quote:Hier ook zo,..
Op woensdag 05 juni 2002 20:15 schreef Dagootje het volgende:
Hmm die vermoeidheid heb ik wel, de rest niet..
quote:Jetlag kan nog weken voor vermoeidheid zorgen. Primaire symptonen zijn echt keelpijn, vergrote milt. Verder gaat het vaak gepaard met koorts. Zon heeft een slechte invloed op Pfeiffer.
Op woensdag 05 juni 2002 20:15 schreef Dagootje het volgende:
Hmm die vermoeidheid heb ik wel, de rest niet..
En het kan laaaaaaaang duren voordat het verdwijnt, absolute rust is heel belangrijk is je weer snel beter wilt zijn.
Dhr-WM, heb je al bloed laten prikken?
2 daagies koorts en voor ik naar de dokter was gegaan had ik dr al geen last van
bloed laten prikken om dr achter te komen dat ik het wel had, maar dat het over aan het gaan was
nuttig
maar rust is wel belangrijk had ik gehoord, geen alcohol ivm vergrote lever...
beterschap
Daarom heb ik het ook 2x gehad
prrrrrr
quote:Nouja jij hebt dus onwijs geluk gehad. Ik heb helaas de andere kant gehad en dat is echt geen "gezeur".
Op woensdag 05 juni 2002 20:21 schreef aergrimm het volgende:
ik heb ook pfeiffer gehad...
iedereen maar zeuren dat ik er jaren last van zou hebben..2 daagies koorts en voor ik naar de dokter was gegaan had ik dr al geen last van
bloed laten prikken om dr achter te komen dat ik het wel had, maar dat het over aan het gaan was
nuttig
maar rust is wel belangrijk had ik gehoord, geen alcohol ivm vergrote lever...
beterschap
Mij zusje heeft het al twee maand, en het begon met keelontsteking, die had ik eerst. Toen ging dat over en voelde ik me wel okay. Maar nu heb ik sinds 2 weken griep en koorts en steeds als ik 's ochtends (na slapen en douchen dus) denk dat het beter gaat, zak ik weer in. In het begin was ik niet eens zo heel moe, maar dat begint ook te komen.
Eén van de stomste dingen is misschien wel dat ik absoluut géén zin in bloedprikken heb, maar dat zal wel noodzakelijk zijn.........
Bah, toch maar eens een afspraak maken
quote:Nee, iig al niet meer sinds dat ze het kreeg. Hoe kom ik er btw achter of m'n milt groter is? (en waar zit die?)
Op dinsdag 14 januari 2003 09:43 schreef Northpole het volgende:
Is je milt groter als normaal? (symptoom) drinken je zusje en jij uit dezelfde ongewassen glazen of beiden uit pakken melk of flessen cola?
Maar had ik het dan niet veel eerder moeten krijgen, ik bedoel; ze heeft het al (minstens) twee maand. En het is volgens mij niet de hele tijd besmettelijk. Of is de incubatietijd toch nog redelijk lang?
Sorry hoor, ik zou het waarschijnlijk zelf kunnen opzoeken, maar ik heb nu echt geen zin, helemaal al niet in die droge info..........
quote:Incubatietijd van 2 jaar geloof ik...
Op dinsdag 14 januari 2003 09:50 schreef Cynic het volgende:[..]
Nee, iig al niet meer sinds dat ze het kreeg. Hoe kom ik er btw achter of m'n milt groter is? (en waar zit die?)
Maar we zijn thuis niet zo dat we alles ontsmetten ed, het wil(de) bijvoorbeeld ook wel eens voorkomen dat ik haar eten opeet als je het niet meer lust.Maar had ik het dan niet veel eerder moeten krijgen, ik bedoel; ze heeft het al (minstens) twee maand. En het is volgens mij niet de hele tijd besmettelijk. Of is de incubatietijd toch nog redelijk lang?
Sorry hoor, ik zou het waarschijnlijk zelf kunnen opzoeken, maar ik heb nu echt geen zin, helemaal al niet in die droge info..........
*Yvonnetje zelf naweeen van Pfeiffer heeft *
Ik heb er trouwens na 1,5 jaar nog steeds last van Vroeger kon ik nachten achter elkaar 5 uur slapen.. nu trek ik dat echt niet meer!
Mjah ff naar dokter geweest en een mooi formuliertje gekregen om bloed te prikken.
Kan volgens haar het beste 2 weken na dat de klachten begonnen zijn gaan, dus volgende week ga ik...
Voel me verder gewoon top, dus of het ergste komt nog, of ik heb gewoon geluk, of ik heb het helemaal niet natuurlijk.
veel succes iig
quote:1 bedoel je
Op woensdag 5 juni 2002 20:16 schreef Dhr-WM het volgende:
Dan ga ik nu maar 6 maanden op bed liggen....weltrust
Beterschap aan allen die et hebben
Een vriend van me had ook al die symptomen.
De incubatietijd is trouwens 4 tot 6 weken.
Ik zit nu echt een beetje van: Jeej sjit, k heb 'm vorige maand nog gezien & ik ben nu dus redelijk moe. Zou ik...? Grrmbbl! Ik weet het, zo mag ik niet denken want dan ga ik helemaal overal op letten. Ieder pijntje, ieder gaapje enzo. Bah.
Keelontsteking heb ik trouwens nog nooit van m'n leven gehad
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 21-01-2003 18:10]
Je zult wel een vergelijkend virus hebben gehad.
Het echte virus van de ziekte van pfeiffer gaat gepaard met heel dikke klieren. Net of je de bof hebt en inderdaad vreselijk moe zijn. En je lever is opgezet. Er zijn geen medicijnen voor. Het is een kwestie van uitrusten (uitzieken) Je kunt nooit voor de tweede maal de ziekte van pfeiffer krijgen. Je kunt wel vergelijkbare symptomen van de ziekte krijgen, maar nooit de ziekte zelf voor een tweede keer.
En als de ziekte zelf over is kun je nog heel erg lang last houden van vermoeidheid.
Groetjes Trudie (mijn buurman is dokter en die heeft mij dit verteld)
vrijdag met een meidje gezoend, gister/vandaag nogal ziekjes geworden (keelpijn, spierpijn (vooral nek), beetje hoofdpijn).. nou was mijn broertje ook ziekjes van de week hoor..
dus toeval?
Het epstein barr virus is trouwens ten alle tijden bij 20% van de mensen aan te tonen en die 20% heeft heus geen Pfeiffer Minder dan 5% van de mensen die wel de ziekte van Pfeiffer krijgen geeft aan in contact te zijn geweest met iemand anders die Pfeiffer had.
Oh, en ook over de behandeling van Pfeiffer bestaan soortgelijke misverstanden. In wezen hoeft de patiënt geen bedrust of dieet of wat dan ook te hebben. Paracetamol tegen de keelpijn en de koorts is afdoende, een antibioticum bij Pfeiffer is sterk af te raden. Elke patiënt moet doen wat hij of zij kan doen. Contactsporten worden eigenlijk altijd wel afgeraden ivm met mogelijk miltletsel (slechts een paar procent (iets wat ik nu even niet uit m'n hoofd weet ) krijgt bijkomende complicaties in de vorm van lever en miltproblemen).
De grootste risicogroep is trouwens 15-25 jaar en slechts 1 op de 1000 krijgt Pfeiffer. Meer weet ik zo niet uit m'n hoofd
quote:Vreemd verhaal, ik heb altijd geleerd dat je Pfeiffer maar 1x kunt krijgen. Het virus blijft de rest van je leven wel aanwezig, maar je hoort geen Pfeiffer meer te krijgen. Misschien is het inderdaad nooit weg geweest. Raar
Op vrijdag 17 januari 2003 13:47 schreef Gehaktbal het volgende:
Hoe vreemd et ook mag klinken,.. ik heb et 2 keer gehad
Thoort niet te kunnen. kreeg et op mn 8e jaar en toen op mn 9e jaar nog een keer.. of et is nooit weg geweest.
echt veel kan ik me er niet meer van herinneren, behalve dat mijn klieren in mn keel zo groot waren als sinaasappels en enorme vermoeidheid... zodra ik maar een trap opliep fzow...Beterschap aan allen die et hebben
quote:Zit dus wel met de juiste symptomen, dat meisje zei zondag dat ze vorig jaar de ziekte van pfeiffer had, maar ik ga toch maar uit van toeval dat ik nu ziek ben
Op maandag 26 mei 2003 23:07 schreef Jape het volgende:
Hmm.. 4 tot 6 weken incubatietijd..vrijdag met een meidje gezoend, gister/vandaag nogal ziekjes geworden (keelpijn, spierpijn (vooral nek), beetje hoofdpijn).. nou was mijn broertje ook ziekjes van de week hoor..
dus toeval?
quote:bron
Symptoms do not usually appear until four to seven weeks after exposure to EBV
quote:Vooruit. Dan ben ik gewoon ziek. Ook kut.
Op dinsdag 27 mei 2003 10:42 schreef Isabeau het volgende:
Er is ook geen reden tot paniek, zelfs niet als je in aanraking bent gekomen met een pfeiffer-zieke. Dan nog is de kans het op te lopen klein
Nadat ik al een tijd behoorlijk moe was ben ik dus naar de huisarts gegaan, maar omdat ik verder helemaal geen symptomen van pfeiffer had sloot hij dat uit.
Geen koorts, geen opgezette klieren, geen plas problemen, etc. Alleen maar vermoeidheid.
Na 2 weken heb ik gewoon om een bloedproef gevraagt, en bleek dat ik dus inderdaad pfeiffer had.
Overigens heb ik geen enkele van die symptomen ooit gehad tijdens mijn pfeiffer periode.
Uiteindelijk ging mijn lever ook nog ff vervelend doen, gevolg van de pfeiffer.
Maar dat was na een maandje of 2 ook weer goed.
quote:Ik weet van mijn neef dat Pfeiffer goed uitgeziekt moet worden. Hij was bijna beter en begon weer met hele vette dingen eten, hard werken en geen rust. Na een paar maanden dat volgehouden te hebben kwam de pfeiffer weer terug.
Op maandag 26 mei 2003 23:20 schreef Isabeau het volgende:Vreemd verhaal, ik heb altijd geleerd dat je Pfeiffer maar 1x kunt krijgen. Het virus blijft de rest van je leven wel aanwezig, maar je hoort geen Pfeiffer meer te krijgen. Misschien is het inderdaad nooit weg geweest. Raar
Maar ja, mijn neefje kreeg ook gordelroos op zijn 6e en dat scheen volgens mijn studieboeken ook niet te kunnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |