abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5672706
Waarschijnlijk onze nieuwe staatssecretaris gezinszaken en emancipatiebeleid...
Eergisteren was er een verslagje over hem bij Nova. Even wat 'highlights' uit die uitzending:

Tot nu toe was hij lobbyist voor de alcoholbranche voor de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik.
Dhr. van Dalen van de Stichting Alcoholpreventie kent hem via zijn werk voor de Stiva, die zegt over het werk dat Phoa deed: "Het belang dat de stiva dient is in eerste instantie het belang van de producent, een economisch belang. Zij vullen dat in door (...) nadrukkelijk te lobby'en voor de belangen van deze branche bij de politiek."
Verder zei hij over Phoa dat hij nooit politieke aspiraties heeft getoond, dat hij alleen een goed bestuurder was van zijn tennisvereniging.

Harry Wijnschenk, de fractievoorzitter van de LPF, wilde helemaal geen commentaar geven.

LPF-kamerlid Janssen van Raay ging niet in op de kwaliteiten van Phoa, maar zei alleen iets over het jeneverkruis, en verder dat hij het leuk vond dat Phoa een Rotterdammer is.

De SP vindt dat het absoluut niet kan, een lobbyist voor de alcoholindustrie in het kabinet. Jan Marijnissen noemde hem een 'lobbyist voor het drankprobleem in Nederland', en vond dat 'een lobbyist die dat allemaal gebagatelliseerd heeft, en in het belang van de drankindustrie gezegd heeft dat dat allemaal wel meevalt' niet op de positie van gezinsbeleid en emancipatie hoort.

De documentaire eindigde met een interview met Phoa zelf.
Hij vond dat het tijd werd dat er een man op emancipatie kwam. En op de vraag wat de mensen er dan van zouden merken dat er een man zat, antwoordde hij dat dat zou staan voor een verruiming van het blikveld, en voor "aandacht voor de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, maar ook tussen de niet-actieven en de wel-actieven, en daarin zitten ook veel vrouwen en dan gaat het vooral om een goede balans, en dat hoeft helemaal niet precies 50-50 te zijn, dat moet iedere gezinssituatie in welke vorm dan ook, traditioneel gezin of modern gezin, die zullen dat samen uit moeten zoeken, en daarom is mijn motto ook it takes two to tango"
Zelf heeft Phoa op Zalm (VVD) gestemd, voor een stabiel financieel beleid, "daar was Pim Fortuyn ook erg voor". Hij zei ook dat hij lid van de VVD was "op de beginselen", maar dat hij nu LPF-lid is geworden omdat hij werd gevraagd voor de functie van staatssecretaris.
Over hoe hij bij de LPF terechtkwam, zei hij: "Via Varela, de nr 2 door Fortuyn aangewezen, die kent mij vanuit de tennis, die wist dat ik daar bestuurlijk actief voor was, dat ik actief ben voor de turnwereld, en ook voor de gezondheidszorg, en ook voor mijn werk natuurlijk voor de alcoholindustrie."
Op de vraag of de SP het fout heeft, en dat men niks zal merken van een alcohollobbyist in het kabinet, antwoordt Phoa dat men er weinig van zal merken.
Uiteindelijk noemt hij het "eindelijk voor Nederland" dat hij staatssecretaris wordt.

Het filmpje zelf:
http://www.novatv.nl/reportage/index.cfm?fuseaction=default&id=1066&RD=1

Ik vind Phoa eigenlijk niet echt betrouwbaar overkomen. Het werk dat hij eerst deed, het 'promoten' van alcoholgebruik (hij noemt het zelf 'werk voor de alcoholbranche' ), lijkt niet echt te stroken met gezinsbeleid. Gezinnen zullen er absoluut niet bij gebaat zijn als kinderen op jonge leeftijd al dronken thuiskomen, of als gezinsleden een alcoholprobleem krijgen, en daar heeft Phoa in zijn vorige baan toch (indirect) aan meegewerkt. Wat dat betreft ben ik het helemaal met de SP eens

De motivatie voor hoe hij bij de LPF kwam, lijkt ook niet echt goed. Eerst waren er al Herman Heinsbroek en Fiona de Vilder die bij de partij kwamen omdat ze buren waren van Ferry Hoogendijk, en nu Phoa weer omdat hij bij Varela op de tennisclub zit. De partij haalt zijn leden werkelijk overal vandaan. Wat dat betreft klopt de vergelijking met de Tegenpartij van Van Kooten en De Bie, die deze week in Vara TV Magazine gemaakt werd, best wel, met het verschil dat de Tegenpartij cabaret was, en de LPF een serieuze regeringspartij

Het is blijkbaar al niet eens meer nodig om achter de ideeën van Pim te staan, want dit is al de zoveelste die ze bij een andere partij (met andere ideeën) weghalen. Phoa zei wel dat Pim het (net als hij) met Zalm eens was over het economische beleid, maar dat komt eigenlijk meer over alsof hij dat nu snel even zegt, nu hij lid is van de LPF, en dat hij maar even snel lid is geworden, of hij het nou met de LPF eens is of niet, omdat hij dan het kabinet in kon.

Dat wij er weinig van zullen merken dat hij vroeger voor de alcoholbranche werkte, wekt ook niet echt vertrouwen. Het was pas goed geweest als we er niks van zouden merken

En het ergste vind ik nog de arrogantie waarmee hij zegt "eindelijk voor Nederland". Alsof hij de verlosser is op wie wij altijd hebben zitten wachten

Maar goed, wat verwachten de andere Fok!kers van deze man?

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 05-09-2002 18:49]

Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 5 september 2002 @ 18:30:34 #2
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_5672814
Wat ik altijd jammer vind is dat mensen altijd GELIJK met hun oordeel klaar staan (dit maal gebaseerd op z'n vorige werkzaamheden) zonder dat hij ook nog maar 1 ding heeft gedaan. Misschien is hij wel een erg goed staatssecretaris! Geef die man een kans!
Wat zijn vorige werkzaamheden betreft: Hij was promotor van verantwoord drinkgedrag, wat daar mis mee is?

Laten we gewoon afwachten hoe hij gaat presteren alvorens allerlei VOORBARIGE conclusies te trekken.

I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_5672828
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:30 schreef LLCoolR het volgende:
Geef die man een kans!
Welnee! Hij is toch van de LPF? Afbranden die man.
  donderdag 5 september 2002 @ 18:32:35 #4
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5672831
Ik begin pas met kritiek te leveren op LPF'ers als dit kabinet ten einde is. Of dat nou over een week of keurig over 4 jaar is maakt mij niet uit.

En dat alcohol-lobbyisme gezeur: Ik geloof niet dat Phoa iedereen zat aan de drank wil hebben. Net als iedereen vind ik ook dat een biertje/whiskeytje/cognaccie op z'n tijd altijd kan.

Dus om nou gelijk te blaten dat er een alcohol-verslavings-promoter in het kabinet zit vind ik overdreven en niet een teken dat de blatende geit met beide poten (of alle 4 ) in deze wereld staat.

Maar dat is de SP niet vreemd...

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 5 september 2002 @ 18:35:18 #5
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_5672861
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:32 schreef kwib het volgende:
Ik begin pas met kritiek te leveren op LPF'ers als dit kabinet ten einde is. Of dat nou over een week of keurig over 4 jaar is maakt mij niet uit.

En dat alcohol-lobbyisme gezeur: Ik geloof niet dat Phoa iedereen zat aan de drank wil hebben. Net als iedereen vind ik ook dat een biertje/whiskeytje/cognaccie op z'n tijd altijd kan.

Dus om nou gelijk te blaten dat er een alcohol-verslavings-promoter in het kabinet zit vind ik overdreven en niet een teken dat de blatende geit met beide poten (of alle 4 ) in deze wereld staat.

PRECIES!!
I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_5672895
Ik vond het commentaar van marijnissen wel top!

"Nu nemen ze zelfs mensen van een voetbal club aan"

dat moet vooral die persoon zeggen die uit een fabriek komt.
hahaha, sp dweeb dat het is.

/0
pi_5672896
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:32 schreef kwib het volgende:

Zo bedoel ik het ook niet... ik zeg alleen maar dat de man van tevoren niet echt een goede indruk maakt.
Ik ben es benieuwd of ie het beter gaat doen dan verwacht
  donderdag 5 september 2002 @ 18:44:30 #8
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5672952
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het ook niet... ik zeg alleen maar dat de man van tevoren niet echt een goede indruk maakt.

[lekker stangen mode]

"maakt niet echt een goede indruk". Is dat geen vooroordeel? Voordat "demoneraliseren", "rasicme", "neger" en "allochtoon" van die ban-woorden zijn geworden was dit toch een not-woord? Mag niet hoor. Foei!

[lekker stangen mode off]

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_5672960
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bah, stereotype vooroordelen
/0
pi_5672966
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:44 schreef kwib het volgende:

[..]

[lekker stangen mode]

"maakt niet echt een goede indruk". Is dat geen vooroordeel? Voordat "demoneraliseren", "rasicme" en "alochtoon" van die ban-woorden zijn geworden was dit toch een not-woord? Mag niet hoor. Foei!

[lekker stangen mode off]

Zo kun je alles wel fout noemen
Ik zeg alleen dat zijn verleden me niet aanspreekt, en dat ik daarom sceptischer ben over zijn kwaliteiten als staatssecretaris, niet dat ik ervan overtuigd ben dat ie het slecht gaat doen.

Als je toch al mierenneukerig wilt doen...

pi_5672982
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:45 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Bah, stereotype vooroordelen

En nog altijd heb je niet je mening gegeven over wat jij van Phoa verwacht, ik dacht dat ik dat toch duidelijk in de eerste post had gevraagd
  donderdag 5 september 2002 @ 18:48:02 #12
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5672984
Ach joh, Marijnissen is al jaren politicus en van zijn kwaliteiten ben ik ook niet onder de druk. Dus ach...
pi_5673024
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

En nog altijd heb je niet je mening gegeven over wat jij van Phoa verwacht, ik dacht dat ik dat toch duidelijk in de eerste post had gevraagd

Mijn verwachting is dat het LPF weer een doorn in de ogen voor onze linkse mede bewoners heeft uitgekozen, net als met Nawijn en Heinsbroek.
/0
  donderdag 5 september 2002 @ 18:52:53 #14
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5673039
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Mijn verwachting is dat het LPF weer een doorn in de ogen voor onze linkse mede bewoners heeft uitgekozen, net als met Nawijn en Heinsbroek.

Dat is toch juist de bedoeling. Zou houd je je rechtse kiezers. En dat zijn er nog al wat de laatste tijd
pi_5673041
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

En wat bedoel je daarmee?

Heinsbroek vind ik trouwens wel cool Alleen niet dat ie nu mensen min of meer oproept om zich niet aan de regels te houden, maar goed, daar is vast een ander topic over.

donderdag 5 september 2002 @ 18:55:24 #16
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5673061
Ik hoop dat ze deze keer WEL de antecedenten van de goede man hebben nagetrokken... Anders wordt dat regeren natuurlijk helemaal niks...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5673072
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:55 schreef robh het volgende:
Ik hoop dat ze deze keer WEL de antecedenten van de goede man hebben nagetrokken... Anders wordt dat regeren natuurlijk helemaal niks...
Och, anders kan ie toch ook weer na 9 uur stoppen en 2 jaar wachtgeld opstrijken
  donderdag 5 september 2002 @ 18:58:13 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_5673091
Leuk, ik heb jaren bij z'n dochter in de klas gezeten (best een lekker ding, trouwens).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5673132
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Och, anders kan ie toch ook weer na 9 uur stoppen en 2 jaar wachtgeld opstrijken

Ach ja, deze heeft er nog 9 uur voor gewerkt. Die mensen die de laatste jaren door ons paars kabinet zijn binnen gehaald hebben er nog nooit wat voor hoeven te doen
/0
pi_5673145
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:00 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ach ja, deze heeft er nog 9 uur voor gewerkt. Die mensen die de laatste jaren door ons paars kabinet zijn binnen gehaald hebben er nog nooit wat voor hoeven te doen

En de LPF gaat lekker in de stijl van de allochtonen (volgens jou) door? Lekkere partij is dat
pi_5673149
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:58 schreef speknek het volgende:
Leuk, ik heb jaren bij z'n dochter in de klas gezeten (best een lekker ding, trouwens).
In de Volkskrant stond een foto van zijn gezin. Niet 1 mooie dochter, nee maar liefst 3 mooie dochters. 3 half bloedjes
pi_5673169
quote:
alledrie volgens mij aan de foto uit de Volkskrant te zien.
Rotterdam is de wereldstad
pi_5673358
quote:
Alle 3 zijn dochters zien er niet slecht uit.
pi_5673367
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:01 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

En de LPF gaat lekker in de stijl van de allochtonen (volgens jou) door? Lekkere partij is dat

Ach links licht zo een aantal duizend mensen voor, dus ze zullen toch wat in te halen mochten ze dit uberhaupt willen. Maar ik denk dat Nawijn toch iets anders denkt
/0
pi_5673369
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:17 schreef Sniper het volgende:

[..]

Alle 3 zijn dochters zien er niet slecht uit.

Je bent nu al de 3e die dat zegt
Open dan in B&H een dochters-van-Phoa-topic
Maar ga hier over hun vader verder a.u.b.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')