quote:Goed idee.
DEN HAAG - LPF-fractievoorzitter Wijnschenk doet "een klemmend beroep" op LPF-minister Heinsbroek (Economische Zaken) om politiek leider van de partij te worden. Wijnschenk zei dat maandag op Radio 1 nadat hij kort een overleg met onder anderen waarnemend-partijvoorzitter Maas en LPF-minister Bomhoff op het ministerie van Volksgezondheid in Den Haag had bijgewoond.Wijnschenk maakte verder duidelijk "het gedonder" in de LPF spuugzat te zijn. "Ik heb het gehad met het gelazer." Hij wees daarmee op de vorige week ontstane crisis in de LPF nadat Kamerlid De Jong het functioneren van Wijnschenk en diens rechterhand Hoogendijk ter discussie had gesteld.
Machtsverhoudingen
De Jong hekelde de machtsverhoudingen. Ook andere LPF'ers deden dat tijdens het afgelopen weekeinde. Volgens De Jong moet Wijnschenk aftreden als fractievoorzitter en moet Hoogendijk uit de LPF-fractie verdwijnen. Wijnschenk kondigde maandag aan dat hij tijdens de fractievergadering van dinsdag "orde op zaken" zal stellen. Over welke maatregelen hij wil nemen, liet hij zich nog niet uit.
De man heeft wel meer charisma dan Wijnschenk, maar dat heeft een mummy al. Maar getuige de lading onhaalbare plannetjes van meneer Heinsbroek betwijfel ik of de man meer in zich heeft dan puur Prima Donna-gedrag, en erin zou slagen dit hoopje los zand bij elkaar te houden.
[en er schijnt een politiek forum te bestaan, voor dit soort topics]
V.
Tja en op zich een goed idee...
Wijnschenk is nu een beetje een lijder ipv een leider.
Maar goed, misschien moet ij zichzelf ook wat meer tijd gunnen?
Die de Jong mag wat mij betreft wieberen...
quote:Waarom niet ?
Op maandag 30 september 2002 14:45 schreef milagro het volgende:
Maar partijleider én minister kan dat?
quote:Hij bezit i.i.g wel de kracht om de club bij elkaar te houden.
Op maandag 30 september 2002 14:44 schreef Verbal het volgende:
Maar getuige de lading onhaalbare plannetjes van meneer Heinsbroek betwijfel ik of de man meer in zich heeft dan puur Prima Donna-gedrag, en erin zou slagen dit hoopje los zand bij elkaar te houden.
"Proefbalonnetjes" (die de andere partijen overigens ook niet vreemd zijn) is weer een discussie op zichzelf
Schopje..
quote:At your service!
Op maandag 30 september 2002 14:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
qbus... Open politieke topics voortaan eens in het speciaal daarvoor bestemde forum.
Schopje..
quote:Partijleider is geen officiële functie binnen de Nederlandse politieke partijen. Normaal gesproken is het een minister of fractievoorzitter; in ieder geval iemand die door zijn functie bekend genoeg is om het gezicht van de partij naar buiten toe te zijn en intern genoeg autoriteit heeft om de partij politiek te leiden (organisatorisch is de partijvoorzitter verantwoordelijk). Indien je een minister je partijleider maakt dan loop je wel het gevaar dat er frictie kan ontstaan tussen kabinetsbelangen en partijbelangen; een kabinetslid moet uiteraard in de eerste plaats de regering dienen. Dat is ook iets waar de PvdA met Kok als partijleider tegenaan is gelopen de laatste jaren en de reden dat VVD-ers als Bolkestein en Zalm er de voorkeur aan gaven om hun partij te leiden vanuit de Kamer.
Op maandag 30 september 2002 14:45 schreef milagro het volgende:
Maar partijleider én minister kan dat?
of haal ik nu fractievoorzitter en partijleider door elkaar.
quote:Dat moet hij nog maar aantonen.
Op maandag 30 september 2002 14:57 schreef qbus het volgende:[..]
Hij bezit i.i.g wel de kracht om de club bij elkaar te houden.
quote:Ja, maar maken wel deel uit van mijn betoog over zijn realiteitszin, iets waar een beetje partijleider m.i. niet buiten kan (1...2...3...).
"Proefbalonnetjes" (die de andere partijen overigens ook niet vreemd zijn) is weer een discussie op zichzelf
V.
quote:Herben en Wijnschenk waren geen partijleiders maar fractievoorzitters. Dat is ook het probleem van de LPF, het ontbreekt ze aan een bindende partijleider die autoriteit en aanzien genoeg heeft om orde op zaken te stellen. Bij een zoektocht naar een geschikte persoon kom je dan al snel uit bij de ministers, zo'n beetje de enige personen in de LPF die nog volop krediet bij de LPF-achterban hebben. Opmerkelijk is wel dat Heinsbroek niet eens de "hoogste" minister is van de LPF, dat is Bomhoff, de vice-premier.
Op maandag 30 september 2002 17:16 schreef sizzler het volgende:
Beter een voormalig directeur als leider dan een reclamemaker of een redactielid van een defensiekrantje.
quote:Als ik dan hierop verder mag gaan: wat mij betreft moet Bomhoff het worden. Ook al ligt hij charismatisch iets minder, dit is voor de manier waarop kiezers tegen de LPF aankijken iets beter. Zo'n Heinsbroek is misschien wel een aardige kerel maar hij straalt geen stabiliteit uit.
Op maandag 30 september 2002 17:31 schreef Kozzmic het volgende:
Bij een zoektocht naar een geschikte persoon kom je dan al snel uit bij de ministers, zo'n beetje de enige personen in de LPF die nog volop krediet bij de LPF-achterban hebben. Opmerkelijk is wel dat Heinsbroek niet eens de "hoogste" minister is van de LPF, dat is Bomhoff, de vice-premier.
Nu lijkt het echt helemaal nergens meer op..voor mij heeft de partij meer een imago van een stelletje ouwelullen bij elkaar die niets beters te doen hebben in hun dagen.
Maarja, we zullen zien, het is in ieder geval wel een vooruitgang met Wijnschenk, ik denk dat iedereen dat standpunt deelt. hij heeft zeker ook iets meer charisma, maar zijn reliteitszin dient hij ook te behouden, en die proefballonnetjes van hem is natuurlijk een verhaal apart wat je niet kunt vergelijken met het leiden van een fractie.
Hij moet in ieder geval de zaak daar weer zo snel mogelijk op orde zien te krijgen...
Ideetje: Maak van Heinsbroek fractievoorzitter en Bomhoff de partijleider.
quote:En wie wordt er dan minister van Economische zaken ?!
Op maandag 30 september 2002 17:45 schreef sizzler het volgende:
Ideetje: Maak van Heinsbroek fractievoorzitter en Bomhoff de partijleider.
quote:Heinsbroek stond niet op de kandidatenlijst bij de Tweede Kamerverkiezingen. Wil je hem fractievoorzitter maken dan heb je dus eerst nieuwe verkiezingen nodig.
Op maandag 30 september 2002 17:45 schreef sizzler het volgende:
Bomhoff zou m.i. ook een goede zijn. Maar dan inderdaad wat minder uitstraling. De vraag is of dat achter de schermen nodig is. Heinsbroek is dan weer meer een LPF'er.Ideetje: Maak van Heinsbroek fractievoorzitter en Bomhoff de partijleider.
quote:Balkenende, en dan wordt Heinsbroek de nieuwe premier.
Op maandag 30 september 2002 17:47 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
En wie wordt er dan minister van Economische zaken ?!
edit: Tja, of toch Herben maar terug als fractievoorzitter. Alles beter dan Wijnschenk.
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 30-09-2002 17:54]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |