quote:Volgens mij valt ten eerste het aantal centrale topics heel erg mee en ten tweede het aantal gezette slotjes ook. Zo niet dan graag voorbeelden van onterecht gezette slotjes.
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:12 schreef niego het volgende:
sorry, kon het niet laten.kwam op fok! met de gedachte 'laat ik eens lekker over politiek gaan lullen' - blijkt dat ik m'n gedachtes moet opsplitsen in 3 centrale topics.
ipv 1 lekker lopend topic waar iedereen op dat moment aktief is.
Kozzmic, ik apprecieer je enthiousiamse maar vind niet dat je topics zo snel op slot moet doen of de aanmaak ervan belemmeren.
had nou niet de indruk dat in politiek zo veel gescholden werd of misbruik gemaakt, bij overlast svp graaaag ingrijpen maar niet teveel het 'eigen leventje' (want het wordt levendig, zoals je zegt) belemmeren. laat goeie topics lekker groeien maar forceer het niet tot 'centraal topic. just my humple opinion...
Overigens, ik waardeer je modden zeer, en wil er evt graag over discussien.
Wat ik wil voorkomen is dat discussies in 5 of 6 topics tegelijkertijd lopen. De ervaring leert dat bij belangrijke politieke gebeurtenissen meerdere topics over min of meer hetzelfde onderwerp worden geopend. En als zo'n topic een beetje originele insteek heeft vind ik dat niet zo'n ramp, maar een topic openen met een vraag, post of nieuwsquote die makkelijk in een bestaand topic had gekund wil ik zoveel mogelijk tegengaan.
Eén uitzondering, ik wil niet dat bestaande discussies vervuild worden door polls. Open daar dus maar een apart topic voor, bij voorkeur met "[Poll]" in de titel. En verder graag in topics niet gaan lopen discussieren over de manier van discussieren. Dat vervuilt een topic imho ook onnodig.
Verder verwijs ik graag nogmaals naar FAQ Politiek-forum en [Policy] Crisis in het kabinet....
Commentaar is uiteraard altijd welkom.
quote:justum. en je neemt de moeite een nieuw topic te openen ipv in het bestaande topic te reageren.
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:29 schreef Kozzmic het volgende:
In navolging van een soortgelijk topic in het BB-forum, zodat bestaande topics niet vervuild worden met discussies over discussies...
[..]Volgens mij valt ten eerste het aantal centrale topics heel erg mee en ten tweede het aantal gezette slotjes ook. Zo niet dan graag voorbeelden van onterecht gezette slotjes.
Wat ik wil voorkomen is dat discussies in 5 of 6 topics tegelijkertijd lopen. De ervaring leert dat bij belangrijke politieke gebeurtenissen meerdere topics over min of meer hetzelfde onderwerp worden geopend. En als zo'n topic een beetje originele insteek heeft vind ik dat niet zo'n ramp, maar een topic openen met een vraag, post of nieuwsquote die makkelijk in een bestaand topic had gekund wil ik zoveel mogelijk tegengaan.
Eén uitzondering, ik wil niet dat bestaande discussies vervuild worden door polls. Open daar dus maar een apart topic voor, bij voorkeur met "[Poll]" in de titel. En verder graag in topics niet gaan lopen discussieren over de manier van discussieren. Dat vervuilt een topic imho ook onnodig.
Verder verwijs ik graag nogmaals naar FAQ Politiek-forum en [Policy] Crisis in het kabinet....
Commentaar is uiteraard altijd welkom.
Verder zie ik niet in wat er mis is met polls. Het werkt prima, en mensen vinden het leuk. Het aantal stemmen in een poll is altijd veel groter dan het aantal reacties.
En om te voorkomen dat ze in 5 of 6 topics tegelijk lopen forceer je 3 of 4 centrale topics
* niego dagdroomt ineens een nachtmerrie dat general chat een betere plek is om politiek te bediscussieren.
quote:Topic: Korste kabinet ooit?
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:29 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij valt ten eerste het aantal centrale topics heel erg mee en ten tweede het aantal gezette slotjes ook. Zo niet dan graag voorbeelden van onterecht gezette slotjes.Commentaar is uiteraard altijd welkom.
quote:op slot. binnen 2 tellen. kortste topic ooit?
Op dinsdag 15 oktober 2002 22:38 schreef Bikkelmannetje het volgende:
Als het kabinet laat zeggen deze week zou vallen, is het dan het kortst zittende kabinet ooit geweest?
quote:Ik forceer geen centrale topics. Indien er een wildgroei dreigt te ontstaan aan topics over min of meer hetzelfde onderwerp dan wijs ik één bestaand topic aan als het topic waarin de discussie gevoerd wordt. Ik ben daar echter redelijk coulant mee geloof ik, indien een soortgelijk topic een originele invalshoek heeft laat ik deze normaal gesproken open. Meestal lopen er bij belangrijke politieke gebeurtenissen 4 of 5 topics die ongeveer over hetzelfde gaan; imho meer dan genoeg om de discussie in te voeren.
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:40 schreef niego het volgende:[..]
justum. en je neemt de moeite een nieuw topic te openen ipv in het bestaande topic te reageren.
Verder zie ik niet in wat er mis is met polls. Het werkt prima, en mensen vinden het leuk. Het aantal stemmen in een poll is altijd veel groter dan het aantal reacties.
En om te voorkomen dat ze in 5 of 6 topics tegelijk lopen forceer je 3 of 4 centrale topics
* niego dagdroomt ineens een nachtmerrie dat general chat een betere plek is om politiek te bediscussieren.
Zie ook de FAQ:
quote:Voor elke poll mag je wat mij betreft een nieuw apart topic openen, zoals ik al schreef ik wil niet dat bestaande discussies hierdoor vervuild worden. Het is echter niet de bedoeling dat de meerderheid van de topics een poll is, ook dan zal ik waarschijnlijk ingrijpen. En nogmaals, ook daar ben ik en zal ik vermoedelijk redelijk coulant in zijn.
Wanneer je een topic opent, verwachten we uiteraard dat het onderwerp iets met politiek van doen heeft, en dat er een opening tot discussie instaat. Kijk voordat je iets post wel even of er al een topic bestaat met (min-of-meer) hetzelfde onderwerp. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de zoekfunctie gebruiken. Dubbele topics worden in principe gesloten. Open ook niet voor elk detail een nieuw topic maar sluit indien mogelijk aan bij een bestaand topic met min-of-meer hetzelfde onderwerp. De moderators hebben de mogelijkheid om topics die in hun ogen teveel op elkaar lijken te sluiten en 1 topic aan te wijzen waar de discussie verder kan gaan.
En als jij denkt dat dat niet zo is zie ik graag een voorbeeld hiervan.
Ik vind dat yvonne onterecht het topic van mij heeft gesloten aangezien januari nu wel realitiet wordt en het topic mbt maart fictief was.
Met dank,
OneSoul
[Dit bericht is gewijzigd door niego op 16-10-2002 00:09]
quote:Beste OneSoul,
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:59 schreef OneSoul het volgende:
Beste Kozzmic,Ik vind dat yvonne onterecht het topic van mij heeft gesloten aangezien januari nu wel realitiet wordt en het topic mbt maart fictief was.
Met dank,
OneSoul
Zowel januari '03 als maart '03 als mei '03 als verkiezingsmaand staat nu nog allerminst vast. Het openen van topics voor alle mogelijke maanden waarin de volgende verkiezingen kunnen plaatsvinden lijkt me dus niet echt gewenst. Eén topic, en wel het mei '03-topic, mag vooralsnog openblijven, mocht er een verkiezingsdatum vast staan dan kan die op slot en mag er een nieuw topic worden geopend.
Ik ben het dus eens met Yvonne's slotje!
mvg,
Kozzmic
quote:ik ben het altijd onvoorwaardelijk met yvonne eens. en ook met alle vertegenwoordigers van de crew. dus ook met kozzmic. als yvonne een dergelijk gefundamenteerd slotje heeft gelegd ben ik het daar dus zonder meer mee eens.
Op woensdag 16 oktober 2002 00:06 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben het dus eens met Yvonne's slotje!mvg,
Kozzmic
quote:[edit] de url van betreffend topic:
Op maandag 21 oktober 2002 23:07 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dan moet je 'm wel verplaatsen...
Weet je wat, ik gooi er maar een slotje op aangezien ik sterk de indruk heb dat dit een vette HOAX is. Indien iemand mij van het tegendeel kan overtuigen ben ik uiteraard bereid dit topic te heropenen. Mijn mail is kozzmic@fok.nl.
[Dit bericht is gewijzigd door niego op 24-10-2002 23:00]
quote:Argumenten?
Op donderdag 24 oktober 2002 22:53 schreef niego het volgende:
Onterecht slotje:
[..]
quote:ik zie geen enkele, maar dan ook geen enkele, reden om dit topic te sluiten. er wordt niet over de schreef gegaan, op wat voor manier dan ook. jij vindt het een hoax _dus_ je gooit het maar op slot.
Op donderdag 24 oktober 2002 22:56 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Argumenten?
why ? beargumenteer liever je slotje beter.
quote:Berichten in Politiek moeten wel op enige waarheid gestoeld zijn. Uit de discussie blijkt dat er met recht getwijfeld mag worden aan het artikel en de genoemde bron. Als iemand mij kan overtuigen dat het bericht klopt gooi ik het topic met alle liefde weer open.
Op donderdag 24 oktober 2002 22:58 schreef niego het volgende:[..]
ik zie geen enkele, maar dan ook geen enkele, reden om dit topic te sluiten. er wordt niet over de schreef gegaan, op wat voor manier dan ook. jij vindt het een hoax _dus_ je gooit het maar op slot.
why ? beargumenteer liever je slotje beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 23:14]
alsof politici de waarheid spreken..
je was notabene zelf een van de eersten om te reageren.. en na 1 1/2 pagina gooi je er een slotje tegenaan.
'geef bron' en 'bewijs' zijn genoeg argumenten om 75% van de topics op slot te doen, te beginnen met ufo's en te eindigen met onderwijs, wetenschap of filosofie.
was een beetje aan het searchen en liep hier tegenop. volgens mij moet je het modden meer op de achtergrond houden en los laten staan van je eigen politieke discussieinvloed.
nogmaals: ik sta achter elke beslissing van je, ook als ik de reden nu niet kan zien want ik was maandag 21 okt niet online. maar ik blijf ook een tikkie de indruk houden dat je, zo gezegd, nogal 'streng' bent. Niet echt de favoriete juf van de school zeg maar. meer die boeman van geschiedenis fzo.
Dit aangezien het hoax-gehalte zeer hoog was -geen bronnen- en de discussie niet (meer) over politiek ging.
quote:
Geplaatst door CherrymoonTraxx op donderdag 21 november 2002 21:33
Maar het is genoeg geweest. Ik gooi er een slotje op.
quote:Ik denk omdat het topic vol is
Op dinsdag 26 november 2002 20:17 schreef niego het volgende:
cherrymoontax, wil je dit slotje svp beargumenteren? topic loopt toch prima? dit slotje valt m.i. in de catagorie 'cherrymoontax is toevallig niet meer geinteresseerd dus gooit er een slotje tegenaan'.
Bij 255 posts komt er automatisch een slotje op.
quote:Ja ik dacht al: wat heb ik gemist? CMT als mod op Politiek? Dat zou wel een Fok!shock zijn
Op dinsdag 26 november 2002 20:22 schreef Kozzmic het volgende:
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 20:20 schreef keeper het volgende:[..]
Ik denk omdat het topic vol is
.
Bij 255 posts komt er automatisch een slotje op.
Ontopic: Als je wilt discussieren in een forum moet je je aan een topic houden. Logisch, want anders lopen de onderwerpen door elkaar heen en worden dezelfde discussies op verschillende plaatsen gevoerd. Als je in een 'vrije' discussie over verschillende onderwerpen in de politiek wilt lullen kan je beter een irc kanaal openen.
Over de kwaliteit van moderators valt te twisten, ik vind ook niet iedereen even goed. Maar het feit dat Kozzmic hier een apart topic over opent om dit onderwerp bespreekbaar te maken siert hem. Deden meer moderators dat maar!
quote:helemaal met je eens, behalve het stukje 'vrije discusse'. Ja, een hele hoop standpunten komen in meerdere topics naar boven, maar je wilt toch ook niet voor elke partijstandpunt, regeringsbeslissing of whatever een nieuw topic. Maar (over)structuren van 'bovenaf' dmv centrale topics werkt m.i. helemaal niet. Dan kun je voor elke partij een topic openen en dan ben je klaar.
Op dinsdag 26 november 2002 20:38 schreef sizzler het volgende:[..]
.
.
.
Ontopic: Als je wilt discussieren in een forum moet je je aan een topic houden. Logisch, want anders lopen de onderwerpen door elkaar heen en worden dezelfde discussies op verschillende plaatsen gevoerd. Als je in een 'vrije' discussie over verschillende onderwerpen in de politiek wilt lullen kan je beter een irc kanaal openen.
Over de kwaliteit van moderators valt te twisten, ik vind ook niet iedereen even goed. Maar het feit dat Kozzmic hier een apart topic over opent om dit onderwerp bespreekbaar te maken siert hem. Deden meer moderators dat maar!
Zoals je trouwens al begrepen hebt sluit ieder topic na een bepaald aantal posts. Zeker als er meerder mensen in posten weet je nooit zeker wie de laatste is die 'het licht uitdoet'. En omdat het algemeen bekend is zal ook niet iedereen afsluiten met "en nu verder in deel 2".
Toch vind ik dat de post die je quote weinig relevante standpunten bevat.
Gewoon lekker verder doen, je kan nooit iedereen tevreden houden.
Als iemand kritiek heeft hoor ik het overigens zeer graag; of in dit topic, of in Feedback of per mail. Ik probeer daarbij overigens wel uitgebreide discussies te voorkomen, ik wil graag een modereeractie toelichten, ben ook niet te beroerd denk ik om een fout toe te geven, maar ik besef ook dat ik niet vriendjes met iedereen kan zijn, en als er soms een verschil van mening is moet dat ook kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |