Wat dachten jullie van een eenpartij systeem, of gewoon een keiharde alleenheerser ? Of misschien een republiek ? Of Theocratie ? Noem maar wat !
quote:Welke dan ?
Op maandag 21 oktober 2002 21:01 schreef Num het volgende:
De ideale regeringsvorm moet nog worden uitgevonden.
Tot die tijd doen we het maar met de minst slechte.
quote:De meest ideale combinatie is LPF / LN / ChristenUnie.
Op maandag 21 oktober 2002 21:07 schreef MaoTseTung het volgende:[..]
Welke dan ?
quote:Hey HALLO ! Is dat een regeringsvorm ?!?!
Op maandag 21 oktober 2002 21:08 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
De meest ideale combinatie is LPF / LN / ChristenUnie.
En ten tweede, als dit een regering zou vormen zou het nog kut zijn, maar dit is vrij offtopic.
quote:nou, nee ...doe me dan maar een dictator.
Op maandag 21 oktober 2002 21:08 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
De meest ideale combinatie is LPF / LN / ChristenUnie.
quote:Doe mij maar een enkeltje sibirië dan.
Op maandag 21 oktober 2002 21:12 schreef Phat Lip het volgende:[..]
nou, nee ...doe me dan maar een dictator.
[Dit bericht is gewijzigd door MaoTseTung op 21-10-2002 21:13]
quote:Ongeveer zoals we het nu hebben. Ik geloof dat wat we nu hebben een 'parlementaire monarchie' heet.
Op maandag 21 oktober 2002 21:07 schreef MaoTseTung het volgende:[..]
Welke dan ?
quote:Okay! Als hij dan maar van de ChristenUnie komt. Da's tenminste een partij met fatsoen, waarden en normen.
Op maandag 21 oktober 2002 21:12 schreef Phat Lip het volgende:[..]
nou, nee ...doe me dan maar een dictator.
quote:En de SGP dan?
Op maandag 21 oktober 2002 21:14 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Okay! Als hij dan maar van de ChristenUnie komt. Da's tenminste een partij met fatsoen, waarden en normen.
Bij een democratie wordt de regering gevormd uit volksvertegenwoordigers die gekozen worden door de meerderheid van het volk.
Dit houd dus in dat het altijd naar de "gulden ?!?!"middenweg toetrekt, en dat betere alternatieven worden weggewezen door het recht van de meerderheid.
Het gaat er dus in principe vanuit dat de meerderheid altijd gelijk heeft, en iedereen weet dat dit dus niet zo is.
Verder is de Democratie erg gemakkelijk te manipuleren door charisma van kandidaten, dure campagnes en het gebruiken van containerbegrippen. Kijk maar naar mensen zoals Berlusconi, Fortuyn en dergelijke en vraag je dan maar af of de Democratie wel echt er voor zorgt wat het beste is voor het volk.
quote:Wat in mijn oren nog altijd beter klinkt dan jouw alternatief voor parlementaire democratie...
Op maandag 21 oktober 2002 21:19 schreef MaoTseTung het volgende:
Waarom heeft iedereen zoveel vertrouwen in de democratie ?Bij een democratie wordt de regering gevormd uit volksvertegenwoordigers die gekozen worden door de meerderheid van het volk.
Dit houd dus in dat het altijd naar de "gulden ?!?!"middenweg toetrekt, en dat betere alternatieven worden weggewezen door het recht van de meerderheid.
Het gaat er dus in principe vanuit dat de meerderheid altijd gelijk heeft, en iedereen weet dat dit dus niet zo is.
Verder is de Democratie erg gemakkelijk te manipuleren door charisma van kandidaten, dure campagnes en het gebruiken van containerbegrippen. Kijk maar naar mensen zoals Berlusconi, Fortuyn en dergelijke en vraag je dan maar af of de Democratie wel echt er voor zorgt wat het beste is voor het volk.
quote:Niet echt effiecient denk ik. Dictaturen hebben vaak veel last van decentralisatie van de macht.
Op maandag 21 oktober 2002 21:54 schreef Ulx het volgende:
Als je voor efficientie gaat, moet je voor een autoritaire dictatuur kiezen.
quote:Een republiek met een directe democratie, die tevens een rechtsstaat is.
Op maandag 21 oktober 2002 20:56 schreef MaoTseTung het volgende:
Moeten we wel door met de parlemtaire democratie ?Wat dachten jullie van een eenpartij systeem, of gewoon een keiharde alleenheerser ? Of misschien een republiek ? Of Theocratie ? Noem maar wat !
Een minimale regering, die zich alleen bezighoudt met nationale bezigheden en de verdere regelgeving overlaat aan staten/provincies/districten/gemeenten ed, zodat een grote mate van zelfbeschikkinsrecht ontstaat.
quote:zeg dan gewoon dat je graag communisme wilt. (als dat al niet duidelijk was aan je username)
Op maandag 21 oktober 2002 21:19 schreef MaoTseTung het volgende:
Waarom heeft iedereen zoveel vertrouwen in de democratie ?Bij een democratie wordt de regering gevormd uit volksvertegenwoordigers die gekozen worden door de meerderheid van het volk.
Maar ik ben bang dat de gemiddelde sbs6 kijker nog niet voldoende geevolueerd is om de verantwoordelijkheden horend bij persoonlijke vrijheid te dragen
quote:Dat is alleen efficient als een land zich ontwikkeld van een ongeindustrialiseerd land naar een geindustrialiseerd land zoals met de Sovjetunie is gebeurd. Maar zodra de dienstensector opkomt is deze vorm van 'regering' niet meer efficient.
Op maandag 21 oktober 2002 21:54 schreef Ulx het volgende:
Als je voor efficientie gaat, moet je voor een autoritaire dictatuur kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |