in sport thuis hoort.
Kijk het even aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6837646
Dit is typisch zo'n twijfelgevalletje of het nu als sport of als hobby moet worden beschouwd.
  zaterdag 16 november 2002 @ 18:23:20 #11
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6838078
Hallo moderators. Ik zat zelf ook te twijfelen waar ik dit topic zou plaatsen, maar ik heb voor sport gekozen omdat vissen oftewel hengelsport, ook een sport is en ik geen reden zie waarom jagen dat dan niet zou zijn.
pi_6838190
Ik vind jagen een idiote bezigheid, maar goed das mijn mening
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 16 november 2002 @ 18:34:56 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_6838247
Jagen een sport ?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_6838279
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:34 schreef popolon het volgende:
Jagen een sport ?

Ja op vrouwen jagen ook.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  zaterdag 16 november 2002 @ 18:38:02 #15
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6838283
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind jagen een idiote bezigheid, maar goed das mijn mening
Dat mag je natuurlijk vinden. De reden dat ik jaag, is dat ik zoveel mogelijk in mijn eigen levensonderhoud wil voorzien. Ik ben een echte survivalist-freak zeg maar en aangezien ik een groot bos in de "achtertuin" heb, heb ik alle tijd om hiermee bezig te zijn.
pi_6838306
'k Zou jagen eerder zien als een combinatie van hobby + natuurbeheer. En niet als sport.

Bij een sport is er toch sprake van 'wedstrijden'? Kun je ergens de beste in worden, prestaties leveren. Competitie met andere sporters. En die tijd is voor jagers in NL al lang voorbij.

Heel goed dat natuurbeheer deels door vrijwilligers wordt gedaan! Scheelt de belastingbetaler weer een hoop geld

zaterdag 16 november 2002 @ 18:42:22 #17
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_6838336
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:40 schreef DennisMoore het volgende:
'k Zou jagen eerder zien als een combinatie van hobby + natuurbeheer. En niet als sport.

Bij een sport is er toch sprake van 'wedstrijden'? Kun je ergens de beste in worden, prestaties leveren. Competitie met andere sporters. En die tijd is voor jagers in NL al lang voorbij.

Heel goed dat natuurbeheer deels door vrijwilligers wordt gedaan! Scheelt de belastingbetaler weer een hoop geld

Hier ben ik het helemaal mee eens eigenlijk. Er bestaan overigens wel jachtwedstrijden, maar mij zul je daar zeker niet aantreffen. Dan maar naar het hobbyforum met dit topic.
pi_6838449
Kick naar Uitgaan & Vrije tijd
pi_6838537
[edit:off-topic]

[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 16-11-2002 19:00]

pi_9664799
Dit topic hoort in Flora en Fauna!!

Ik weet waar ik over praat, ben namelijk zelf ook jager (in opleiding)
en de cursus heet: Cursus Faunabeheer

pi_9664820
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:47 schreef blekurrr het volgende:
Dit topic hoort in Flora en Fauna!!

Ik weet waar ik over praat, ben namelijk zelf ook jager (in opleiding)
en de cursus heet: Cursus Faunabeheer

Ok, ik neem het mee naar F&F.
Ik zag niet dat het in UVT stond.
pi_9664866
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:48 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ok, ik neem het mee naar F&F.
Ik zag niet dat het in UVT stond.

\thnx
pi_9737345
ik vind jagen als een sport een walgelijke sport.
als je het doet om te eten of om een plaag tegen te gaan okeej maar om een sport nee vind ik walgelijk dan moet je maar op eens chietclub gaan dan schiet je maar op een muurtje ofzo
he buur!
pi_10625144
Beetje dom van je om jagen onder sport te zetten denk ik.. Ben van mening dat wij nooit zoveel dieren in een land als Nederland kunnen houden zonder jagen.. T kan wel maar dan moeten we alle wegen afbreken zodat de leefgebieden weer groter worden.. Veel mensen denken naar mijn mening veeeel te makkelijk erover.. Jagen is niet alleen maar schieten, maar houdt ook in dat je voor t leefgebied zorgt.. De dieren telt, etc.. Tip voor de topicstarter: Leer mollenvangen.. Boeren geven jou maar al te graag jachtveld in ruil voor mollenvangen.. Scheelt veel geld en zo ben je nog nauwer betrokken met je jachtgebied en de mensen in die omgeving.. Scheelt ook erg veel geld.. Tis trouwens ook een hele leuke bijverdienste, want er zijn maar weining mollenvangers de laatste tijd.. Denk dat mn pa op dit moment wel 1 van de grotere jachtgebieden van Friesland heeft..
pi_10625315
Wat ik mij afvraag is wanneer we nou is op mensen mogen jagen, want daar hebben we er ook te veel van en voor konijnen en hazen is het dan ook gerechtvaardigt om ze af te schieten.

En kom nou niet van ja, maar ze maken gewassen en duinen en meer bullshit kapot. Wil je zeggen dat wij zo fantastisch voor onze leefomgeving aan het zorgen zijn.....

Maar goed dat is mijn mening.

;)
pi_10626041
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:31 schreef Ms_Furious het volgende:
Wat ik mij afvraag is wanneer we nou is op mensen mogen jagen, want daar hebben we er ook te veel van en voor konijnen en hazen is het dan ook gerechtvaardigt om ze af te schieten.

En kom nou niet van ja, maar ze maken gewassen en duinen en meer bullshit kapot. Wil je zeggen dat wij zo fantastisch voor onze leefomgeving aan het zorgen zijn.....

Maar goed dat is mijn mening.

Heb er nooit van gehoort dat mensen andere mensen afslachten en zo voor een bedreiging vormen, zodat een bevolkingsgroep uitsterft (afgezien van vroeger dan he).... Dan mogen ze van mij inderdaad worden afgeknald worden.. We kunnen best de jacht afschaffen, maar kijk dan ook niet raar op dat we over 10 jaar alleen ratten, muizen en vossen in Nederland hebben.. Of jij moet weer op paard en wagen door de weilanden crossen.. Heb je wel eens konijnen gezien waar er teveel van waren en een plaag uitbreekt..?? Lief konijntje steekt blind de weg over.. Broem, auto rijdt over de achterpoten.. Konijntje strompelt langzaam door.. Oh lief.. Jagen:afschuwelijk.. Beetje krom?! Jagen als sport is inderdaad sneu.. Van die mensen die iemand anders een gebied laten onderhouden en eens in de maand als gezellig uitje ff gaan knallen met zn zakenpartners..

Als alle natuuractivisten zich nou gaan verstoppen in de bossen, dan weet ik zeker dat daar eerder opgeknalt worden dan de dieren zelf.. Voor t behoud van de dieren natuurlijk.. Want zulke mensen zorgen zonder dat ze t weten dat t alleen maar slechter gaat met de natuur in Nederland..

woensdag 9 februari 2005 @ 14:30:39 #27
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25006578
Vanmorgen was het dan zo ver, ik heb een 14 daagse reis geboekt naar Groenland.

Ik was helemaal overstag nadat de Travel moderators informatie hadden gepost, en heb dan ook niet lang getwijfeld om te boeken naar deze prachtige reisbestemming. Om daar te gaan genieten van de natuur en te gaan jagen op ijsberen.

Na eerdere avonturen (buffels +++++, antilopen ++, olifant +, zebra's +++) heb ik nu dus eindelijk weer de kans om te gaan jagen op groot wild. Echter wat ik mij afvraag is wat het beste kaliber is om een ijsbeer te doden, .243? En waar kun je de ijsbeer nu het beste raken, ik heb gehoord dat het nogal moeilijk is om het in zijn kop te raken. De reden hiervoor zou zijn dat er niet genoeg afteking is ten opzichte van het witte sneeuwlandschap.

Graag geen commentaar op mijn hobby. Denk maar zo de beesten gaan toch een keertje dood.
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:55:03 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25007574
Ik mis de overtuiging in je post om serieus te reageren.

Lees 't nog eens door, het rammelt aan alle kanten
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25007908
Getver, de jacht als sport.
De 'plezierjacht'
De drijfjacht
Ik begrijp er ECHT niets van........
pi_25022329
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:30 schreef -Angel- het volgende:
Vanmorgen was het dan zo ver, ik heb een 14 daagse reis geboekt naar Groenland.

Ik was helemaal overstag nadat de Travel moderators informatie hadden gepost, en heb dan ook niet lang getwijfeld om te boeken naar deze prachtige reisbestemming. Om daar te gaan genieten van de natuur en te gaan jagen op ijsberen.

[afbeelding]

Na eerdere avonturen (buffels +++++, antilopen ++, olifant +, zebra's +++) heb ik nu dus eindelijk weer de kans om te gaan jagen op groot wild. Echter wat ik mij afvraag is wat het beste kaliber is om een ijsbeer te doden, .243? En waar kun je de ijsbeer nu het beste raken, ik heb gehoord dat het nogal moeilijk is om het in zijn kop te raken. De reden hiervoor zou zijn dat er niet genoeg afteking is ten opzichte van het witte sneeuwlandschap.

Graag geen commentaar op mijn hobby. Denk maar zo de beesten gaan toch een keertje dood.
geen commentaar op je hobby, maar op je instelling

voor jouw plezier dieren doden die uiteindelijk toch wel doodgaan. je kan ook pubers vermoorden omdat ze uiteindelijk toch wel doodgaan, wat boeit het ook he, het leven dat ze nog voor zich hebben.....
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')