abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2002 @ 22:48:34 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4771438
In Nova nu een reportage waarin gesuggereerd wordt dat Herben slechts om één reden bij de LPF is. Als stroman voor de Amerikaanse defensie industrie zou Herben zich op slinkse wijze een prominente plaats binnen de LPF hebben verworven. Het anti JSF standpunt van de LPF wordt vakkundig door Herben omgebogen naar een pro-JSF standpunt na de moord op Fortuyn.

Wat zit hier achter? Veel geld? Steekpenningen, de FBI? De Amerikaanse defensieIndustrie? Zitten zij niet ook achter de dood van Fortuyn, omdat HIJ wel tegenstander was van de JSF en dus op moest worden geruimd, waarna de baan vrij was voor stroman Herben en de JSF?

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Overall beste user 2022 woensdag 26 juni 2002 @ 22:52:01 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4771536
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_4771551
Links tuig bij NOVA wilt Herben zwart maken .

Het enige wat je hierover kunt doen is speculeren. Opvallend is idd dat Fortuyn tegen de JSF was; dat Herben volgens enkele LN-prominenten bij zijn sollicitatie voor een plaats op de LN-lijst in januari nogal pochte met zijn militaire contacten; en dan dat na de dood van Fortuyn 26 LPF'ers voor de JSF stemmen. Maar ja..

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4771573
Nou ik heb die documentaire ook gezien mar daar wordt niet van een complot gesproken hoor. Het wordt wel geopperd maar niet gesteld dat dit de reden is.
Het gaat om het feit of Herben te vertrouwen is. Volgens mij niet!
  woensdag 26 juni 2002 @ 22:53:52 #5
10090 waspman
life is sweet
pi_4771577
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Wat zit hier achter? Veel geld? Steekpenningen, de FBI? De Amerikaanse defensieIndustrie? Zitten zij niet ook achter de dood van Fortuyn, omdat HIJ wel tegenstander was van de JSF en dus op moest worden geruimd, waarna de baan vrij was voor stroman Herben en de JSF?

zou me niet verbazen.
pi_4771580
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 22:52 schreef Meneer_Aart het volgende:
Links tuig bij NOVA wilt Herben zwart maken .

Het enige wat je hierover kunt doen is speculeren. Opvallend is idd dat Fortuyn tegen de JSF was; dat Herben volgens enkele LN-prominenten bij zijn sollicitatie voor een plaats op de LN-lijst in januari nogal pochte met zijn militaire contacten; en dan dat na de dood van Fortuyn 26 LPF'ers voor de JSF stemmen. Maar ja..

Oke... de openingspost was al een goede grap. Maar jij overtreft hiermee
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_4771622
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 22:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Nova nu een reportage waarin gesuggereerd wordt dat Herben slechts om één reden bij de LPF is. Als stroman voor de Amerikaanse defensie industrie zou Herben zich op slinkse wijze een prominente plaats binnen de LPF hebben verworven. Het anti JSF standpunt van de LPF wordt vakkundig door Herben omgebogen naar een pro-JSF standpunt na de moord op Fortuyn.

Lijkt me sterk, is ie veel te dom voor.
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
  woensdag 26 juni 2002 @ 22:56:55 #8
25198 F1r3Starter
Don't walk the grass!
pi_4771670
Juist.

Altijd leuk die theoriën. Maar als dat waar is wat vandaag in de Volkskrant stond, over dat hij Fortuyn eerst zwart heeft lopen maken over mogelijk drugsgebruik, dan mogen ze hem aan z'n ballen de Kamer uit slepen.

Eigenlijk mogen ze dat met de hele LPF-fractie wel doen maar das een ander verhaal.

A dirty mind is a joy forever
pi_4771732
enne warom zou NOVA links tuig zijn? Het is een zeer gewaardeerd actualiteitenprogramma. En bovendien Spong bood Herben aan om een klacht wegens smaad voor te bereiden maar Matt vond het lief aangeboden door Spong maar vond het niet nodig.
ALs het niet waar is wat LN zegt dan zou ik ze zeker voor de rechter slepen dus neem ik aan dat het wel waar is
  woensdag 26 juni 2002 @ 23:04:56 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4771839
Toch wel grappig dat het juist LN is die nu LPF/Mat Herben beschuldigt.
De rapen waren gaar geweest als een andere partij dat had gedaan.

Leuke uitspraak ook van LN-woordvoerder:
"Mat Herben beschuldigde Pim Fortuyn bij sollicitatiegesprek bij LN van
drugsgebruik, hij was dus eigenlijk de eerste die Pim Fortuyn demoniseerde"

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_4771883
Dit is volgens mij iets wat je nooit meer kan bewijzen: het is Herbens woord tegen dat van een stel LN-ers.
Zoals het nu op mij overkwam was het een zwaktebod van een partij die met lege handen is achtergebleven.
Logisch dus dat Herben er zo min mogelijk woorden aan vuil wil maken.
  woensdag 26 juni 2002 @ 23:07:16 #12
24364 F-side
BansheeBoy is moslim..........
pi_4771901
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 22:59 schreef MrMarcus het volgende:
enne warom zou NOVA links tuig zijn? Het is een zeer gewaardeerd actualiteitenprogramma. En bovendien Spong bood Herben aan om een klacht wegens smaad voor te bereiden maar Matt vond het lief aangeboden door Spong maar vond het niet nodig.
ALs het niet waar is wat LN zegt dan zou ik ze zeker voor de rechter slepen dus neem ik aan dat het wel waar is
Omdat ze het uithangbord zijn van de pvda

In hun nieuwe concept wordt felix rottenberg hun niuewe presentator.
Felix tootenberg is lid van de pvda en heeft het campagne team een jaar geleden geleid

100 % pro Palestina en Israel
pi_4771920
De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen. Volgens Herben was het juist de commissie die vroeg of hij belastende informatie over Fortuyn had, waarop hij uiteraard ontkennend antwoordde. Als het waar is, is het natuurlijk niet zo fraai, maar ik word eigenlijk een beetje moe van het over en weer moddergooien. Overigens geloof ik dat Fortuyn een paar dagen voor zijn dood het standpunt van de LPF tav de JSF weer gewijzigd had.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 26 juni 2002 @ 23:08:53 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_4771943
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 22:52 schreef Meneer_Aart het volgende:

Opvallend is idd dat Fortuyn tegen de JSF was;

Meld je dan dit ook even?:

In de fel opgelaaide discussie over de opvolger van het F-16-gevechtsvliegtuig, de JSF, kiest Fortuyn niet nadrukkelijk partij. Het is voor hem ,,geen principieel probleem''. Als het geld er is wil hij de gok wel wagen, maar dan mogen andere belangrijke zaken niet in het gedrang komen.

29-04-2002 -> Ruim voor zijn moord dus.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4771953
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 22:59 schreef MrMarcus het volgende:
enne warom zou NOVA links tuig zijn?
Tja, dat lees ik hier nou nooit wanneer ze weer eens met de verborgen camera in een moskee zijn geweest...
  woensdag 26 juni 2002 @ 23:09:36 #16
24364 F-side
pi_4771957
Fortuyn was in principe voor de aanschaf van de jsf.

Alleen omdat het nu financieel minder gaat met nederland durfde hij het risico nog niet aan.

pi_4771968
F-side je bent niet goed op de hoogte Rottenberg is inmiddels geen lid meer van de PvdA. Hij heeft wel banden met de PvdA maar dat betekent niet dat hij geen objectieve verslaggeving kan verrichten.
Bovendien is Rottenberg nog niet tot de redactie toe getreden dus dat argument gaat niet op!
pi_4771969
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 23:07 schreef F-side het volgende:

[..]

Omdat ze het uithangbord zijn van de pvda

In hun nieuwe concept wordt felix rottenberg hun niuewe presentator.
Felix tootenberg is lid van de pvda en heeft het campagne team een jaar geleden geleid

Natuurlijk is NOVA geen links tuig. En Felix Rottenberg werkt bij de VARA (NOVA is van de VARA en de NPS) en heeft Slot Rottenberg erg goed gepresenteerd, dat heeft met de PvdA niks te maken.

Wist je trouwens dat Frits Wester CDA-campagneleider is geweest?

Overigens vond ik het artikel over dat drugsgebruik van Fortuyn in de Volkskrant wel erg met vette koppen gebracht.

woensdag 26 juni 2002 @ 23:10:44 #19
24364 F-side
pi_4771982
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 23:09 schreef Zander het volgende:

[..]

Tja, dat lees ik hier nou nooit wanneer ze weer eens met de verborgen camera in een moskee zijn geweest...

is dat dan rechts?????/
pi_4772011
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 23:10 schreef F-side het volgende:
is dat dan rechts?????/
Nee, maar 'die linkse rakkers' stoppen de allochtonenproblematiek toch altijd in de doofpot? Dat heb ik hier tenminste al zo vaak gelezen...
pi_4772026
"In Nova nu een reportage waarin gesuggereerd wordt dat Herben slechts om één reden bij de LPF is. Als stroman voor de Amerikaanse defensie industrie zou Herben zich op slinkse wijze een prominente plaats binnen de LPF hebben verworven."

En zo goed onderbouwd! Met al die niet mis te verstane aanwijzingen voor Herben's verraad kun je domweg niet anders concluderen, nietwaar?

pi_4772037
R@b ik meen dat het regeerakkoord nu uitgat van het feit dat er bezuinigd moet worden kortom er is dan niet genoeg geld om voor het JSF project te kiezen. Toch stemde de LPF massaal voor deelname aan het JSF project. Op zn minst vreemd
pi_4772046
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 23:08 schreef R@b het volgende:

[..]

Meld je dan dit ook even?:

In de fel opgelaaide discussie over de opvolger van het F-16-gevechtsvliegtuig, de JSF, kiest Fortuyn niet nadrukkelijk partij. Het is voor hem ,,geen principieel probleem''. Als het geld er is wil hij de gok wel wagen, maar dan mogen andere belangrijke zaken niet in het gedrang komen.

29-04-2002 -> Ruim voor zijn moord dus.

O, ik dacht dat hij ertegen was, was niet bedoeld om stemming te maken... nou ja, ik denk niet dat hij er nu voor zou zijn geweest, want de coalitiepartners moeten overal het geld vandaan schrapen om de begroting positief te houden. Geen JSF had een hoop gescheeld.
  woensdag 26 juni 2002 @ 23:14:41 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_4772087
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 23:04 schreef golfer het volgende:

Leuke uitspraak ook van LN-woordvoerder:
"Mat Herben beschuldigde Pim Fortuyn bij sollicitatiegesprek bij LN van
drugsgebruik, hij was dus eigenlijk de eerste die Pim Fortuyn demoniseerde"

Ach ja, Broos Schnetz en Jan Nagel. Twee zure mannen die achteraf balen dat ze Fortuyn uitgekotst hebben. Ook grappig die Nagel, altijd de bek open over politieke openheid, maar niet Fortuyn waarschuwen dat hij Mat Herben binnen heeft gehaald.

Ook heel vreemd: Gisteren zei Nagel over Herben dit: ''Hij werd, zegt Nagel, afgewezen omdat hij geen enkel origineel of aansprekend idee had''. En vandaag beweert de ex-LN top dat Herben niet werd aangenomen omdat hij Fortuyn beschuldigde.

Erg vaag allemaal, en ook weer een journalistieke blunder dat Nagel en de andere LN'ers hier niet mee geconfronteerd werden in de Nova-uitzending.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 26 juni 2002 @ 23:15:40 #25
10090 waspman
life is sweet
pi_4772110
bij Business Class had Fortuyn gezegd dat hij zo´n uitgave alleen verantwoord vond als er een flink overschot zou zijn, en dat was er dus niet, dus vond hij het niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')