abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6614735
Ik ben dit jaar (voor het eerst) alleen tijdens de feestdagen en zie daar behoorlijk tegenop. Nu zat ik te denken om tijdens die dagen op vakantie te gaan(het liefst naar een warm land), maar ja, alleen op vakantie is ook niet leuk. Rondreizen weer wel, maar daar heb ik echt geen zin in.

Iemand tips?

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
pi_6614780
Waarom specifiek een alleengaandenreis? Lijkt me zo geforceerd.
pi_6614844
quote:
Op maandag 4 november 2002 10:58 schreef k_man het volgende:
Waarom specifiek een alleengaandenreis? Lijkt me zo geforceerd.
Omdat ik alleenstaand ben en ik betwijfel of mijn beste vriend (die een gezin met 3 kids heeft) of 1 van mijn 2 zussen (ook allebei getrouwd met kids) mee kunnen resp. willen gaan, zeker tijdens de feestdagen.

Enne geforceerd valt best mee, hoor.

maandag 4 november 2002 @ 11:06:08 #4
5673 heijx
Qui que boue
pi_6614871
quote:
Op maandag 4 november 2002 10:54 schreef jacko het volgende:
Ik ben dit jaar (voor het eerst) alleen tijdens de feestdagen en zie daar behoorlijk tegenop. Nu zat ik te denken om tijdens die dagen op vakantie te gaan(het liefst naar een warm land), maar ja, alleen op vakantie is ook niet leuk. Rondreizen weer wel, maar daar heb ik echt geen zin in.

Iemand tips?

Ik ken http://www.singlereizen.nl/site.php maar die hebben op korte termijn niets geloof ik.

Kijk anders online naar alleenstaanden reizen (google of startpagina.nl)

En k_man, behalve het gezelligheidsaspect moet je ook de kosten niet uit het oog verliezen. Een heleboel operators vragen voor een single tot wel 90% van de prijs van een koppel.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_6614941
Ik ben ook single en ga rondom Kerst en Oud & Nieuw op reis, maar ik zou me nooit opgeven voor zo'n alleengaandenreis. Ook bij gewone rondreizen gaan vaak mensen alleen mee, en je vindt makkelijk mensen om samen mee op te trekken, als je dat wilt.
Voor de rondreis die ik geboekt heb betaal ik niks meer omdat ik alleen ga: het werkt met kamers op indeling.
pi_6614959
quote:
Op maandag 4 november 2002 11:06 schreef heijx het volgende:

[..]

Ik ken http://www.singlereizen.nl/site.php maar die hebben op korte termijn niets geloof ik.

Bedankt voor die site; hij staat gebookmarked maar inderdaad, niks voor op de termijn die ik zoek.
quote:
Kijk anders online naar alleenstaanden reizen (google of startpagina.nl)
Zo snel start ik geen topic maw. dat heb ik gisteren al geprobeert.
quote:
En k_man, behalve het gezelligheidsaspect moet je ook de kosten niet uit het oog verliezen. Een heleboel operators vragen voor een single tot wel 90% van de prijs van een koppel.
Klopt. Ook een reden voor mij (de afgelopen jaren) om niet naar de USA te gaan. Want als je ziet wat je als alleengaande dan moet betalen tov. bv. een gezin per persoon
pi_6614988
Tip: het leuke van groepsreizen is dat de meeste mensen dus single zijn. Het is dus een illusie om te denken dat groepsreizen gedaan worden door alleen maar stelletjes en groepen mensen die elkaar al kennen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6615014
quote:
Op maandag 4 november 2002 11:13 schreef k_man het volgende:
Ik ben ook single en ga rondom Kerst en Oud & Nieuw op reis, maar ik zou me nooit opgeven voor zo'n alleengaandenreis. Ook bij gewone rondreizen gaan vaak mensen alleen mee, en je vindt makkelijk mensen om samen mee op te trekken, als je dat wilt.
Voor de rondreis die ik geboekt heb betaal ik niks meer omdat ik alleen ga: het werkt met kamers op indeling.
Goh, ik word opeeens druk

Als ik een rondreis zou willen dan zag ik daar ook geen probleem in. Ik ben al 2x op een rondreis geweest (Turkije en Egypte) en dat is me goed bevallen. Maar ik wil nu eens gewoon een lekkere luie vakantie. Niet om (geforceerd) op de versiertoer te gaan met allerlei deelnemers (dat vooroordeel bestaat blijkbaar nog steeds) maar om (net als met een rondreis) met een groep mensen te zitten die ook allen hetzelfde doel hebben; om op een leuke manier als alleenstaande vakantie te "vieren"

maandag 4 november 2002 @ 11:36:47 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6615237
Ga op wintersport zou ik zeggen. Er zijn ongetwijfeld alleengaande wintersport reizen, en in een skiklas ontmoet je altijd mensen. En aangezien bijna iedereen tijdens het apres skieen op de versiertoer is, KUN je niet eens geforceerd zijn op de versiertoer. Bovendien heb je dan ook nog een witte kerst zonder dat het persé gezellig MOET zijn.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_6615370
quote:
Op maandag 4 november 2002 11:36 schreef DoctorB het volgende:
Ga op wintersport zou ik zeggen. Er zijn ongetwijfeld alleengaande wintersport reizen, en in een skiklas ontmoet je altijd mensen. En aangezien bijna iedereen tijdens het apres skieen op de versiertoer is, KUN je niet eens geforceerd zijn op de versiertoer. Bovendien heb je dan ook nog een witte kerst zonder dat het persé gezellig MOET zijn.
en dat bieden genoeg organisaties aan. ook speciaal voor alleenstaanden.
pi_6615389
quote:
Op maandag 4 november 2002 11:36 schreef DoctorB het volgende:
Jamaar, ik wil niet op wintersport. Ik hou niet van wintersport. Ik heb een hekel aan ijs en sneeuw. Ik wil gewoon een lekkere luie vakantie in een warm land zodat ik de ellende van het afgelopen halve jaar eventjes van me af kan zetten.
pi_6615796
tip:
met Club Med naar de Casamanche in Senegal
pi_6615971
mischien dat dit iets is

http://www.go-out.nl

Kogels schieten tekort. Woorden niet.
pi_6616201
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:14 schreef paricos het volgende:
tip:
met Club Med naar de Casamanche in Senegal
Bedankt. Ik heb even gekeken (lang leve YAHOO) en hoewel het er goed uit ziet heb ik mijn bedenkingen.

Ehmm, ik ben 43 jaar en voel me echt geen ouwe zak ofzo. Hou wel van doorzakken of een dagje sporten ed., maar als ik lees (knip, plak):

Club Med biedt de ideale vakantie aan voor jonge mensen die graag veel plezier maken en sporten.

....kijk, ik hoef echt niet met een stel leeftijdsgenoten zitten, maar om met allerlei (sorry, nu ga ik een beetje generaliseren) om met een stelletje feestgrage pubrs van tussen de 19 en 22 jaar te zitten..hmmm..

Dusse, ben jij hier al eens geweest en wat zijn jouw ervaringen?

pi_6616294
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:26 schreef bar72 het volgende:
mischien dat dit iets is

http://www.go-out.nl

Oei, met het risico dat men nu gaat vinden dat ik zeur.....

die site geeft een aantal vakanties die niet in de periode vallen dat ik wil. Voor de rest kwa aktiviteiten lijkt het me wel wat, maar alles is (zoals zo vaak) gesitueerd in Amsterdam of andere steden in het Westen, terwijl ik hier in Overijssel tegen de Duitse grens aan woon. En dan wordt afstand echt wel een bezwaar.

pi_6616360
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:39 schreef jacko het volgende:

[..]

Club Med biedt de ideale vakantie aan voor jonge mensen die graag veel plezier maken en sporten.

....kijk, ik hoef echt niet met een stel leeftijdsgenoten zitten, maar om met allerlei (sorry, nu ga ik een beetje generaliseren) om met een stelletje feestgrage pubrs van tussen de 19 en 22 jaar te zitten..hmmm..

Dusse, ben jij hier al eens geweest en wat zijn jouw ervaringen?

Ervaring met Club Med heb ik niet, wel met Senegal (is me heel goed bevallen). Ik heb wel de indruk dat de hoofdmoot van de Club Med-gangers 30-ers zijn, voor 20-ers is het net ietsje te duur.
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:29:08 #17
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_6632939
Doe eens iets geks en ga lekker naar de bestemming die jou leuk lijkt.
Alleen!
Je ontmoet altijd wel mensen met wie je het goed kunt vinden (als je daar al behoeft aan hebt).
Ik zou het wel weten, Seychellen of Kaapverdische eilanden o.i.d.
Een duikvakantie op Bonaire....?
Explore the World
pi_6633248
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:29 schreef bluesparkle het volgende:

Ik zou het wel weten, Seychellen of Kaapverdische eilanden o.i.d.

Nee, jij gaat naar Laos! Wanneer ga je trouwens weg??

En Jacko, ga gewoon voor een leuke bestemming! Je komt overal leuke mensen tegen!

pi_6633758
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:41 schreef Liejannuh het volgende:

En Jacko, ga gewoon voor een leuke bestemming! Je komt overal leuke mensen tegen!

Hmm, 1x toch een slechte ervaring mee gehad. Eind september (paar jaar geleden) met de bus naar Llorret geweest. 10 dagen regen en een bus vol oude mensen (jaja, zelfs ouder dan ikke) die om 21.00 uur naar bed gingen en om 07.00 uur opstonden om te gaan wandelen.
Wel een leuk barretje ontdekt maar ja, je kunt niet 10 dagen in een bar gaan zitten natuurlijk.

Ok, dit klinkt allemaal alsof ik verdomde kieskeurig ben. Dat is niet zo, maar als ik zo'n 1000 tot 1500 euro uitgeef voor een vakantie dan wil ik toch op zijn minst een beetje de zekerheid dat het een fyne vakantie wordt.

pi_6633990
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:09 schreef jacko het volgende:

[..]

Hmm, 1x toch een slechte ervaring mee gehad. Eind september (paar jaar geleden) met de bus naar Llorret geweest. 10 dagen regen en een bus vol oude mensen (jaja, zelfs ouder dan ikke) die om 21.00 uur naar bed gingen en om 07.00 uur opstonden om te gaan wandelen.
Wel een leuk barretje ontdekt maar ja, je kunt niet 10 dagen in een bar gaan zitten natuurlijk.

Ok, dit klinkt allemaal alsof ik verdomde kieskeurig ben. Dat is niet zo, maar als ik zo'n 1000 tot 1500 euro uitgeef voor een vakantie dan wil ik toch op zijn minst een beetje de zekerheid dat het een fyne vakantie wordt.

Hmmmm... een busreis naar Lloret was nou niet echt wat ik bedoelde!

Maar er zijn genoeg leuke stedentrips te doen. Zie de laatste tijd veel aanbiedingen voor Istanbul bijv. Of nog zuidelijker?

Het lijkt me in ieder geval noodzakelijk dat je iets uitzoekt waar genoeg te doen is! Dan hoef je je in ieder geval niet te vervelen!

Kijk voor tickets eens hier: Het grote 'waar-vind-ik-goedkope-tickets' topic
En voor tips: Het grote "waar moet ik heen?!" topic

dinsdag 5 november 2002 @ 16:09:22 #21
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_6638676
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]
Nee, jij gaat naar Laos! Wanneer ga je trouwens weg??

Ja daar heb ik wel zin in!
Ik vertrek 14 december, dat is als het goed is over 5 en een halve week
Explore the World
pi_6714045
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:09 schreef bluesparkle het volgende:
Ik vertrek 14 december, dat is als het goed is over 5 en een halve week
Hé! Zien we elkaar op Schiphol?
  maandag 11 november 2002 @ 13:37:48 #23
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_6738664
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 18:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Hé! Zien we elkaar op Schiphol?

Ga je ook de 14e weg dan?
Mijn vliegtuig vertrekt rond half vijf geloof ik. Dus zal rond half drie, drie uur op schiphol rondhuppelen.
Explore the World
pi_6742120
quote:
Op maandag 11 november 2002 13:37 schreef bluesparkle het volgende:
Ga je ook de 14e weg dan?
Mijn vliegtuig vertrekt rond half vijf geloof ik. Dus zal rond half drie, drie uur op schiphol rondhuppelen.
Te laat! Mijn vliegtuig vertrekt (hopelijk) om ongeveer half twee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')