quote:De LPF leert het politieke bedrijf snel blijkbaar, van de verkiezingsbeloften lijkt alleen het migratie beleid over te blijven zolangzamerhand want zelfs in veiligheid heeft de VVD het voortouw genomen.
LPF geeft eis behoud koopkracht opUitgegeven: 19-9-2002 20:56
DEN HAAG - De LPF heeft donderdag gebroken met haar standpunt dat niemand er in 2003 in koopkracht op achteruit mag gaan. "We hebben inderdaad gezegd dat niemand er op achteruit mag gaan. Maar dat was in een tijd dat het economisch nog veel beter ging. Het is onder de huidige omstandigheden niet verantwoord behoud van koopkracht te garanderen", zei Wijnschenk tijdens de algemene politieke beschouwingen.
"Tijdelijk een stapje terug"
Hij ging alsnog in op het koopkrachtverlies dat vrijwel iedereen in 2003 voor de kiezen krijgt, nadat hij het onderwerp woensdag, tot grote ergernis van GroenLinks-leider Rosenmöller, voor zich uit had geschoven. "Is het zo'n ramp tijdelijk een stapje terug te doen als de minima worden gespaard", vroeg Wijnschenk zich af.
Kiezersbedrog
De LPF-leider werd keihard aangevallen door Rosenmöller en vice-fractievoorzitter Giskes van D66, die hem kiezersbedrog verweten. "U komt uit de cultuur van doen wat je zegt. Uw voorganger Herben garandeerde behoud van koopkracht. Ik weet zeker dat de LPF dit voor 15 mei had beoordeeld als ondubbelzinnige Haagse onbetrouwbaarheid", aldus Rosenmöller.
Wijnschenk stelde dat er moed voor nodig is om ergens op terug te komen als de economische omstandigheden dat vragen. "Wat is het verschil tussen moed en kiezersbedrog", vroeg Giskes zich af. Wijnschenk: "Als ik dat moet uitleggen dan kan ik beter ophouden." Giskes: "Dat is een goed idee."
Rechtvaardigt dit zolangzamerhand niet de conclusie dat de LPF maar in 1 ding geinteresseerd is, namelijk migratie en dat de rest van de programma punten nogal 'flexibel' zijn (ik zeg het nog netjes).
Zeggen wat je doet en doen wat je zegt is blijkbaar een zeer moeilijk uit te leggen begrijp gezien de reactie van Wijnschenk, nu nog de eerste LPF'er die 'Sorry' zegt en wij zijn compleet.
Is er nog ook maar enig bestaansrecht voor de LPF zolangzamerhand?
quote:Pim zal zich idd wel omdraaien in z'n graf. Maar ja, dat is politiek...
Op donderdag 19 september 2002 22:35 schreef Tia_Tijger het volgende:De LPF leert het politieke bedrijf snel blijkbaar, van de verkiezingsbeloften lijkt alleen het migratie beleid over te blijven zolangzamerhand want zelfs in veiligheid heeft de VVD het voortouw genomen.
Rechtvaardigt dit zolangzamerhand niet de conclusie dat de LPF maar in 1 ding geinteresseerd is, namelijk migratie en dat de rest van de programma punten nogal 'flexibel' zijn (ik zeg het nog netjes).
Zeggen wat je doet en doen wat je zegt is blijkbaar een zeer moeilijk uit te leggen begrijp gezien de reactie van Wijnschenk, nu nog de eerste LPF'er die 'Sorry' zegt en wij zijn compleet.
Om dingen te doen is geld nodig, dat schijnt er niet te zijn, dus moet er bezuinigd worden. Wel leuk dat het grootste protest (tegen zo'n beetje alles) komt van de partij(en) die de afgelopen jaren elke cent 3 maal hebben uitgegeven aan god weet wat
quote:Ik wist niet dat Groen Links had meegeregeerd, bedankt voor de info
Op donderdag 19 september 2002 22:51 schreef stinkie het volgende:
tja, das politiek...Om dingen te doen is geld nodig, dat schijnt er niet te zijn, dus moet er bezuinigd worden. Wel leuk dat het grootste protest (tegen zo'n beetje alles) komt van de partij(en) die de afgelopen jaren elke cent 3 maal hebben uitgegeven aan god weet wat
Apart trouwens dat dat nog niet hier of op de FP staat... of ik moet het gemist hebben...
De LPF durft tenminste haar excuses te maken. Dat heb ik nog nooit bij een partij gezien!! Laatst ook toen wijnschenk excuses aanbood namens de partij omdat het zo roemoerig was in het begin.
Ik zie de laatste paar dagen alleen maar goede dingen. Wijnschenk die een voorbeeldige speech aflevert en daarbij Rosenmuller afdroogt. Hij moest echt effe naar woorden zoeken, toen Harry verklaarde dat " Rosenmuller altijd achter de feiten aanloopt".
En ook heb ik alleen maar lof voor de ministers van de LPF, vooral dhr Bomhoff. Zag hem laatst bij nova waarin hij zijn beleid verdedigde. Petje af voor die gast. Nawijn, dit wordt waarschijnlijk mijn lievelingsminister. Die vent heeft zoveel ervaring op dit gebied. Niemand maar dan ook niemand lult hem eruit op zijn terrein. Maar dat zagen we een maandje geleden wel toen hij het opnam tegen de kamer. Een vakman!!
Ook de Boer vind ik goed overkomen, zeker iemand waar we in de toekomst nog wat van kunnen verwachten. Over dhr Heinsbroek ben ik nog niet uit, zijn verschijning vind ik iig mooi. Kennis van zaken heeft hij voldoende. Ik hoop dat het echt wat wordt met hem.
Nee mensen ik zie dat de LPF nu een beetje vorm begint te krijgen. Met wijnschenk aan het roer van de partij heb ik er nog meer vertrouwen in. Wijnschenk is puur en onaangetast, dat soort mensen hebben je nodig als fractievoorzitter.
Zo mensen kom nu maar op met alle kritiek. Linkse propaganda zoals ik het noem.
Mij zal het niets doen, mijn vertrouwen in de LPF is op het moment onaantastbaar!!
[Dit bericht is gewijzigd door Brammetje op 19-09-2002 23:49]
quote:Da's nog eens een sigaar uit eigen doos; het kwartje van Kok "terugbetalen" ten koste van de verlofknip die het afschaffen van spaarloonregeling moet compenseren.
Wijnschenk blundertHet tweedaagse debat ging LPF-fractieleider Wijnschenk minder gemakkelijk af. Hij haalde zich de woede van het CDA op de hals door het voorstel om het Kwartje van Kok eerder terug te geven aan de burgers, ten koste van de verlofknip.
Wijnschenk had kort daarvoor een motie van het CDA ondersteund om de verlofknip in te voeren, die zo spoedig mogelijk op zou moeten gaan in een bredere regeling. "De verlofknip staat volgens mij los van de levensloopregeling", voerde Wijnschenk ten onrechte aan. "Dan had u de plannen toch moeten lezen", antwoordde CDA-fractieleider Verhagen geprikkeld.
Hij kwam bij interrupties bij herhaling in de problemen door zijn onervarenheid. Zo liet hij zich in een discussie met Rosenmöller ontvallen dat "wij het land wel regeren". De GroenLinks-leider reageerde fel: "U regeert niet, u moet controleren, en dat doet u te weinig."
Bij coalitiepartners CDA en VVD loopt het ongenoegen over het optreden van de LPF op. "Het moet nu echt eens afgelopen zijn", zegt vice-fractievoorzitter Verburg van het CDA. "De inwerkperiode is nu wel voorbij. Ze hebben nota bene ondersteuning van het ministerie van Algemene Zaken gekregen bij het schrijven van hun moties." Ook VVD-vice-fractievoorzitter De Grave toonde onbegrip. "We hebben de hele dag alles doorgenomen, en dan krijg je dit."
Wijnschenk gaf toe dat hij zijn dag niet had. "Het was duidelijk minder dan woensdag", zei hij bij het verlaten van de plenaire vergaderzaal. Volgens de LPF-leider brak het hem op dat hij nog onervaren is en dat hij sommige stukken niet goed genoeg had gelezen. De reactie van Verhagen vond hij "volstrekt normaal".
http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index.html
Opmerkelijk trouwens dat een ministerie een fractie moet bijstaan om moties te schrijven. Ik dacht dat een motie juist een "wapen" is voor fracties om het beleid van ministeries te corrigeren of bij te stellen!
quote:Wie riep er ook al weer het hardst om een einde aan de 'sorry-cultuur'?
Op donderdag 19 september 2002 23:47 schreef Brammetje het volgende:
De LPF durft tenminste haar excuses te maken. Dat heb ik nog nooit bij een partij gezien!! Laatst ook toen wijnschenk excuses aanbood namens de partij omdat het zo roemoerig was in het begin.
quote:Sorry hoor maar ik kan me geen excuses herinneren van het paarse kabinet.
Op donderdag 19 september 2002 23:58 schreef k_man het volgende:
Wie riep er ook al weer het hardst om een einde aan de 'sorry-cultuur'?
Heeft de premier dat eigenlijk wel gedaan toen het kabinet aftrad? Nee, ik kan me nog herinneren dat Kok toen op bezoek ging in een stadje wat te maken had gehad met genocide. Kok gaf daar een korte pers conferentie maar maakt GEEN ik herhaal GEEN excuses. Dat weet ik nog omdat de Nederlandse pers dat toen ook vreemd vond. En die moeders daar al helemaal!!! Wees dan een vent en zeg dat jij als hoogste baas de boel vernaggeld hebt.
Ik denk dat er wat anders wordt bedoelt met de " sorry cultuur"
quote:Als de heer Wijnschenk zijn feiten niet eens op een rijtje heeft, heeft hij niet eens recht van spreken. Hij moet vooral zo doorgaan met zulksoort blunders maken dan is er snel een einde aan de LPF.
Op donderdag 19 september 2002 23:47 schreef Brammetje het volgende:Ik zie de laatste paar dagen alleen maar goede dingen. Wijnschenk die een voorbeeldige speech aflevert en daarbij Rosenmuller afdroogt. Hij moest echt effe naar woorden zoeken, toen Harry verklaarde dat " Rosenmuller altijd achter de feiten aanloopt".
quote:Mwah, als opvolger hebben wij nu de 'helaas pindakaas' cultuur (woorden van Wijnschenk himself), heerlijk toch
Op vrijdag 20 september 2002 00:04 schreef Brammetje het volgende:[..]
Sorry hoor maar ik kan me geen excuses herinneren van het paarse kabinet.
Heeft de premier dat eigenlijk wel gedaan toen het kabinet aftrad? Nee, ik kan me nog herinneren dat Kok toen op bezoek ging in een stadje wat te maken had gehad met genocide. Kok gaf daar een korte pers conferentie maar maakt GEEN ik herhaal GEEN excuses. Dat weet ik nog omdat de Nederlandse pers dat toen ook vreemd vond. En die moeders daar al helemaal!!! Wees dan een vent en zeg dat jij als hoogste baas de boel vernaggeld hebt.
Hij 'had zijn dag niet'...
quote:Hoe krijgt hij dat ze strot uit zeg?
Op donderdag 19 september 2002 22:35 schreef Tia_Tijger het volgende:
De LPF-leider werd keihard aangevallen door Rosenmöller en vice-fractievoorzitter Giskes van D66, die hem kiezersbedrog verweten. "U komt uit de cultuur van doen wat je zegt. Uw voorganger Herben garandeerde behoud van koopkracht. Ik weet zeker dat de LPF dit voor 15 mei had beoordeeld als ondubbelzinnige Haagse onbetrouwbaarheid", aldus Rosenmöller.
Hi-la-risch!!!
quote:Begin jij nou ook al?
Op vrijdag 20 september 2002 00:04 schreef Brammetje het volgende:
Sorry hoor
quote:Het slaat op ministers uit de Paarse kabinetten die na fouten of onhandigheden hun excuses aanboden en daarna weer vrolijk verder regeerden. Volgens de LPF kan dat niet en moet zo'n minister weg.
maar ik kan me geen excuses herinneren van het paarse kabinet.(...)
Nu ze coalitiepartij zijn beginnen ze dus zichzelf te verontschuldigen en weten ze eigenlijk niet zo goed meer of Korthals wel weg moet.
quote:oke, ik vind Paul rosemoller tenekrommend hoe hij zich nu denkt te moeten profileren en de `leider' van de oppositie te moten worden.
Op vrijdag 20 september 2002 11:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Hoe krijgt hij dat ze strot uit zeg?
Hi-la-risch!!!
Maar ik vind het een zeer slechte zaak van de LPF dat het zeer elementaire standpunten die ze innam bij de verkiezingen en, erger nog, bij de formatie nu zo maar laat varen onder het mom van `nieuwe politiek'. Dat komt ze nog duur te staan.
quote:tsja...met zulke oogkleppen op is iedere kritiek nutteloos...
Zo mensen gaan we lekker weer effe ons gal spuwen op de LPF, uiteraard onder aanvoering van Tia_Tijger. Ben je trouwens niet wat te oud voor al deze bullshit op dit forumpje?De LPF durft tenminste haar excuses te maken. Dat heb ik nog nooit bij een partij gezien!! Laatst ook toen wijnschenk excuses aanbood namens de partij omdat het zo roemoerig was in het begin.
Ik zie de laatste paar dagen alleen maar goede dingen. Wijnschenk die een voorbeeldige speech aflevert en daarbij Rosenmuller afdroogt. Hij moest echt effe naar woorden zoeken, toen Harry verklaarde dat " Rosenmuller altijd achter de feiten aanloopt".
En ook heb ik alleen maar lof voor de ministers van de LPF, vooral dhr Bomhoff. Zag hem laatst bij nova waarin hij zijn beleid verdedigde. Petje af voor die gast. Nawijn, dit wordt waarschijnlijk mijn lievelingsminister. Die vent heeft zoveel ervaring op dit gebied. Niemand maar dan ook niemand lult hem eruit op zijn terrein. Maar dat zagen we een maandje geleden wel toen hij het opnam tegen de kamer. Een vakman!!
Ook de Boer vind ik goed overkomen, zeker iemand waar we in de toekomst nog wat van kunnen verwachten. Over dhr Heinsbroek ben ik nog niet uit, zijn verschijning vind ik iig mooi. Kennis van zaken heeft hij voldoende. Ik hoop dat het echt wat wordt met hem.
Nee mensen ik zie dat de LPF nu een beetje vorm begint te krijgen. Met wijnschenk aan het roer van de partij heb ik er nog meer vertrouwen in. Wijnschenk is puur en onaangetast, dat soort mensen hebben je nodig als fractievoorzitter.
Mij zal het niets doen, mijn vertrouwen in de LPF is op het moment onaantastbaar!!
Ik geef toe dat hij wat dingen door elkaar heeft gehaald, maar om dat nou weer zo breed uit te meten in het nieuws en de verschillende dagbladen. Heb hier de Volkskrant voor mijn neus liggen met op blz 3 de "paginavullende" kop, " Fout Wijnschenk wekt ergenis en verbazing"
Het spreekwoord van een mug een olifant maken is hier goed op zijn plaats.
De rede van de Premier wordt karig behandeld, ach ja zal er aan moeten wennen dat de LPF nou eenmaal hot business is.
Frits Wester gaf het laatst toe in Barend en van Dorp dat er op het moment toch wel met een vergrootglas naar de LPF wordt gekeken. En jammergenoeg niet altijd objectief.
De fout van van Nieuwenhuizen die eergisteren met tegenmaatregelen kwam richting het kabinet die kant nog wal sloegen. Er was ook geen onderbouwing met cijfers. Hier hoor je geen hond meer over, kennelijk kan de oppositie het ene na het andere onhaalbare plan kenbaar maken zonder enige onderbouwing. G-L en D66 lieten hun tegenmaatregelen tenminste door het CBP uitrekenen.
quote:nou sorry hoor, maar heb je de kritiek op Wijnschenk gehoord van de eigen LPF Fractie leden en ministers?????
Op vrijdag 20 september 2002 12:43 schreef Brammetje het volgende:
Jij noemt het oogkleppen, ik noem het " niet vatbaar voor linkse propaganda"Ik geef toe dat hij wat dingen door elkaar heeft gehaald, maar om dat nou weer zo breed uit te meten in het nieuws en de verschillende dagbladen. Heb hier de Volkskrant voor mijn neus liggen met op blz 3 de "paginavullende" kop, " Fout Wijnschenk wekt ergenis en verbazing"
Het spreekwoord van een mug een olifant maken is hier goed op zijn plaats.
De rede van de Premier wordt karig behandeld, ach ja zal er aan moeten wennen dat de LPF nou eenmaal hot business is.
Frits Wester gaf het laatst toe in Barend en van Dorp dat er op het moment toch wel met een vergrootglas naar de LPF wordt gekeken. En jammergenoeg niet altijd objectief.De fout van van Nieuwenhuizen die eergisteren met tegenmaatregelen kwam richting het kabinet die kant nog wal sloegen. Er was ook geen onderbouwing met cijfers. Hier hoor je geen hond meer over, kennelijk kan de oppositie het ene na het andere onhaalbare plan kenbaar maken zonder enige onderbouwing. G-L en D66 lieten hun tegenmaatregelen tenminste door het CBP uitrekenen.
Volgens hen was de blunder allerminst een mug!
[sub]persoonlijk vond ik het sneu voor Wijnschenk dat hij zo afging in de kamer (ik mag de man wel), erg dom. Hij vatte het overigens wel positief op na afloop, maar goed, zoiets kun je je niet veroorloven, ook niet als beginneling).
quote:Is u serieus, of is dit gewoon om dwars te liggen ?
Zo mensen gaan we lekker weer effe ons gal spuwen op de LPF, uiteraard onder aanvoering van Tia_Tijger. Ben je trouwens niet wat te oud voor al deze bullshit op dit forumpje?De LPF durft tenminste haar excuses te maken. Dat heb ik nog nooit bij een partij gezien!! Laatst ook toen wijnschenk excuses aanbood namens de partij omdat het zo roemoerig was in het begin.
Ik vond overigens de vergelijking van Zalm wel zeer treffend "Links wil een feestje op de Titanic in plaats van een koerswijziging"
quote:Ja want het linkse journaille moet wel iets hebben om over te schrijven.
Op donderdag 19 september 2002 22:35 schreef Tia_Tijger het volgende:
Trouwens wat mij betreft kan het LPF zichzelf opheffen: de ketenen van Politieke Correctheid zijn afgeworpen oa dankzij LPF. Het beleid ZONDER LPF zou overigens vrijwel identiek zijn aan dat van nu.
Het maakt mij dan ook helemaal NIETS uit wie het rechtse beleid uitvoert, zolang het maar uitgevoerd wordt.
quote:verkeerde context k_, lekker makkelijk!
Op donderdag 19 september 2002 23:58 schreef k_man het volgende:[..]
Wie riep er ook al weer het hardst om een einde aan de 'sorry-cultuur'?
edit: zie nu dat iemand dit al gezegd heeft
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 20-09-2002 17:48]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |