quote:De SP in de regering ? Nee, dank je. In mijn ogen is de SP een goede oppositie partij, in de regering gaan ze op hun gat.
Op woensdag 16 oktober 2002 10:25 schreef milagro het volgende:[..]
Opportunist van het ergste soort, dat hebben we de afgelopen weken al gezien...hij loopt nu denk ik met een permanente erectie rond...
Maar ik denk toch dat eerder de SP een kans maakt , en dan geheel op conto van Marijnissen, een man die ik wel heel hoog heb zitten.
quote:GL eerder ...zeker met een Paul aan het stuur, veels te fanatiek die man en veels te veel draaikont en opportunist.
Op woensdag 16 oktober 2002 10:26 schreef gelly het volgende:[..]
De SP in de regering ? Nee, dank je. In mijn ogen is de SP een goede oppositie partij, in de regering gaan ze op hun gat.
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 07:22 schreef Wolk het volgende:
Het CDA wil er mee kappen en ook de VVD vindt het mooi geweest.Hoe moet een volgende coaltie eruit zien?
Ik vind: VVD, CDA en SP
quote:Ik zie beide partijen liever niet in de regering (dit is een understatement).
Op woensdag 16 oktober 2002 10:30 schreef milagro het volgende:[..]
GL eerder ...zeker met een Paul aan het stuur, veels te fanatiek die man en veels te veel draaikont en opportunist.
quote:Op zich zou ik wel willen zien hoe lang deze linkse partijen het zouden volhouden in een kabinet en trouw blijven aan hun "idealen". Zeker als ze opeens moeten meeregeren en ingrijpende beslissingen moeten nemen in plaats van domme slogans te blaten en overal tegen zijn.
Op woensdag 16 oktober 2002 10:31 schreef X-Ray het volgende:
Ik zie beide partijen liever niet in de regering (dit is een understatement)..
Ben alleen erg bang dat de puinzooi in Nederland dan nog groter wordt.
quote:Ach, ze hebben in ieder geval het voordeel dat ze weten wat hun uitgangspunten zijn, en dat ze niet hun tijd hoeven te verspillen met kinderachtige ruzies in de eigen fractie.
Op woensdag 16 oktober 2002 10:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op zich zou ik wel willen zien hoe lang deze linkse partijen het zouden volhouden in een kabinet en trouw blijven aan hun "idealen". Zeker als ze opeens moeten meeregeren en ingrijpende beslissingen moeten nemen in plaats van domme slogans te blaten en overal tegen zijn.
Ben alleen erg bang dat de puinzooi in Nederland dan nog groter wordt.
Overigens zie ik ze ook liever in de oppositie. Ik vrees dat ze te klein zullen blijven om echt een vuist te kunnen maken. En dan krijg je het D66 effect.
quote:Ok, hier het antwoord van een LPF stemmer.
Op woensdag 16 oktober 2002 08:32 schreef Lod het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraagje aan alle echte LPF-stemmers (dus niet de sympathie-stemmers). Op onze twijfels over het functioneren van de LPF in het begin riepen jullie allemaal dat zij eerst een kans moesten krijgen om zich waar te maken. Die kans hebben ze nu gehad, wat is júllie oordeel nu?
Wat een ongelooflijke idioten daar zeg, ik had echt gehoopt dat ze de plannen van pim zouden gaan uitvoeren maar ze zijn alleen maar bezig met hun verworven macht testen, ze vergeten gewoon helemaal wie er op ze gestemd heeft en om welke reden, hef die partij alsjeblieft op en houd nieuwe verkiezingen
quote:Och, daar zijn ook genoeg ruzies alleen zijn ze wat minder publiek.
Op woensdag 16 oktober 2002 10:41 schreef Ulx het volgende:
Ach, ze hebben in ieder geval het voordeel dat ze weten wat hun uitgangspunten zijn, en dat ze niet hun tijd hoeven te verspillen met kinderachtige ruzies in de eigen fractie.
quote:Ben ik het niet mee eens, ook als kleine partij sta je voor standpunten. Je moet dus altijd bereid zijn te regeren. D66 is een partij van niks, maar ze namen wel hun verantwoordelijkheid door aan de regering deel te nemen.
Overigens zie ik ze ook liever in de oppositie. Ik vrees dat ze te klein zullen blijven om echt een vuist te kunnen maken. En dan krijg je het D66 effect.
Altijd in de oppositie blijven is erg makkelijk. Zelf beleid uitvoeren is een stuk moeilijker.
Wijnschenk is unaniem weggestemd.
Ben benieuwd of het dan nog te redden valt, ik denk het eerlijk gezegd niet.
quote:Klopt, en d'r is ook niet zo veel mis met ruzies in een partij, zolang je de boel maar draaiende weet te houden.
Op woensdag 16 oktober 2002 11:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Och, daar zijn ook genoeg ruzies alleen zijn ze wat minder publiek.
[..]
quote:Klopt, maar je moet wel de mogelijkheden hbben om je gewenste beleid te kunnen voeren. De enige manier waarop een GL of Sp in de regering kan komen is als de PvdA er bij zit, en de VVD niet. En ik betwijfel of dat gaat gebeuren.
Ben ik het niet mee eens, ook als kleine partij sta je voor standpunten. Je moet dus altijd bereid zijn te regeren. D66 is een partij van niks, maar ze namen wel hun verantwoordelijkheid door aan de regering deel te nemen.Altijd in de oppositie blijven is erg makkelijk. Zelf beleid uitvoeren is een stuk moeilijker.
quote:Als dat zo is is het kabinet toch gevallen? Bomhoff is vice premier, die kan niet weg zonder consequenties voor het kabinet
Op woensdag 16 oktober 2002 11:13 schreef Kennyman het volgende:
Bomhoff heeft ontslag ingediend.
quote:Meen ik ook ja.
Op woensdag 16 oktober 2002 11:16 schreef erikh het volgende:[..]
Als dat zo is is het kabinet toch gevallen? Bomhoff is vice premier, die kan niet weg zonder consequenties voor het kabinet
quote:Varma? Rabbae?
Op woensdag 16 oktober 2002 10:41 schreef Ulx het volgende:[..]
Ach, ze hebben in ieder geval het voordeel dat ze weten wat hun uitgangspunten zijn, en dat ze niet hun tijd hoeven te verspillen met kinderachtige ruzies in de eigen fractie.
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 11:10 schreef Pingguest het volgende:
Het kon gisteren al gebeurd zijn, maar vanwege de begrafenis van prins Claus is het uitgesteld. Het kabinet, dat uit de LPF, CDA en VVD bestaat, kan elk moment vallen. En dat nog geen honderd dagen na het beginHet gaat vooral om de ruzie tussen de LPF-ministers Heinsbroek en Bomhoff. Deze ruzie heeft ook te maken met het gebeuren binnen de Lijst Pim Fortuyn.
Vele leden van de LPF willen Wijnschenk weg als fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Zo denkt het bestuur er ook zo over. Bomhoff steunt het bestuur en wilt ook af van Wijnschenk, Heinsbroek steunt Wijnschenk wel en wilt hem aanhouden. De eerste breuk tussen de ministers.
De fractievoorzitter in de Tweede Kamer van de LPF, dezelfde Wijnschenk, wilt minister Heinsbroek als leider van de partij. Heinsbroek wilde alleen partijleider worden als hij naast minister ook vice-premier zou worden. Nu is Bomhoff minister en daarnaast vice-premier. Bomhoff wilde dat blijven, Heinsbroek accepteerde dat. Opzich geen punt dus.
Toch blijft Bomhoff zeuren over Heinsbroek. Hij wilt hem niet als partijleider omdat hij zijn baan als vice-premier niet kwijt wilt, tenminste, zo laat hij het lijken. In de werkelijkheid is de Bomhoff een CDA-man. Hij is geen LPF'er. Hij is enkel gevraagd door de LPF om minister te worden, maar hij had dat ook kunnen worden voor het CDA. In mijn ogen speelt Bomhoff onder één hoedje met 'zijn partij', het CDA. De ruzies binnen de LPF hadden opgelost kunnen worden, maar Bomhoff ging zich ermee bemoeien. De VVD en het CDA weten dat de LPF er in de barometers er slecht voor staan, de twee andere partijen van de regering goed. De twee partijen willen van de LPF af en Bomhoff zoekt gewoon naar een reden voor het CDA en VVD om de coalitie op te 'blazen'.
quote:Ja, 30 jaar lid van de PvdA geweest.
Op woensdag 16 oktober 2002 11:36 schreef milagro het volgende:
Bomhoff is toch een PvdA-er van origine ?
quote:yep, en Nawijn CDA en de Boer VVD
Op woensdag 16 oktober 2002 11:36 schreef milagro het volgende:
Bomhoff is toch een PvdA-er van origine ?
quote:een complot !!!!!!
Op woensdag 16 oktober 2002 11:37 schreef golfer het volgende:[..]
Ja, 30 jaar lid van de PvdA geweest.
Nee, in het bovenstaande stuk staat dat hij een CDA-er was, vandaar mijn reactie ..
Maar Bomhoff staat wel bekend, dacht ik, een moeilijk man te zijn, veel conflicten ook vroeger met de PvdA..dacht ik... gelezen in een interview een poos geleden..
quote:Hij is vooral tijdens paars een recalcitrante PvdA'er geweest. Stond binnen de PvdA, net als PF trouwens, eigenlijk altijd een beetje aan de zijlijn. Heeft als je de publicaties moet geloven ook te maken met een gebrek aan social skills. Verder hyper-intelligent, maar hautain voor mindere broeders (wat bij hem neerkomt op bijna iedereen). Is hoogleraar en houdt er iig niet van dat men hem tegenspreekt...
Op woensdag 16 oktober 2002 11:38 schreef milagro het volgende:[..]
een complot !!!!!!
Nee, in het bovenstaande stuk staat dat hij een CDA-er was, vandaar mijn reactie ..
Het kabinet is gevallen, extra uitzendingen RTLZ
Het CDA en de VVD hebben het kabinet Balkenende laten vallen. Balkenende gaat vanavond naar de koningin. CDA en VVD zijn de LPF zat.
Nu ook uitzendingen op NED2
Martin
o ja voor ik het vergeet:
HAHAHAHAHAH STOMME LPF STEMMERS HAHAHAHAHAHAH
Volgend kabinat lpf eruit pvda erin voor een veel stabieler en een meer centrum rechts regering....met niet extreme maatregelen ...
quote:Dat laatste heeft Heinsbroek gemerkt , ja .....
Op woensdag 16 oktober 2002 11:41 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hij is vooral tijdens paars een recalcitrante PvdA'er geweest. Stond binnen de PvdA, net als PF trouwens, eigenlijk altijd een beetje aan de zijlijn. Heeft als je de publicaties moet geloven ook te maken met een gebrek aan social skills. Verder hyper-intelligent, maar hautain voor mindere broeders (wat bij hem neerkomt op bijna iedereen). Is hoogleraar en houdt er iig niet van dat men hem tegenspreekt...
In dat interview kwam Bomhoff idd over als iemand die geen tegenspraak duldt en zelden zijn mening bijstelt, zelfs als het tegendeel min of meer bewezen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |