De maker van dat nummer post hier ook onder de naam Devnull en ik wil hem bij deze dan ook bedanken voor zijn creatie die vele producers geinspireerd heeft en voor het feit dat de zomer van '92 mede door zijn toedoen een enorm goede housezomer is geweest.
Hmmz, ik ben er nog niet uit of ik heb moet bedanken of verbannen.
Nah...way to go, Devnull!
p.s. wil hij wel in het zonnetje gezet worden?
Mede dankzij zijn arrogantie
Ik zeg een woord: voor Devnull Mixfreaks
wat was de inspiratie tot het schrijven van het nummer?
heerlijke tijd, thnx voor de goeie herrinneringen
Damn, wat zou ik graag weer in die onbezorgde tijd rondlopen
Ik geloof dat Mercedessterren jatten ook een van mijn favo bezigheid was toen.
quote:Hoe herkenbaar!
Op dinsdag 16 juli 2002 11:26 schreef MikeyMo het volgende:
'92 was echte een mooie zonnige zomer waarin mijn grootste bezigheid was het spelen op die demonstratie nintendoconsoles in winkels als V&D, Blokker etc.
Ik kan me nog herinneren dat ik toen vol trots een bandje(!) had gekocht van Technotrance 2 met daarop o.a. Poing, 2 Unlimited's workaholic (toen nog een vet rauw geluid), Sequential One's Psychotronic (I am the god of hellfire) en Obumbratta, de opvolger van het 'verboden' nummer O Fortuna.Damn, wat zou ik graag weer in die onbezorgde tijd rondlopen
Ik geloof dat Mercedessterren jatten ook een van mijn favo bezigheid was toen.
Op 1 of andere old-school CD .
Ach ja, 92. Ik kreeg met mijn 1e echte vriendinnetje wat, werd en passant ontmaagd en ging naar Rave the City in de Statenhal .
quote:Ik zoek nog steeds een mooie 192kbps MP3rip van die CD. (hint hint
Op dinsdag 16 juli 2002 11:30 schreef Bastard het volgende:[..]
Hoe herkenbaar!
Die cd heb ik nog wel liggen ergens ook..
Gistern trouwens weer een mix gedowned van een plaat van Ramirez.. blijft lekker.
Oh ik had ford embleems
quote:Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen
Op dinsdag 16 juli 2002 11:36 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ik zoek nog steeds een mooie 192kbps MP3rip van die CD. (hint hint
)
quote:Ben je er zo een? Andermans spullen jatten/vernielen?
Op dinsdag 16 juli 2002 11:26 schreef MikeyMo het volgende:
Damn, wat zou ik graag weer in die onbezorgde tijd rondlopenIk geloof dat Mercedessterren jatten ook een van mijn favo bezigheid was toen.
quote:psst 10 jaar geleden ...
Op dinsdag 16 juli 2002 11:40 schreef michiel- het volgende:[..]
Ben je er zo een? Andermans spullen jatten/vernielen?
quote:Zoiets verleer je niet
Op dinsdag 16 juli 2002 11:41 schreef Bastard het volgende:[..]
psst 10 jaar geleden ...
quote:Dat is ook niet zo, volgens mij wordt het plaatje nogal overschat in de initiële post...
Op dinsdag 16 juli 2002 11:41 schreef Jipje het volgende:
Sjonge, ik was 8 toen....Maar weet het nog goed dat ik het voor het eerst hoorde, kon me ABSOLUUT niet voorstellen dat dat een trend zou worden die (nu dus al) 10 jaar duurt...
quote:Met poing is het toch allemaal begonnen?
Op dinsdag 16 juli 2002 11:43 schreef Grobbel het volgende:[..]
Dat is ook niet zo, volgens mij wordt het plaatje nogal overschat in de initiële post...
quote:De commerciële variant wellicht, maar ik geloof niet dat de toenmalige hardcore house puristen zo blij waren met dit plaatje... Maar goed, ik ben geen expert. Dacht altijd dat Speedy J's Pullover ook wat meer baanbrekend was in die tijd, maar ach, wat weet ik nou...
Op dinsdag 16 juli 2002 11:45 schreef Jipje het volgende:[..]
Met poing is het toch allemaal begonnen?
quote:Hmmm waarschijnlijk meer als ik... Ik ken alleen poing uit die tijd...
Op dinsdag 16 juli 2002 11:48 schreef Grobbel het volgende:[..]
De commerciële variant wellicht, maar ik geloof niet dat de toenmalige hardcore house puristen zo blij waren met dit plaatje... Maar goed, ik ben geen expert. Dacht altijd dat Speedy J's Pullover ook wat meer baanbrekend was in die tijd, maar ach, wat weet ik nou...
quote:Ik zou Setup System met Fairy Dust ook niet uitsluiten. Dat was best hard in '92.
Op dinsdag 16 juli 2002 11:48 schreef Grobbel het volgende:[..]
De commerciële variant wellicht, maar ik geloof niet dat de toenmalige hardcore house puristen zo blij waren met dit plaatje... Maar goed, ik ben geen expert. Dacht altijd dat Speedy J's Pullover ook wat meer baanbrekend was in die tijd, maar ach, wat weet ik nou...
Jouw plaat is ooit eindeloos grijsgedraaid in huize Postinggirl, dat je het even weet.
(Sowieso al die technotrance-cd's al leende ik ze gewoon bij de bibliotheek om ze vervolgens op te nemen. Naast de Hitkrant was dat zo'n beetje alles waar m'n zakgeld aan op ging.)
quote:10 jaar geleden ja...
Op dinsdag 16 juli 2002 11:40 schreef michiel- het volgende:[..]
Ben je er zo een? Andermans spullen jatten/vernielen?
Ik wil alleen wel even toevoegen dat de andere helft van "Rotterdam Termination Source" hier ook post onder de naam: "AcidFog".
Dat "Poing" een hit werd, was voor ons evengoed een verassing als voor ieder ander, het was onze eerste plaat en gelijk een dikke hit. Hoewel de plaat, geloof het of niet, NIET commercieel bedoeld was, werd het toch snel opgepakt door de Nederlandse (en later ook Europese) housescene. Er wordt inderdaad vaak geroepen dat "Poing" de hardcore aan de mainstream bracht, en we zijn uiteraard heel trots op die credits. Maar laat het even duidelijk zijn dat wij echt deze vorm van house niet hebben uitgevonden, ook wij zijn vroeger geinspireerd door bijvoorbeeld "Underground Resistance" en "Speedy J". En ras-echte pure snoeiharde tracks waren er toen al van o.a. "Holy Noise", "Patrick van Kerchhoven", "Human Resource", en "Mark Acardipane" aka "PCP".
Voordat wij ons in hitlijsten bevonden, waren "LA Style's James Brown is Dead", "T99's Anastasia" (ik werk nu overigens met de rapper/vocalist van T99),"Holy Noise's James Brown is Still Alive", "Speedy J's Pullover", en "Human Resource's Dominator" al dikke top-40 hits.
Er kleven ook voor -en nadelen aan het hebben van een dergelijke hit. Zo was het onmogelijk om er een fatsoenlijke opvolger voor te maken, dit kwam door het ultra-hoge gimmick-gehalte ... wat hadden we moeten doen? "Plok", "Tok", "Oink" .... we hebben toen, besloten om het niet verder uit te melken, tot grote onvrede van onze toenmalige platenmaatschappij: "Rotterdam Records".
Ander nadeel was: we waren groen als gras in deze keiharde industrie, dus het is waarschijnlijk licht overbodig om te zeggen dat we er echt niet rijk van geworden zijn. Aan de andere kant, ik ken veel van m'n nationale -en internationale collega's persoonlijk, en laten we zeggen dat er nog maar weinig zijn die toendertijd echt "gespaard" hebben.
Het mooie van de muziek is wel, je blijft er mee bezig. En wat dat betreft zijn we liever "arme pioniers" dan "rijke followers", dus wanneer, hoe en onder welke naam we weer van ons laten kunnen laten spreken kan alleen de tijd leren.
Tot zover "Poing", in mijn visie .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |