quote:Geboren: 27 januari 1977
Waterman: 20 januari tot en met 18 februariMensen die onder het teken Waterman geboren werden, zijn bezig als vernieuwers. Dat wil zeggen dat zij de verouderde structuren van onze maatschappij doorbreken, en de weg bereiden voor een beter en vrijer leven in een humanere maatschappij.
Vriendschap en verbondenheid zijn zeer belangrijk voor u; dat is op de toekenning van de planeet Uranus aan het teken Waterman terug te voeren. Uw vrienden en vriendinnen kunnen zeker zijn van uw solidariteit, want de planeet Uranus brengt onder andere menslievendheid en humanitair gedachtegoed voort.
U onderscheidt zich door uw originaliteit, en u bent er ook trots op dat u enigszins anders bent dan alle anderen. U hebt duizend en een fantastische ideeën en genoeg verstand voor onconventionele oplossingen van problemen. Toch zou u ook eens tot daden moeten overgaan en de realisering van uw plannen niet alleen overlaten aan anderen. Desondanks kent u uw verantwoordelijkheid, en u bent een echt beminnelijk persoon, ook al wordt u misschien soms bekeken als een fantast die men niet altijd serieus zou moeten nemen. De reden daarvoor is dat niet ieder mens de toekomst zo bont kan schilderen of ongewone wegen wil inslaan voor dit doel. U hebt hoge idealen en u houdt van de waarheid boven alles, maar u zou er voor moeten oppassen dat u niet te snel en ongeduldig optreedt en als revolutionair geldt, die wel kritiseren en vernielen kan, maar geen betere alternatieven te bieden heeft.
Over gebrek aan gezelschap zult u zich wel nooit kunnen beklagen, want u hebt het contact met veel mensen nodig en u voelt zich in een groep het meest prettig. Daar verbreidt u uw ideeën en houdt u zich intensief bezig met alle thema's die daar bediscussieerd worden. U staat open voor al het nieuwe en gaat met veel esprit uw weg, ook al windt u zich soms te snel op over dingen die u niet even van de ene dag op de andere kunt veranderen. Ook het gelijkberechtigd samenleven van de seksen ligt u na aan het hart.
Bron: http://www.kampsound2.myweb.nl/A-AstrologieCompleet/Z-Waterman.htm
Ik ben iemand die niet makkelijk anderen vertrouwd, maar als het vertrouwen er eenmaal is ben ik een trouwe vriend die energie stopt in een goede vriendschap.
Ik ben iemand die vreselijk kan dagdromen en soms helemaal wegzweef, anderen volgen mijn gedachtengang vaak totaal niet.
ik ben erg opvliegerig en maak me snel druk om dingen, zelfs al zijn het dingen waar ik niets aan kan veranderen.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 02-09-2002 15:38]
Die beschrijving klopt wel heel erg trouwens.
Ik vond het ook wel aardig kloppen...
Ik ben van 20 januari 1977 en vraag mij nou al mijn hele leven af of ik Steenbok of Waterman ben!!
In de Libelle staat dat ik Steenbok ben,.. en ergens anders weer dat ik Waterman ben. CHELPP!
quote:Ik zou gewoon eens contact zoeken met een astroloog. En het is leuk om je horoscoop te laten doen en misschien ben je dan eindelijk een antwoord rijker.
Op maandag 02 september 2002 15:43 schreef Peewee het volgende:
DarkElf,..Ik ben van 20 januari 1977 en vraag mij nou al mijn hele leven af of ik Steenbok of Waterman ben!!
In de Libelle staat dat ik Steenbok ben,.. en ergens anders weer dat ik Waterman ben. CHELPP!
quote:Misschien ben je wel een Steenman of anders een Waterbok...
Op maandag 02 september 2002 15:43 schreef Peewee het volgende:
DarkElf,..Ik ben van 20 januari 1977 en vraag mij nou al mijn hele leven af of ik Steenbok of Waterman ben!!
quote:Dan zoek ik me helemaal wild naar mijn horoscoop!
Op maandag 02 september 2002 15:44 schreef Knaller het volgende:[..]
Misschien ben je wel een Steenman of anders een Waterbok...
volgens een afgestudeerde astroloog ben ik een schoolvoorbeeld van een waterman. Impulsief, niet stil kunnen zitten, slecht geconcentreerd, creatief, veel plannen en ideeen waarvan slechts weinig afgewerkt wordt, een humaan persoon die liever opkomt voor een ander dan voor zichzelf, verantwoordelijk, gefascineerd door water en wind, flap uit en ga zo nog maar even door met de stereotypen...
verder niet geheel onbelangrijk; een haat-liefde verhouding met andere watermannen.
quote:Dit ben ik!!!!
Op maandag 02 september 2002 15:47 schreef Reanimatie.com het volgende:
7 februari 1977volgens een afgestudeerde astroloog ben ik een schoolvoorbeeld van een waterman. Impulsief, niet stil kunnen zitten, slecht geconcentreerd, creatief, veel plannen en ideeen waarvan slechts weinig afgewerkt wordt, een humaan persoon die liever opkomt voor een ander dan voor zichzelf, verantwoordelijk, gefascineerd door water en wind, flap uit en ga zo nog maar even door met de stereotypen...
verder niet geheel onbelangrijk; een haat-liefde verhouding met andere watermannen.
quote:<grin>
Impulsief
Niet stil kunnen zitten
Slecht geconcentreerd
Creatief
Veel plannen en ideeen waarvan slechts weinig afgewerkt wordt
Een humaan persoon die liever opkomt voor een ander dan voor zichzelf
Verantwoordelijk
Flap uit
Ik weet het, mijn horoscoop is ook nagekeken door een afgestudeerd astroloog en deze dingen kwamen er o.a. allemaal in terug.
Evenals:
Dromer
Einzelganger maar indien het vertrouwen gewonnen wordt ongelooflijk Trouw
Neiging tot luiheid
Verzet tegen autoriteiten
en nog wat dingetjes.
quote:juist, juist, juist
Op maandag 02 september 2002 15:55 schreef DarkElf het volgende:[..]
<grin>
Ik weet het, mijn horoscoop is ook nagekeken door een afgestudeerd astroloog en deze dingen kwamen er o.a. allemaal in terug.
Evenals:
Dromer
Einzelganger
Trouw
Neiging tot luiheid
Verzet tegen autoriteitenen nog wat dingetjes.
het leukste was nog wel de tijd met mijn vader; ook een schoolvoorbeeld van een waterman en ook nog eens hetzelfde karakter als mij. Botsen op momenten dat het niet hoefde te botsen en 2 handen op een buik in tijden dat mijn moeder het niet eens verwachtte. Helaas is deze 5 jaar geleden overleden. En dan komt het hierboven genoemde 'verzet tegen autoriteiten' weer naar boven.
In een diep gesprek met mijn vriendin (half jaar terug) hebben we het eens geannalyseerd. Sinds de dood van mijn vader ben ik (sinds mijn 21e) het haantje in de ren en heb niemand boven me waar ik tegen opkijk. Het beeld van einzelganger (terwijl je toch een massa vrienden hebt) wordt dan alleen maar sterker. Ik heb namelijk een rotlading vrienden, maar ben toch afwijkend. Mijn beste maten noemen me daarom ook wel een 'kluizenaar' of 'autist' want ik ben een gezelschapsmens maar kan ook prima alleen zitten.
Communicatief aan de telefoon ben ik een ramp, dat ding is voor mij gewoon niet uitgevonden (mist ogen om in te kijken en weg is de concentratie)
Chaotisch in mijn hoofd, maar alles 'klopt' zo is mijn huis ook altijd opgeruimd, ligt alles op volgorde (check de klerenkast; alles op soort).
de moeilijkste beslissingen neem ik binnen 5 minuten en kom daar dan ook niet meer op terug.
maargoed; laat de rest van de watermannen mijn personalia maar aanvullen ...
quote:Sommige dingen zijn erg herkenbaar
Op maandag 02 september 2002 16:05 schreef Reanimatie.com het volgende:
Knip
leuk om te lezen btw
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 02-09-2002 16:07]
quote:kan, is voor eenieder verschillend. Check het tijdstip eens waarop je geboren bent (op de 5 minuten naukeurig!!). Je kan dan je ascendant berekenen, kan iets geheel tegenovergestelds zijn van een waterman en misschien vind je jezelf daar WEL in terug.
Op maandag 02 september 2002 16:07 schreef ivetje het volgende:
Er klopt geen zak van met mij...Geboren : 7 Februari 1984
quote:weet niet hoe laat ik geboren ben
Op maandag 02 september 2002 16:10 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
kan, is voor eenieder verschillend. Check het tijdstip eens waarop je geboren bent (op de 5 minuten naukeurig!!). Je kan dan je ascendant berekenen, kan iets geheel tegenovergestelds zijn van een waterman en misschien vind je jezelf daar WEL in terug.
quote:zal heus wel ergens vermeld staan hoor.
Op maandag 02 september 2002 16:11 schreef ivetje het volgende:[..]
weet niet hoe laat ik geboren ben
En mijn ouders denk ik ook niet meer en die zijn toch op vakantie nu dus
quote:Ik ook. maar dan van 1985
Op maandag 02 september 2002 15:40 schreef MUUS het volgende:
Whoops,sorry,ff vergeten : 9 februari
quote:zou niet weten waar
Op maandag 02 september 2002 16:11 schreef DarkElf het volgende:[..]
zal heus wel ergens vermeld staan hoor.
quote:Babyboek?
Op maandag 02 september 2002 16:12 schreef ivetje het volgende:[..]
zou niet weten waar
Heb nl geen bordje/kaars/tegel oid van mijn geboorte
quote:thnx, maar als ik het teruglees weer een paar typische karaktertrekken;
Op maandag 02 september 2002 16:07 schreef DarkElf het volgende:[..]
Sommige dingen zijn erg herkenbaar
leuk om te lezen btw
quote:poewee....dat wordt ver zoeken tussen de rotzooi in mijn kast
Op maandag 02 september 2002 16:13 schreef DarkElf het volgende:[..]
Babyboek?
quote:
Op maandag 02 september 2002 16:16 schreef Reanimatie.com het volgende:
- vergeet belangrijke dingen, maar presenteer je klakkeloos de meest nutteloze details van weetikveel hoelang terug.
quote:pff, schud alsjeblieft de handen met mijn vriendin.
Op maandag 02 september 2002 16:19 schreef DarkElf het volgende:[..]
helemaal waar! Af en toe ergerlijk zelfs!
zonder dat ik het wil kan ik haar zo vertellen wanneer ze dat desbetreffende pakje sigaretten heeft gekocht welke net leeg is. Nee schat, ik let niet op je rookgedrag, ik *weet* dat soort dingen gewoon.
quote:Ach ja een hoop belangrijke dingen gaan het ene oor in en het andere uit terwijl ik de meest onzinnige dingen compleet en precies onthoud. Ook nog steeds weet jaren later, best irritant soms.
Op maandag 02 september 2002 16:23 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
pff, schud alsjeblieft de handen met mijn vriendin.
zonder dat ik het wil kan ik haar zo vertellen wanneer ze dat desbetreffende pakje sigaretten heeft gekocht welke net leeg is. Nee schat, ik let niet op je rookgedrag, ik *weet* dat soort dingen gewoon.
Het wezen WATERMAN heeft zin voor het menselijke aspect, voor gemeenschap, voor broederschap in zijn meest universele betekenis. Hij gaat zich dus ontplooien via het contact met vrienden, medemensen en collectieve projecten. Hij houdt van groepsgeest, van vriendschap en van nieuwigheden.
De WATERMAN is intellectueel , zelfstandig en wetenschappelijk. Hij is een genie dat voor is op zijn tijd. Hij is zowel geînteresseerd in wetenschappelijk onderzoek als in onderzoek van nieuwe en nog niet-geëxploreerde domeinen. Hij is haantje-de-voorste in meerdere domeinen.
Het wezen WATERMAN is altruïstisch. Zijn intuïtie is levendig en hij voelt onmiddellijk de positieve of negatieve gemoedstoestand van de andere aan, waarvoor hij nooit ongevoelig blijft. Hij neemt de situatie in handen, en geeft aanleiding tot vrijgevigheid, dikwijls onder de vorm van een bepaalde naïeviteit om mensen in nood te willen gaan helpen of redden. Hij is de redder van de wereld. Er bestaat geen discreter of zekerder partner of vriend, daar hij hetgeen dat hij voor zichzelf opeist, ook aan de andere zal toestaan. Nochtans, achter dit sociaal gemak schuilt een emotionele overgevoeligheid, met het gevaar dat het wezen WATERMAN meer geneigd zal zijn naar de andere te luisteren dan te praten over en voor zichzelf.
Er huist een sterke dualiteit in dit teken. In hem komt traditionalisme in aanraking met 'de vooraan staande', individualisme en zin voor dienstbaarheid.
Zijn vrijheid is hem het meeste waard. Hij is individualistisch, non-conformistisch en moet de mogelijkheid hebben om zijn eigen weg te kiezen. Hij houdt niet van raadgevingen, noch van bevelen, en is bang om zich te engageren. De geringste dwang kan bij hem als agressie overkomen. Dit subtiele, luchtige, delicate wezen kan erg gevaarlijk worden, indien het zich bedreigd voelt door het kleinste geschil over dominantie.
Maar, de reden waarom de WATERMAN zijn vrijheid kiest, is vooral uit principe, uit zelfrespect, want hij moet een absolute trouw aan de waarheid kunnen ontwikkelen.
Hij voelt intuïtief de nood aan deze autonomie aan om zich te kunnen vormen, om bekwaam te worden zijn verantwoordelijkheid alleen te dragen. Maar de expressie van zijn individualiteit kan, van tijd tot tijd, belemmerd worden door een teveel aan offerzin, een excessieve concentratie op plichten of een rebels gedrag zonder reden. Hij wordt anarchist, fanatiek, en zijn drang naar het absolute in zijn grote vrijheidsdrang doet hem geloven dat de wereld kan veranderen als iedereen doet en laat zoals hijzelf. Dan wordt hij onverdraagzaam ten opzichte van de sociale normen, wordt een voorbeeld van overdreven onafhankelijkheidsdrang en een revolutionaire geest zonder creatieve kracht. Van hem kan alles verwacht worden. Hij is onvoorspelbaar en heeft een wispelturig karakter, zodat hij soms als een echte stoorzender in zijn omgeving optreedt.
In deze moeilijke momenten kan de WATERMAN uiterst gespannen, verkrampt en verschrikkelijk zenuwachtig zijn.
De WATERMAN is : altruïstisch, doorzettend, vooruitstrevend, inventief, open van geest, wetenschappelijk, broederlijk, hervormer.
er is weinig wat niet klopt met al die dingen die ze schrijven maar ik hou me bijna niet bezig met horoscopen
check www.amazon.com en zoek op Linda Goodman
interesse in astrologie, ook typisch iets van de waterman
quote:Check! Alleen die verhouding met andere waterlieden voel ik niet zo sterk.
7 februari 1977volgens een afgestudeerde astroloog ben ik een schoolvoorbeeld van een waterman. Impulsief, niet stil kunnen zitten, slecht geconcentreerd, creatief, veel plannen en ideeen waarvan slechts weinig afgewerkt wordt, een humaan persoon die liever opkomt voor een ander dan voor zichzelf, verantwoordelijk, gefascineerd door water en wind, flap uit en ga zo nog maar even door met de stereotypen...
quote:Check!
Op maandag 02 september 2002 15:55 schreef DarkElf het volgende:
Evenals:Dromer
Einzelganger maar indien het vertrouwen gewonnen wordt ongelooflijk Trouw
Neiging tot luiheid
Verzet tegen autoriteitenen nog wat dingetjes.
Maar vooral deze:
quote:* heijx vindt dit alles een griezelig nauwkeurige beschrijving van hemzelf...
Op maandag 02 september 2002 15:31 schreef DarkElf het volgende:Ik ben iemand die vreselijk kan dagdromen en soms helemaal wegzweef, anderen volgen mijn gedachtengang vaak totaal niet.
oh ja, 04-02-70 @ 04:10
Mijn Chinese horoscoop is ook bijzonder treffend...
quote:Thenx ik zal eens kijken.
Op maandag 02 september 2002 16:56 schreef Reanimatie.com het volgende:
Dark Elf > als je dit al aardig vind moet je even naar je betere boekhandel gaan en de boeken van Linda Goodman bekijken. Zonneklaar is een prima boek met beknopte astrologische gegevens over karakters, en er zijn ook boeken van haarcheck www.amazon.com en zoek op Linda Goodman
interesse in astrologie, ook typisch iets van de waterman
Heb me altijd er al voor geinteresseerd. Ook voor magie, geesten etc
De beschrijving op deze site (van de topicstarter) zit er wat mij betreft voor 75% naast.
quote:Ik vind dat zelf ook hoor. Je bent als waterman meestal net iets anders als anderen, raar om dan ineens dit soort dingen te lezen.
Op maandag 02 september 2002 17:01 schreef heijx het volgende:* heijx vindt dit alles een griezelig nauwkeurige beschrijving van hemzelf...
oh ja, 04-02-70 @ 04:10
Mijn Chinese horoscoop is ook bijzonder treffend...
Oh ja en volgens mijn chinese horoscoop ben ik een draak en de beschrijvingen kloppen echt heel erg vaak.
Ben nog steeds van 30 Januari 1980, 23.58 uur....
[Dit bericht is gewijzigd door Evil op 02-09-2002 18:31]
quote:hmmm, ik weet dat ik een draak ben sterrenbeeld, mijn moeder vond me altijd al een draak, kom uit de stad van de draak ('s-Hertogenbosch) en hou van de club van de draak (FC Den Bosch) alleen ken ik de inhoud van de chinese horoscoop niet.
Op maandag 02 september 2002 17:04 schreef DarkElf het volgende:[..]
Oh ja en volgens mijn chinese horoscoop ben ik een draak en de beschrijvingen kloppen echt heel erg vaak.
quote:nee, dit is echt geen onzin, daar zijn de theoriëen te ingewikkeld en te kloppend voor. Maar net als Ivetje moet je maar eens naar je ascendant kijken, misschien heb je daar meer overeenkomst mee.
Op maandag 02 september 2002 17:03 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een onzin allemaal. Er worden altijd wel enkele karakter-trekken beschreven die je op jezelf vindt slaan.
quote:IK ook maar dan van 1982
Op maandag 02 september 2002 16:11 schreef PLAE@ het volgende:[..]
Ik ook. maar dan van 1985
Zo'n beetje alles klopt wel, vooral dat van goed in een groep maar ook einzelganger!
quote:Hoe herkenbaar is dit!!!!
Op maandag 02 september 2002 16:16 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
thnx, maar als ik het teruglees weer een paar typische karaktertrekken;
- te openhartig
- vertel te snel dingen
- vertrouw te makkelijk mensen
- vergeet belangrijke dingen, maar presenteer je klakkeloos de meest nutteloze details van weetikveel hoelang terug.
- kan niet snel kwaad worden op mensen, vergeef je ook snel, maar denk niet dat ik het vergeet (zie hierboven)
Ben op 21 januari 1980 geboren, de zon staat 7 uur in het teken waterman, en heb als ascendant Boogschutter. Niet alles klopt bij mij, wat er over watermannen geschreven word, maar het komt wel in de richting.
quote:Heb ik ooit gedaan. Was nog goed ook! :p
Op maandag 02 september 2002 17:03 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een onzin allemaal. Er worden altijd wel enkele karakter-trekken beschreven die je op jezelf vindt slaan. Neem maar eens de proef op de som, en lees beschrijvingen van andere sterrenbeelden. Liefst een 'blinde test', zodat je niet weet welke je aan het lezen bent.De beschrijving op deze site (van de topicstarter) zit er wat mij betreft voor 75% naast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |