quote:Dat hoop ik wel, ik hoop ook dat ze em dan op de Sim City 4 manier 3d maken, en niet zo gaar als hierboven
Op woensdag 15 januari 2003 18:35 schreef terabyte het volgende:
ff een misverstand uit de weg ruimen:Trucks & Trains Tycoon is absoluut niet de _officiele_ opvolger van Transport Tycoon, maar gewoon een nieuwe telg van de Tycoon familie van spellen. Het is ontwikkeld door iemand genaamd Peter J. Dobrovka en is bedoeld als gewoon 'nieuw' spel, waar toevallig wat ideeen van TTD van zijn overgenomen. Eigenlijk is het een TTD-kloon in 3D uitvoering.
De maker van het spel (die regelmatig op een TTD-gelieerde nieuwsgroep rondhangt) is op een schandalige wijze is genaaid door een 'partner'. Het spel is gejat en daarna verkocht aan het bedrijf die dit spel op de markt heeft gebracht (Ubi Soft).
De auteur (die ook de copyright bezit), heeft dus geen cent van de opbrengsten gezien, ook al is hij in het gelijk gesteld door de rechter.
Zie ook hier: discussie op Usenet. Het spel heette origineel eigenlijk 3DTT.
En geloof me, als er een TTD2 komt, dan zal het er stukken beter uitzien dan alle klonen die tot nu toe zijn uitgekomen.
geelectrificeerde spoorwegen!
Zie hier:
Wat je op het plaatje ziet: twee hele lange (zware) metaal treinen. Deze hebben echt 4 locomotieven nodig anders komen ze nauwelijks vooruit als ze moeten optrekken, of bergop moeten (of erger: optrekken op een helling omhoog).
Je ziet dat de volle metaal trein over een goederenspoor rijdt die niet geelectrificeerd is, dit kan omdat het vier diesellocs heeft. Electrische locs kunnen niet over niet-geelectrificeerde spoor.
De diesel metaal trein die leeg is, rijdt over een belangrijk stuk spoor die wel geelectrificeerd is.
Zelf vind ik de kabels van de bovenleiding niet echt mooi, maar er zwerven meerdere graphic-sets rond op Internet, er is er ook eentje met koperkleurige kabels. En eentje met betere bovenleidingsportalen. Maar toevallig had ik deze graphic set geladen.
Dat was het zo'n beetje.
Hoe kan je de sporen elektrificeren?
quote:2 mogelijkheden
Op zaterdag 15 februari 2003 17:45 schreef BLADEZZ het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar die elektrische paaltjes. Ik heb maglev en gewone railroad (en monorail maar das k*t) maar gewone is veel beterHoe kan je de sporen elektrificeren?
1. je kunt wachten op TTDPatch 2.0
2. Als je heel veel tijd en geduld hebt, kun je een (niet altijd stabiele) alpha versie downloaden, en een hele zooi graphics-sets, die je allemaal handmatig moet installeren. Ga daarvoor naar http://www.ttdpatch.com/src/ en lees de hele pagina goed door. Als je de patch gedownload hebt, moet je je .cfg veranderen (details staan op die pagina) en je moet nog de graphics downloaden van http://www.ttdpatch.com/newgrf.html onder het kopje "For TTDPatch version 1.9.1" en lees daar ook de instructies.
En maak een backup van je TTD directory, want als je het verneukt, dan heb je het meteen goed verneukt.
Makkelijkst is om te wachten op de officiele versie .
OJA: er is nog 1 (nadeel) aan electrified railroads: je moet of Maglev of Monorail opofferen... Want TTD kan maar max. 3 verschillende rail-soorten aan..
Verder is het nog belangrijk om te weten: bij TTDPatch gaat het tegenwoordig niet meer om het cheaten, maar om het toevoegen van realisme. Dat kan voor sommige mensen kut uitpakken.
De TGV (Thalys) en de ICE3 in TTD!
line-up van treinen op een emplacement
Alle nieuwe treinen in een depot:
Dat er kruispunten enz. naar andere station snap ik wel, maar meerdere treinen van Station A naar B dus niet helemaal.
quote:Ja, kijk hier maar:
Op maandag 17 februari 2003 17:54 schreef Sistex het volgende:
Waarom zou je dan 2 treinen nodig hebben. Mis ik hier iets?
Kijk maar naar de productieaantallen... en hoeveel kolen er op het station staat te wachten. Nu weet je waarom ik 4 kolentreinen met elk 24 wagons gebruik.
Op zondag 1 december 2002 14:53 schreef terabyte het volgende:
En ik weet al wat er waarschijnlijk in TTDPatch 2.0 komt:
- spoor met bovenleiding!
done
- 'ouderwetse' seinen (jeweetwel, met die arm-dingen) voor wanneer je bijv in 1950 zit.
niks meer van gehoord, maar deze feature is ws. al af
- meer locomotieven en wagons, ook Nederlandse!
(hiervoor moeten graphics gemaakt worden die er nog niet zijn)
done Nederlandse treinen ontbreken nog, maar kunnen binnenkort ws verschijnen
- realistischere natuurkundige formules (treinen langzamer optrekken, afremmen)
done Alleen realistisch afremmen blijkt onmogelijk te zijn
- hogere snelheden over een brug
done
- zoek verdwaalde treinen
niks meer van gehoord
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:21 schreef QyRoZ het volgende:
En dit bejaarde spel wordt gaver en gaver.
quote:klik
Op maandag 17 februari 2003 19:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Trouwens terabyte, als je nou ook ff zegt waar ik die TGV enzo kan downloaden...
quote:Oh, ik heb nog nooit zulke productie aantallen gehad dusja, vandaar. Ik snap hem nu
Op maandag 17 februari 2003 19:04 schreef terabyte het volgende:[..]
Ja, kijk hier maar:
Kijk maar naar de productieaantallen... en hoeveel kolen er op het station staat te wachten. Nu weet je waarom ik 4 kolentreinen met elk 24 wagons gebruik.
Leukste spel wat er bestaat als je het mij vraagt.
Alleen onder windowsXP wilt het niet helemaal lekker toen ik dat ooit probeerde, maar ik probeer het nogmaals en probeer ook de patches maar ff uit
quote:Ligt eraan wat je met da bedoelt.
Op dinsdag 18 februari 2003 18:34 schreef BLADEZZ het volgende:
en da werkt dus nie of ik snap het nieZal dat laatste wel zijn
Alvast bedankt !
quote:Control ingedrukt.
Op donderdag 20 februari 2003 11:06 schreef detulp050 het volgende:
Misschien dat iemand me kan helpen ?
Ik kies vaak voor de dubbele treinen (zoals de AsiaStar), maar ik krijg maar 1 locomotief (aan de linkerkant), hoe kan dat ?Alvast bedankt !
quote:Dat is het doel ook.
Op donderdag 20 februari 2003 12:07 schreef Jan-jaap het volgende:
is een leuk spel heb ik jaren gespeeld totdat ik zo snel een paar miljard verdiende dat er niets meer aan was
quote:Hoeft niet altijd.
Op donderdag 20 februari 2003 12:08 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Dat is het doel ook.
Van een klein beetje geld een hoop geld maken
Bijv: mijn doel is niet heel veel geld verdienen (ook al verdien ik dat wel altijd), maar ervoor zorgen dat heel veel treinen op een enorm netwerk kunnen rijden zonder in de file te staan, of de weg kwijt te raken.
Verder probeer ik het zo 'realistisch' mogelijk te bouwen, dus geen vreemde bochten in de rails die in het echt nooit mogelijk zouden zijn, etc.
quote:Ja, okej, dat doe ik zelf ook wel.
Op donderdag 20 februari 2003 13:34 schreef terabyte het volgende:[..]
Hoeft niet altijd.
Bijv: mijn doel is niet heel veel geld verdienen (ook al verdien ik dat wel altijd), maar ervoor zorgen dat heel veel treinen op een enorm netwerk kunnen rijden zonder in de file te staan, of de weg kwijt te raken.
Verder probeer ik het zo 'realistisch' mogelijk te bouwen, dus geen vreemde bochten in de rails die in het echt nooit mogelijk zouden zijn, etc.
Ik vind het alleen jammer dat het voor winXP zo lastig is om TT te spelen
Dat spel is zo leuk, maar voor XP werkt het dan weer niet en heb ook geen zin om dan maar win98 erbij te zetten.
quote:Ik heb geen problemen onder XP. Alleen muziek doet het bij mij niet (ik heb geen MIDI module, alleen externe synth). Maar ik draai liever m'n eigen hardcore dan de TTD muziek.
Op donderdag 20 februari 2003 13:37 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Ik vind het alleen jammer dat het voor winXP zo lastig is om TT te spelen
Dat spel is zo leuk, maar voor XP werkt het dan weer niet en heb ook geen zin om dan maar win98 erbij te zetten.
Heb je wel Windows 95 compatibiliteits modus aangezet?
quote:Ja, zonder geluid werkt die bij mij ook wel en dan zet ik voortaan ook maar m'n hardcore aan
Op donderdag 20 februari 2003 13:41 schreef terabyte het volgende:[..]
Ik heb geen problemen onder XP. Alleen muziek doet het bij mij niet (ik heb geen MIDI module, alleen externe synth). Maar ik draai liever m'n eigen hardcore dan de TTD muziek.
Heb je wel Windows 95 compatibiliteits modus aangezet?
quote:Die ga ik ook maar bestellen dan.
Op donderdag 20 februari 2003 15:20 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb de duotreinen aan de praat
Met de patch is TT onder XP goed te spelen, hoor !
Ik heb nu trouwens ook de originele CDROM (zondag besteld bij amazon, vandaag al in huis)
quote:ik dacht een pond of 6 (9 euro)
Op donderdag 20 februari 2003 15:22 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Die ga ik ook maar bestellen dan.
Hoe duur is die?
quote:Thnx!
Op donderdag 20 februari 2003 15:42 schreef detulp050 het volgende:[..]
ik dacht een pond of 6 (9 euro)
www.amazon.co.uk
Ik heb het ff gedownload, maar de versie met geluid die is niet fullscreen
Ge-Wel-Dig Spel!
Ik hoop dat er snel een vervolg op dit spel komt..... Verslavend! En met Josef's Patch is het nog leuker geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door Seal_force op 11-04-2003 19:57]
quote:Begin eens met een cursus begrijpbaar schrijven.
Op vrijdag 11 april 2003 19:48 schreef Seal_force het volgende:
Ik ben hem nu aan het doen waar snap de bedoeling niet zo goed.
Hoe kan je bussen maken heb alleen busstation's.
Hoe krijg je geld er gaat alleen maar geld of bij mijn.
Hoe woord je bedrijf goed ?
quote:tutorials gezien?
Op vrijdag 11 april 2003 19:59 schreef Seal_force het volgende:
IK heb het over Transport Tycoon DeLuxe.
Maar ik snap niet wat je moet doen ik snap niet hoe je kan bouwen ja kan het wel maar er gebeurd niks.
quote:Allereerst begin altijd met treintjes, autos leveren niets op. Voor een trajact bijvoorbeeld tussen een kolenmijn en een elektriciteitsfabriek, moet je rails bouwen, een treinendepot maken en een station maken. Als je je traject heb uitgelegd, ga dan naar je depot toe klik er op en kies 'New Vehicles' en koop een locomotief en een aantal wagonnen. Voor boten, autos en vliegtuigen werkt het precies zo. Succes er mee.
Op vrijdag 11 april 2003 19:48 schreef Seal_force het volgende:
Ik ben hem nu aan het doen waar snap de bedoeling niet zo goed.
Hoe kan je bussen maken heb alleen busstation's.
Hoe krijg je geld er gaat alleen maar geld af bij mijn.
Hoe woord je bedrijf goed?
Kijk misschien eens rond op het internet voor wat tips en de tutorials natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |