Maar wat nu ? Zalm komt met een goedkope verkiezingsleus dat we allemaal 130 km/h mogen rijden, veiligheid in Nederland is punt 1 op de agenda.. En als klap op de vuurpijl Hirshi Ali die verkast van een proletenpartij naar de VVD, enkel om haar moslim-vrouwen standpunten..
Lekker zetels scoren zo hè Gerrit ?
De libertarische partij is te extreem voor mij, het CDA te confessioneel.. Waar kan ik terecht ?
quote:Het gaat me er om dat de VVD alleen de punten naar voren laten komen die bij het volk leven, en niet de essentiële standpunten. Ik kots op de partijpolitiek van de LPF, en als de VVD denkt op dezelfde manier zieltjes te moeten winnen is het mijn partij niet meer.
Op zondag 3 november 2002 04:11 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
Wat is er mis met de dingen aankaarten die leven in Nederland, waarom moet dat altijd populisme heten. Als je je niet thuis voelt bij de VVD is misschien iets heel reactionairs wel iets voor je, van die gasten die niets willen veranderen in Nederland die kan je dan in ieder geval niet beschuldigen van populisme. En dat je de PvdA een proletenpartij noemt is toch ook wel een heel populistische uitspraak...........
quote:Als liberaal kun je nergens anders terecht in nederland
Op zondag 3 november 2002 04:04 schreef gelly het volgende:
Ik weet het niet hoor.. Moet de VVD het van populisme hebben tegenwoordig ? Ik heb altijd op ze gestemd omdat ik een liberaal ben, iemand die graag voor zichzelf denkt, en verwacht dat anderen dat ook doen. Iemand die zelf verantwoordelijkheid wil nemen voor toekomst en inkomen.Maar wat nu ? Zalm komt met een goedkope verkiezingsleus dat we allemaal 130 km/h mogen rijden, veiligheid in Nederland is punt 1 op de agenda.. En als klap op de vuurpijl Hirshi Ali die verkast van een proletenpartij naar de VVD, enkel om haar moslim-vrouwen standpunten..
De libertarische partij is te extreem voor mij, het CDA te confessioneel.. Waar kan ik terecht ?
quote:De SP ondersteunt mijn gedachtengoed niet, namelijk dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor de invulling van zijn of haar leven, zonder financiële inmenging en ondersteuning van vadertje staat. Of beter; iig zo weinig mogelijk.
Op zondag 3 november 2002 04:12 schreef Dlocks het volgende:
Als je inkomen niet al te hoog is bij de SP. Die houden zich iniedergeval wel vast aan hun principes.
quote:lees het programma van D66 eens door, dat zijn ook liberalen
Ik weet het niet hoor.. Moet de VVD het van populisme hebben tegenwoordig ? Ik heb altijd op ze gestemd omdat ik een liberaal ben, iemand die graag voor zichzelf denkt, en verwacht dat anderen dat ook doen. Iemand die zelf verantwoordelijkheid wil nemen voor toekomst en inkomen.Maar wat nu ? Zalm komt met een goedkope verkiezingsleus dat we allemaal 130 km/h mogen rijden, veiligheid in Nederland is punt 1 op de agenda.. En als klap op de vuurpijl Hirshi Ali die verkast van een proletenpartij naar de VVD, enkel om haar moslim-vrouwen standpunten..
quote:Helaas zie je sinds de LPF daar flink mee heeft kunnen scoren dit bij meer partijen zoals VVD, CDA, PVDA, GL (in iets minder mate) en uiteraard bij de LPF, LN en andere nieuwe partijen.
Op zondag 3 november 2002 04:14 schreef gelly het volgende:[..]
Het gaat me er om dat de VVD alleen de punten naar voren laten komen die bij het volk leven, en niet de essentiële standpunten. Ik kots op de partijpolitiek van de LPF, en als de VVD denkt op dezelfde manier zieltjes te moeten winnen is het mijn partij niet meer.
Helaas begint Nederland wat dat betreft steeds meer op Amerika te lijken waar het gaat om populistische uitspraken. Waar het uiterlijk en kleding van een kandidaat belangrijker is dan de inhoud.
Ik hoop dat het slechts een tijdelijk 'mode' verschijnsel is in de Nederlandse politiek.
quote:Ik zou het ook niet weten. Vooralsnog zie ik nog geen alternatief wat staat voor economisch liberalisme, zonder dat ze dan ook andere issues hebben waar je niets mee van doen wilt hebben.
En als klap op de vuurpijl Hirshi Ali die verkast van de ene proletenpartij naar de andere
quote:Ik ben tegen het bindend referendum. En ik hou al helemaal niet van een ruggegraatloze partij.
Op zondag 3 november 2002 04:18 schreef BigDick het volgende:[..]
lees het programma van D66 eens door, dat zijn ook liberalen
Bovendien, wat is er op tegen om als het niet druk is de max. snelheid te verhogen naar 130?? Helemaal voor.
Zeker nu ze Ali hebben, gaat de kans flink omhoog dat ik VVD ga stemmen.
quote:In dat geval ben ik bang dat je niet echt een andere keuze kunt maken, tenzij je Leefbaar Nederland enzo gaat bekijken, maar daarop stemmen lijkt niet echt nuttig te zijn...
Op zondag 3 november 2002 04:19 schreef gelly het volgende:[..]
Ik ben tegen het bindend referendum. En ik hou al helemaal niet van een ruggegraatloze partij.
quote:Geinige aangepaste quote
Op zondag 3 november 2002 04:19 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik zou het ook niet weten. Vooralsnog zie ik nog geen alternatief wat staat voor economisch liberalisme, zonder dat ze dan ook andere issues hebben waar je niets mee van doen wilt hebben.
quote:Nou nou wat een arrogante stellingname....de dingen die bij het volk leven zijn nl. de essentiële standpunten. De VVD zit er nl. voor het volk en door het volk en zij moeten hun beleid dus ook richten tot het volk!!! En wat vind jij dan essentieel? De VVD en de LPF zijn ook op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.
Op zondag 3 november 2002 04:14 schreef gelly het volgende:[..]
Het gaat me er om dat de VVD alleen de punten naar voren laten komen die bij het volk leven, en niet de essentiële standpunten. Ik kots op de partijpolitiek van de LPF, en als de VVD denkt op dezelfde manier zieltjes te moeten winnen is het mijn partij niet meer.
quote:Ja, maar het gaat er denk ik om dat de VVD nu spontaan het spaarloon toch niet wil afschaffen, spontaan over die snelheidslimiet begint etc...
Op zondag 3 november 2002 04:20 schreef Cheese het volgende:
(...)
Bovendien, wat is er op tegen om als het niet druk is de max. snelheid te verhogen naar 130?? Helemaal voor.
Zeker nu ze Ali hebben, gaat de kans flink omhoog dat ik VVD ga stemmen.
quote:Het gaat niet zo zeer om of het idee wel of niet goed is, het gaat er om dat het in principe geen belangrijk item is en dat van de vele items uit het programma van de VVD juist dit item naar voren wordt gebracht puur en alleen omdat het makkelijk scoren is. Er lopen genoeg Nederlanders rond die puur alleen voor dit puntje op de VVD zullen gaan stemmen, terwijl het punt an sich relatief onbelangrijk is.
Op zondag 3 november 2002 04:20 schreef Cheese het volgende:Bovendien, wat is er op tegen om als het niet druk is de max. snelheid te verhogen naar 130?? Helemaal voor.
quote:Dat is NIET waar! Gelly heeft hierin gelijk! Er zijn een hele hoop grote dingen aan de hand waar het volk niks vanaf weet en ook geen keuze over kan maken. DAARVOOR hebben we dus volksvertegenwoordigers, die zich helemaal moeten verdiepen in de stof.
Op zondag 3 november 2002 04:23 schreef Carin aka Trijntje het volgende:[..]
Nou nou wat een arrogante stellingname....de dingen die bij het volk leven zijn nl. de essentiële standpunten. De VVD zit er nl. voor het volk en door het volk en zij moeten hun beleid dus ook richten tot het volk!!! En wat vind jij dan essentieel? De VVD en de LPF zijn ook op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.
Mooi voorbeeld is het referendum over het één worden van Europa (discussie in het Lagerhuis vanavond). Nederland zou volgens een VVD'er geen referendum hierover mogen hebben omdat (even simpel gezegd) de burger geen verstand heeft van de precieze details van de gevolgen van het aansluiten van nieuwe landen bij de EU.
quote:Dat bedoel ik idd, zieltjes winnen. Ik stem niet op de VVD om die standpunten, ik stemde op ze omdat ze nog enigszins liberaal waren. Ik hoop dat er genoeg VVD'ers in de partij zitten die het met me eens zijn. Anders stem ik dit jaar blanco.
Op zondag 3 november 2002 04:24 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Ja, maar het gaat er denk ik om dat de VVD nu spontaan het spaarloon toch niet wil afschaffen, spontaan over die snelheidslimiet begint etc...
Verschrikkelijk doorzichtig van ze
quote:Als zij het alleen voor het zeggen hadden dan zouden ze het meteen afschaffen hoor
Op zondag 3 november 2002 04:27 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
Misschien heeft de VVD in de afgelopen paar maanden wel ingezien welke reakties het afschaffen van het spaarloon opleverde, dat heet inspringen op de realiteit....was het dan pas goed geweest als ze dat over vier jaar hadden gebruikt in een verkiezingscampagne?
quote:Dat is mijn punt dus. Je neemt niet maatregelen om populair te zijn bij het volk, maar omdat het je standpunt is. Tenminste, zo zou het moeten zijn. Daar dien je op te stemmen, niet op die simpele holle verkiezingsretoriek waar de VVD zich nu mee bezigt. Hetzelfde zag je bij de LPF, een boel mensen stemden er op vanwege de allochtonenproblematiek, de andere standpunten sneeuwden onder. Laat als partij zien waar je voor staat, meer vraag ik niet. Ik zit niet te wachten op de politiek zoals die in de VS gevoerd wordt, waar je stemt op de grappigste of meest aansprekende voorman.
Op zondag 3 november 2002 04:27 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
Misschien heeft de VVD in de afgelopen paar maanden wel ingezien welke reakties het afschaffen van het spaarloon opleverde, dat heet inspringen op de realiteit....was het dan pas goed geweest als ze dat over vier jaar hadden gebruikt in een verkiezingscampagne?
quote:Inderdaad, daar ben ik ook een groot voorstander van. Een partij moet bij zijn ideologie blijven ongeacht wat het Nederlands volk schijnt te willen. Als het volk haar andere dingen belangrijk begint te vinden die niet meer aansluiten bij een bepaalde partij dan is dat jammer voor die partij. Het volk, ofwel de betreffende mensen kunnen dan overstappen naar een partij die op dat moment beter bij hen aansluit.
Op zondag 3 november 2002 04:23 schreef gelly het volgende:[..]
Laat als partij zien waar je voor staat, en niet wat het volk wil.
Een partij moet constant blijven. Niet te wisselvallig zijn of worden op een moment dat het volk dat is. Niet spreken en verkondigen vanuit de gedachte van het volk, maar ze moeten dit doen vanuit hun ideologie.
Tuurlijk mag een partij standpunten aanpassen en hun ideologie wijzigen, maar dit mag nooit zo snel gaan als de laatste tijd gebeurt. Een partij maakt zich door dergelijke dingen te doen nou niet echt betrouwbaar. Als kiezer weet je niet hoe een partij over een jaar over bepaalde dingen denkt omdat ze te veel meebewegen met de massa.
quote:Dus als het volk massaal links begint te stemmen dan zou de VVD ook links moeten worden? Daar kan ik mij absoluut niet in vinden. Netzomin dat ik mij er in kan vinden dat de PVDA opeens rechts begint te worden omdat op dit moment rechtse partijen populairder zijn.
Op zondag 3 november 2002 04:23 schreef Carin aka Trijntje het volgende:[..]
Nou nou wat een arrogante stellingname....de dingen die bij het volk leven zijn nl. de essentiële standpunten. De VVD zit er nl. voor het volk en door het volk en zij moeten hun beleid dus ook richten tot het volk!!! En wat vind jij dan essentieel? De VVD en de LPF zijn ook op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.
Partijen moeten niet te veel luisteren naar het volk. Het volk moet luisteren naar de partijen en kijken welke het beste bij hun past.
Stel nu dat alle partijen alleen maar luisten naar het volk? Wat heeft het dan nog voor zin om meerdere partijen in Nederland te hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |