abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 november 2002 @ 17:27:51 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6701357
quote:
Op woensdag 6 november 2002 14:29 schreef jogy het volgende:
hoi, ik zie de laatste tijd een paar struikelende beginners posten op FOK!, ze worden de hele tijd geplaagt door die gemene oude garde van Fok!, dit vindt ik zielig voor mijn medebeginners, dus probeer ik een cursus op te sarten, zodat ze lekker naadloos in de Fok gemeenschap kunnen "intergreren" (geil modewoord he )


stap 1: Zet je computer aan en start je browser op.

stap 2: Ga NIET via http://www.fok.nl en dan naar het forum , dat ruiken ze , typ dus http://www.fokforum.nl of http://forum.fok.nl om hier direct te ariveren.

stap 3: Als je net nieuw bent, is het verstandig om je afzijdig te houden van de kliekjes in slowchat... die mensen in Slowchat kan je beter met rust laten die hebben het al moeilijk genoeg met zichzelf..

stap 4:wees niet te gretig om een leider te zoeken binnen Fok!, begrijp wel dat iedereen die een tijdje bij Fok! post, al de nodige dosis sarcasme/synisme/sadisme heeft opgebouwd en niet kan wachten dat uit te storten op een nietsvermoedende newbie.
bijvoorbeeld << hij is slecht!, grappig maar slecht!


stap 5: start nooit een thread zoals dit waneer ben je een... , als je zoiets als dit post dan kan je net zo goed met een grote rode stift IK BEN EEN NEWBIE!, SCHOP MIJ! op je voorhoofd tatoeren, want dan komt het toch niet meer goed met je.

stap 6:dit is ook heel belangrijk, Klagen over het pesten van newbies, dit is ook een grote NEE! je bent een newbie als je de ins en outs niet goed weet, zodra je daar op betrapt wordt ben je een newbie, en dan gaan klagen waaarrrooommm pesten jullie mij *SNIF*? verzorgt je alleen maar antwoorden als:
1:omdat je stinkt
2:omdat je een newbie bent
3:omdat je een stinkende newbie bent

dus dat werkt voor geen meter.

stap 7:Moderators zijn er voor een reden, dit is soms een beetje onduidelijk voor sommige beginnende (en niet beginnende) posters, dus zal ik ze maar eens proberen op te noemen
over het algemeen zijn ze er om slotjes op dubbeltopics te gooien, verkeerd geposte beriggies naar de goede segmenten te trap-kicken en vervelende postertjes hier te vermelden met alle ban-gevolgen van dien, dit is een noodzaak voor het goed functioneren van Fok!, maar vergeet niet, modjes en admins zijn ook maar mensen van vlees en bloed (je zou het niet altijd zeggen maar het is echt zo en mensen zijn weleens niet zo scherp als altijd, of nuchter of onpartijdig.. maar ik vindt dat de modjes hier goed werk doen.

stap 8:gebant worden is niet, ik herhaal NIET stoer, het betekend dat je de sfeer verziekt met jou postgedrag, en nee die juigende stemmen in je hoofd die zeggen dat je de coolste spammer bent van heel fok, nee van het hele universum, zijn niet in de buitenwereld te horen.. dus luister er maar niet naar.. dat is slecht voor je.

stap 9: er is meer tot Fok! dan alleen ONZ, de rest is niet zomaar paginavulling, daar kan je ook op klikken en in posten... ja, niet bang zijn en probeer het eens.. het is nog beter dan sex... ( )

stap 10:lemming topics zijn BAH!
stap 11:one liner topics zijn BAH! (uitzonderingen daargelaten, maar het zijn er niet veel)
stap 12:ALLES wat in ONZ gezet wordt kan genomen worden met een korreltje zout! ookal vindt [betreffende user] het niet wooptiedoo cool, pakt die korrel en neem het ervan!

als iemand nog aanvullingen hebt hoor ik het graag

dank u hartelijk voor u tijd en have a nice day

met dank aan stranger voor het http://www.fokforum.nl linkie , en phynny die het duidelijk heeft gemaakt dat http://forum.fok.nl 2 niet 3 maar 2 leestekens minder nodig heeft, voor de luie fok!ers dus


[Dit bericht is gewijzigd door PrivateRyan op 29-12-2002 19:59]

pi_11607151
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 00:41 schreef jogy het volgende:
Toch maar ff een vraagje, aangezien ik het zelfs een beetje te erg begin te vinden hier in ONZ, qua baggerheid enzo, maar ik toch wel bij Fok! wil blijven ( d'uh), is er nou echt niets aan te doen aan die on-aflatende stroom stront die hier per dag weer meer en meer binnenkomt knallen alsof het de main rioolpijp van Amsterdam ( of een andere grote stad uiteraard) is? Er zijn hier al meerdere noodgrepen geweest, denk aan een paar extra ban manieren en een zero-tolerance beleid waar je toch, op zich wel u tegen kan zeggen ( t/o ban, de laatste waarschuwing enzo, jeweetwel ).
Het blijft gewoon dweilen met de kraan open, elke dag komen er meer en meer spruitjes topics en de zure users ( die dus hard zijn aangepakt terwijl andere users -in hun ogen- wel kunnen baggeren ( wat weer te maken heeft met de AT lijst of hier en daar een lemming die alleen een select groepje die hard fok!kers kunnen begrijpen, maar op zich te begrijpen zijn voor iedereen die een beetje op een naam kan klikken enzo )) en die zure users gaan dus meteen bij elk topic Kuttopic, Bagger, "waarom hun wel en ik niet ", slotje of iets anders neerplemepen omdat die baggeraars ( ik noem geen namen want dat is niet boeiend) gewoon niet de moeite nemen om een beetje te kijken wat er speelt in de rest van het forum en daar dus hun conclusies uit trekken..
Veel mensen schijnen ook niet te begrijpen dat sommige users meer kunnen flikken dan andere door hun post verleden! Het is op zich nog geeneens zo moeilijk te begrijpen toch, dat als je eens een keer in de zoveel tijd een baggertopic opend, dat ie wel gewoon open kan blijven en als je vanaf topic 1 al begint met Sruitjes-topics te openen dat ze elke keer weer dicht getieft worden.
Net zoals in het echte leven kan je hier credit opbouwen en als je hier al 3 jaar zit, heb je veel meer bewegingsvrijheid dan dat je hier net komt kijken en oncreatieve teringzooi neergooit omdat je naar de 10.000 posts wilt ( alsof sommige mensen denken dat ze met 10.000 posts een loonsverhoging krijgen ofzo .. ). Het lijkt wel of er een groeiende groep users is die gewoon wilt dat het ONZ forum gesloten wordt door hun post gedrag... Dit is dan wel het ONZIN forum, maar dat geeft nog niet het recht om er teringzooi neer te gooien die anders niet boeiend zou zijn..

Probeer eens na te denken wat je aan het doen bent in plaats van elke keer toe te geven aan die drang van topics te openen of het nou wel of geen inhoud heeft. Onzin is een HUMOR forum, en niet 1 of ander chemische afvalcontainer die er is om je jeukende topic-open hand te bevredigen, ga rukken ofzo, schop tegen een boom, start photoshop op en doe wat creatiefs, loop even een rondje, doe iets anders dan dit forum zo kut te maken dat 40.000 van de 58.000 users dit ding uit de AT heeft geflikkerd omdat er ( op uitzonderingen na ) alleen maar one-liners, plaatjestopics, en andere teringzooi wordt neergesmeten omdat de persoon achter het toetsenbord wilt laten zien dat ie de creatieve inslag van een walnoot heeft..
Damn die Stickeys aan de bovenkant zijn toch duidelijk genoeg? Ja, Humor is relatief, klopt, maar er zit een ondergrens aan, gebruik die search eens voordat je post, denk eens na of jij niet de enige bent die het grappig vindt en dat soort dingen.
Dit is wel het onzinforum, maar dat neemt niet weg dat je hier evenveel na kan denken over een topic dan dat je doet in GC, R&P, F&F, of in 1 van de andere subfora, dit ding heet geen "recyclebin", maar ONZIN, klopt de topics hoeven niet nuttig te zijn, maar er moet wel humor in zitten, en ja, het klopt andere users gooien er ook weleens naamtopics in, of een slowchat topic hier en daar, is ook helemaal geen probleem MET MATE (en dan niet met JE mate, dus) je zal zien, als je 4 keer een goed topic hebt geopend, waar je over hebt nagedacht enzo ( kan dat? ! , Ja dat kan! ) dat je erna echt wel een keer een "bagger"topic kan openen zonder dat ie dichtgemieterd wordt.
Het is een wonder! modjes en admins onthouden dat je iets leuks hebt gedaan, of een sympatieke user bent en zijn wat losser bij je dan dat je alleen maar bagger produceerd alsof je virtuele kringspier zodanig is uitgerekt dat het met liters op het forum stroomt. Ik betrap mezelf er tenminste op dat ik in het begin dacht dat bepaalde users best weleens onredelijk konden zijn met hun commentaar, maar nu doe ik soms even hard mee alleen maar om een user weg te krijgen van het forum omdat het een sfeerverziekende kneus is.
Kijk eens naar deze 2 modjes: Privateryan en CartWOman
Hoeveel lol denken jullie dat hun nog hebben? Als dit nog lang genoeg doorgaat stoppen ze ermee en zie dan nog maar eens iemand te vinden die gek genoeg is om hier te modereren, yvonne is al pleite omdat ze er geen trek meer in heeft en ik zie genoeg commentaar van de twee bovenstaande modjes dat je tussen de regels door kan lezen dat ze het modereren bijna niet meer voor hun lol doen maar uit loyaliteit naar fok toe en wat ONZIN vroeger was.

Bottomline is: denk eens na voordat je een topic maakt en je zal zien dat het een stuk gezelliger wordt en dat er andere users weer terugkomen waar je veel lol mee kan hebben, probeer het eens .
Dit geld natuurlijk niet voor iedereen, maar wees eerlijk genoeg om te zien of dit wel voor jou geld of niet.

excuus voor de grammatica en dat het meer tekst is dan jullie gewend zijn .

crap, nooit gedacht dat het zoeveel zou worden .


En lees dit, voor je het volgende topic opent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')