Ik wilde naar de weekend-dokter voor Broxil omdat ik (dacht dat ik) keelontsteking had, nuja, de dokter heeft me onderzocht ensow (en in mn keel geknepen...auwwwwww ) en zei het volgende: Je hebt dikke tonsils (amandelen), vooral de rechter tonsil is erg dik. Maar achter je amandelen is het ook heel dik *wijst aan waar* en dat is niet gewoon voor een keelontsteking, dit duidt misschien op pfeiffer. Dinsdag meteen naar de dokter om te kijken of je misschien pfeiffer hebt.
ik: ...... nuja...wat gebeurt gebeurt...en als ik pfeiffer heb: jammer..gewoon goed uitzieken en we zien het wel..
maar ik zou graag wat tipjes krijgen over hoe ik mezelf toch een beetje kan verwennen (ik proef bijna nix, heb geen fut..etc.etc.) ik heb al 1 leuk dingetje gevonden: lekker rustig relaxed een filmpje kijken op de bank...but I need moooooore!! kheb nmlijk maar 1 goede film in huis, de rest heb ik allemaal al gezien, en ik mag niet naar de videotheek..(ik wil the crucible, the ninth gate en nog wat films zien)
maarja...voor iedereen met goede tips of ervaringen of dingetjes om het leed wat te verzachten (ik kan niet eens normaal lachen doet zeer aan mn keel en mn hoofd
)
post ze hier
bij voorbaat dank, Kusje, BTL aka Lotje
ps: geez wat een enorm bericht voor zo'n klein vraagje nou ja, t zal allemaal wel lukken
quote:hej ik ben een meisje!! maar plieees geef tips om het wat minder te maken..ik zag net de openstaande deur niet en liep heel erg hard met mn hoofd tegen de rand van de deur aan..
Op zaterdag 18 mei 2002 18:25 schreef Julien het volgende:
eey gast
ps. weet niet of je blowt trouwens, maar ik hoorde van zo'n vriend dat dat er tegen hielp... dus dat zijn niet mijn woorden maar het zou kunnen.
je verwent jezelf er in ieder geval wel mee
quote:erm t lijkt mij nie zo prettig om rook te inhaleren als je al niet kunt slikken van de pijn in je keel
Op zaterdag 18 mei 2002 20:23 schreef JAMsper het volgende:
Oh damn dat is echt zwaar kut voor je!
Probeer aan iets anders te denken, want volgens mij duurt pfeifer best lang...
Sterkte ermee!!ps. weet niet of je blowt trouwens, maar ik hoorde van zo'n vriend dat dat er tegen hielp... dus dat zijn niet mijn woorden maar het zou kunnen.
je verwent jezelf er in ieder geval wel mee
Geloof me, ik spreek uit ervaring.
[Dit bericht is gewijzigd door stuifzand op 19-05-2002 10:30]
quote:inderdaad. als je echt pfeiffer hebt kom je er ook nooit meer helemaal vanaf; goed uitzieken is de beste kans om er geen last meer van te hebben.
Op zondag 19 mei 2002 10:23 schreef stuifzand het volgende:
Een hele belangrijke tip:
Goed uitzieken, niet te snel weer aan de slag gaan.Geloof me, ik spreek uit ervaring.
Goed uitzieken doe je door het vooral rustig aan te doen, zowel geestelijk als (vooral) lichamelijk. Laat je niet opjutten door anderen!
Doe rustig aan met sporten enzo, als je nog op school zit: laat je niet dwingen mee te doen met gym.
Het kan maanden duren!
Let vooral op de lymfeklieren in je nek/keel, als ze dikker worden is dat een signaal om ff een versnellinkje terug te schakelen. Als je dit negeert loop je kans op ontstekingen e.d.
Blowen zou inderdaad helpen, maar, als je niet rookt moet je daar echt niet en nooit aan beginnen!
En natuurlijk proberen te voorkomen anderen aan te steken. Waarschijnlijk (is niet helemaal zeker) ben je alleen maar 'besmettelijk' op het moment dat je zelf symptomen hebt (en de weken/maanden) erna.
Echter, het gaat nooit helemaal uit je bloed, en als je je weer druk maakt/in een stressvolle periode komt (examens e.d.) kan het zo weer terugkomen. Onbegrip van anderen zul je in zo'n geval voor lief moeten nemen ('ja ja, examens en dan juist ziek zijn').
[spreek helaas ook uit ervaring]
Maargoed, in ieder geval beterschap en ik hoop dat je er een beetje goed doorkomt.
quote:hopen dat dat bij mij ook zo gaat WANT ik heb namelijk vrij vaak last van mijn keel (een hele tijd niet, vorige maand een keer en nu WEER) en ik ging idd ook naar de dokter voor Broxil oid...:) maja vandaag gaat het gelukkig ietsjes beter, ik heb (eindelijk) weer heel goed geslapen en ik ben ook weer terug in mn eigen huis (na een week engeland, trust me dat je weer thuis bent helpt ook). Kben nog steeds duizelig maar mn nekpijn is veel minder, mn keelpijn is nog steeds heel erg maar ik eet heel veel ijsjes
Op zondag 19 mei 2002 10:54 schreef Diekstra het volgende:
Opvallende is wel dat ik voor de Pfeiffer misschien wel 2x per jaar keelontsteking had, na de pfeiffer (ca. 2 jaar geleden) heb ik nooit meer last gehad van mijn keel.
quote:nah kheb met niemand vreemd gezoend behalve mn vriendje
Op zondag 19 mei 2002 15:22 schreef Julien het volgende:
drink thee, en ga naar de dokter..
kun je ook niet eten? dat had ik namelijk
en volgens mij is het kun je het oplopen als je met iemand zoent...
quote:Je vriend kan het al gehad hebben. Niet iedereen heeft er echt last van en een groot percentage van de mensen die ooit Pfeiffer hebben gehad, blijven de rest van hun leven een 'overdrager'. Volgens de dokter kan het heel goed zijn dat ik het ook zo van mijn vriend heb gehad!
Op zondag 19 mei 2002 15:42 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:[..]
nah kheb met niemand vreemd gezoend behalve mn vriendje
dus dat lijkt me sterk..t kan ook via via (blikje, beker, hand..alles..als iemand ergens op kwijlt en jij (of iemand anders) zit er met zn hand aan en jij zit later met je mond aan die hand kun je het ook krijgen (EGT WAAR)...
maar t staat nog steeds niet vast of t pfeiffer is..thee kan ik niet drinken (das een hel voor mijn keel) en eten gaat gepaard met VEEL pijn en tranen. Ik kan dinsdag pas naar de dokter en ik kan ook dinsdag pas bloed laten prikken, vandaar dat ik naar de weekend-dokter was geweest (pinksteren) maja..thee is dus niet zo'n goed idee.. Ik hou het op water en ijsjes
Toen ik Pfeiffer kreeg kon ik ook nauwelijks eten, ik heb toen ijs, vla, appelmoes en aardappelpuree gegeten. Heb ik toch nog íets voedzaams binnen gekregen
quote:erm...ik weet t maar hij zegt het echt nooit gehad te hebben (hijs nu bang om het te krijgen though het nog niet eens c-ker is) ik weet dat er ook andere overdragingsmanieren zijn maar door zoenen zal ie t niet gekregen hebben (hij heeft hiervoor 1 vriendin gehad en zij hebben elkaar ontgroend)dus kdenk niet dat t van mn vriend komt.....waarschijnlijk van een blikje ofsow...nahjah we zien het wel..t is dus nog niet eens zeker heh..:s ik kan trouwens nu ook niet eten (ik kan niet eens zonder heel veel pijn slikken
Op zondag 19 mei 2002 17:17 schreef the shining het volgende:[..]
Je vriend kan het al gehad hebben. Niet iedereen heeft er echt last van en een groot percentage van de mensen die ooit Pfeiffer hebben gehad, blijven de rest van hun leven een 'overdrager'. Volgens de dokter kan het heel goed zijn dat ik het ook zo van mijn vriend heb gehad!
film is boring!!
quote:danku
Op zondag 19 mei 2002 17:41 schreef ivetje het volgende:
ik heb 1 tipje...ga iig The ninth gate niet kijken, want kan je verzekeren dat je je dan nog erger verveelt...film is boring!!
Ik heb nu dus nagenoeg hetzelfde. Vanaf woensdag keelpijn, dokter gebeld, zegt ie: "Keelontsteking heerst, neem maar een paracetamol en wat trachitol". Nagoed, ik dat doen .. en kan dus sinds zaterdag niet meer eten. Dus alsnog dokter gebeld, mocht ik langskomen. Hij kijkt 3 seconden en schrijft maar meteen een flinke dosis Broxil voor. (4x 500mg p/d). Vandaag nog een keertje naar de dokter geweest, en hij denkt dus dat ik pfeiffer heb Opgezette klieren in de hals etc, en dus morgen bloedonderzoek en al die ellende. Maar het erge is dat ik nog niet merk dat het ook maar een klein beetje minder begint te worden, en ik begin zo langzamerhand honger te krijgen
Dus mijn vraag was voor diegene die hier ook al ervaring mee hebben, hoe lang duurde het bij jullie voordat het minder begon te worden? (Zodat ik dus weer kan eten
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |