abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5582209
Een aanrader voor als je nieuwe bands wil ontdekken die in jouw straatje liggen:

http://www.gnoosic.com (onderdeel van Gnod.net)

Vergelijkbaar met de functie van CDnow.com (Discover new music! See what other customers who bought this album have purchased.), maar Gnod leert van input van gebruikers.

Quote van de site over de werking:

quote:
Gnod is a self-adapting system that learns about the outer world by asking its visitors what they like and what they don't like. In this instance of gnod all is about music. Gnod is kind of a search engine for music you don't know about. It will ask you what music you like and then think about what you might like too. When I set gnod online its database was comlpetely empty. Now it contains thousands of bands and quite some knowledge about who likes what. And gnod learns more every day. Enjoy )
En het werkt ook nog echt!

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernLight op 29-08-2002 10:16]

Formerly known as NorthernLights
pi_5582470
Best cool, ik vulde 3 bands in en kreeg allemaal andere bands te zien. De bands die ik wel kende vond ik ook allemaal wel goed en luister ik van tijd tot tijd naar. De andere bands kende ik niet, maar er zat er geen 1 tussen waarvan ik zei: dat is troep.

Best handig zo'n site, als ik weer eens op zoek ben naar nieuwe muziek ofzo. Thx 4 de link!

Het leven is nog het meest dubieuze natuurverschijnsel op deze planeet
pi_5583115
Ik was een beetje skeptisch, maar het werkt echt. Ik heb tien keer drie best onbekende acts ingevoerd, maar hij geeft vaak best goeie tips aan ja. Geinige site..
... na vijf jaar
  donderdag 29 augustus 2002 @ 11:32:22 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_5583318
Hm een aantal keer deed-ie het goed, ik vulde een rijtje Letters to cleo - Juliana Hatfield - Belly in en een keer Sonic youth - My bloody valentine - Band of susans en daar kwam beide keren een goed rijtje uit.
Alleen toen ik Voice of the beehive - Transvision vamp - Darling buds probeerde bakte die er niks van.

Hij moet nog veel leren dus

pi_5583328
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 11:32 schreef ranja het volgende:
Hm een aantal keer deed-ie het goed, ik vulde een rijtje Letters to cleo - Juliana Hatfield - Belly in en een keer Sonic youth - My bloody valentine - Band of susans en daar kwam beide keren een goed rijtje uit.
Alleen toen ik Voice of the beehive - Transvision vamp - Darling buds probeerde bakte die er niks van.

Hij moet nog veel leren dus

En dat leer jij hem op het moment dat je aangeeft of z'n respons bevalt of niet....

Geniaal!

pi_5583838
hm ik typte Weezer, Nada Surf en Fountains of Wayne in... bands die terug kwamen waren o.a. Get up kids, Jimmy Eat World en Ozma, allemaal bands die ik ook cool vind en idd in dezelfde hoek passen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 29 augustus 2002 @ 12:18:41 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5583900
Hmmm, als ik 'Beatles', 'Wings' en 'Lennon' invul, komt er niet echt een verassend rijtje uit.
Ik bedoel: alle oude knakkers van Hendrix tot The Who tot The Doors tot The Stones enz enz... maar niet echt iets nieuws om te ontdekken.

Maar goed, ik zal het nog wel eens ff met mijn jaren 80 favorieten uitproberen...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 29-08-2002 14:07]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 29 augustus 2002 @ 12:21:22 #8
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5583949
Hehe, hij zegt dat ik naar de pixies moet gaan luisteren
Dit komt voort uit Eels, Pavement en Belle and Sebastian. Ik had maar wat randoms ingevuld, maar 't werkt dus best wel

En als ik op related artist klik dan geeftie allemaal bands weer die ook in m'n platenkast staan. geinige shit.

donderdag 29 augustus 2002 @ 12:27:41 #9
1986 Jane
pi_5584049
Hmmm, als ik 'Carole King' 'James Taylor' en 'Paul McCartney' intype, krijg ik wel weer veel (voor mij) onbekende artiesten...

vind ik dan wel weer verbazend.

pi_5584119
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:27 schreef Jane het volgende:
Hmmm, als ik 'Carole King' 'James Taylor' en 'Paul McCartney' intype, krijg ik wel weer veel (voor mij) onbekende artiesten...

vind ik dan wel weer verbazend.

En die moet je dan weer beluisteren! Kijken of het bevalt....

donderdag 29 augustus 2002 @ 12:33:07 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_5584130
De eerste paar keren werkte het mooi. Alleen toen ik bij wijze van experiment slechts één naam in plaats van drie invulde, namelijk Gorki (=Vlaamse rockband), toen kwam ie met namen als Prince, Marvin Gaye en Curtis Mayfield op de proppen. Acts die werkelijk he-le-maal niks met Gorki te maken hebben. Toch heb ik steeds op I Like It geklikt, want het zijn toevallig acts die ik wel kan waarderen. Met als gevolg dat ik de database nu waarschijnlijk nog meer opgeneukt heb
  donderdag 29 augustus 2002 @ 12:38:44 #12
15967 Frollo
pi_5584205
Ha ha, ik heb geprobeerd om de database helemaal gek te maken. Ik vulde Andre Hazes in, verder niks. Kwam ie met Frans Bauer op de proppen! Niet slecht voor een voor de rest overduidelijk Amerikaans systeem!
Wel weer jammer is dat ie direct daarna de weg kwijtraakte en suggesties als 4Hero, Buzzcocks en Faithless aandroeg.
pi_5584253
quote:
Wel weer jammer is dat ie direct daarna de weg kwijtraakte en suggesties als 4Hero, Buzzcocks en Faithless aandroeg.
Dat zijn suggesties dat je maar beter naa dit soort acts kunt luisteren dan Andre Hazes. Slim programma
... na vijf jaar
pi_5584264
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:43 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Dat zijn suggesties dat je maar beter naa dit soort acts kunt luisteren dan Andre Hazes. Slim programma

LOL!
  donderdag 29 augustus 2002 @ 12:54:19 #15
15967 Frollo
pi_5584375
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:43 schreef Xhorder het volgende:
Hahaha Dát is pas artificial intelligence!

Nou goed, ik ook eens bij Movies gekeken. Ik vul Baise Moi, Irréversible en La Haine in, niet echt dat je zegt gezellige familiefilms. Adviseert ie mij om eens naar Pay It Forward te kijken
Maar goed, het idee is leuk. En hoe meer mensen er meedoen, hoe betrouwbaarder het wordt.

pi_5584397
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:54 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hahaha Dát is pas artificial intelligence!

Nou goed, ik ook eens bij Movies gekeken. Ik vul Baise Moi, Irréversible en La Haine in, niet echt dat je zegt gezellige familiefilms. Adviseert ie mij om eens naar Pay It Forward te kijken
Maar goed, het idee is leuk. En hoe meer mensen er meedoen, hoe betrouwbaarder het wordt.

Dit staat er vermeld bij Gnovies:
quote:
Yes! Gnod movies is online. Don't expect too much, it's the first beta test
  donderdag 29 augustus 2002 @ 12:59:46 #17
15967 Frollo
pi_5584455
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:56 schreef NorthernLight het volgende:
Yes! Gnod movies is online. Don't expect too much, it's the first beta test
Je hebt volkomen gelijk, dat had ik heus wel gezien. Ik had gewoon zin om een beetje lullig te doen in mijn vorige post. Maar zoals ik al zei, het idee is goed.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 13:02:59 #18
1986 Jane
pi_5584495
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:54 schreef Frollo het volgende:
Het idee is idd wel leuk, maar ik weet niet of het er nu betrouwbaarder op wordt.

Ik bedoel: als er heel veel mensen met een brede muzieksmaak een paar keer wat invullen, past alles straks bij alles (als je begrijpt wat ik bedoel ).

donderdag 29 augustus 2002 @ 13:25:52 #19
15967 Frollo
pi_5584876
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 13:02 schreef Jane het volgende:
Ik bedoel: als er heel veel mensen met een brede muzieksmaak een paar keer wat invullen, past alles straks bij alles (als je begrijpt wat ik bedoel ).
Ja, ik begrijp wat je bedoelt
En je zou best gelijk kunnen hebben. Maar is dat erg? Als een groot deel van de database wordt gevuld door mensen met een brede smaak, dan betekent dat de site vooral bezocht wordt door, inderdaad, mensen met een brede smaak. En die kijken niet zo gauw op van een onverwacht advies.
Ik gaf net het voorbeeld van dat Gorki leidde tot Prince en Marvin Gaye. Dat vond ik aanvankelijk raar. Maar welbeschouwd valt dat wel mee: ik héb Prince en Marvin Gaye ook in mijn collectie, dus in feite klopt het toch gewoon?
Er zullen vast, als er heel veel mensen meedoen tenminste, bepaalde tendensen ontstaan. Zo ongeveer elke Pixies-fan houdt ook van de Breeders bijvoorbeeld, en die koppeling zal dan ook op den duur verankerd worden in de database. Het gaat gewoon om de Wet van de Grote Getallen: als er maar genoeg mensen meedoen, én als ze eerlijk zijn en ook echt acts invullen die ze goed vinden, zal het plaatje steeds duidelijker vormen aannemen.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 13:36:13 #20
1986 Jane
pi_5585083
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 13:25 schreef Frollo het volgende:
Maar is dat erg?
Nee hoor, is niet erg.
Ik houd zelf ook van allerlei stijlen en artiesten (nee, heus niet alleen Beatles ) en het is idd wel grappig om te zien waar ze mee aan komen zetten.

Ik ben er alleen wel al achter dat de combinatie van de 3 artiesten die je invult niet van invloed schijnt te zijn op de resultaten. Heb al meerdere (redelijk aparte) combinaties ingevuld, maar volgens mij krijg je dus standaard als je bijvoorbeeld 'Buddy Holly' opgeeft, 'Bill Haley' () als resultaat. En als je 'The Smiths' opgeeft, in willekeurig welke combinatie, krijg je geheid 'Morrissey'.

donderdag 29 augustus 2002 @ 13:40:12 #21
1986 Jane
pi_5585153
Hmmm, als ik -alleen- 'Jacques Brel' invoer, dan krijg ik maar 2 artiesten die ik echt een beetje ken. John Miles en Chris DeBurg.... Beiden niet echt superfavorieten van me.
pi_5585497
Als experiment voerde ik 'Beatles', 'Slayer' en 'Jurassic 5' in, en ik kreeg alleen maar hiphop-acts terug. De combinatie maakt kennelijk niet zoveel uit inderdaad. Toch een leuk programma.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5585521
Wah gaaf
Strapping Young lad, Type O negative en Opeth wordt:
My dying bride
pi_5585524
LOL.. Nadat ik als favo band rammstein invulde, kwam ie op K3, Samson en de Venga Boys te staan
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:41:39 #25
1986 Jane
pi_5586117
Met de Havenzangers, Mieke Telkamp en Ria Valk kwam ie o.a. met Nick Lowe aanzetten.

Arme Nick.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')