abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4135480
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 11:33 schreef Vamos het volgende:
[..] (maar je ziet ze nooit een joint roken)
Behalve als de film daarom draait. Dan zie je ze nooit zonder, roken ze een ons wiet per dag en kunnen ze nog uit hun woorden komen en het meisje van hun dromen veroveren.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  vrijdag 10 mei 2002 @ 13:59:03 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4137196
als er een geestelijk gehandicapte in een film zit dan zorgt deze 3/4 van de film voor irritatie, maar blijkt op het eind dat zijn handicap juist veel voordelen met zich meebrengt

als er een lichamelijk gehandicapte in een horrorfilm zit sterft deze bijna altijd

zelfs op de wc ben je niet veilig voor dino's

Dieren die genetisch gemanipuleerd zijn ontsnappen altijd en keren zich dan tegen hun scheppers

Dieren die super-sterk, -giftig, -groot, talrijk etc zijn zijn altijd chagrijnige roofdieren en nooit onschuldige lieve zoogdieren (Mighty Joe Young uitgezonderd)

Een groep getrainde commando's wordt altijd compleet afgemaakt waardoor het op het sulletje en/of de stoot aankomt om de dag te redden

als Steven Seagall in beeld is en er zijn ook een heleboel boze mannen in de buurt dan kun je je voorbereiden op veel KRAAK geluiden

als Arnie in beeld is en er zijn ook een heleboel boze mannen in de buurt dan kun je je voorbereiden op een aantal oneliners

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:23:26 #128
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_4137450
Wanneer je de tv aanzet komt altijd net hetgene wat jij wilde zien, je hoeft nooooit te wachten, reclames, ho maar !
pi_4137534
De telefoon wordt al opgenomen nadat het laatste nummer net is ingetoetst, ook neemt de gene die je nodig hebt altijd al op.

1 iemand (Goed getraint) kan een hele groep aan (Die ook goed getraint zijn)....

you're the criminal mastermind
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:52:44 #130
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_4137788
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:16 schreef the_bbk het volgende:

[..]

Gister in Predator weer een mooi voorbeeld van gezien: Die gast met die supergun (die ene met 6 lopen en die ronddraait)... De band die door die gun gaan (waar de kogels op/in zitten) bewoog helemaal niet eens... Zo kan ik ook wel de hele jungle platschieten...

Het is overigens HELEMAAL bullshit dat iemand met een minigun zo makkelijk rond kan lopen en in het rond schieten.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 14:55:02 #131
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4137820
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 13:56 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
- Excuus negers
Hehe .. opoffernegers uit Southpark the movie
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 10 mei 2002 @ 15:23:31 #132
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_4138132
bij een ruzie kom je altijd goed uit je woorden!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 16:13:57 #133
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_4138808
Achtervolgingen met auto's eindigen altijd omdat de weg is opgengebroken of omdat de brug of het viaduct nog niet af is. Meestal staat er ook nog een bouwvakker met een vlag te zwaaien, die nog net op tijd aan de kant kan springen.

En dan nog één van de oudste filmwetten (en volgens mij nog niet genoemd in dit topic):

De 'goeden' komen altijd van rechts het beeld binnen lopen, vliegen, rijden. De 'slechten' altijd van links. Vooral bij oude westerns altijd raak!

Een pauw is een kip die in bloei staat
  vrijdag 10 mei 2002 @ 19:29:27 #134
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_4141240
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 14:52 schreef Smots het volgende:

[..]

Het is overigens HELEMAAL bullshit dat iemand met een minigun zo makkelijk rond kan lopen en in het rond schieten.

Behalve dat hij steeds stilstaat als hij schiet, en het een speciaal gemodificeerd wapen is. neemt niet weg dat ie verdacht stil staat...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 10 mei 2002 @ 22:23:42 #135
12632 motown
is back!
pi_4143236
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 08:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat is nou al de 2e keer dat ik hier iemand zichg hoor beklagen over eventuele anti-semitische denkbeelden van Friedkin. Explain! Ik ken de man verder niet... James Cameron is trouwens ook al eens als rascistisch betiteld... why?

James Cameron -> True Lies
William Friedkin -> Rules Of Engagement
Ars longa, vita brevis
  vrijdag 10 mei 2002 @ 22:27:30 #136
12632 motown
is back!
pi_4143279
quote:
Op zondag 08 oktober 2000 06:55 schreef Herald het volgende:
elke prive detective is aan de drank
... En is gescheiden van een ex waar hij meestal een teringhekel aan heeft.
Ars longa, vita brevis
  zaterdag 11 mei 2002 @ 00:16:07 #137
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_4144662
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:16 schreef the_bbk het volgende:

[..]

Gister in Predator weer een mooi voorbeeld van gezien: Die gast met die supergun (die ene met 6 lopen en die ronddraait)... De band die door die gun gaan (waar de kogels op/in zitten) bewoog helemaal niet eens... Zo kan ik ook wel de hele jungle platschieten...

Dat is een minigun,
En die band dat is een geleiding waar de kogels doorheen lopen(Deze band beweegt in het echt dus ook niet)
Maar met een minigun kun je niet zomaar rondlopen
(veeel te zware accu)
Daarom is dit wapen eigenlijk alleen maar op helicopters bevestigd.
btw zijn munitie raakte wel op
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_4144712
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 00:16 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat is een minigun,
En die band dat is een geleiding waar de kogels doorheen lopen(Deze band beweegt in het echt dus ook niet)
Maar met een minigun kun je niet zomaar rondlopen
(veeel te zware accu)
Daarom is dit wapen eigenlijk alleen maar op helicopters bevestigd.
btw zijn munitie raakte wel op

Die band is geen geleiding maar de munitie.. hij trok hem in de film ook nog een stukje uit die rugzak van m (Voordat ze dus flink gingen schieten
pi_4146739
* auto's nooit op slot
* niemand naar de wc
* iedereen weet altijd overal de weg
* mensen die nog nooit een geweer hebben gezien schieten altijd raak
* de bad guys zijn lelijk (vooral James Bond films, iedereen baarden, brillen, rare accenten enz.)
  dinsdag 14 mei 2002 @ 14:54:33 #140
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4187628
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 22:23 schreef motown het volgende:

[..]

James Cameron -> True Lies
William Friedkin -> Rules Of Engagement

Rules of Engagement heb ik niet gezien, en als True Lies racistisch is dan ben ik Kabouter Plop's schandknaapje... Rascistisch, why? Omdat de bad guy een moslimfundamentalist was?
[..]
  dinsdag 14 mei 2002 @ 15:06:10 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4187828
Ontopic: wanneer je uit een lastige situatie snel dient weg te komen en je hebt een auto tot je beschikking dan zou het toch wel erg vreemd zijn als die auto gewoon in een keer start: zoveel geluk heeft niemand.
[..]
  dinsdag 14 mei 2002 @ 23:20:15 #142
12632 motown
is back!
pi_4195732
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 14:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Rules of Engagement heb ik niet gezien, en als True Lies racistisch is dan ben ik Kabouter Plop's schandknaapje... Rascistisch, why? Omdat de bad guy een moslimfundamentalist was?

Nee, omdat hij zo'n typisch stereotype neerzet. Slaat vrouwen, wil onschuldige burgers opblazen en wauwelt maar wat tegen zijn mannen wat Arabisch moet voorstellen.

Rules of Engagement is nog veel erger: die film leert ons de les dat Arabieren altijd slecht zijn, GEEN UITZONDERINGEN (zelfs kreupele kinderen niet).

Zelfs in The Siege was men wat dat betreft wat genuanceerder.

Noem jij nou eens een aantal recente en pupulaire/high-budget films op waarin mensen van Arabische komaf ook in een positief licht worden gebracht?

Ik help je even met wat nogal zeldzame uitzonderingen:

Thirteenth Warrior (maar dat was een sprookje, de hedendaagse politiek, Israel e.d. durft Hollywood niet aan)

Three Kings (eindelijk, laat zien dat er ook nog Irakese burgers zijn die zwichten onder het bewind van Saddam)

Vertical Limit (film over bergbeklimmers, met Alexander Siddig (Dr. Julian Bashir uit Startrek DS9) die een moslim speelt die deel uit maakt van de team)

Maar volgens mij heb ik nu echt wel zo'n beetje alle uitzonderingen genoemd... En zelfs die uitzonderingen durfen de aktualiteiten rond Israel niet aan te snijden... No way. Over het algemeen worden Arabieren heel negatief afgeschilderd in Hollywood-films.

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 14 mei 2002 @ 23:56:37 #143
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_4196387
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 00:19 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Die band is geen geleiding maar de munitie.. hij trok hem in de film ook nog een stukje uit die rugzak van m (Voordat ze dus flink gingen schieten

Nope, hijft gelijk, het is WEL een geleider.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_4196740
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 23:20 schreef motown het volgende:
Over het algemeen worden Arabieren heel negatief afgeschilderd in Hollywood-films.
motown is weer op zijn stokpaardje
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 15 mei 2002 @ 00:55:25 #145
12632 motown
is back!
pi_4197014
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 00:29 schreef MadScientist het volgende:

[..]

motown is weer op zijn stokpaardje

You're damn right I am!
Ars longa, vita brevis
  woensdag 15 mei 2002 @ 11:04:09 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_4199555
In Die Hard waren het Duisters, In Rambo 2, Missing in action e.v.a Vietnamezen, in Rambo 3 de russen en Italianen zijn vaak Mafiosi. Dat zijn gewoon stereotypen die een film herkenbaar maken.
Overigens zijn er net zovaak bad guys van buitenlandse afkomst als van Amerikaanse afkomst (the Rock bijvoorbeeld)

In True Lies zat ook een arabische figuur bij het team van Harry Tasker; nl die Faisal.

True lies is gewoon een actiefilm waarin de bad guy een moslimfundamentalist is die typische moslimterroristenacties beraamt. Om nou gelijk zo'n regisseur tot antisemiet te gaan bombarderen gaat mij een beetje te ver.

En om nog ff terug te kijken op Rambo 3: vocht Rambo niet samen met de Mujahedinstrijders uit Afghanistan tegen de russen?

[..]
  woensdag 15 mei 2002 @ 12:57:36 #147
12632 motown
is back!
pi_4201108
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 11:04 schreef MikeyMo het volgende:
In Die Hard waren het Duisters, In Rambo 2, Missing in action e.v.a Vietnamezen, in Rambo 3 de russen en Italianen zijn vaak Mafiosi. Dat zijn gewoon stereotypen die een film herkenbaar maken.
Overigens zijn er net zovaak bad guys van buitenlandse afkomst als van Amerikaanse afkomst (the Rock bijvoorbeeld)

Natuurlijk worden er zoveel minderheden vaak gedemoniseerd in Hollywood. Het probleem met Arabieren is echter dat zij echt bar weinig ook in een positief daglicht worden gefilmd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Russen of Vietnamezen. Let daar maar eens op. Jij krijgt vrijwel alleen maar stereotypes te zien, hoe vaak speelt een Arab American nou een hoofdrol? En waarom besloot William Friedkin om Rules of Engagement zich in Jemen af te laten spelen ipv in een Latijns-Amerikaans land, zoals het in het originele boek was beschreven? Omdat hij Latin Americans (die voor hem een iets te grote minderheid vormen) niet voor het hoofd wilde stoten. Dan maar Arabieren. En ook nog eens Jemenitische Arabieren, of all people! Jemen is (wat veel mensen niet weten) een behoorlijk seculier en democratisch land, het wordt alleen geplaagd door armoede en anarchie in een aantal streken buiten de grote steden. En nu krijgen de (politiek en internationaal nogal onwetende) Amerikanen een bepaald (heel slecht) imago van Jemenieten voorgeschoteld.

[quote]
In True Lies zat ook een arabische figuur bij het team van Harry Tasker; nl die Faisal.

True lies is gewoon een actiefilm waarin de bad guy een moslimfundamentalist is die typische moslimterroristenacties beraamt. Om nou gelijk zo'n regisseur tot antisemiet te gaan bombarderen gaat mij een beetje te ver.

Het draagt bij aan dat stereotype, en zolang men er niets positiefs tegenover zet daar in Hollywood, blijf ik het laag vinden dat ze in Arabieren steeds maar zo'n beetje de laatste minderheid blijven vinden die ze nog te durfen discrimineren.

Waarom is de bad guy nooit eens een fundamentalistische Joodse kolonist? Ha, dat moet ik nog eens zien. Zo'n film zou ik zeker gaan kijken. Ik weet zelf heus wel dat de meeste Joden niets met fundamentalisten te maken willen hebben. Maar dat is met de meeste Arabieren ook zo, maar dat krijgt de Amerkikaanse bevolking dus nooit te zien, en dat ligt me dwars, ja.

quote:
En om nog ff terug te kijken op Rambo 3: vocht Rambo niet samen met de Mujahedinstrijders uit Afghanistan tegen de russen?
Fantastisch, maar Afghanen zijn geen Arabieren. Goed, ze zijn moslims... Jippie... Maar nu hoorde ik alweer verhalen dat ze expliciet vanwege 11 september toch weer een Rambo film willen gaan maken, waarin Rambo nu de Taliban te lijf zal gaan... Alsof de filmmakers nu opeens weer spijt hebben van Rambo 3... Als hij maar wel onderscheid leert te maken tussen de onschuldige bevolking (en oude strijdmakkers uit Rambo 3) en de werkelijke vijand...
Ars longa, vita brevis
  woensdag 15 mei 2002 @ 13:31:10 #148
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_4201802
* als je zegt 'ik ben zo terug' word je 5 minuten later vermoord.
* grote groepen in gevaar splitsen altijd op

kewl dat dit topic omhoog geschopt is

pi_5476253
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 13:31 schreef Northpole het volgende:
* als je zegt 'ik ben zo terug' word je 5 minuten later vermoord.
* grote groepen in gevaar splitsen altijd op

kewl dat dit topic omhoog geschopt is

geen dank
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:49:07 #150
34400 PietF
Captain Obvious
pi_5478001
Amerika wint altijd (ok in amerikaanse films dan )

Explosies, hoe klein de bom ook, veroorzaken een grote
vuurbal, die een huis in kleine stukjes kan veranderen.

Coke wordt altijd in een lijntje gesnoven en is altijd zonder nare vervuilingen. Ook krijgt nooit iemand een bloedneus.

Er is geluid in het luchtledige (de ruimte, ja)
Computers maken altijd een *bliep* geluid als ze een resultaat geven of als je een toets indrukt

"Blokkeer GSM telefoon" als commando in grote letters zal alle mobiele communicatie in een straal van anderhalve meter van de laptop uitschakelen (Mission Impossible)

(nog een MI foutje: denk je dat je in een tunnel kunt vliegen met een helicopter? zelfs nadat een van je wieken de rand heeft geraakt en later zelfs nog een keer het dak van de tunnel nah. )

Vuurwapens zijn niet zwaar. Ammunitie ook niet, niet dat dat nodig is want je hoeft nooit te herladen.

Er hangt altijd iets voor de erogene zones, ALS deze al in beeld komen

Waarom iemand met een nauwkeurig en krachtig .22 geweer door zijn hoofd schieten terwijl je ook met veel geweld, en 25 lijfwachten hem na een korte zin kunt doodschieten/wurgen/whatever?

kleren worden niet vies. zelfs als ze wit zijn en als je door een stoffige kelder ofzo hebt gelopen.

Neuken doe je ONDER de dekens, zelfs in de tropen.

Natuurlijk ben je na 4 minuten allebei tegelijk klaargekomen.

Helden sterven niet.

Auto's slaan altijd over de kop achter een struikje oid.

Auto's vliegen altijd in brand als ze een ongeluk krijgen en ontploffen met veel geweld, behalve als de held erin zit, dan kruipen ze er na veel gemauw net op tijd uit.

Slechterikken raken niks, ook al hebben ze een groot machinegeweer. Helden daarintegen schieten met een lullig pistooltje iemand neer op 100m afstand (weleens geprobeerd een cirkel van 30cm te raken op 100m?)

SOA's bestaan niet.

arm gebroken? ach, doet geen pijn. gewoon met andere arm doorgaan en verder rennen/springen/schieten.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')