http://www.gnoosic.com (onderdeel van Gnod.net)
Vergelijkbaar met de functie van CDnow.com (Discover new music! See what other customers who bought this album have purchased.), maar Gnod leert van input van gebruikers.
Quote van de site over de werking:
quote:En het werkt ook nog echt!
Gnod is a self-adapting system that learns about the outer world by asking its visitors what they like and what they don't like. In this instance of gnod all is about music. Gnod is kind of a search engine for music you don't know about. It will ask you what music you like and then think about what you might like too. When I set gnod online its database was comlpetely empty. Now it contains thousands of bands and quite some knowledge about who likes what. And gnod learns more every day. Enjoy)
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernLight op 29-08-2002 10:16]
Best handig zo'n site, als ik weer eens op zoek ben naar nieuwe muziek ofzo. Thx 4 de link!
Hij moet nog veel leren dus
quote:En dat leer jij hem op het moment dat je aangeeft of z'n respons bevalt of niet....
Op donderdag 29 augustus 2002 11:32 schreef ranja het volgende:
Hm een aantal keer deed-ie het goed, ik vulde een rijtje Letters to cleo - Juliana Hatfield - Belly in en een keer Sonic youth - My bloody valentine - Band of susans en daar kwam beide keren een goed rijtje uit.
Alleen toen ik Voice of the beehive - Transvision vamp - Darling buds probeerde bakte die er niks van.Hij moet nog veel leren dus
Geniaal!
Maar goed, ik zal het nog wel eens ff met mijn jaren 80 favorieten uitproberen...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 29-08-2002 14:07]
En als ik op related artist klik dan geeftie allemaal bands weer die ook in m'n platenkast staan. geinige shit.
vind ik dan wel weer verbazend.
quote:En die moet je dan weer beluisteren! Kijken of het bevalt....
Op donderdag 29 augustus 2002 12:27 schreef Jane het volgende:
Hmmm, als ik 'Carole King' 'James Taylor' en 'Paul McCartney' intype, krijg ik wel weer veel (voor mij) onbekende artiesten...vind ik dan wel weer verbazend.
quote:Dat zijn suggesties dat je maar beter naa dit soort acts kunt luisteren dan Andre Hazes. Slim programma
Wel weer jammer is dat ie direct daarna de weg kwijtraakte en suggesties als 4Hero, Buzzcocks en Faithless aandroeg.
quote:LOL!
Op donderdag 29 augustus 2002 12:43 schreef Xhorder het volgende:[..]
Dat zijn suggesties dat je maar beter naa dit soort acts kunt luisteren dan Andre Hazes. Slim programma
quote:Hahaha
Op donderdag 29 augustus 2002 12:43 schreef Xhorder het volgende:
Dat zijn suggesties dat je maar beter naa dit soort acts kunt luisteren dan Andre Hazes. Slim programma
Nou goed, ik ook eens bij Movies gekeken. Ik vul Baise Moi, Irréversible en La Haine in, niet echt dat je zegt gezellige familiefilms. Adviseert ie mij om eens naar Pay It Forward te kijken
Maar goed, het idee is leuk. En hoe meer mensen er meedoen, hoe betrouwbaarder het wordt.
quote:Dit staat er vermeld bij Gnovies:
Op donderdag 29 augustus 2002 12:54 schreef Frollo het volgende:[..]
Hahaha
Dát is pas artificial intelligence!
Nou goed, ik ook eens bij Movies gekeken. Ik vul Baise Moi, Irréversible en La Haine in, niet echt dat je zegt gezellige familiefilms. Adviseert ie mij om eens naar Pay It Forward te kijken
Maar goed, het idee is leuk. En hoe meer mensen er meedoen, hoe betrouwbaarder het wordt.
quote:
Yes! Gnod movies is online. Don't expect too much, it's the first beta test
quote:Je hebt volkomen gelijk, dat had ik heus wel gezien. Ik had gewoon zin om een beetje lullig te doen in mijn vorige post. Maar zoals ik al zei, het idee is goed.
Op donderdag 29 augustus 2002 12:56 schreef NorthernLight het volgende:
Yes! Gnod movies is online. Don't expect too much, it's the first beta test
quote:Het idee is idd wel leuk, maar ik weet niet of het er nu betrouwbaarder op wordt.
Op donderdag 29 augustus 2002 12:54 schreef Frollo het volgende:
Ik bedoel: als er heel veel mensen met een brede muzieksmaak een paar keer wat invullen, past alles straks bij alles (als je begrijpt wat ik bedoel ).
quote:Ja, ik begrijp wat je bedoelt
Op donderdag 29 augustus 2002 13:02 schreef Jane het volgende:
Ik bedoel: als er heel veel mensen met een brede muzieksmaak een paar keer wat invullen, past alles straks bij alles (als je begrijpt wat ik bedoel).
quote:Nee hoor, is niet erg.
Op donderdag 29 augustus 2002 13:25 schreef Frollo het volgende:
Maar is dat erg?
Ik ben er alleen wel al achter dat de combinatie van de 3 artiesten die je invult niet van invloed schijnt te zijn op de resultaten. Heb al meerdere (redelijk aparte) combinaties ingevuld, maar volgens mij krijg je dus standaard als je bijvoorbeeld 'Buddy Holly' opgeeft, 'Bill Haley' () als resultaat. En als je 'The Smiths' opgeeft, in willekeurig welke combinatie, krijg je geheid 'Morrissey'.
Arme Nick.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |