In addition, the first theoretical performance figures have now been determined, according to which this 16-cylinder sports car, due to go on sale in 2003, will have a top speed of 406 kilometres per hour and accelerate to 300 km/h in under 14 seconds.
.
.
quote:
Op maandag 17 juni 2002 02:10 schreef Bazyx het volgende:
Bugatti Veyron:In addition, the first theoretical performance figures have now been determined, according to which this 16-cylinder sports car, due to go on sale in 2003, will have a top speed of 406 kilometres per hour and accelerate to 300 km/h in under 14 seconds.
.
quote:371?
Op dinsdag 18 juni 2002 00:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
406 km/h .... YES eindelijk een auto die standaard sneller is dan de Mclaren F1 met z'n schamele 371 km/h....
http://www.supercars.net/cars/2002@$Bugatti@$16+4%20Veyron.html
Daar staan nog wat specificaties.
De onderste is trouwens de duurste auto van zijn tijd, er zijn er maar 7 van gemaakt meen ik. De Bugatti Type 57sc Royale.
In 1936 gemaakt, let op! 0-100km/h binnen 10 seconden en 210 km/h. Dat is toch een erg goede prestatie voor een auto uit 1936.
Eerste steen Bugatti-fabriek gelegd
Van onze redactie
MOLSHEIM - In het Franse Molsheim is op 15 september de eerste steen gelegd voor de nieuwe fabriek waar de Bugatti Veyron 16.4 gaat worden gebouwd. Het is de bedoeling dat eind 2003, begin 2004 de eerste sportwagen van het roemruchte merk wordt vervaardigd.
Bugatti voorziet in een productie van vijftig exemplaren per jaar, waarvoor dertig medewerkers zijn aangenomen. Het apparaat kost tax-free 1 miljoen euro. Het is niet bekend of er al orders getekend zijn voor de 1001 pk sterke, 400 km/h snelle supersportwagen.
quote:Hmmm... Weet niet of ik het hier wel mee eens wil zijn... Wil dit eigenlijk niet. De onderste is een Type 57(C), geen Royale. Ook niet de duurste. Ik zal ze ff allemaal behandelen:
Op dinsdag 2 juli 2002 11:34 schreef SwissCom het volgende:
Jup, VW wil Bugatti ECHT herintroduceren, dus met gevoel voor traditie etc..De onderste is trouwens de duurste auto van zijn tijd, er zijn er maar 7 van gemaakt meen ik. De Bugatti Type 57sc Royale.
In 1936 gemaakt, let op! 0-100km/h binnen 10 seconden en 210 km/h. Dat is toch een erg goede prestatie voor een auto uit 1936.
De bovenste foto is een T35... Daar heb je weer een viertal verschillende van (35, 35B, 35C en 35T). Ook wel bekend als 'de' Bugatti. Hoort bij de eerste generatie Formule een wagens. Zelf rijdt ik nogal eens in de type 35C... Met compressor, 2 liter 8 cylinder in lijn. Goed voor een top van ruim 200 kilometer per uur (ik geloof officieel iets van 225). Van de T35C zijn er 90 gemaakt. In mijn ogen de mooiste auto ter wereld overigens. Maar daar geldt weer eens duidelijk: Smaken verschillen.
De middelste foto is een T41 Royale... Er zijn in het totaal 6+1 royales gemaakt. De zoon van Ettore, Jean, is verongelukt in een Royale in 1939.
De onderste is een Type 57 (of 57C)... Hiervan zijn er erg veel gemaakt. Ik geloof iets van 600... Daarmee is het het model waarvan Bugatti er de meeste heeft gebouwd.
Voor meer info hierover, kan je altijd een kijkje nemen op mijn website: www.bugattiweb.com Ook vind je hier wat leuke wallpapers.
Wat de Veyron betreft: Het is een sublieme en een hele mooie Volkswagen, maar het heeft toch echt NIETS met Bugatti te maken, dus wat mij betreft mogen ze het VW logo erop hangen zoals hij ook hoort te zijn...
My $0.02
Mark
quote:wat heb je dan een kut baan
Op zondag 23 februari 2003 22:30 schreef haaahaha het volgende:
[afbeelding]Woei
hij zit eraan te komen. Dit zijn foto's uit zuidafrika waar ie getest wordt
met zon auto moeten rijden in zuidafrika
denk dat ik die man zijn baan maar moet overnemen
ik offer me wel op
quote:Uhm hij is nog lang niet in productie en het prototype staat daar even bij een garage
Op dinsdag 17 september 2002 15:02 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik was afgelopen week in Berlijn en daar was een VW/Bentley/Bugatti garage en daar stond die nieuwe Bugatti. En ik kan je vertellen in het echt is hij nog 10 keer zo mooi als op een foto.
iig, vette wagen, en die specs
quote:rood? wat dacht je van geel
Op maandag 17 juni 2002 21:49 schreef BooZe het volgende:
Bugatti moet blauw zijn net zoals een echte ferrari rood is.
quote:Och, dan sta je daar een kop koffie te drinken naast 1 miljoen euro aan autoos
Op zondag 23 februari 2003 22:30 schreef haaahaha het volgende:
[afbeelding]Woei
hij zit eraan te komen. Dit zijn foto's uit zuidafrika waar ie getest wordt
quote:3 mln
Och, dan sta je daar een kop koffie te drinken naast 1 miljoen euro aan autoos
quote:Och verrek, maar ik dacht dat ze 500.000 euro waren?
Op maandag 24 februari 2003 09:49 schreef DIJK het volgende:[..]
3 mln
.. Ik zie er 3
quote:1 miljoen per stuk...exclusief BTW/BPM
Op maandag 24 februari 2003 10:11 schreef blieblie het volgende:[..]
Och verrek, maar ik dacht dat ze 500.000 euro waren?
Dus in guldens zal het akelig hard richting 4 miljoen pietermannen gaan
quote:autsjj, en hijs nie eens ECHT mooi
Op maandag 24 februari 2003 12:38 schreef Threepio het volgende:[..]
1 miljoen per stuk...exclusief BTW/BPM
Dus in guldens zal het akelig hard richting 4 miljoen pietermannen gaan
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:37 schreef MarkAJ het volgende:[..]
Hmmm... Weet niet of ik het hier wel mee eens wil zijn... Wil dit eigenlijk niet. De onderste is een Type 57(C), geen Royale. Ook niet de duurste. Ik zal ze ff allemaal behandelen:
De bovenste foto is een T35... Daar heb je weer een viertal verschillende van (35, 35B, 35C en 35T). Ook wel bekend als 'de' Bugatti. Hoort bij de eerste generatie Formule een wagens. Zelf rijdt ik nogal eens in de type 35C... Met compressor, 2 liter 8 cylinder in lijn. Goed voor een top van ruim 200 kilometer per uur (ik geloof officieel iets van 225). Van de T35C zijn er 90 gemaakt. In mijn ogen de mooiste auto ter wereld overigens. Maar daar geldt weer eens duidelijk: Smaken verschillen.
De middelste foto is een T41 Royale... Er zijn in het totaal 6+1 royales gemaakt. De zoon van Ettore, Jean, is verongelukt in een Royale in 1939.
De onderste is een Type 57 (of 57C)... Hiervan zijn er erg veel gemaakt. Ik geloof iets van 600... Daarmee is het het model waarvan Bugatti er de meeste heeft gebouwd.
Voor meer info hierover, kan je altijd een kijkje nemen op mijn website: www.bugattiweb.com Ook vind je hier wat leuke wallpapers.
Wat de Veyron betreft: Het is een sublieme en een hele mooie Volkswagen, maar het heeft toch echt NIETS met Bugatti te maken, dus wat mij betreft mogen ze het VW logo erop hangen zoals hij ook hoort te zijn...
My $0.02
Mark
Blijft wel een prachtige wagen
quote:Bugatti stond toch voor het allerbeste qua techniek in de auto industrie?? Vind ik prima gelukt met deze wagen anders
Op maandag 24 februari 2003 16:15 schreef Weurst het volgende:[..]
er worden al zo veel merken vernaggelt. Nu poging 2 van Bugatti na de eerdere flop. En dit heeft inderdaad helemaal niks meer met Bugatti te maken. Net zoals MINI, new beetle, VW Bus. Laat die auto's in hun waarde en ga niet hun naam gebruiken (soms zelfs misbruiken) om een nieuwe auto beter te doen verkopen.Blijft wel een prachtige wagen
Ik vind het juist mooi dat een merk met historie in leven word gehouden
Geile filmpjes
quote:Oei wat een geluid
Op maandag 19 mei 2003 22:30 schreef TanteTil het volgende:
http://www.supercars.de/?show=specials/bugattiveyronGeile filmpjes
Leuk bordje trouwens bij dat eerste filmpje: verboden voor auto's die meer dan 100 decibel produceren.
quote:Yep. Ik was eind januari in Berlijn en heb em ook zien staan bij ik denk diezelfde garage. Stonden ook dikke Audi's en Volkswagens.
Op zondag 23 februari 2003 23:11 schreef RaTz het volgende:[..]
Uhm hij is nog lang niet in productie en het prototype staat daar even bij een garage
. Nouja het zal wel.......
quote:even een kleine correctie op het verhaaltje (dat overigens verder wel perfect klopt..
Op dinsdag 17 september 2002 15:37 schreef MarkAJ het volgende:[..]
Hmmm... Weet niet of ik het hier wel mee eens wil zijn... Wil dit eigenlijk niet. De onderste is een Type 57(C), geen Royale. Ook niet de duurste. Ik zal ze ff allemaal behandelen:
De bovenste foto is een T35... Daar heb je weer een viertal verschillende van (35, 35B, 35C en 35T). Ook wel bekend als 'de' Bugatti. Hoort bij de eerste generatie Formule een wagens. Zelf rijdt ik nogal eens in de type 35C... Met compressor, 2 liter 8 cylinder in lijn. Goed voor een top van ruim 200 kilometer per uur (ik geloof officieel iets van 225). Van de T35C zijn er 90 gemaakt. In mijn ogen de mooiste auto ter wereld overigens. Maar daar geldt weer eens duidelijk: Smaken verschillen.
De middelste foto is een T41 Royale... Er zijn in het totaal 6+1 royales gemaakt. De zoon van Ettore, Jean, is verongelukt in een Royale in 1939.
De onderste is een Type 57 (of 57C)... Hiervan zijn er erg veel gemaakt. Ik geloof iets van 600... Daarmee is het het model waarvan Bugatti er de meeste heeft gebouwd.
Voor meer info hierover, kan je altijd een kijkje nemen op mijn website: www.bugattiweb.com Ook vind je hier wat leuke wallpapers.
Wat de Veyron betreft: Het is een sublieme en een hele mooie Volkswagen, maar het heeft toch echt NIETS met Bugatti te maken, dus wat mij betreft mogen ze het VW logo erop hangen zoals hij ook hoort te zijn...
My $0.02
Mark
Update: Bugatti EB 16.4 Veyron
Though running late, VW's million-dollar baby is on its way
By Karl Ludvigsen
Motor Trend, December 2003
The great, near-great, and merely wealthy convened in Monaco the week after that principality's Formula One race to admire the new Bugatti EB 16.4 Veyron at its official launch. This was the world's first chance to see and hear the compact black-and-blue coupe, which impressed with its exhaust's suave rumble.
A different, but no less enthusiastic, crowd saw a Veyron in action at the Monterey Historic Races in August. A lurid on-track spin that nearly cost the company one of its prototypes really got everyone's attention. No extrovert hot rod this: Instead, the Veyron declared its presence at the apex of the world's car hierarchy as a silken glove encasing a mighty mailed fist.
Some fist: The mid-engine Veyron's original power unit was an 18-cylinder in three banks, but this has been replaced by a 90-degree W-16. Each eight-cylinder bank is remarkably compact thanks to the disposition of its cylinders in a narrow vee as in so many VW Group designs. The 16, which first powered a Veyron prototype in August 2002, displaces an ample 7993 cc--that's 488 cubic inches. Equipped with four turbochargers, this powerplant is now developing--wait for it--a staggering 1200 horsepower. It will be detuned to only 1001 horsepower (a mere 987 ponies in U.S. trim) for production.
"One thousand horsepower requires some cooling," said VW Chief Bernd Pischetsrieder at the Veyron's launch, referring to intense debates between chief stylist Hartmut Warkuss and Bugatti boss Karl-Heinz Neumann over the size and placement of cooling holes in its body. As a reward for creating both Bugatti engines, Neumann was put in charge of the Bugatti project by former VW head Ferdinand Piech, whose idea it was to relaunch the classic brand. Neumann, however, has since been sidelined, and the Veyron will be finished by VW's Audi/ Lamborghini/Bentley entities.
Early this year, work began on building the factory in Bugatti's spiritual home (Molsheim in France's Alsace region) that will produce the Veyron. Expected to be completed in October, the new plant will deliver its first European Veyron late in 2004--delayed from the hoped-for April date--and its first for the American market a half year later. Italy will be the source for its carbon-fiber monocoque and body panels.
The UK's Ricardo is engineering and building its four-wheel-drive system and twin-clutch seven-speed transaxle, which will take the new Bugatti to 155 mph in fourth gear, 193 in fifth, 224 in sixth, and a record-shattering 252 mph in seventh.
That 252 mph isn't quite ready for delivery, says a source close to the car's development. It's stable up to 200 mph, with its automatic rear-wing extension, but it needs some work above that. Nor is the complicated driveline ready: The engine's 920 pound-feet of torque are tearing up its transmission's gears, creating what one engineer calls "tooth salad."
Michelin hasn't completed development of its critical PAX-system run-flat tires. But VW's Audi Group has the resources to solve these problems.
Over four to five years, Bugatti Automobiles SAS expects to produce some 300 Veyrons. Orders are already rolling in for this ultimate conversation piece, priced at the Euro equivalent of $1,175,000. During dinner at Monaco, I had one confirmed order on my left and four on my right, so the future of this Bugatti--an automotive Harry Winston diamond--seems bright. All they have to do is get it to work--and get it to market.
bron: http://www.motortrend.com/roadtests/coupe/112_0312_fbug/
Dat ding wordt ook als maar uitgesteld. Straks ben ik nog 80 voor dat ding uitkomt
quote:Is niet waar wat je zegt.
Op zondag 23 februari 2003 23:57 schreef stienus5gtturbo het volgende:[..]
rood? wat dacht je van geel
dat is de échte ferrari kleur.
Geel is de kleur van de stad Modena, de geboorte plaats van Enzo Ferrari. De kleur rood is dat van een Aardbijen coupe met speciale aardbijen saus. Die kleur moesten Ferrari's hebben en zo zijn ze geworden.
Trouwens een van de eerste Ferrari's was blauw. Bijna dezelfde kleur als de Bugatti Type 51
quote:Ook niet helemaal waar. De kleur rood is de Italiaanse racekleur. Aan het begin van de vorige eeuw, toen racen nog in de kinderschoenen stond, het elk land een eigen racekleur. Groot Brittannie had donkergroen (British Racing Green), Duitsland (de Auto Unions en de Mercedessen) had zilvergrijs (Silberpfeile), Frankrijk kwam met blauwe auto's aan de start en de Italiaanse bolides waren rood (Rosso Corsa), dus Ferrari's ook.
Op zaterdag 22 november 2003 02:04 schreef joostingh het volgende:[..]
Is niet waar wat je zegt.
Geel is de kleur van de stad Modena, de geboorte plaats van Enzo Ferrari. De kleur rood is dat van een Aardbijen coupe met speciale aardbijen saus. Die kleur moesten Ferrari's hebben en zo zijn ze geworden.
Los daarvan heeft Ferrari een ongelimiteerd kleurenaanbod. Elke kleur, je kunt het zo gek niet verzinnen, kun je krijgen en de fabriek is wel de laatste die zou beweren dat de kleur bepaalt of hun creatie 'echt' is of niet.
quote:MMM.... een ferrari´s officiele kleur is rood, alleen de race kelur van italie die is gel, dus een ferrari hoort rood te zijn, vandaar de kleur "ferrari rood" .
Op zondag 23 februari 2003 23:57 schreef stienus5gtturbo het volgende:[..]
rood? wat dacht je van geel
dat is de échte ferrari kleur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |