Isidorus
quote:Hazen hebben een leger...
Op zaterdag 16 november 2002 11:31 schreef Strolie75 het volgende:
Het zou pas een sport zijn al de dieren konden terugschieten.
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 11:31 schreef Strolie75 het volgende:
Het zou pas een sport zijn al de dieren konden terugschieten.
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 11:33 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Hazen hebben een leger...
Maar ook zonder dat ze terugschieten is het best moeilijk hoor. Ik heb zelf nooti gejaagd maar in de boomgaard waar ik werkte kwamen wel af en toe jagers...
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 16-11-2002 18:59]
quote:Ja op vrouwen jagen ook.
Op zaterdag 16 november 2002 18:34 schreef popolon het volgende:
Jagen een sport ?
quote:Dat mag je natuurlijk vinden. De reden dat ik jaag, is dat ik zoveel mogelijk in mijn eigen levensonderhoud wil voorzien. Ik ben een echte survivalist-freak zeg maar en aangezien ik een groot bos in de "achtertuin" heb, heb ik alle tijd om hiermee bezig te zijn.
Op zaterdag 16 november 2002 18:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind jagen een idiote bezigheid, maar goed das mijn mening
Bij een sport is er toch sprake van 'wedstrijden'? Kun je ergens de beste in worden, prestaties leveren. Competitie met andere sporters. En die tijd is voor jagers in NL al lang voorbij.
Heel goed dat natuurbeheer deels door vrijwilligers wordt gedaan! Scheelt de belastingbetaler weer een hoop geld
quote:Hier ben ik het helemaal mee eens eigenlijk. Er bestaan overigens wel jachtwedstrijden, maar mij zul je daar zeker niet aantreffen. Dan maar naar het hobbyforum met dit topic.
Op zaterdag 16 november 2002 18:40 schreef DennisMoore het volgende:
'k Zou jagen eerder zien als een combinatie van hobby + natuurbeheer. En niet als sport.Bij een sport is er toch sprake van 'wedstrijden'? Kun je ergens de beste in worden, prestaties leveren. Competitie met andere sporters. En die tijd is voor jagers in NL al lang voorbij.
Heel goed dat natuurbeheer deels door vrijwilligers wordt gedaan! Scheelt de belastingbetaler weer een hoop geld
Ik weet waar ik over praat, ben namelijk zelf ook jager (in opleiding)
en de cursus heet: Cursus Faunabeheer
quote:Ok, ik neem het mee naar F&F.
Op dinsdag 8 april 2003 20:47 schreef blekurrr het volgende:
Dit topic hoort in Flora en Fauna!!Ik weet waar ik over praat, ben namelijk zelf ook jager (in opleiding)
en de cursus heet: Cursus Faunabeheer
quote:\thnx
Op dinsdag 8 april 2003 20:48 schreef Bluezz het volgende:[..]
Ok, ik neem het mee naar F&F.
Ik zag niet dat het in UVT stond.
En kom nou niet van ja, maar ze maken gewassen en duinen en meer bullshit kapot. Wil je zeggen dat wij zo fantastisch voor onze leefomgeving aan het zorgen zijn.....
Maar goed dat is mijn mening.
quote:Heb er nooit van gehoort dat mensen andere mensen afslachten en zo voor een bedreiging vormen, zodat een bevolkingsgroep uitsterft (afgezien van vroeger dan he).... Dan mogen ze van mij inderdaad worden afgeknald worden.. We kunnen best de jacht afschaffen, maar kijk dan ook niet raar op dat we over 10 jaar alleen ratten, muizen en vossen in Nederland hebben.. Of jij moet weer op paard en wagen door de weilanden crossen.. Heb je wel eens konijnen gezien waar er teveel van waren en een plaag uitbreekt..?? Lief konijntje steekt blind de weg over.. Broem, auto rijdt over de achterpoten.. Konijntje strompelt langzaam door.. Oh lief.. Jagen:afschuwelijk.. Beetje krom?! Jagen als sport is inderdaad sneu.. Van die mensen die iemand anders een gebied laten onderhouden en eens in de maand als gezellig uitje ff gaan knallen met zn zakenpartners..
Op vrijdag 23 mei 2003 11:31 schreef Ms_Furious het volgende:
Wat ik mij afvraag is wanneer we nou is op mensen mogen jagen, want daar hebben we er ook te veel van en voor konijnen en hazen is het dan ook gerechtvaardigt om ze af te schieten.En kom nou niet van ja, maar ze maken gewassen en duinen en meer bullshit kapot. Wil je zeggen dat wij zo fantastisch voor onze leefomgeving aan het zorgen zijn.....
![]()
Maar goed dat is mijn mening.
Als alle natuuractivisten zich nou gaan verstoppen in de bossen, dan weet ik zeker dat daar eerder opgeknalt worden dan de dieren zelf.. Voor t behoud van de dieren natuurlijk.. Want zulke mensen zorgen zonder dat ze t weten dat t alleen maar slechter gaat met de natuur in Nederland..
geen commentaar op je hobby, maar op je instellingquote:Op woensdag 9 februari 2005 14:30 schreef -Angel- het volgende:
Vanmorgen was het dan zo ver, ik heb een 14 daagse reis geboekt naar Groenland.
Ik was helemaal overstag nadat de Travel moderators informatie hadden gepost, en heb dan ook niet lang getwijfeld om te boeken naar deze prachtige reisbestemming. Om daar te gaan genieten van de natuur en te gaan jagen op ijsberen.
[afbeelding]
Na eerdere avonturen (buffels +++++, antilopen ++, olifant +, zebra's +++) heb ik nu dus eindelijk weer de kans om te gaan jagen op groot wild. Echter wat ik mij afvraag is wat het beste kaliber is om een ijsbeer te doden, .243? En waar kun je de ijsbeer nu het beste raken, ik heb gehoord dat het nogal moeilijk is om het in zijn kop te raken. De reden hiervoor zou zijn dat er niet genoeg afteking is ten opzichte van het witte sneeuwlandschap.
Graag geen commentaar op mijn hobby. Denk maar zo de beesten gaan toch een keertje dood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |