Ze beschikte over details als vluchtummer, naam gezagvoerder, kleur vliegtuig en vertrektijd. Deze gegevens speelde zij in alle gevallen door naar de instanties, die bij deze 3 gevallen daar niets mee deden (wat niet zo vreemd is).
Wel wordt ze nu uiterst serieus genomen omdat zij over vrijwel alle details beschikt: zo wist zij bijvoorbeeld in een flightsimulator onder hypnose te vertellen welke handelingen de piloot uitvoerde en al die details bleken juist: achteraf toetste men de door haar genoemde toetsencombinaties en die bleken te kloppen, het waren gegevens om het vliegtuig te manoeuvreren.
Inmiddels zouden 2 vliegtuigen aan de grond zijn gehouden na haar uitspraken, waarvan ook bleek dat die mankementen, op haar aanwijzen
Wie heeft dit nog meer gezien?
quote:Ik zat net aandachtig te kijken.... schrok wel toen de presentator opeens weer in beeld was... dacht dat er weer wat gebeurd was in de US of ergens anders.
Op zondag 6 oktober 2002 21:10 schreef eRR_ het volgende:
Ja, ik zat het ook te kijken. Indrukwekkend verhaal. Jammer dat sommige cynici dit niet zelf meemaken.. anders dan vanuit eigen ervaring zal men het toch nooit geloven.
Ze wist zelfs in trance de exacte windsnelheid en windrichting, uitgedrukt in getallen, te reproduceren zoals die was tijdens de start van die machine..
quote:Handig! Ik hoop dat ze serieus wordt genomen zodat ze het kan BEWIJZEN
Op zondag 6 oktober 2002 21:10 schreef eRR_ het volgende:
Afgebroken door het nieuws dat Claus is overleden, was er een zeer vreemde reportage op netwerk over een nederlandse vrouw die een aantal vliegtuigcrashes in Nederland wist te voorspellen.Ze beschikte over details als vluchtummer, naam gezagvoerder, kleur vliegtuig en vertrektijd. Deze gegevens speelde zij in alle gevallen door naar de instanties, die bij deze 3 gevallen daar niets mee deden (wat niet zo vreemd is).
Wel wordt ze nu uiterst serieus genomen omdat zij over vrijwel alle details beschikt: zo wist zij bijvoorbeeld in een flightsimulator onder hypnose te vertellen welke handelingen de piloot uitvoerde en al die details bleken juist: achteraf toetste men de door haar genoemde toetsencombinaties en die bleken te kloppen, het waren gegevens om het vliegtuig te manoeuvreren.
Inmiddels zouden 2 vliegtuigen aan de grond zijn gehouden na haar uitspraken, waarvan ook bleek dat die mankementen, op haar aanwijzen
quote:dat wordt ze zeker (want 2 vliegtuigen al aan de grond gehouden) en bewijzen ook volop. Haar psycholoog is van de luchtvaart zelf, die keer op keer versteld stond van de info van de vrouw die almaar bleek te kloppen.
Op zondag 6 oktober 2002 22:55 schreef ParAlien het volgende:[..]
Handig! Ik hoop dat ze serieus wordt genomen zodat ze het kan BEWIJZEN
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:00 schreef eRR_ het volgende:[..]
dat wordt ze zeker (want 2 vliegtuigen al aan de grond gehouden) en bewijzen ook volop. Haar psycholoog is van de luchtvaart zelf, die keer op keer versteld stond van de info van de vrouw die almaar bleek te kloppen.
fijn dat 't kan, zoiets...
quote:Maar wat vind je hier van dan?
Op maandag 7 oktober 2002 00:55 schreef Jordy-B het volgende:
'k geloof zelf niet zo in dit soort zaken,
Aniways, welk programma was dat dan want ik was geloof ik een slechte film aan het kijken op Yurin?
quote:ik kan helemaal niets vinden, Netwerk zelf heeft ook geen site ofzo. Ik hoop dat ze de repo nog een keer herhalen, deze werd tenslotte afgebroken.
Op maandag 7 oktober 2002 00:52 schreef Semjase het volgende:
Uitzendig helaas gemist.Heeft iemand een linkje met wat meer info over haar?
heeft iemand inderdaad een link van het programma netwerk ?
ik kan het namelijk niet vinden
en volgens de gids heeft netwerk geen herhalingen of kijk ik er overheen ?
quote:Als het herhaald zou worden, zou het gisterennacht moeten zijn, maar dat zal wel niet door gegaan zijn ivm Claus.
Op maandag 7 oktober 2002 11:11 schreef Capaja het volgende:
*schopje*heeft iemand inderdaad een link van het programma netwerk ?
ik kan het namelijk niet vinden
en volgens de gids heeft netwerk geen herhalingen of kijk ik er overheen ?
Ik heb inmiddels een mailtje naar de KRO gestuurd met de vraag of het herhaald wordt en of er ergens meer info over deze vrouw is te vinden.
quote:'k weet niet of het waar is, en/of hoe het dan werkt... En dat vind ik ook niet interessant, eigenlijk.
Op maandag 7 oktober 2002 10:01 schreef Bastard het volgende:[..]
Maar wat vind je hier van dan?
Je moet toch toegeven dat het wel een heel erg sterk staaltje van toeval is anders?Aniways, welk programma was dat dan want ik was geloof ik een slechte film aan het kijken op Yurin?
't schijnt d'r te lukken, en dat is voor mij genoeg...
Dat ik er niet in geloof, maakt nog niet dat het niet waar is wat ze doet
Wat ik wel frappant vind is dat Schiphol nergens echt op wil reageren..
quote:Ik geloof eigenlijk niet in dit soort zaken, echter om de feiten kun je gewoon niet heen in deze zaak. erg vreemd dus.
Op maandag 7 oktober 2002 12:00 schreef Tamaartje het volgende:
Ja ik zat het gisteren ook te kijken
Echt jammer dat het onderbroken werd, want het was erg interresant.
Ik geloof echt wel dat die vrouw dat allemaal doorkrijgt..
Zoiets kan geen toeval zijn...
Maar goed het was een goede reden om te onderbreken, maar ben toch wel benieuwd of dit nog eens helemaal uitgezonden word.
quote:Als je goed had gelezen zie je dat ze alles door heeft gespeeld, maar dat er niets meer is gedaan, omdat er heel vaak dat soort meldingen komen. En daarna is ze zeker serieus genomen omdat er 2 kisten aan de grond gehouden zijn.
Op maandag 7 oktober 2002 13:51 schreef Disorder het volgende:
Als ze het allemaal zo zeker wist, waarom zijn de rampen dan nog gebeurd? Had ze niet even kunnen waarschuwen misschien? Als je al eerder rampen tot in de kleinste details hebt voorspeld, dan gaan mensen je daarna toch wel geloven of niet?
(01-02) Een jaar na de ramp bevestigt woordvoerder A. van der Bent van de rijkspolitie op Schiphol, dat de waarschuwing van Lieneke van den Hoek door de inlichtingen-centrale aan de politiepost op de luchthaven is doorgegeven. Tegen een verslaggever van het Reformatorisch Dagblad zegt hij onder meer het volgende:
__________________________________________________________________________________
Wij hebben achteraf diepgaand gediscussieerd over de vraag of we wat met de informatie die de dame op 4 oktober gaf, hadden moeten doen. De uitkomst is dat we terecht geen actie hebben ondernomen. De kleur van het toestel zou blauw en wit zijn. Wie wel eens op Schiphol komt, zal weten dat het hier wemelt van de toestellen met die kleuren. We konden er niets mee. Bovendien komen hier wel vaker van dit soort telefoontjes binnen. De grote moeilijkheid is dat je niet weet wanneer je wel in actie moet komen en wanneer niet.
__________________________________________________________________________________
Reformatorisch Dagblad, 14 oktober 1993. J. van Klinken: Raad voor Luchtvaart op paranormale toer.
(Overigens blijkt uit enige andere bronnen dat de informatie over de waarschuwing ook bij El Al terecht is gekomen die dag. Maar ook daar kon men er niets mee. PH)
Was het deze dame misschien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |