abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6631990
Wanneer de het verteerde herfstblad en de gesmolten sneeuw de grond weer vruchtbaar en krachtig maakt. Als de sneeuwklokjes plaats maken voor de lentebloemen. Wanneer aan de punten van de kale bomen weer jong groen komt. Als de pasgeboren lammetjes vol vreugde het leven toe blaten en de kippen zich al klaar beginnen te maken voor het leggen van eieren..

Is dan de tijd rijp voor een Groen (CDA-PvdA-GroenLinks) kabinet?

(je moet altijd blijven hopen natuurlijk )

pi_6632009
Met het vvd, als ze dat niet doen verliezen ze een groot deel van hun kiezers aan het vvd. En met links al helemaal niet.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_6632021
GroenLinks in de regering? Wha! That'll be the day!
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:30:41 #4
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6632128
Het enige voor de hand liggende zou de VVD zijn. Hoe minder partijen er in de coalitie zitting nemen, des te sterker de onderhandelingspositie voor het CDA is. Daarnaast komen de programma's van de twee op een aantal punten sterk aan elkaar verwant, de verchillien die er zijn zijn onderhandelbaar. De verschillen die er zijn in de plannen van GL en het CDA zijn veel extremer.

GL is nog lang niet goed genoeg georganiseerd om zitting te nemen in een regering.

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_6632162
Zo gek is GroenLinks in de regering toch niet (meer) !?
pi_6632791
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
That will be the day, als het aan Klaas de Vries ligt.

[Dit bericht is gewijzigd door dynast op 05-11-2002 11:20]

Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
  Moderator dinsdag 5 november 2002 @ 11:20:39 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6632797
Met de PvdT natuurlijk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:20:53 #8
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6632802
Ik vind GL een oppositiepartij pur sang, ze zijn beter in het (nodeloos) ageren tegen het beleid, en het ter discussie stellen van bepaalde items, dan het vormen en voeren van beleid.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_6632843
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:33 schreef Alcatraz het volgende:
Zo gek is GroenLinks in de regering toch niet (meer) !?
Right, dan zie ik nog eerder het sp in onze nieuwe coalitie voor komen. Maar overigens, wie heeft het pvda wat gevraagd eigenlijk? Ze komen wel lekker arrogant over, onder het motto "wij zijn nu al weer de grootste"
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_6633941
Het CDA KAN niet met links gaan regeren want dat zou regelrecht kiezersbedrog zijn na de vele uitlatingen van Balkenende over de VVD.

Overigens, als hij hierop terug zou komen zou hij gigantisch veel stemmen verliezen.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6637313
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:20 schreef Thomasumo het volgende:
Ik vind GL een oppositiepartij pur sang, ze zijn beter in het (nodeloos) ageren tegen het beleid, en het ter discussie stellen van bepaalde items, dan het vormen en voeren van beleid.
Groen Links staat voor muggeziften achter de komma. CDA moet wel met het VVD (en misschien D'66) regeren, anders is het regelrecht kiezersbedrog.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  dinsdag 5 november 2002 @ 15:26:09 #12
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_6637635
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:18 schreef Alcatraz het volgende:
Wanneer de het verteerde herfstblad en de gesmolten sneeuw de grond weer vruchtbaar en krachtig maakt. Als de sneeuwklokjes plaats maken voor de lentebloemen. Wanneer aan de punten van de kale bomen weer jong groen komt. Als de pasgeboren lammetjes vol vreugde het leven toe blaten en de kippen zich al klaar beginnen te maken voor het leggen van eieren..

(je moet altijd blijven hopen natuurlijk )

Laat het maar gebeuren. Dan hebben we over een jaar of 3 het eerste kabinet Zalm.
pi_6637935
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 15:26 schreef marky het volgende:

[..]

Laat het maar gebeuren. Dan hebben we over een jaar of 3 het eerste kabinet Zalm.

Nèh, laat het CDA en de VVD na januari maar mooi samen gaan regeren, want dan hebben we in 2004 tenminste weer nieuwe verkiezingen en daarna een normale, uitgebalanceerde coalitie. Zoals het hoort.

pi_6638007
Ik denk dat het terecht is tegenover de kiezers om een rechts kabinet op te zetten, in deze financieel mindere tijden is dat misschien ook het beste. Maar toch zie ik graag over 3,5 jaar gewoon een centrum-links kabinet.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_6638061
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:18 schreef Alcatraz het volgende:
ik mag er niet aan denken.

Compleet onrealistisch ook (gisteren Nova gekeken zeker)

pi_6638400
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 15:43 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

ik mag er niet aan denken.

Compleet onrealistisch ook (gisteren Nova gekeken zeker)

Gebeurt toch niet. CDA en Groen Links gaat niet samen lijkt me.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6639174
Een CDA/VVD-regering is de meest waarschijnlijke. Maar dan moeten deze partijen wel een meerderheid halen. Indien er een 3e partij nodig is dan zal het moeilijk worden. De LPF en erfgenamen zijn na het debacle van het afgelopen jaar niet regeringsfähig genoeg. D66 en CU zullen ongetwijfeld te klein zijn.
Indien CDA/VVD geen meerderheid haalt dan zal een CDA/PvdA-regering het waarschijnlijkst zijn. Indien deze wel een meerderheid haalt uiteraard. Misschien aangevuld met D66 of GL, mits deze partijen groot genoeg zijn (> 10 zetels). Ik verwacht overigens niet dat Balkenende graag GL erbij zal willen hebben. De SP zie ik nog niet zo gauw in een regering stappen. Dus mochten er 3 partijen nodig zijn dan wordt het moeilijk. Ik zie de PvdA namelijk ook niet zo snel aanschuiven bij een CDA/VVD-kabinet.
pi_6639559
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:31 schreef Kozzmic het volgende:
Een CDA/VVD-regering is de meest waarschijnlijke. Maar dan moeten deze partijen wel een meerderheid halen. Indien er een 3e partij nodig is dan zal het moeilijk worden. De LPF en erfgenamen zijn na het debacle van het afgelopen jaar niet regeringsfähig genoeg. D66 en CU zullen ongetwijfeld te klein zijn.
Indien CDA/VVD geen meerderheid haalt dan zal een CDA/PvdA-regering het waarschijnlijkst zijn. Indien deze wel een meerderheid haalt uiteraard. Misschien aangevuld met D66 of GL, mits deze partijen groot genoeg zijn (> 10 zetels). Ik verwacht overigens niet dat Balkenende graag GL erbij zal willen hebben. De SP zie ik nog niet zo gauw in een regering stappen. Dus mochten er 3 partijen nodig zijn dan wordt het moeilijk. Ik zie de PvdA namelijk ook niet zo snel aanschuiven bij een CDA/VVD-kabinet.
Dan zou ikzelf eerder CDA-VVD-CU verwachten eigenlijk, dat moet wel over de 75 zetels komen.

Minderheidsregering kan natuurlijk ook nog, met steun van bepaalde partijen, zoals wellicht CU, of LN.

pi_6639881
Denk dat de combi CDA/VVD uiteindelijk zo'n 80 tot 85 zetels haalt.
pi_6639906
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan zou ikzelf eerder CDA-VVD-CU verwachten eigenlijk, dat moet wel over de 75 zetels komen.

Minderheidsregering kan natuurlijk ook nog, met steun van bepaalde partijen, zoals wellicht CU, of LN.

CU is toch centrum-links? Lijkt me niet dat die met de VVD gaan regeren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6640243
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

CU is toch centrum-links? Lijkt me niet dat die met de VVD gaan regeren.

Mja, men noemt het ook wel 'klein-(christelijk-)rechts'.

Op gebieden van normen/waarden, orde/veiligheid, en ook ethische vraagstukken zijn ze vrij 'ouderwets' -> conservatief -> rechts.

Maar inderdaad, op andere gebieden zijn ze weer 'links'. Geld voor ontwikkelingssamenwerking, het sociale vlak, en ook op milieu-gebied (met name voormalig RPF was redelijk milieubewust).

pi_6640355
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mja, men noemt het ook wel 'klein-(christelijk-)rechts'.

Op gebieden van normen/waarden, orde/veiligheid, en ook ethische vraagstukken zijn ze vrij 'ouderwets' -> conservatief -> rechts.

Maar inderdaad, op andere gebieden zijn ze weer 'links'. Geld voor ontwikkelingssamenwerking, het sociale vlak, en ook op milieu-gebied (met name voormalig RPF was redelijk milieubewust).

Zal het partijprogramma van de CU eens nader bestuderen.
Denk echter niet dat ze gaan regeren. Het is afwachten hoe de wisseling van de wacht daar verloopt, en hoeveel zetels ze zullen scoren. Als het er een stuk of 4 zijn dan lijkt het me dat het niet aannemelijk is dat die club mee gaat regeren.
  dinsdag 5 november 2002 @ 17:51:14 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_6640822
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
*ril*

Heel erg eng inderdaad.

Als het CDA de 25 zetels winst van afgelopen verkiezingen wil vasthouden gaat men niet met links in zee.

pi_6641890
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:51 schreef Sniper het volgende:

[..]

*ril*

Heel erg eng inderdaad.

Ach joh.. die paar belastingcenten!
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:00:26 #25
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6645227
Met de VVD en misschien D66 erbij.
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:50 schreef DennisMoore het volgende:

De VVD gaat denk ik niet in zee met CU, die zijn veel te links. Bovendien heeftde CU 3 zetels in de peilingen.
Tsja .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')