abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5702314
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen: Deel 3. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van zaterdag 7 september 2002.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 08-09-2002 00:25]

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  zondag 8 september 2002 @ 00:03:20 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702360
"Wat ga je doen als je het huis uit komt?", vraagt Laurens.
"Ik ga mijn vrienden bezoeken....", antwoordt Jeanette meteen. "Dan winkelen in ons winkelcentrum.. Ik koop een grote stapel modeboeken over wat ik allemaal gemist heb. In de tussentijd heb ik nog als de sodemieter die kerel gebeld (?) ... daarna huur ik een filmpje en ga ik in m'n bed liggen tv kijken en daarna heerlijk slapen."
"En je werk dan?"
"Ik heb geen werk meer als ik eruit kom", zegt Jeanette. "Maar als ik er na een week al uit moet dan ga ik naar mijn baas terug en vraag ik of ik alsjeblieft weer mag komen werken. Zo niet dan ga ik naar mijn familie in zeeland en daar het gebied verkennen. Als ik er als laatste uitkom wil ik wel zo snel mogelijk op mezelf. Na een paar weken kan ik thuis nog wel weer wennen. Als het na honderd dagen is dan wordt dat misschien wat moeilijker. Ik wou zowiezo al op mezelf.... Maar ik denk toch dat ik eerst naar de zee rij en daar ga genieten!"
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 8 september 2002 @ 00:17:10 #3
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702535
Laurens vertelt dat hij wel graag op tv ofzo iets wil doen. Jeanette zegt dat zij dat ook wel heeft.
"Ik hoop trouwens echt dat ik er niet als eerste uithoef", zegt Jeanette.
"" Ik denk dat iedereen dat wel heeft", meent Laurens.
"Ik vind in ieder geval van mezelf dat ik vrij sterk ben geweest hier in het huis. Het roken ging me vrij makkelijk af. Ik heb nog niet echt heimwee gehad, wat ik wel had verwacht. Je wordt hier geleefd en ik ben eigenlijk iemand die gaat voor vrijheid."
"Heb jij soms het gevoel dat je ....... dat je niet met de rest.. of met ons kan meekomen.... qua dingen doen of dingen zeggen?", vraagt Laurens. "Als wij bv om iets moeten lachen en jij begrijpt het niet ofzo."
"Nee", zegt Jeanette meteen.
"Voel je je thuis tussen iedereen"?"
"Ja, absoluut. Jij bent een superkerel... je kunt alleen niet zo goed tegen je verlies. Judith is een supermeid en als ik een beetje van haar levensvreugde kan ervaren ben ik heel blij... En Bo .... is een knuffelbeer. Die kleren die hij draagt... Normaal zou ik meteen met hem een winkel binnen willen stappen."
Jeanette vertelt over haar vorige relatie. Hij lijkt volgens haar wat op Laurens, waardoor ze in het begin wat moeite met hem had.
"Maar dat heb ik nu niet meer", verzekert ze hem. "Maar als ik nu geen zin heb om mee te lachen dan doe ik dat niet. Ik ben ook geen komediant... ik kan alleen maar mezelf voor lul zetten. Toen ik hier binnenkwam dacht ik trouwens echt dat het niet goed zou komen."
"Hoe dan?", vraagt Laurens.
"Gewoon omdat je hier geleefd wordt....", legt Jeanette uit. "En vanwege de competitie enzo...."
"Maar dat wist je toch vantevoren?", zegt Laurens terecht. "Het is je allemaal vantevoren duidelijk uitgelegd!"
"Tuurlijk, dat is zo", reageert Jeanette... "Maar ik kon me er gewoon niet echt een goede voorstelling van maken. Ik begreep ook helemaal niet waarom ik wel ben uitgekozen en de anderen niet! Dat heeft even geduurd, maar daarna heb ik met mezelf afgesproken er echt vor te gaan. Ik ga er ook nooit uit mezelf uit!"
pi_5702545
Eerst maar eens naar arm.
Daan ligt gezellig in de armen van Margriet. Ze is aan het vertellen over I-Ching. Margriet is de hand gelezen door een jongen in Italië die haar heeft verteld dat ze geen kinderen zal krijgen maar wel veel relaties. Dat is ze nooit vergeten. Dat ze er misschien wel is naar gaan leven. Daan is naar een kaartenlegger geweest. Ze zou veel geld krijgen. Ze kon er niet veel mee.
Margriet vertelt nu over een nicht die iets heel anders is gaan doen en dat zij daar een tijd geleden ook over is gaan denken.
Daan: en heb je dat gedaan.
Margriet: nou, deze zet lijkt me behoorlijk rigoureus

[Dit bericht is gewijzigd door sillie op 08-09-2002 01:09]

I'm not nuts. I just have guts!!
  zondag 8 september 2002 @ 00:19:25 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702582
pi_5702665
(even weggeweest en een deel van het gesprek van de dames gemist)
Ze hebben het erover dat ze weinig van BB hebben gezien.
En dat ze dikker lijken op tv. De broer van Margriet noemt haar Anton Geesink. Als je mij er maar buiten laat, heeft hij gezegd. Jammer broertje, gilt Margriet.
Ze vragen wie er binnenkort bij zal komen. Geesje, denkt Margriet. Stefan denkt dat ze goed in de groep zou passen.
Margriet: ja, dat weten we dat je op Geesje valt, een soulmate.
Daan vindt dat Stefan veel gezichten heeft.Margriet vindt dit niet, maar dat Daan wel veel gezichten heeft.
En weg is mijn beeld van arm.
pi_5702709
Stream 5

0.03 Daniela is tegen Margriet aan gaan liggen. Ze hebben het over stoppen met de pil, over Chinese horsocopen, geboortehoroscopen en een alternatief winkeltje waar je je horoscoop kunt laten trekken. Margriet : Bijna altijd klopt het bij mij. Ik heb paranormale bladen gelezen. Maar ik moet me er niet te lang mee bezig houden. Daniela : Dan ga je zweven. Margriet : Je oma staat achter je, dat soort verhalen. Margriet vertelt dat ze een keer dronken glaasje draaien heeft gedaan. Margriet : Het ging voor geen meter. We waren veel te melig. Daniela : Ik heb het nog nooit gedaan. Het lijkt me best spannend. Margriet : Ik heb tarot kaarten. Dat is best moeilijk. Je hebt er hele studies voor. Moet ik zachter zijn Moes ? Mustapha : Wat ? Margriet : Als het zachter moet moet je dat zeggen. Mustapha : Nee. Margriet vindt dat je niet zo maar aan tarot moet beginnen. Daniela begint over de i-tjing. Margriet vertelt over een medium. Margriet : Ik heb zoiets, ik wil het niet weten allemaal. Daniela : Dat had ik ook. Margriet : Iemand in Italie zei, je zult geen kinderen krijgen maar wel veel lange relaties hebben. Daar ga je bijna naar leven. Een lezeres in Amerika had het over zeven jongens. Ik heb zoiets van wat moet ik er mee. Daniela : Ik heb het één keer gedaan. Ik zou heel rijk worden. Ik kon er niks mee. Twee vriendinnen konden er heel veel mee.

Stream 3

0.15 In de woonkamer. Jeannette tegen Laurens : Als ik thuis ergens geen zin in heb stap ik op mijn fiets en ben ik weg. Dat kan hier niet. Vijf minuten van tevoren (voor BB) dacht ik, Jeanette, weet je wel waar je aan gaat beginnen. Toen heb ik er voor gekozen. Ik ga er ook niet uit. Ik voel me goed. Laurens : Op de moeilijke momenten moet je nagaan waarom je er in bent gegaan. Als het echt niet gaat ... Jeannette : Dan zeg ik echt wel wat. Laurens zegt dat de armen zeggen dat ze goed slapen en eten. Hij gelooft het niet. Laurens : Je kiest toch altijd dit. Jeannette : Daar gaat het echt moeilijk worden. Laurens : Het enige dat daar tegen gaat zitten is de kleine ruimte. Het eten gaat wel. Misschien is het voor vrouwen anders. Die zijn veel ijdeler. Judith zal daar minder problemen mee hebben. Die maakt zich nauwelijks op. Jeannette : Ik ook niet hoor. Laurens : De kleine ruimte breekte je op. Niet het eten.

0.22 Laurens : Ik zie in hun ogen en gezichtsuitdrukkingen dat het hier leuker is. Ze hebben veel plezier. Als wij daar zouden zitten zouden we ook veel plezier hebben. Kijk maar veel naar gezichten. Jeannette : Toen Stefan op die stoel ging zitten had hij er echt geen zin meer in. Laurens : De enige aan wiens gezicht je niets ziet is Mustapha. Jeannette zegt iets van het feit dat Daniela klaagde over het gedrag van rijk. Laurens zegt dat dat er bij hoort. Jeannette : Ik reageer hier op dingen heel anders dan ik dacht dat ik zou reageren. Een grapje kan ik luchtig opnemen maar dat grapje over dat eten. Thuis was ik weg gegaan. Ik ben in de tuin gaan zitten. Judith en Margriet kwamen achter mij aan. Ik laat me door niemand wegtreiteren. Weer dat gezeik over dat ik niet alles eet.

De stream stopt.

zondag 8 september 2002 @ 00:31:32 #8
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702759
Het gesprek komt er nu op dat ze in de bunker meer plezier hebben, maar dat ze toch liever aan de rijke kant zitten. Jeanette merkt op dat Danielle vanmiddag al klaagde dat het aan onze kant zo luidruchtig was. Laurens denkt dat dat allemaal gein was.
"Ik merk wel dat ik hier heel anders reageer dan anders", zegt Jeanette. "Het schoot bij mij verkeerd dat er vanmiddag een grapje werd gemaakt over het eten. Ik heb geen zin meer in die grapjes over dat ik niet alles eet."
Het gaat nog even door over het eten. Dan begint Laurens over de dilemma's.
"Als iemand opeens ander gedrag vertoont hier dan weet je dat er wat aan de hand is", zegt Laurens dan. "Dan kun je wel nagaan dat ik misschien wel ruzie met jou moet maken van bb ofzo".
"Daar heb ik geen zin in", zegt Jeanette. "Stel je moet mij proberen uit de tent te lokken.... Als ik dan een verkeerde dag heb dan ga ik tegen alles in."
"Je moet nu gewoon heel scherp op dat soort dingen zijn", meent Laurens. "Ik hoor vanalles en let ook goed op wat er aan die kant gebeurt... en ook hier!"
pi_5702824
Daan: het wordt hier nu menens. Het weer wordt slechter, het eten slinkt, wij slinken.
Margriet: hoe zou het bepaald zijn wat verantwoord is, qua ruimte en eten en dergelijke
Margriet: ik heb stoppels
Daan: ik ook
Margriet: waarom doen ze er niet tegelijk 2 mannen en 2 vrouwen bij?
Daan: dat wordt teveel voor de kijker
Margriet: ook lekker als je meteen de bunker in moet als je hier komt.
Daan: ik denk dat ze allang blij zijn dat ze hier zijn.
Margriet: wij hebben eerst kunnen wennen. Het komt ze dan rauw op het dak.
Daan: wanneer zouden we ons zelf op de tv kunnen zien.
Mus: dat laten ze dan zien aan de rijke kant, ons geroddel.
Ze hebben er nu over wie ze mee zouden nemen als ze eruit zouden moeten en iemand mee moest. Margriet kiest Mustapha omdat hij haar ook gekozen heeft. Maar eigenlijk weet ze het niet. Daan zou Stefan en Margriet kiezen als er 2 uit moesten.
Daan vraagt nu waarom Mus haar gekozen heeft. Mus vertelt dat hij niets met Judith heeft. Ze zeggen dat ze het wel zielig vonden dat Jeanette als laatste overbleeft. Mus zegt dat hij met haar steeds woordenwisselingen had.
Margriet gaat wat suiker eten en vraagt of iemand nog een spruitje wil.
  zondag 8 september 2002 @ 00:39:30 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702867
Judith is er inmiddels ook bij komen zitten. Meteen wordt het gesprek weer uiterst oppervlakkig en gaat niet echt meer ergens over....
  zondag 8 september 2002 @ 00:40:49 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702885
"Het is weer weekend", merkt Judith op. "Er zijn vast wel weer mensen op het internet die niets te doen hebben" (wel dus: streamverslagen schrijven!!)
  zondag 8 september 2002 @ 00:45:49 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5702947
Judith zegt dat ze nog nooit gechat heeft. Jeanette zegt dat ze wel een keer haar laptop meeneemt om het te laten zien. Laurens zegt dat hij geen kabelmodem heeft. Judith vindt het allemaal maar flauwekul. Ze praat liever gewoon met iemand.
"Ik ga hier niet aan mee doen", zegt ze stellig. "Ik wil geen computer. Voor je het weet doe je helemaal niet anders meer en krijg je van die computeroogjes enzo".
Dan gaat het over bellen met je bank. Laurens zegt dat hij dat niet doet. Hij regelt dat allemaal ook via zijn computer. Jeanette heeft de software daarvoor nog niet geinstalleerd op haar laptop.
  zondag 8 september 2002 @ 00:53:35 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5703056
Er gebeurt nu even niets....
  zondag 8 september 2002 @ 00:57:42 #14
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5703111
"Je bent qua geest een beetje leeg", zegt Margriet in de slaapkamer tegen Daniela. "Je leest te weinig."
(geen idee of dat een geintje was)
Daniela zit rechtop in bed en lijkt weer pijn in haar rug te hebben. Ze gaat nu met opgetrokken knieeen voorover liggen.
  zondag 8 september 2002 @ 01:00:08 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5703138
Bo is er ook weer bij komen zitten in de bungalow. Het wordt nu allemaal een beetje flauw. Er wordt veel gelachen om niets eigenlijk.
pi_5703149
Daan gaat weer in haar eigen bed liggen.
En daar komt Margriet weer aangesloft. Ze heeft een verbrand koekje opgegeten en volgens Stefan ruikt ze er helemaal naar. Daan zegt dat ze helemaal wakker is.
Margriet vertelt over een vrouw die tandeknarsde in bed. Stefan heeft 4 van zulke vrouwen in bed gehad. Daan doet alsof ze Stefan betast. Stefan zegt haar dat dit wel weer zal worden uitgezonden. Margriet moet daarom lachen en dat vanuit deze kamer alleen zulke beelden kunnen komen omdat ze bij rijk alleen maar snurken.
De dames klagen dat ze zo wakker zijn en Margriet heeft honger. Stefan stelt haar voor om uit de asbak op te eten bij gebrek aan beter.
Margriet: kun je nog even wat ballen draaien (?) Oh, het gaat over zijn 'magic power'. Hij geeft nu uitleg over zijn magische krachten. En blijkbaar beschikt Daan ook over magische krachten. Zij kan het zelfs zien.
Daan: je doet het niet zelf, het is puur een kwestie van openstaan. Het is iets universeels.
Margriet: ik heb nu toch echt last van mijn schouder.
Daan: dat moet je toch echt laten behandelen.
Stefan wordt nu ingestraald door Daan, geloof ik. Hij krijgt het er warm van.
Margriet: trek wat uit....grapje
Stefan: ik heb al niets aan.....grapje
Margriet: kijken
Stefan: au, wat ben je aan het doen?
Daan: niets
Stefan: je bent ineens aan het flipperen in je energie.
Ze heeft nu een steen in haar handen en blijkbaar verstoort dat Stefan zijn energie.
Margriet: ik word hier helemaal spiritueel
Daan: mij stemmen ze er als eerste uit, de heks. Die is geflipt.
Stefan: au, wil je ophouden zo. Dat voelt effen niet goed. Ik voel me niet lekker, ik voel me helemaal benauwd worden. Je bent heel sterk.
Margriet: ik kreeg hartkloppingen van haar
Stefan: dat kan ik me voorstellen. Je deed iets anders dan net, ik voelde een heel ander soort energie.
Margriet: oh god, Bo is wakker.
En het is ineens rustig aan de arme kant. Iedereen ligt rustig met zijn/haar oogjes dicht. Oeps, nog niet opgeschreven of Daan gaat weer recht opzitten. En ze ligt weer. Veel gezucht en gedraai van de dames nu.
pi_5703226
Daan: ik kan met alledrie praten, behalve met Bo
Margriet: ja nu he, hij zegt helemaal niets
Stefan: in het begin was hij de gangmaker, maar dat houdt hij niet vol.
Daan: hij heeft andere mensen nodig om gangmaker te zijn.
Margriet: maar daarom kan hij toch nog wel wat zeggen. Er zit nu gewoon een blik van haat in zijn ogen.
Stefan: nee, dat is geen haat, hij heeft het gewoon moeilijk. Hij is aan het malen, erover na aan het denken. Hij heeft heel wat meegemaakt.
Mus: is er met Bo wat ernstigs?
Margriet: mag ik dat zeggen?
Mus: heel Nederland weet het toch.
Margriet: hij heeft geen contact meer met zijn vader.
Mus: ieder huisje heeft zijn kruisje
Daan: jij hebt een zwak voor Bo (tegen Stefan)
Stefan: hij is als mijn broertje. Heel raar. Hij hoeft niets te zeggen, ik weet hoe hij zich voelt.
pi_5703296
Rijk is nu aan eten. Volgens mij broodjes bapao. Jeanette krijgt een broodje kipsate.
Jeanette: zit daar sate in? (duhhhhhhhhhh)
De anderen lachen haar dan ook hard uit.
pi_5703320
En weer terug naar de arme sloebertjes.
Het gespreksonderwerp is eten. Mus vertelt dat hij verslaafd is aan drop. Dat hij vroeger 2 zakken drop per dag at.
Stefan: daar wordt je impotent van.
Margriet: dan moet jij hier maar drop gaan eten.
Stefan: daarom rook ik hier zoveel
  zondag 8 september 2002 @ 01:20:12 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5703355
Er is nu nog steeds een waanzinnig flauw spelletje aan de gang in het rijke deel. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om daar een verslag over te schrijven.
  zondag 8 september 2002 @ 01:21:38 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5703366
De bewoners hebben het wel regelmatig over de internetters die nu ziiten te kijken. De mensen die dit jaar in het huis zitten zijn zich wel héél erg bewust van de camera's .... tot het irritante af. Misschien dat er daarom zo weinig interessants gebeurt.
pi_5703400
Nog steeds worden allerlei gerechten uitgewisseld waar ze wel zin in zouden hebben. Stefan vindt dat ze allemaal aparte gerechten moeten gaan maken. Hij maakt een oesterbar.
Mus: dan gaan we echte koekjes bakken tussen de middag. En taarten.
Margriet: daar geef ik helemaal niet om. Die kan ik zo laten staan.
Margriet: als we aan de rijke kant komen gaan we wel uitpakken, in gala aan tafel.
Stefan vertelt over een ex met de bijnaam snackslet. Die ging midden in de nacht frituren.
Margriet: mijn broer is ook gek op frituren. Wat is je hobby? Frituren.
Stefan: ik heb honger, ik heb honger, ik heb honger
Margriet: tja, je kunt een appel eten.
Daan: ik heb een niet zo'n leuke mededeling voor jullie.
Stefan: oh nee, een scheet. Waarom ga je niet even gauw met je kont naar de deur.
Daan: dat deed ik ook, maar hij ketste terug.
Margriet: midden in de depressie, laaghangende bewolking
Daan: was hij net zo erg als die van Laurens
Stefan: die van Laurens rook naar stront maar die van jou was zoet, ik krijg er nog honger van ook
De dames: gadverdamme!!!!!!!!!!!!
pi_5703439
En verder met de culinaire dromen van arm.
Ze hebben wel zin in soep, maar ze hebben niets om soep van te maken.
Margriet: niet zoveel bewegen, het stof komt helemaal deze op. God, wat een stof hier, ik voel het gewoon aan mijn ogen. Nou, ik ga proberen te slapen.

Even gekeken bij rijk. Vaag gesprek. Judith is weer bezig in dialect. (dan kijk ik toch liever naar de slapende mensen in arm)

zondag 8 september 2002 @ 01:35:52 #24
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5703481
Judith gaat nu een aantal lichaamsdelen met de loep bekijken. Ze kijkt nu Bo in zijn mond naar zijn huig.
"Je hebt geen amandelen", merkt ze op. "Je hebt drie gaatjes!"
"Nee ik heb geen gaatjes", zegt Bo.... "Oh, je bedoelt die gevuld zijn... ja, dat kan!"
Dan kijkt Judith hem in zijn neus en zijn oren.
(echt, dit is wat er gaande is in het huis nu)
pi_5703550
In rijk zit Laurens 'spiritueel' te doen. Hij doet een Stefan/Daan imitatie. Jeanette zegt dat ze bed gaat.
Judith: je gaat altijd naar bed als het interessant worden.

In arm is het nu stilletjes, je hoort alleen wat gezucht.
Speaking of the devil, het was dus blijkbaar Margriet. Ze werd wakker van haar eigen gepuf Stefan en Daan doen haar even na; pfffffffffff, pfffffffffffff.
Margriet: dat komt van al die shoarma.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')