quote:Nee.
Op woensdag 31 juli 2002 18:10 schreef MuadDib het volgende:
Bij Bol.maar is dat een redelijke prijs?
Ik heb ondertussen wel vandaag twee andere cd's binnengekregen (niet via Bol besteld overgens).
The Apples in Stereo - The Discovery of a World Inside the Moone
van The Apples had ik alleenmaar een paar mp3's en ik werd nieuwsgierig naar het hele album. Wat is het? Da's moeilijk te omschrijven, laten we het houden op Lo-Fi Indie Poprock, duidelijk beinvloed door o.a. The Beatles, The Kinks etc. Het zijn eigenlijk bijna allemaal lieve mooie liedjes, op een afwisselend album, met een 60's sausje eroverheen gegoten en ik ben er dan ook erg blij mee.
Vergelijkbare bands?
Olivia Tremor Control, Neutral Milk Hotel, Beulah, Gorky's Zygotic Mynci om maar wat te noemen.
Soft Machine - The Third
The Soft Machine daarentegen had ik al op mp3, maar ik wilde het ook gewoon op schijf aanschaffen. Er staan 4 nummers op van gemiddeld 17 minuten per nummer. Soft Machine is een Experimnetele Psychadelische Rock formatie of eigenlijk eerder een half orkest, uit de eind jaren '60 begin jaren '70. Dit album bevat lange stukken die doen klinken als een grote neurotische drukke improvisatie, waarin duidelijk een brug naar de Jazz word geslagen. Je moet er maar tegen kunnen, want ik kan me voorstellen dat een hoop mensen gillend de kamer uit zullen rennen als ze dit langer dan 5 minuten moeten aanhoren Ik vind het in elk geval prachtig.
Vergelijkbare bands?
Ja dat is moeilijk zeker met dit album, al denk ik dat je de band enigzins zou kunnen vergelijken met de Oude Pink Floyd, Frank Zappa en King Crimson ook wel ergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |