abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6605674
De familie wil dit jaar op wintersport. Nu moet ik de reis gaan regelen, maar mijn kennis hierover is dus echt slecht.

Ik zoek dus een niet al te dure reis per bus/vleigtuig of als et echt nodig is per eigen vervoer naar een wintersport locatie. Met geld smijten is niet de bedoeling, dus we zoeken een beetje relaxte en niet te dure reis. We zijn met 6 volwassenen, met bijna tot geen wintersport ervaring en geen equipement. Echte wintersport n00bs dus...

En hoe zit het met het huren van spullen, toeristen belastingen, hotels, etc?

Is een budget van ¤400,- p/p all-in mogelijk? (krentekakkers, die ouders van me )

En hebben jullie nog tips, of goeie locaties? Moet het snel gaan regelen, anders regelt iemand anders et en zit ik straks ergens op een boerderij in Frankrijk en daar heb ik geen zin in...

zondag 3 november 2002 @ 20:39:24 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_6605727
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:36 schreef OmeOssie het volgende:
Is een budget van ¤400,- p/p all-in mogelijk? (krentekakkers, die ouders van me )
maak er ¤700 pp van.
  zondag 3 november 2002 @ 20:42:37 #3
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_6605787
moet je naar tsjechie gaan. lekker cheap
  zondag 3 november 2002 @ 20:44:42 #4
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_6605827
trouwens als jullie n00bs zijn, moet je dus ook nog lessen hebben, right? maak er dan maar ¤800 pp van. (serieus)
pi_6605847
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:42 schreef Phat Lip het volgende:
moet je naar tsjechie gaan. lekker cheap
Wou ik ook zeggen maar net te laat .

In tsjechie kan je idd lekker goedkoop skieen/snowboarden/eten enz. vorig jaar ben ik er ook heen geweest en met e400 (inc een les of 5) red je het wel!!!

Iemand dood maken met een blije mus.
pi_6605958
asje nog meuk moet huren, kun je die E400 ff'tjes gaan verdubbelen, 800 dus (als je een beetje rustig aan doet met geld)
pi_6605973
Heb even de topictitel aangepast!
Dan kan iedereen hier vragen waar ie naar toe moet!
pi_6606056
wintersport is duur... all in kun je dus wel op 2000 guldens per persoon rekenen dacht ik...
denk aan skipas eten slapen drinken huren lessen etc etc...

dus als je krenterig bent kun je beter in de zomer een camping opzoeken

serieus...het is duur...Tsjechie zou een optie zijn maar oostenrijk kom je er niet met 400 euro pp

pi_6606120
Euro 400.- pp kun je wel vergeten.
Mits je op een wintercamping gaat staan of naar Winterberg en elke nacht thuis slapen
  zondag 3 november 2002 @ 21:05:31 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_6606332
Budget all-in kan voor 600 euro.
(bus, Frankrijk in het tussenseizoen)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_6606445
Ik ga hiken op het Dieng Plateau
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6608789
quote:
Op zondag 3 november 2002 20:45 schreef BlackSun het volgende:

[..]

Wou ik ook zeggen maar net te laat .

In tsjechie kan je idd lekker goedkoop skieen/snowboarden/eten enz. vorig jaar ben ik er ook heen geweest en met e400 (inc een les of 5) red je het wel!!!

Tnx voor de tip over Tsjechie, heb nu busreis van 275pp gevonden, komt nog zo'n 70 euro bij aan spullen huren en 50lesgeld, maar et zit binnen et budget

http://wintersport.cz-tours.nl

quote:
Op zondag 3 november 2002 21:05 schreef XL het volgende:
Budget all-in kan voor 600 euro.
(bus, Frankrijk in het tussenseizoen)
Where, tell me, sites, folders?
  maandag 4 november 2002 @ 09:42:36 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_6613941
quote:
Op zondag 3 november 2002 22:18 schreef OmeOssie het volgende:

[..]

Tnx voor de tip over Tsjechie, heb nu busreis van 275pp gevonden, komt nog zo'n 70 euro bij aan spullen huren en 50lesgeld, maar et zit binnen et budget

http://wintersport.cz-tours.nl
[..]

Where, tell me, sites, folders?

www.sportura.nl
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 12 december 2002 @ 17:45:10 #14
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_7295248
Weet iemand nog een goede tip voor mij?
Ik heb beloofd dat ik dit jaar wintersport zou regelen dom dom dom...
Maar goed,
Wij zijn met zun vieren, willen best een stukje rijden ( 2 auto's) Hoge bergen met alleen poedersneeuw zouden het summum zijn. Aangezien 3 van de 4 boarden, al reeds een jaartje of 4.
Ook vliegen moet kunnen als het dan spotgoedkoop is dat land.

Landen waar ik aan zat te denken waren Italie en Turkije....
Niet Tjechie want daar ben ik al een geweest en dat vond ik KUT.

Maar goed, als er iemand suggesties heeft dan hoor ik het wel.
Groeten
BVD

Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
pi_7536673
Uit dit topic: Welke skigebied voldoet aan deze 'eisen'
quote:
Op woensdag 25 december 2002 16:40 schreef Life-is-party het volgende:
Goedendag,

Wij gaan met de hele familie al jaren op skivakantie, ooit begonnen in Fügen (Oos) vervolgens Jerzens Pitztal (Oos), Nauders (Oos), Fiss (Oos) en nu gaan we voor het 2e jaar naar Val Thorens in Frankrijk.

Val Thorens is voor mij de droom die is uitgekomen zó fantastisch, m'n ouders willen liever terug naar Jerzens, lekker klein, goedkoop, rustig op de pistes etc. Nauders valt af, geen huizen aan de piste, fiss was te druk en wat vervelende ervaringen mee gehad, valt ook af.

Nu ben ik dus heel erg op zoek naar een skigebied dat aan de volgende eisen voldoet:
- Niet té duur
- Rustige, ruime pistes, maar ook off-piste mogelijkheden
- Huizen aan de piste
- Niet té klein dus rond de 100/150 kilometer, maar vooral lekkere ruime pistes.
- sneeuwzekerheid van Val Thorens

Kennen mensen z'n gebied, in Zwitserland/ItaliË/Oostenrijk/Frankrijk

quote:
Op woensdag 25 december 2002 17:07 schreef mafkees100 het volgende:
www.tiscover.com/gerlos
quote:
Op woensdag 25 december 2002 17:12 schreef mafkees100 het volgende:
is het ski gebied van zillertal arena

mischien dat je ouders liever naar konigsleiten gaan

maar dan kan je nog steeds naar gerlos en zell am ziller skieen

quote:
Op woensdag 25 december 2002 17:19 schreef _asterix_ het volgende:
Val thorens rulaz..idd een beetje duur...maar ja...dan heb je ook wat...er ligt nu al een dik pak sneeuw....kan niet wachten tot ik weer mag...
quote:
Op woensdag 25 december 2002 17:20 schreef speknek het volgende:
je hebt het allemaal in frankrijk, behalve niet duur. Dat kun je daar vergeten.
pi_7536735
Vandaar, alles heb je in Frankrijk, behalve de prijs, en het hoeft van m'n ouders niet allemaal zó colosaal als in Val Thorens
Life = Party
  woensdag 25 december 2002 @ 19:50:50 #17
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_7537907
Wij zaten verleden jaar in hotel blanche of zoiets in val thorens...ligt meteen aan de piste en dicht bij bij de grote lift die je naar de gletsjer brengt.
Het appartement was echt niet duur eind feb of begin mrt ...weet het niet meer...nou...spullen van de aldi mee genomen...tja...je gaat tenslotte om te skiien...als je wilt zuipen..dan moet je naar oostenrijk...

Ik zweer bij Val thorens...of een van die andere plaatsen...maakt mij niet uit..ik wil gewoon sneeuwzekerheid..en die heb je voor 95% in val thorens...ik wil gewoon mijn hotel uit en in de sneeuw staan...en niet modder aan de ski schoenen.

pi_7538135
Klopt, Val THorens is gewoon prachtig, niets mis aan.....
Maar 13 jaar geleden zaten wij voor 500 gulden per week!!!! in een apartament 4 kilometer van de piste. in een goedkooop gebied, nu zitten wij voor 2000 EURO!!!! in een apartament in Val Thorens: Balcons de Val Thorens (Bovenin, prachtig allemaal)

Maar m'n ouders zoeken eigenlijk een tussenweg daartussen. Val Thorens is fantastisch, maar vooral mijn ouders denken dat er ook een goede tussenweg bestaat...

St. Anton am Arlberg, iemand geweest?

Life = Party
  woensdag 25 december 2002 @ 20:31:19 #19
18079 neok
all the way
pi_7538311
Ben afgelopen week 3 dagen gaan skieen in Sölden/Oostenrijk. Vertrokken op vrijdagavond met de auto, 's nachts enkele uren geslapen en aangekomen om 9 uur 's morgens. Skipas voor 3 dagen: 100¤. Hotel voor 3 nachten: 240 ¤ (half pension, 's avonds een 5 gangen menu ). Het was ongeveer 500 meter van de eerste skilift, een auto is dan makkelijk (je kon ook de gratis bus nemen). Overdag nog wat eten & drinken: 15¤/dag. Het vervoer was voor mij gratis (9 uur rijden met enkele korte stops). Trouwens erg veel Nederlanders daar

Oops, ski's huren vergeten: 66¤ voor 3 dagen...

Totaal: een goeie 450¤.

[Dit bericht is gewijzigd door neok op 25-12-2002 21:52]

Buenos dias Tristeza
  vrijdag 27 december 2002 @ 11:43:11 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7560013
quote:
Op woensdag 25 december 2002 16:40 schreef Life-is-party het volgende:
Goedendag,
Wij gaan met de hele familie al jaren op skivakantie, ooit begonnen in Fügen (Oos) vervolgens Jerzens Pitztal (Oos), Nauders (Oos), Fiss (Oos) en nu gaan we voor het 2e jaar naar Val Thorens in Frankrijk.

Val Thorens is voor mij de droom die is uitgekomen zó fantastisch, m'n ouders willen liever terug naar Jerzens, lekker klein, goedkoop, rustig op de pistes etc. Nauders valt af, geen huizen aan de piste, fiss was te druk en wat vervelende ervaringen mee gehad, valt ook af.

Nu ben ik dus heel erg op zoek naar een skigebied dat aan de volgende eisen voldoet:
- Niet té duur
- Rustige, ruime pistes, maar ook off-piste mogelijkheden
- Huizen aan de piste
- Niet té klein dus rond de 100/150 kilometer, maar vooral lekkere ruime pistes.
- sneeuwzekerheid van Val Thorens

Kennen mensen z'n gebied, in Zwitserland/ItaliË/Oostenrijk/Frankrijk

Niet te duur --> Frankrijk
Rustige ruime pistes, ook off-piste --> (Relatief) kleinere gebieden
Huizen aan de piste --> Afhankelijk van prijs
100 a 150 km --> In combinatie met rustig en off piste is Frankrijk interessant
Sneeuwzekerheid --> Is ook afhankelijk van het seizoen, Val Tho is bijna niet te doen...

Ik ben er nog nooit geweest, maar volgens mij is Andorra wel interessant voor je... Anders de kleinere Franse gebieden, Valmorel, Flaine, Praloup (= erg goedkoop) enzovoorts

vrijdag 27 december 2002 @ 16:32:20 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7564616
quote:
Op woensdag 25 december 2002 20:31 schreef neok het volgende:
Ben afgelopen week 3 dagen gaan skieen in Sölden/Oostenrijk. Vertrokken op vrijdagavond met de auto, 's nachts enkele uren geslapen en aangekomen om 9 uur 's morgens. Skipas voor 3 dagen: 100¤. Hotel voor 3 nachten: 240 ¤ (half pension, 's avonds een 5 gangen menu ). Het was ongeveer 500 meter van de eerste skilift, een auto is dan makkelijk (je kon ook de gratis bus nemen). Overdag nog wat eten & drinken: 15¤/dag. Het vervoer was voor mij gratis (9 uur rijden met enkele korte stops). Trouwens erg veel Nederlanders daar

Oops, ski's huren vergeten: 66¤ voor 3 dagen...

Totaal: een goeie 450¤.

En je benzine?
2000 km op basis van 1 op 12 = 167 liter
167 liter op 3 personen = 56 liter
Benzine in Duitsland (1 euro???)
Dat maakt een hele dikke 500 euro, dit vind ik eigenlijk wel verschrikkelijk veel geld, daarvoor sta ik 8 dagen op mijn board.
pi_7565430
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 11:43 schreef XL het volgende:

[..]

Niet te duur --> Frankrijk
Rustige ruime pistes, ook off-piste --> (Relatief) kleinere gebieden
Huizen aan de piste --> Afhankelijk van prijs
100 a 150 km --> In combinatie met rustig en off piste is Frankrijk interessant
Sneeuwzekerheid --> Is ook afhankelijk van het seizoen, Val Tho is bijna niet te doen...

Ik ben er nog nooit geweest, maar volgens mij is Andorra wel interessant voor je... Anders de kleinere Franse gebieden, Valmorel, Flaine, Praloup (= erg goedkoop) enzovoorts

Andorra ben ik een paar keer geweest in de zomer, spreekt me totaal niet aan en is flink verder...

Flaine hebben we al het 1 en ander over gelezen, houd ik erbij. Valmorel is gewoon drama, zeker rond kerst, de sneeuw is dan gewoon 3keer niets...hoogste punt ligt waar Val Tho begint...

Zelf heb ik nu een lijstje van 3:
Köningsleiten (Zillertal Arena - Oostenrijk)
St. Anton am Arlberg (Arlberg - Oostenrijk)
Flaine (Flaine - Frankrijk)

Het gaat dus om de kerstvakantie 2e week, dus volgend jaar vanaf 27 december 2003.....

Life = Party
  vrijdag 27 december 2002 @ 17:52:19 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7565856
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 17:23 schreef Life-is-party het volgende:

[..]

Andorra ben ik een paar keer geweest in de zomer, spreekt me totaal niet aan en is flink verder...

Flaine hebben we al het 1 en ander over gelezen, houd ik erbij. Valmorel is gewoon drama, zeker rond kerst, de sneeuw is dan gewoon 3keer niets...hoogste punt ligt waar Val Tho begint...

Zelf heb ik nu een lijstje van 3:
Köningsleiten (Zillertal Arena - Oostenrijk)
St. Anton am Arlberg (Arlberg - Oostenrijk)
Flaine (Flaine - Frankrijk)

Het gaat dus om de kerstvakantie 2e week, dus volgend jaar vanaf 27 december 2003.....

Volgens mij ligt er in het dal van het zillertal momenteel geen sneeuw! (27 dec 2002) Sankt Anton am Arlberg is druk.

December is altijd lastig met sneeuw
Les Deux Alpes gaat hoog, maar schijnt massaal te zijn, veel jeugd ook. Wel 200 km piste. Er zitten nu een stel vrienden van mij.... kan ik volgende week meer over vertellen

Tignes, daar ben ik eens in de laatste week van januari geweest en dan is het daar perfect. Maar 27 dec is wel hoogseizoen....... januari niet, de drukte in die periode kan ik niet overzien. Voor de rest sluit het perfect aan op je omschrijving. Olympische Super-G afdaling van Albertville ligt in het gebied en die is briljant.

Iets duurder kun je terecht in Zwitserland... (sluit aan op de rest van je wensen)
Saas Fee en Davos zijn bijzonder sneeuwzeker
Ook Igschl (geen idee hoe je dat schrijft) in Oostenrijk is wel interessant, dit sluit aan op het skigebied van Samnaun (Zwitserland). Daarnaast is het ook erg sneeuwzeker (in ieder geval Samnaun). Je combineert dan Oostenrijk aan Zwitserland (prijstechnisch interessant)

Andorra is volgens mij "maar" 200 km verder.
Als je dan toch aan het rijden bent......

Hoogte en sneeuwzekerheid mag je trouwens niet zomaar naast elkaar leggen. Noordhellingen hebben minder zon en daardoor vaak betere sneeuwkwaliteit.

In Valmorel ligt vandaag overigens 80 cm sneeuw (dal), maar is een risico in december. Het eerder door mij getipte Praloup is ook risicovol.

zaterdag 28 december 2002 @ 00:03:27 #24
18079 neok
all the way
pi_7573052
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 16:32 schreef XL het volgende:

[..]

En je benzine?
...
Dat maakt een hele dikke 500 euro, dit vind ik eigenlijk wel verschrikkelijk veel geld, daarvoor sta ik 8 dagen op mijn board.

Die was gratis
Buenos dias Tristeza
pi_7660560
Ik ga dit jaar voor de 4de keer naar saas-fee. Dat is echt de meest coole plek om op wintersport te gaan. Veel pistes, hoog dus sneeuw zeker, je kunt er heel goed feesten en de pistes stoppen midden in het dorp.

Alleen het is wel in zwitserland en dat is duur, je bent daar iets van 800 euro voor een 4 persoons appartement kwijt en dat is daar zelfs nog een goedkoop appartement. Je hebt ze ook voor het dubbele en als je het echt bont wil maken dan kun je daar voor 800 euro p.p.nacht in een hotel slapen . En dan kost je een biertje ook nog eens 8 piek ofzo. Wij gaan dit jaar met zn vieren en we hebben 1000 euro p.p. uitgetrokken.

Maar dat heb ik er echt wel voor over het is daar echt subliem gaaf cool en te gek .

Why do I never seem to learn that love is wrong and girls are fucking evil... I guess i'll never figure out what womankind is all about
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')