abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5991001
8 kamerleden inclusief Winnie de Jongh stappen op, nu in nova! Ze verklaart nu net dat ze een eigen fractie op gaat richten in de kamer. (en daarbij de zetels inneemt van de LPF)
quote:
NOS-TT 113 do 26 sep De Jong dreigt met LPF te breken DEN HAAG LPF-Kamerlid Winny de Jong dreigt uit de fractie te stappen en met medestanders een eigen fractie op te richten.De Jong ergert zich al maanden aan de gang van zaken binnen de LPF. De Jong uitte haar kritiek steeds intern,maar dat vandaag haar medewerker werd ontslagen was de druppel."Ik was daar niet eens over ingelicht.Het is nu oorlog",zegt ze.De medewerker had een evaluatie geschreven over het optreden in de Kamer van LPF-leider Wijnschenk. Wijnschenk is volgens De Jong volledig ongeschikt als leider.Als kwade genius wijst ze echter Kamerlid Hoogendijk aan,de adviseur van Wijnschenk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5991115
Kan dat?
pi_5991129
BAAAAHAHAAAAAAAA.....................

LACHEN MAN!!!

DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_5991151
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:34 schreef Qlo0n het volgende:
Kan dat?
Ja dat kan.. Ik kan me herinneren dat Mient Jan Faber ook ooit zoiets wilde doen.. Ze zijn immers op persoon gekozen en kunnen gewoon als onafhankelijken hun stoel blijven innemen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5991182
Stapt nu ook gelijk de hele regering dan maar weg?
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_5991255
quote:

Kan dat?

Ja.

Maar als er teveel LPF'ers uit de fractie stappen valt het Kabinet.

Meerderheid nu: CDA 43 + VVD 24 + LPF 26 = 93 zetels

Je moet er over houden: minstens 76 zetels.

93-76 = 17 zetels

Er mogen dus 17 mensen uit de LPF fractie stappen.

Met 8 is het Kabinet dus niet in gevaar.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_5991270
Interesante ontwikkeling...

Pim had het vast zo gewild

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_5991280
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:42 schreef Public Enemy het volgende:

Pim had het vast zo gewild

Als een of andere milieuactivist Fortuyn niet had vermoord na maandelange demonisering was dit niet gebeurd.
pi_5991379
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:43 schreef R@b het volgende:

[..]

Als een of andere milieuactivist Fortuyn niet had vermoord na maandelange demonisering was dit niet gebeurd.

pfff.....ben je er nog niet overheen....
ik word echt moet van dat gezeur over "demonisering". Stop aub een keer dat lauwe excuus te gebruiken.
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
pi_5991389
quote:

[..]

Exactly my thoughts. Toch snap ik die muts van LPF wel: die Ferry Flapdrol moet inderdaad moven, die ouwe kraai is lichtelijk kierewiet.
pi_5991390
quote:

[..]

jajaja Pim dit pim dat die is er niet dus leef met wat er wel is... een hoop waardeloos LPF gebrul!
pi_5991395
quote:
Er mogen dus 17 mensen uit de LPF fractie stappen.

Met 8 is het Kabinet dus niet in gevaar.

Correct me if I'm wrong, maar ze kunnen toch ook nog vrolijk een minderheidskabinet vormen.
Hoewel me dat dan geen fijne oplossing lijkt gezien de teruglopende steun aan de LPF buiten de politiek.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_5991493
Aha, nu komt er dus de LWdJ?
[url=http://www.nederland-digitaal.nl/home/dik123/babes.htm]alle FOK!-error babes[/url]
pi_5991495
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:49 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar ze kunnen toch ook nog vrolijk een minderheidskabinet vormen.

Alles kan.

Ook al omdat de leden die uit de fractie stappen toch wel grotendeels dit Kabinetsbeleid blijven steunen.

Maar vergeet het maar dat CDA en VVD een minderheidskabinet voort gaan zetten.

Maar goed, dan moet meer dan de helft uit de LPF-fractie stappen.

donderdag 26 september 2002 @ 22:55:24 #15
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5991501
quote:
Kan dat?
Natuurlijk. De ouderenpartijen deden niks anders.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 26 september 2002 @ 22:56:17 #16
11923 I.R.Baboon
pi_5991519
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:55 schreef R@b het volgende:

Maar vergeet het maar dat CDA en VVD een minderheidskabinet voort gaan zetten.

Inderdaad. Zowel het CDA als de VVD staan op winst in de peilingen. Dus die LPFers willen ze wel kwijt als het hen goed uitkomt.
pi_5991547
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:56 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Inderdaad. Zowel het CDA als de VVD staan op winst in de peilingen. Dus die LPFers willen ze wel kwijt als het hen goed uitkomt.

Maar dan hebben ze PvdA nodig en moeten ze een andere koers gaan varen. Denk niet dat ze dat willen.
De groeten van Ben
pi_5991569
quote:
Maar goed, dan moet meer dan de helft uit de LPF-fractie stappen.
Inderdaad. Maar blijkbaar heeft zich dit ook allemaal achter de schermen afgespeeld (vergeef het me dat ik achterkamertjespolitiek moet denken). Weten wij veel wat er allemaal aan onvrede heerst.
Als er eenmaal 1 schaap over de dam is...

Misschien ook niet, en zal het met een sisser aflopen. We zien wel.

"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_5991589
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:57 schreef BenKetting het volgende:

[..]

Maar dan hebben ze PvdA nodig en moeten ze een andere koers gaan varen. Denk niet dat ze dat willen.

Inderdaad.

De VVD zit liever met de LPF in de regering dan met de PvdA. Met de LPF is snel zaken te doen op allerlei gebied waar met de PvdA weer eindeloze, en in VVD ogen heiloze, compromissen moeten worden gesloten.

pi_5991613
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:49 schreef TimMer1981 het volgende:
Exactly my thoughts. Toch snap ik die muts van LPF wel: die Ferry Flapdrol moet inderdaad moven, die ouwe kraai is lichtelijk kierewiet.
Nou ja, ik vind die Winnie de Jong nou ook niet echt een stabiele indruk maken eigenlijk...

Vind het zelfs een beetje sneu wel, net nu het leek alsof de LPF de zaken weer op orde had...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5991626
Er is dus nog hoop. Al baal ik hier wel verschrikkelijk van.
De groeten van Ben
pi_5991641
quote:

[..]

Het is maar de vraag of Fortuyn dat incompetente zooitje wel bij elkaar had kunnen houden.

Het begin van het einde van de LPF lijkt me... ik hoop eerlijk gezegd niet dat het kabinet valt, laat er maar eens een rustige periode komen.

It is much easier to be critical than to be correct.
  donderdag 26 september 2002 @ 23:03:06 #23
35041 SpaceCake
Verder als Glacius.
pi_5991648
quote:
Op donderdag 26 september 2002 23:01 schreef Zander het volgende:
Vind het zelfs een beetje sneu wel, net nu het leek alsof de LPF de zaken weer op orde had...
Ja... Eindelijk een beetje minder negatief in de media, krijgen we dít weer... .
  donderdag 26 september 2002 @ 23:03:22 #24
11923 I.R.Baboon
pi_5991656
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:57 schreef BenKetting het volgende:

[..]

Nou ja, CDA stond op 47 of zo in de peiling. VVD ook wel boven de 28, dacht ik.

Maar idd. de PvdA is een nog slechter alternatief voor CDA en zeker voor de VVD, want die hebben nu wel ongeveer het ultieme kabinet.

pi_5991688
quote:
Op donderdag 26 september 2002 23:02 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of Fortuyn dat incompetente zooitje wel bij elkaar had kunnen houden.

Denk het wel.

Het charisma van Fortuyn in combinatie met zijn enorme aanhang zullen zeer veel lieden in het gareel hebben gehouden.

Wat je nu ziet in de LPF is een strijd om het leiderschap. De Jong wilde namelijk zelf fractieleider worden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')