Maar goed, de kapper constateert dat mijn haar zeer droog is middels een zeer geavanceerde haaranalyse. Dat had ik haar zo ook kunnen vertellen. Gekke is wel dat het ook zo weer vet is als ik het even niet was. Haar afgeknipt, het is nu verschrikkelijk kort en ik mis mijn lange rode haren
Nu weer laten groeien dus. Maar hoe zorg ik dat ik lief ben voor mijn haar? Het is dus droog, maar in een ooit in de consumentengids geplaatst artikel over shampoos stond dat het helemaal niet uitmaakt of er op shampoos teksten staan als 'voor droog haar', 'voor vet haar' etc. Geloof dat best, want ik gebruik al een eeuwigheid allerlei troep voor droog en beschadigt haar en het helpt dus echt niets!! Zo'n 3x per week een haarmasker, ik föhn het nooit, heb speciaal (duur) kappersserum om beschadigt haar te herstellen, speciale borstel gekocht die lief zou zijn voor m'n haar, heb haast nooit gel/lak/mousse in m'n haar, heb het expres sinds januari niet meer geverfd...
Wat nu? Hoe zorg ik dat mijn haar weer gezond lang wordt? Ervaringen met wondermiddeltjes etc. of aparte tips zijn heel erg welkom.
Nog even een aanvulling.. Je haar heeft vitamines nodig toch? Vitaminepilletje elke ochtend kan echt geen kwaad.
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 09-07-2002 17:23]
quote:Waar smaakt het dan naar?
Op dinsdag 09 juli 2002 17:21 schreef Bad_Company het volgende:
probeer eens glisskur van schwarzkopf, is een lekkere shampoo...
Klinkt gek maar mijn kapper raadde mij dat ooit aan en het werkte echt!
Goed olijfolie in je haar, zilverfolie eromheen en een uurtje of anderhalf laten inwerken.
Echt, geloof me, het hielp!
Heb ook een tijdje fructis shampoo gebruikt (dat spul ruikt zo verschrikkelijk lekker), is dat wel een goede shampoo dan (geloof dat daar ook siliconen inzaten oid)?
quote:Bedankt voor die tip, ga dat maar eens proberen
Op dinsdag 09 juli 2002 17:25 schreef DarkElf het volgende:
Wat heel goed helpt bij droog haar is een masker van olijfolie.Klinkt gek maar mijn kapper raadde mij dat ooit aan en het werkte echt!
Goed olijfolie in je haar, zilverfolie eromheen en een uurtje of anderhalf laten inwerken.
Echt, geloof me, het hielp!
P.
quote:Ja eerst goed met ater en daarna met een goede shampoo, duurt ffies voor het eruit is maar dan....
Op dinsdag 09 juli 2002 17:27 schreef Isabeau het volgende:[..]
Bedankt voor die tip, ga dat maar eens proberen
(enne, dan gewoon met normale shampoo eruit wassen?)
Ben benieuwd, laat je het weten?
quote:FRUCTIS??? Kutshampoo! (is mijn ervaring) ik kreeg er enorm raar haar van, hele vette plek bovenop mijn hoofd en de rest vrij droog...(
Op dinsdag 09 juli 2002 17:25 schreef Isabeau het volgende:
Ook ooit gehoord dat produkten met siliconen erin je haar enorm uitdrogen. Wat is daarvan waar? Ik heb namelijk een anti-frizz serum waardoor mijn haar niet pluist, maar dat spul is wel op siliconen basis.Heb ook een tijdje fructis shampoo gebruikt (dat spul ruikt zo verschrikkelijk lekker), is dat wel een goede shampoo dan (geloof dat daar ook siliconen inzaten oid)?
Daarna heb ik het nooit meer geverfd, fohn het nooit, was het iedere dag en heb een bos haar die vreselijk gezond is!
quote:Klopt had ik ook al
Op dinsdag 09 juli 2002 17:28 schreef Jipje het volgende:[..]
FRUCTIS??? Kutshampoo! (is mijn ervaring) ik kreeg er enorm raar haar van, hele vette plek bovenop mijn hoofd en de rest vrij droog...(
)
quote:FFFFFFFJJJJUUUUUWW, ben ik niet de enige
Op dinsdag 09 juli 2002 17:30 schreef DarkElf het volgende:[..]
Klopt had ik ook al
raar spul was het.
quote:Ik gebruik nu Guhl en anders Gliss Kur, afwisselen is erg goed heb ik wel eens gehoord
Op dinsdag 09 juli 2002 17:34 schreef Jipje het volgende:[..]
FFFFFFFJJJJUUUUUWW, ben ik niet de enige
Maar sinds ik weer andrelon gebruik heb ik ook een heerlijke bos haar
(van mijn oma, die is 91 en nog steeds een heeeeeele dikke bos haar
)
quote:Valt andere geuren/"smaken" van de andrelon daar ook onder?
Op dinsdag 09 juli 2002 17:34 schreef DarkElf het volgende:[..]
Ik gebruik nu Guhl en anders Gliss Kur, afwisselen is erg goed heb ik wel eens gehoord
quote:Volgens mij bedoelen ze meer gewoon echt een andere shampoo
Op dinsdag 09 juli 2002 17:36 schreef Jipje het volgende:[..]
Valt andere geuren/"smaken" van de andrelon daar ook onder?
Ik gebruik wel in het weekend palmolive, omdat die bij mijn vriendje staat...
Merk het zelf dat als ik na een maand of 2 weer switch dat mijn haar schoner word en er beter op reageert
quote:Hmm oke! Ga ik ook eens proberen dan
Op dinsdag 09 juli 2002 17:37 schreef DarkElf het volgende:[..]
Volgens mij bedoelen ze meer gewoon echt een andere shampoo
Merk het zelf dat als ik na een maand of 2 weer switch dat mijn haar schoner word en er beter op reageert
quote:cremespoeling moet anders borstel ik alles eruit
Op dinsdag 09 juli 2002 17:38 schreef Jipje het volgende:[..]
Hmm oke! Ga ik ook eens proberen dan
Vergeet alleen altijd hoe lang ik met een fles shampoo doe... Ik gebruik trouwens ook altijd cremespoeling, want anders is er geen doorkomen aan...
Je kunt ook na elke fles switchen, lekker makkelijk te onthouden
quote:Word het dan niet ontzettend vet?
Op dinsdag 09 juli 2002 17:20 schreef Lucille het volgende:
Gewoon 2 keer per week wassen, niet elke dag. Niet teveel fohnen, niet verven, geen zooi erin smeren. Kortom, niet teveel onnatuurlijke dingen doen.
hoe kom ik in hemelsnaam in lifestyle terecht
Gebruik nu al een tijdje Andrelon, of kiwi (+ cremespoeling) of perzik (+ cremespoeling). Bevalt dus ook niet.
succes
quote:Mmm das minder
Op dinsdag 09 juli 2002 17:42 schreef Isabeau het volgende:
Daarom ben ik in het begin altijd enthousiast over een nieuwe shampoo om na een tijdje te constateren dat mijn haar nog net zo slecht is als voor ik dat spul ging gebruiken. Van Guhl heb ik een hele tijd enorme jeuk gehad op mijn hoofdhuid, nee, dat ga ik maar niet nog een keer gebruiken. En mijn moeder gebruikt Guhl en ik vind dat haar haar verschrikkelijk pluist.Gebruik nu al een tijdje Andrelon, of kiwi (+ cremespoeling) of perzik (+ cremespoeling). Bevalt dus ook niet.
en hennaplus shampoo?
quote:Omdat je het zielig voor mij vindt dat ik mijn lange haar heb moeten afknippen? Wat lief!!
Op dinsdag 09 juli 2002 17:40 schreef Bastard het volgende:
hoe kom ik in hemelsnaam in lifestyle terecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |