abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6398904
Moeten we wel door met de parlemtaire democratie ?

Wat dachten jullie van een eenpartij systeem, of gewoon een keiharde alleenheerser ? Of misschien een republiek ? Of Theocratie ? Noem maar wat !

[b]Rood, roder, roodst.[/b]
  maandag 21 oktober 2002 @ 20:57:11 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_6398927
Parlementaire democratie.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_6399036
De ideale regeringsvorm moet nog worden uitgevonden.
Tot die tijd doen we het maar met de minst slechte.
pi_6399143
Het communisme is het beste. Mits iedereen gewoon doet wat ie word opgedragen, maar dit gaat bij de mens niet werken.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_6399184
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:01 schreef Num het volgende:
De ideale regeringsvorm moet nog worden uitgevonden.
Tot die tijd doen we het maar met de minst slechte.
Welke dan ?
pi_6399214
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:07 schreef MaoTseTung het volgende:

[..]

Welke dan ?

De meest ideale combinatie is LPF / LN / ChristenUnie.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_6399240
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:08 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Hey HALLO ! Is dat een regeringsvorm ?!?!

En ten tweede, als dit een regering zou vormen zou het nog kut zijn, maar dit is vrij offtopic.

maandag 21 oktober 2002 @ 21:12:39 #8
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_6399299
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:08 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

nou, nee ...doe me dan maar een dictator.
pi_6399309
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:12 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

Doe mij maar een enkeltje sibirië dan.

[Dit bericht is gewijzigd door MaoTseTung op 21-10-2002 21:13]

maandag 21 oktober 2002 @ 21:13:08 #10
909 Num
Núm dus!
pi_6399313
.
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:07 schreef MaoTseTung het volgende:

[..]

Welke dan ?

Ongeveer zoals we het nu hebben. Ik geloof dat wat we nu hebben een 'parlementaire monarchie' heet.
pi_6399337
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:12 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

Okay! Als hij dan maar van de ChristenUnie komt. Da's tenminste een partij met fatsoen, waarden en normen.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_6399385
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:14 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Okay! Als hij dan maar van de ChristenUnie komt. Da's tenminste een partij met fatsoen, waarden en normen.

En de SGP dan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:19:20 #13
15602 MaoTseTung
"The Chairman"
pi_6399442
Waarom heeft iedereen zoveel vertrouwen in de democratie ?

Bij een democratie wordt de regering gevormd uit volksvertegenwoordigers die gekozen worden door de meerderheid van het volk.

Dit houd dus in dat het altijd naar de "gulden ?!?!"middenweg toetrekt, en dat betere alternatieven worden weggewezen door het recht van de meerderheid.

Het gaat er dus in principe vanuit dat de meerderheid altijd gelijk heeft, en iedereen weet dat dit dus niet zo is.

Verder is de Democratie erg gemakkelijk te manipuleren door charisma van kandidaten, dure campagnes en het gebruiken van containerbegrippen. Kijk maar naar mensen zoals Berlusconi, Fortuyn en dergelijke en vraag je dan maar af of de Democratie wel echt er voor zorgt wat het beste is voor het volk.

maandag 21 oktober 2002 @ 21:48:30 #14
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_6400042
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:19 schreef MaoTseTung het volgende:

Bij een democratie wordt de regering gevormd uit volksvertegenwoordigers die gekozen worden door de meerderheid van het volk.

Dit houd dus in dat het altijd naar de "gulden ?!?!"middenweg toetrekt, en dat betere alternatieven worden weggewezen door het recht van de meerderheid.

Het gaat er dus in principe vanuit dat de meerderheid altijd gelijk heeft, en iedereen weet dat dit dus niet zo is.

Verder is de Democratie erg gemakkelijk te manipuleren door charisma van kandidaten, dure campagnes en het gebruiken van containerbegrippen. Kijk maar naar mensen zoals Berlusconi, Fortuyn en dergelijke en vraag je dan maar af of de Democratie wel echt er voor zorgt wat het beste is voor het volk.

Wat in mijn oren nog altijd beter klinkt dan jouw alternatief voor parlementaire democratie... De ideale regeringsvorm is dat ik de baas ben van het land ben... (niet dat het ideaal zou zijn voor het volk) Maar Num zei het al: De ideale regeringsvorm moet nog worden uitgevonden.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:53:47 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_6400160
De enige ethisch correcte regeringsvorm is het ontbreken daarvan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 maandag 21 oktober 2002 @ 21:54:00 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6400167
Als je voor efficientie gaat, moet je voor een autoritaire dictatuur kiezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:56:33 #17
15602 MaoTseTung
"The Chairman"
pi_6400217
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:54 schreef Ulx het volgende:
Niet echt effiecient denk ik. Dictaturen hebben vaak veel last van decentralisatie van de macht.
pi_6401100
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:56 schreef MaoTseTung het volgende:
Moeten we wel door met de parlemtaire democratie ?

Wat dachten jullie van een eenpartij systeem, of gewoon een keiharde alleenheerser ? Of misschien een republiek ? Of Theocratie ? Noem maar wat !

Een republiek met een directe democratie, die tevens een rechtsstaat is.
  maandag 21 oktober 2002 @ 23:36:56 #19
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6402604
Een deels parlementaire democratie, met dat hare majesteits regering rechtstreeks door het volk wordt gekozen. Zoiets als in Amerika, maar met als verschil de president is de minister-president en de koningin is er wel bij ons.
Verder, dat de eerste kamer wat meer invloed zou krijgen, dmv ze keuren niet alleen goed, maar ze kunnen ook wetsvoorstellen maken
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 01:52:18 #20
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6404734
Een libertarische democratische republiek, zoals die het geval was net na het ontstaan van de VS.

Een minimale regering, die zich alleen bezighoudt met nationale bezigheden en de verdere regelgeving overlaat aan staten/provincies/districten/gemeenten ed, zodat een grote mate van zelfbeschikkinsrecht ontstaat.

Tsja .....
pi_6404774
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:19 schreef MaoTseTung het volgende:

zeg dan gewoon dat je graag communisme wilt. (als dat al niet duidelijk was aan je username)
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:30:53 #22
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6406455
Een extreem liberaire democratie met een vrije markt is voor mij persoonlijk de beste keus.

Maar ik ben bang dat de gemiddelde sbs6 kijker nog niet voldoende geevolueerd is om de verantwoordelijkheden horend bij persoonlijke vrijheid te dragen

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:40:37 #23
909 Num
Núm dus!
pi_6406533
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:54 schreef Ulx het volgende:
Dat is alleen efficient als een land zich ontwikkeld van een ongeindustrialiseerd land naar een geindustrialiseerd land zoals met de Sovjetunie is gebeurd. Maar zodra de dienstensector opkomt is deze vorm van 'regering' niet meer efficient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')