verder is het een cover en klink het nergens naar
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 01:11 schreef Ker_Plunk het volgende:
De hele muziek wereld is klote....Kane vind ik dan nog goed
Brainpower - Dansplaat
Nooit wat aan gevonden. Vreselijk irritant. Staat verdorie op 1!
Billy Crawford - Trackin'
Typisch iets voor 15 jarige meisjes. Veel te glad, blah!
Fat Joe ft. Ashanti - What's luv'
Typische R&B glijplaat. Dertien in een dozijn.
Enrique Inglesias - Escape
Hoog Sky Radio gehalte. Niets voor mij.
Red & White crowd - Put your hands up for Pierre
Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze wel, dit is geen van beide. Origineel van de 'Black & White brothers' was nog wel te pruimen.
Brooklyn Bounce - Born to Bounce
Jeez, wat een goedkoop wanprodukt. Moet ritueel verbrand worden!
Aquagen - Hard to say I'm sorry
Better say sorry! Het begint allemaal vrij goed, maar het nummer zakt volledig in zodra ze met de vocals beginnen te klooien. Jaren geleden was er ook een hardcore versie van deze plaat en die klinkt echt stukken beter.
Er zijn nog wel een aantal platen die ik werkelijk verschrikkelijk vind, maar anders wordt het lijstje zo lang. Enne dat nummer van Shakira is inderdaad ook een enorme zoutplaat.
quote:Huh? Ben jij een meisje van 14?
Kane vind ik dan nog goed
quote:Wordt er tegenwoordig nog muziek gemaakt dan? Het zijn toch allemaal covers die nergens naar klinken?
verder is het een cover en klink het nergens naar
quote:Volgens velen wel, maar eigenlijk mag ik er nix van zeggen, mijn vriendin is 33 en die vindt Kane ook goed...
Op woensdag 29 mei 2002 01:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
Nee ben 19 hoezo?is Kane voor meisjes dan?1ste album was wel beter....
quote:*proest*
Op woensdag 29 mei 2002 01:11 schreef Ker_Plunk het volgende:
De hele muziek wereld is klote....Kane vind ik dan nog goed
Als iets wel een product is...
Anyway, slechte muziek is IMHO muziek die niet origineel is (in de zin van een goedkope cover, de meeste Nu Metalbandjes kan ik wel waarderen, alhoewel dat eigenlijk een pot nat is) en vooral muziek die niet door de uitvoerende artiesten "gemaakt" wordt om het zo maar te zeggen. Beetje moeilijk uit te leggen. Bijvoorbeeld een producent die een kant en klaar nummer maakt, een kreunend blondje met een sex appeal de tekst laat "inzingen", veel promotie maakt met als enige doel een nummer 1 hit te scoren. Gemaakte muziek dus. Ook kan ik R&B en Dance niet waarderen, dus IMHO is dat slechte muziek, maar dat is een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten.
Dan hebben we nog K3 dat erg hoog scoort. Maargoed, het voordeel met hun nummers is dat de mensen waar ik mee omga niet helemaal uit hun dak gaan van die nummers, wat bij die bovengenoemde wel het geval is. Hooguit m'n buurjongens en meisjes, maar dan zet ik gewoon mijn muziek wat harder als ik dat hoor. Dat blije gedoe van die belgen, die stemmen ook weer, bah.
Born to bounce van Brooklyn Bounce kan ik me ook weer mateloos aan ergeren vanwege die stemmen die ze erin gezet hebben. Echtwaar, niet te houden.
En Kane, tjah, ik vind het beetje klinken als een Pearl Jam rip off. Niet dat ik het muziekaal echt slecht vind, maar het hele idee achter Kane, het alles willen doen om succes te hebben, constant je bandleden 'verversen' omdat ze niet hard genoeg voor het succes gaan, dat vind ik gewoon een beetje jammer aan Kane. Maar dus niet slechte muziek.
Het is veel te 'makkelijke' muziek. Ga een uurtje achter een pc zitten en je hebt een tranceplaat in elkaar geflanst. (bij wijze van spreken dan)
quote:Je hebt goede en slechte trance, hoor.
Op woensdag 29 mei 2002 09:30 schreef metalgirl het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan trance (en alles wat r mee te maken heeft).Het is veel te 'makkelijke' muziek. Ga een uurtje achter een pc zitten en je hebt een tranceplaat in elkaar geflanst. (bij wijze van spreken dan)
quote:Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen. Goed, het niveau Boozywoozy is inderdaad een kwestie van een uurtje werk, maar gemiddeld ben je toch wel een aantal dagen, zoniet weken met 1 nummer bezig (spreek uit eigen ervaring).
Ik heb een gruwelijke hekel aan trance (en alles wat r mee te maken heeft).Het is veel te 'makkelijke' muziek. Ga een uurtje achter een pc zitten en je hebt een tranceplaat in elkaar geflanst. (bij wijze van spreken dan)
Wat betreft metal, dat is toch ook niet 'neem een distortion gitaar, een overijverige drummer, een persoon die lekker in een microfoon wil schreeuwen en raggen maar'?
Al die bandleden zijn volgens mij allemaal fotomodellen die geen noot kunnen spelen. Bovendien zie je daar 10 Marshalls staan, en d'r zit met toch een shit-gitaargeluid bij de clip
Hetzelfde geldt voor die drummer: super groot drumstel met dubbele bass, het enige wat je hoort zijn samples.
En over nummer zelf hoef ik niet veel te zeggen... wat een k*t-cover :r:r:r
quote:Waaaaah! Ik snap wel hoe je aan dat idee komt hoor; die "dance" die je hoort in de top 40 kan je idd binnen 1 weekje maken (wat ook gebeurt). Maar dat zijn van die Boozywoozy, klubbheads plaatjes, die naar mijn idee niet onder trance vallen.
Zo'n (echte) trance Dj als Armin van Buuren doet er ongeveer iets van een jaar over om een cd vol te krijgen met eigen producties. Dat is ongeveer even lang als de tijd die een rockband nodig heeft om een eigen album te maken. (deze vergelijking dus omdat van rock algemeen wordt aangenomen dat dat 'ingewikkelder' is dan trance).
Als je echt geinteresseerd bent kan ik je wel wat mp3-tips geven met echte trance muziek. Als je dan nog steeds denkt dat trance makkelijk te maken is, en niet muzikaal - sorry hoor, maar dan ben je gewoon leip. (je hoeft het niet mooi te vinden, maar respecteren is wat anders).
- einde betoog -
Heavy metal, omdat het zo eentonig zijn en de slayer/megadeth solos zijn gewoon snel toonladders op en neer spelen in hoog tempo met een afschuwelijk gitaar geluid.
Death metal/grindcore, omdat het gewoon domme onzin is, als een persiflage is het wel leuk, maar serieus vele death metal/grindcore albums maken is toch een beetje pathetisch. Voorbeeld: Cannibal Corpse.
Schlager: need I say more
Rap/hiphop/rnb: een sample waar over heen wordt gerapt. Ik vind het gewoon te simplistishc, ik vind rappen over het algemeen al stom, maar van die rare hip hop lietjes met ene sample van 3 seconden waar wat niggahz come on, yeah en fuck over heen schreeuwen raakt me toch echt niet.
RnB van tegenwoordig is ook crap, vooral die lui die een woord zeggen en dan heel erg met hun stem gaan zitten gheyen, dat is ook afschuwelijk. Voorbeeld: destinys child, maar eigelijk alle rnb
nu-metal: er zit weer rap in, de gitaar zijn alleen maar bruut en hard. en vooral het iamge van de numetal is afschruwlijk, een stel van die stoere nep rappers die met patserige bewegingen de bruutheid van hun muziek benadrukken. Ook de instrumenten klinken niet alleen verschrikkelijk maar zien er ook nog eens zo uit. Veel nu-metal bakt er live weinig van (Soad, linkin park, papa roach etc.)
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:12 schreef LenL het volgende:
Meeste trance enzo. Omdat het gewoon een goet in het gehoor riedeltje is van een paar seconden waar het hele liedje omheen is gebouwd. Grote voorbeeld: Barthezz - on the move.
Laat ik het anders zeggen; alles wat je denkt wat trance is, en het staat in de top 40, is geen trance.
quote:Ik zei trance enzo, ik ken ook wel hardhosue en andere troep en dat vind ik allemaal nog erger.
Op woensdag 29 mei 2002 10:14 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Dat is geeheeen trance!
Barthezz suckt echt zwaar...Laat ik het anders zeggen; alles wat je denkt wat trance is, en het staat in de top 40, is geen trance.
quote:En we gaan weer generaliseren....
Op woensdag 29 mei 2002 10:14 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Dat is geeheeen trance!
Barthezz suckt echt zwaar...Laat ik het anders zeggen; alles wat je denkt wat trance is, en het staat in de top 40, is geen trance.
Tiësto, Armin van Buuren, Marco V, Ferry Corsten....Ze staan allemaal in de top 40 en dit IS dus gewoon echte trance, of een afgeleide ervan aangezien Ferry Corsten tegenwoordig wat aan het experimenteren is getuige zijn Dance Valley Theme en Punk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |