quote:
NOS-TT 113 do 26 sep De Jong dreigt met LPF te breken DEN HAAG LPF-Kamerlid Winny de Jong dreigt uit de fractie te stappen en met medestanders een eigen fractie op te richten.De Jong ergert zich al maanden aan de gang van zaken binnen de LPF. De Jong uitte haar kritiek steeds intern,maar dat vandaag haar medewerker werd ontslagen was de druppel."Ik was daar niet eens over ingelicht.Het is nu oorlog",zegt ze.De medewerker had een evaluatie geschreven over het optreden in de Kamer van LPF-leider Wijnschenk. Wijnschenk is volgens De Jong volledig ongeschikt als leider.Als kwade genius wijst ze echter Kamerlid Hoogendijk aan,de adviseur van Wijnschenk.
quote:Ja dat kan.. Ik kan me herinneren dat Mient Jan Faber ook ooit zoiets wilde doen.. Ze zijn immers op persoon gekozen en kunnen gewoon als onafhankelijken hun stoel blijven innemen.
Op donderdag 26 september 2002 22:34 schreef Qlo0n het volgende:
Kan dat?
quote:Ja.
Op donderdag 26 september 2002 22:34 schreef Qlo0n het volgende:Kan dat?
Maar als er teveel LPF'ers uit de fractie stappen valt het Kabinet.
Meerderheid nu: CDA 43 + VVD 24 + LPF 26 = 93 zetels
Je moet er over houden: minstens 76 zetels.
93-76 = 17 zetels
Er mogen dus 17 mensen uit de LPF fractie stappen.
Met 8 is het Kabinet dus niet in gevaar.
Pim had het vast zo gewild
quote:Als een of andere milieuactivist Fortuyn niet had vermoord na maandelange demonisering was dit niet gebeurd.
Op donderdag 26 september 2002 22:42 schreef Public Enemy het volgende:Pim had het vast zo gewild
![]()
quote:pfff.....ben je er nog niet overheen....
Op donderdag 26 september 2002 22:43 schreef R@b het volgende:[..]
Als een of andere milieuactivist Fortuyn niet had vermoord na maandelange demonisering was dit niet gebeurd.
quote:Exactly my thoughts. Toch snap ik die muts van LPF wel: die Ferry Flapdrol moet inderdaad moven, die ouwe kraai is lichtelijk kierewiet.
Als een of andere milieuactivist Fortuyn niet had vermoord na maandelange demonisering was dit niet gebeurd.
quote:jajaja Pim dit pim dat die is er niet dus leef met wat er wel is... een hoop waardeloos LPF gebrul!
quote:Correct me if I'm wrong, maar ze kunnen toch ook nog vrolijk een minderheidskabinet vormen.
Er mogen dus 17 mensen uit de LPF fractie stappen.Met 8 is het Kabinet dus niet in gevaar.
quote:Alles kan.
Op donderdag 26 september 2002 22:49 schreef KwisatzHaderach het volgende:[..]
Correct me if I'm wrong, maar ze kunnen toch ook nog vrolijk een minderheidskabinet vormen.
Ook al omdat de leden die uit de fractie stappen toch wel grotendeels dit Kabinetsbeleid blijven steunen.
Maar vergeet het maar dat CDA en VVD een minderheidskabinet voort gaan zetten.
Maar goed, dan moet meer dan de helft uit de LPF-fractie stappen.
quote:Natuurlijk. De ouderenpartijen deden niks anders.
Op donderdag 26 september 2002 22:34 schreef Qlo0n het volgende:
Kan dat?
quote:Inderdaad. Zowel het CDA als de VVD staan op winst in de peilingen. Dus die LPFers willen ze wel kwijt als het hen goed uitkomt.
Op donderdag 26 september 2002 22:55 schreef R@b het volgende:
Maar vergeet het maar dat CDA en VVD een minderheidskabinet voort gaan zetten.
quote:Maar dan hebben ze PvdA nodig en moeten ze een andere koers gaan varen. Denk niet dat ze dat willen.
Op donderdag 26 september 2002 22:56 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Inderdaad. Zowel het CDA als de VVD staan op winst in de peilingen. Dus die LPFers willen ze wel kwijt als het hen goed uitkomt.
quote:Inderdaad. Maar blijkbaar heeft zich dit ook allemaal achter de schermen afgespeeld (vergeef het me dat ik achterkamertjespolitiek moet denken). Weten wij veel wat er allemaal aan onvrede heerst.
Maar goed, dan moet meer dan de helft uit de LPF-fractie stappen.
Misschien ook niet, en zal het met een sisser aflopen. We zien wel.
quote:Inderdaad.
Op donderdag 26 september 2002 22:57 schreef BenKetting het volgende:[..]
Maar dan hebben ze PvdA nodig en moeten ze een andere koers gaan varen. Denk niet dat ze dat willen.
De VVD zit liever met de LPF in de regering dan met de PvdA. Met de LPF is snel zaken te doen op allerlei gebied waar met de PvdA weer eindeloze, en in VVD ogen heiloze, compromissen moeten worden gesloten.
quote:Nou ja, ik vind die Winnie de Jong nou ook niet echt een stabiele indruk maken eigenlijk...
Op donderdag 26 september 2002 22:49 schreef TimMer1981 het volgende:
Exactly my thoughts. Toch snap ik die muts van LPF wel: die Ferry Flapdrol moet inderdaad moven, die ouwe kraai is lichtelijk kierewiet.
Vind het zelfs een beetje sneu wel, net nu het leek alsof de LPF de zaken weer op orde had...
quote:Het is maar de vraag of Fortuyn dat incompetente zooitje wel bij elkaar had kunnen houden.
Het begin van het einde van de LPF lijkt me... ik hoop eerlijk gezegd niet dat het kabinet valt, laat er maar eens een rustige periode komen.
quote:Ja... Eindelijk een beetje minder negatief in de media, krijgen we dít weer...
Op donderdag 26 september 2002 23:01 schreef Zander het volgende:
Vind het zelfs een beetje sneu wel, net nu het leek alsof de LPF de zaken weer op orde had...
quote:Nou ja, CDA stond op 47 of zo in de peiling. VVD ook wel boven de 28, dacht ik.
Op donderdag 26 september 2002 22:57 schreef BenKetting het volgende:[..]
Maar dan hebben ze PvdA nodig en moeten ze een andere koers gaan varen. Denk niet dat ze dat willen.
Maar idd. de PvdA is een nog slechter alternatief voor CDA en zeker voor de VVD, want die hebben nu wel ongeveer het ultieme kabinet.
quote:Denk het wel.
Op donderdag 26 september 2002 23:02 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Het is maar de vraag of Fortuyn dat incompetente zooitje wel bij elkaar had kunnen houden.
Het charisma van Fortuyn in combinatie met zijn enorme aanhang zullen zeer veel lieden in het gareel hebben gehouden.
Wat je nu ziet in de LPF is een strijd om het leiderschap. De Jong wilde namelijk zelf fractieleider worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |