abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5016588
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat we geestelijke wezens zijn die een lichaam bezitten. Echter heb ik hier nooit bewijs voor gevonden.

Nu zeggen sommige 'New Age ingewijden' dat er geen rationeel bewijs voor bestaat.

Dit vind ik toch vreemd en dan kom ik nl. bij het onderwerp exteriorization/uittreding. Dit is een bekend fenomeen onder mensen die zich bezig houden met de spirituele wereld.

Als mensen de ability hebben om buiten hun lichaam om te opereren, zou dit hun in staat moeten stellen wetenschappelijk bewijs te kunnen leveren dat er zoiets bestaat als geest en lichaam.

Ik noem maar een voorbeeeld, je zou bijv. op papier een nummer kunnen zetten en diegene vanuit een andere kamer laten zeggen wat op dat stuk papier staat.

Wat ik zo vreemd vind, is dat dit wetenschappelijk bewijs nooit geleverd is, terwijl er wel mensen zijn die zeggen dat ze exterior kunnen opereren.

Vraag verneem ik van jullie wat jullie over dit onderwerp weten en wat jullie kijk erop is.

[Dit bericht is gewijzigd door STING op 15-07-2002 10:47]

pi_5016797
Ik weet niet wat jij allemaal hoort of kan .. maar wat ik doe/kan is niet het aanraken van materialistische dingen of het veranderen van posities van dingen (lees activiteit zoals schrijven) het is een dool van je eigen verstand in een dimensie waarvan jij denkt dat het iets anders is. Ook het feit dat je denkt dat je kan communiceren met anderen hiermee is nie te ontkrachtigen, al is het wel een power van de mens die iedereen kan benutten al weet bijna niemand hoe deze krachten op te roepen.
pi_5017046
quote:
Op maandag 15 juli 2002 11:01 schreef nuker het volgende:
Ik weet niet wat jij allemaal hoort of kan .. maar wat ik doe/kan is niet het aanraken van materialistische dingen of het veranderen van posities van dingen (lees activiteit zoals schrijven) het is een dool van je eigen verstand in een dimensie waarvan jij denkt dat het iets anders is. Ook het feit dat je denkt dat je kan communiceren met anderen hiermee is nie te ontkrachtigen, al is het wel een power van de mens die iedereen kan benutten al weet bijna niemand hoe deze krachten op te roepen.
Sorry, maar ik doel niet op andere dimensies en ook niet op telekinese.

Ik probeer het simpel te houden. Het gaat er mij om: Kan iemand wetenschappelijk bewijs aanleveren voor de levensbeschouwing dat je een onstoffelijke wezen bent.
Wetenschapplijk in de zin, dat het op materieel niveau bewezen kan worden. Zie m'n vorige post voor een voorbeeld.

maandag 15 juli 2002 @ 16:02:46 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5020679
Wetenschappelijk bewijs is er volgens mij niet echt voor... Wel veel aannamens.
Zelf zie ik mn lichaam ook niet anders dan een stuk gereedschap die ik nodig heb om in dit klimaat op aarde te kunnen werken.
( meteen de rede waarom ik gecremeerd wil worden, mn lichaam bedanken voor zn geleverde werk )
The truth was in here.
pi_5020816
quote:
Op maandag 15 juli 2002 16:02 schreef Bastard het volgende:
Wetenschappelijk bewijs is er volgens mij niet echt voor... Wel veel aannamens.
Zelf zie ik mn lichaam ook niet anders dan een stuk gereedschap die ik nodig heb om in dit klimaat op aarde te kunnen werken.
( meteen de rede waarom ik gecremeerd wil worden, mn lichaam bedanken voor zn geleverde werk )
Ik heb al een paar procesjes gevonden, waarmee je kan waarnemen buiten je lichaam en een andere waarmee je exterior zou kunnen gaan. Kijken of ik hier resultaten mee boek!
pi_5024844
quote:
Dat vind ik een rare manier van bedanken, je lichaam ver-assen? Explain!
quote:
Ik heb al een paar procesjes gevonden, waarmee je kan waarnemen buiten je lichaam en een andere waarmee je exterior zou kunnen gaan. Kijken of ik hier resultaten mee boek!
Share them with us, I'm interested!
  maandag 15 juli 2002 @ 21:09:31 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5025157
quote:
Op maandag 15 juli 2002 20:46 schreef Semjase het volgende:

[..]

Dat vind ik een rare manier van bedanken, je lichaam ver-assen? Explain!
[..]

Nou dat is eigenlijk wel wat off topic denk ik, maar laat ik het er op houden dat ik mn lichaam bedank voor zn geleverde werk dmv verbranding.. Ikzelf ben er niet meer in, en om nou een stuk gereedschap te laten verroesten ( laten vergaan ) staat mij tegen. Dus ik weg, hij ook weg
The truth was in here.
pi_5025649
quote:
Op maandag 15 juli 2002 20:46 schreef Semjase het volgende:
1.1 The Attention Process

This is almost childishly simple. And yet it is an effective technique for pushing through mental fog and blockage by directing your attention outward in a controlled manner. It also raises perception at the same time. Many variations are possible.

In its simplest form, the command is:

1.1) LOOK AROUND AND NOTICE THINGS, SPOTTING PRECISE POINTS AND MOVING BRISKLY FROM ONE POINT TO THE NEXT.

Of course people often do this when they go into a new or interesting place. But most of the time they leave their perceptions on automatic and they tend to introvert and their perceptions become dull as a result.

If you practice this when it is easy, then you will have it at your fingertips in times when you have been heavily introverted and in those cases it can be of tremendous aid in helping you pull yourself together.

<knip>

1.2 Spiritual Version

This is the first step towards operating without a body, perceiving things from a viewpoint exterior to the body, and to what the psychics call remote viewing.

It is really the same process as 1.1 above, but you do it with your eyes closed.

Begin by running the ordinary attention process on the room while seated in a comfortable position. When your perceptions brighten up, then close your eyes and do it again on an imaginary view of the room.

Don't be constantly opening your eyes to look around and correct your perceptions. Don't invalidate your abilities just because you don't always see real things. Early on you will have a lot of imagination mixed in with the real perceptions. Also, you sometimes get "real" perceptions that are different from what the body sees, for example, you can tune into shadows of how the room once looked.

But gradually, as you continue using this process, you will start getting occasional real flashes of perception.

Don't push this one too hard early on in processing. Just do it occasionally, accepting any mild "win" and not making a big deal out of it.

This is actually one of the "ultimate" processes at the very top of the scale. Simply looking around and spotting things, no matter what is in the way. One might, for example, see nothing but fog, but one spots precise points in the fog, and then one maybe spots things that might be there in the fog, and then one begins to see real things beyond the fog.

Ik ben er voor mezelf nog niet uit, of bovenstaande oefeningen een positieve werking hebben, maar you can always try

Verder nog wat andere oefeningen die meer te maken hebben met exteriorization:

EXTERIORIZATION BY ALTERNATE SPOTTING

You lie down and close your eyes. Then:

SPOT 3 POINTS IN THE BODY. SPOT 3 POINTS IN THE ROOM.
--
Richard Monroe had a nice exteriorization technique in his book "Far Journeys". He would simply lay down, close his eyes, and roll over without moving the body, leaving it behind him.

maandag 15 juli 2002 @ 22:03:18 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5026021
Wow!! Cool gebeuren If I may say so!

Gek genoeg las ik dat "punten" van objecten ook terug komen in het zien van een aura!
Maar dan maak je punten over je vingertoppen heen, steeds kijken en weer verder schieten naar het volgende punt op je hand. ...

The truth was in here.
pi_5026024
Ter aanvulling op de oefeningen in m'n vorige post, gebruik ik daarbij m'n computer om timed een random getal op het scherm te toveren. Als de theorie klopt zou ik dus uiteindelijk moeten zien wat voor getal er staat, zonder fysiek het te kunnen zien.

Dit zou ik beschouwen als wetenschappelijk bewijs en ik zal denk ik ook niet settlen voor less.

maandag 15 juli 2002 @ 22:10:22 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5026158
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:03 schreef STING het volgende:
Ter aanvulling op de oefeningen in m'n vorige post, gebruik ik daarbij m'n computer om timed een random getal op het scherm te toveren. Als de theorie klopt zou ik dus uiteindelijk moeten zien wat voor getal er staat, zonder fysiek het te kunnen zien.

Dit zou ik beschouwen als wetenschappelijk bewijs en ik zal denk ik ook niet settlen voor less.

Stel je dan de regel 100% is een geslaagd project?
Dus 20 oefeningen is 0 keer fout....
The truth was in here.
pi_5026254
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Stel je dan de regel 100% is een geslaagd project?
Dus 20 oefeningen is 0 keer fout....

Als ik al 1 keer het getal zou waarnemen zou dat voor mij al geslaagd zijn. Want het doel voor mij is om zo meer zekerheid te krijgen over het zijn van een geestelijk wezen, en niet het zijn van simpelweg een lichaam.
  maandag 15 juli 2002 @ 22:30:11 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5026646
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:14 schreef STING het volgende:

[..]

Als ik al 1 keer het getal zou waarnemen zou dat voor mij al geslaagd zijn. Want het doel voor mij is om zo meer zekerheid te krijgen over het zijn van een geestelijk wezen, en niet het zijn van simpelweg een lichaam.

Maar dan zie jij het resultaat van 1 getal als succes en geen toeval.
The truth was in here.
pi_5026740
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar dan zie jij het resultaat van 1 getal als succes en geen toeval.

Het getal bestaat uit 3 cijfers, de kans dat ik zo'n getal goed zou hebben is dus marginaal.

Kan het evt. nog verhogen naar 4 a 5 cijfers, dus "ik laat niets aan het toeval over."

maandag 15 juli 2002 @ 22:37:12 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5026812
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:34 schreef STING het volgende:

[..]

Het getal bestaat uit 3 cijfers, de kans dat ik zo'n getal goed zou hebben is dus marginaal.

Kan het evt. nog verhogen naar 4 a 5 cijfers, dus "ik laat niets aan het toeval over."

Ja ok dat klopt dan wel

Nou ben benieuwd of het je gaat lukken, post je bevindingen!

The truth was in here.
pi_5028464
quote:
Op maandag 15 juli 2002 10:39 schreef STING het volgende:
Als mensen de ability hebben om buiten hun lichaam om te opereren, zou dit hun in staat moeten stellen wetenschappelijk bewijs te kunnen leveren dat er zoiets bestaat als geest en lichaam.
als je dit zou kunnen aantonen heb je nog altijd geen bewijs voor het bestaan van een geest. Hoe wil je namelijk aantonen dat de 'ability' onstoffelijk is en niet het gevolg van een nog onbekende maar wel stoffelijke eigenschap van de hersenen?
pi_5031457
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:53 schreef Malach het volgende:

[..]

als je dit zou kunnen aantonen heb je nog altijd geen bewijs voor het bestaan van een geest. Hoe wil je namelijk aantonen dat de 'ability' onstoffelijk is en niet het gevolg van een nog onbekende maar wel stoffelijke eigenschap van de hersenen?

Als je echt exterior zou kunnen gaan, zou je dus ook je eigen lichaam kunnen waarnemen. Daarmee sluit je uit dat het via de hersenen gaat.
pi_5033970
Was er laatst niet zoiets op het nieuws? Een of andere gast deed proeven in een operatiekamer. Hij legde daar dan steeds voorwerpen neer die daar absoluut niet thuishoorden. Na een hele zooi operaties ging hij de mensen die dachten dat ze een uittreding als gevolg van een bijna dood ervaring ondervragen.
De mensen die dachten dat ze een uittreding hadden gehad hadden in een hoop gevallen het vreemde voorwerp gezien terwijl dat eigenlijk niet zou kunnen (onder narcose).
pi_5034243
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:56 schreef GEsTOoRD het volgende:
Was er laatst niet zoiets op het nieuws? Een of andere gast deed proeven in een operatiekamer. Hij legde daar dan steeds voorwerpen neer die daar absoluut niet thuishoorden. Na een hele zooi operaties ging hij de mensen die dachten dat ze een uittreding als gevolg van een bijna dood ervaring ondervragen.
De mensen die dachten dat ze een uittreding hadden gehad hadden in een hoop gevallen het vreemde voorwerp gezien terwijl dat eigenlijk niet zou kunnen (onder narcose).
Dat is inderdaad zo. Er zijn veel onafhankelijke verhalen te vinden die een bijna-dood ervaring beschrijven als dat je dingen waarneemt terwijl je onder narcose bent.

Deze verhalen worden door de hedendaagse wetenschap niet serieus genomen, alleen in metafysische cirkels.

pi_5038845
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 06:57 schreef STING het volgende:

[..]

Als je echt exterior zou kunnen gaan, zou je dus ook je eigen lichaam kunnen waarnemen. Daarmee sluit je uit dat het via de hersenen gaat.

hoezo dat? Misschien dat er iets in de hersennen wordt gedaan wat dat beeld kan herconstueren uit een aantal andere gegevens ofzo.
pi_5038863
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:56 schreef GEsTOoRD het volgende:
moet ik gemist hebben, heb je hier een linkje voor ofzo? of heb je het over die nederlander die dat artikel in de lancet had?
pi_5057871
Het rationele is nou juist rationeel, omdat het slechts die zaken in zijn bouwwerk betrekt die aan bepaalde eisen voldoen. Eisen die heel normaal lijken, zoals herhaalbaarheid, voorspelbaarheid, etc.
Maar die er impliciet van uit gaan dat er onderlinge verbanden zijn die keihard zijn, die elkaar veroorzaken, etc.

De dualiteit lichaam-geest is er nou juist omdat er naast het tastbare lichaam iets bestaat wat fundamenteel anders is. Als dat 'anders zijn' alleen maar het ontastbare en onzichtbare zou zijn, zou dat in wezen toch ook van dezelfde orde zijn als het materiele lichaam (zij het dan ontastbaar en onzichtbaar).

De 'geest' is fundamenteel anders dan het lichaam. En kan dus ook nooit beschreven worden in termen die al uitgaan van het rationele.
En dat is net wat een bewijs in wezen is: een fenomeen vanuit diverse andere fenomenen kunnen beschrijven en daarbij steeds op hetzelfde uitkomen.

Het 'bewijs' dient om iets wat je niet direct kunt zien of voelen, toch zeker te weten.

Welke zekerheid kan nu groter zijn dan die van de eigen waarneming? Al blijft die subjectief, en al blijft daarbinnen de drang tot objectivering.
Objectivering is ook een soort bewijs, een gelijkschakeling, een generalisatie. Waarheid is uiteindelijk altijd uiterst subjectief. Iedere andere waarheid is een reductie.

Subjectiviteit is in mijn ogen dan ook niet strijdig met het concept 'waarheid'; is er zelfs de moeder van.

maandag 29 juli 2002 @ 11:32:54 #23
17928 averty
Retroactief ziener
pi_5187103
quote:
je moet wel de kansfactor uitsluiten. Stel je krijgt ja nee vragen als test. Dan heb je met gokken een kans van 50%. Dan moeten je resultaten significant hoger zijn. Daarnaast zou ik dat soort dingen niet in mijn eentje willen testen maar op zo'n manier dat de resultaten door anderen kunnen worden geverifieerd.

Bij skeptici wordt gesteld: een reproduceerbare, dubbelblinde test waarbij door een gecontroleerde omgeving alle mogelijkheden die twijfels over de resultaten kunnen opleveren zijn uitgeschakeld.

"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_5914165
quote:
This is actually one of the "ultimate" processes at the very top of the scale. Simply looking around and spotting things, no matter what is in the way. One might, for example, see nothing but fog, but one spots precise points in the fog, and then one maybe spots things that might be there in the fog, and then one begins to see real things beyond the fog
Dit is dus "remote viewing", op discovery zie je af en toe zo'n programma over de CIA die van dit soort mensen trainde, ze hadden een groepje mensen die op papier hun waarnemingen tekende, ze konden zo ff naar Rusland gaan even over een basis vliegen en op papier zetten, dat is knap.

En als iemand een foto in een andere kamer neerlegde en vroeg aan zo'n persoon wat er op te zien was, dan kon hij een schets maken van de details, echt zo koel

Ik heb vandaag zomaar voor de gein geprobeert te mediteren, ik heb er ook helemaal niets over gelezen ofzo, ik ging gewoon in de huiskamer op de grond zitten, ik merkte dat ademhaling het moeilijkst was maar nadat ik dit onder controlle had begonnen er echt interessante dingen te gebeuren !, je kunt er echt iets mee ik ga dit zeker iedere avond doen !

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')