abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6546605
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

idd dit topic gaat niet in op paranormale "onzin" in het algemeen, maar meer over dat onderzoek dat er gedaan is die een link legt tussen "gelovers" en dopamine concentratie

dat jullie in tru posten daar kunnen jullie ook niets aan doen een beetje hoog dopamine gehalte gewoon

guttegut schaam je je niet, dat je nu ook in de truth zit te posten?

wetenschap en paranormaliteit zitten altijd op elkaars grens, dus het hoort juist hier thuis.

Vind het ook een heel interessant artikel trouwens. Ik moest denken aan een ander artikel dat ik een tijdje terug heb gelezen: http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1030033339791.html
Niet zozeer de link met paranormaliteit, maar wel met geloven dus. en in deze dan in verband gebracht met hersenactiviteit.

pi_6546681
ff een quote uit dat artikel:
quote:
Toch blijft het vreemd dat het menselijk brein nu zichzelf aan het onderzoeken is. Steeds stuit je dan op de vraag: bestaat iets alleen als een chemisch of elektrisch proces in ons brein? Of bezit het ook werkelijkheidswaarde, los van wat er in onze hersenen gebeurt?
Dat zou je niet denken aan de hand van dat eerste artikel hier in deze thread. Of dat dan altijd het geval is..... lijkt me niet. Maar wanneer wel en wanneer niet?
  Moderator woensdag 30 oktober 2002 @ 22:13:01 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6546733
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 22:05 schreef fokje het volgende:

[..]

guttegut schaam je je niet, dat je nu ook in de truth zit te posten?

quote:
wetenschap en paranormaliteit zitten altijd op elkaars grens, dus het hoort juist hier thuis.
dat is goed want ik zoek ook een grens zie ondertitel
quote:
Vind het ook een heel interessant artikel trouwens. Ik moest denken aan een ander artikel dat ik een tijdje terug heb gelezen: http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1030033339791.html
Niet zozeer de link met paranormaliteit, maar wel met geloven dus. en in deze dan in verband gebracht met hersenactiviteit.
Ja idd een leuk artikel al vraag ik me af of het met geloven te maken heeft of meer met mediteren (en dus dat door meditatie delen van je hersenen minder actief worden)

en trouwens wel leuk om het een beetje uit zijn verband te rukken en aan religieuze mensen alleen dit laten lezen

quote:
Het enige dat het onderzoek aan harde bewijzen levert, is dat er een verband bestaat tussen het hebben van een spirituele ervaring, en een afname aan hersenactiviteit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')