abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 mei 2002 @ 17:04:49 #1
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_4311601
Ey mensen,
Ik heb als best wel veel over lucid dreams gelezen (oa op dit forum), maar ik weet niet hoe het nou precies moet.
Wie ken het mij uitleggen, of een URL pasen die een beetje stap voor stap uitleg geeft?

Syn.

-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
  vrijdag 24 mei 2002 @ 17:20:26 #2
11665 Rex_Mundi
Dajia hao !
  vrijdag 24 mei 2002 @ 17:34:57 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_4312035
goede site!! thnx
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 25 mei 2002 @ 00:21:05 #4
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_4316903
- teken iets op je hand, en kijk daar aantal keer per dag naar. Als je droomt, zal je dat automatisme overnemen en opeens beseffen dat het er niet is: je beseft dat je droomt
- houdt een dromendagboek bij. Je zult merken dat je je dromen leert herinneren.
- sinasappelsap drinken voordat je gaat slapen
- als je wakker bent geworden middenin de nacht, concentreer je dan sterk op de droom die je net hebt gehad. Denk steeds dat je lucide wilt worden. Je zal niet verder gaan in de oude droom, maar er is een grotere kans dat je lucide wordt.
- en dan nog iets: je zult merken dat als het lijkt te lukken je wakker 'schrikt'. Dat is iets waar ik zelf vrij vaak last van heb? iemand een idee?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  zaterdag 25 mei 2002 @ 00:35:58 #5
20741 generalist
Watch me do it!
pi_4317133
Jeetje wat een werk allemaal... maar ik denk dat ik er ook maar eens een boek over ga kopen... lijkt me erg leuk
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  zaterdag 25 mei 2002 @ 13:43:18 #6
25486 aa-o
imprisoned
pi_4320222
Was hier niet al 'een' topic over?
[url=http://outofbody.nl/]Outofbody.nl[/url]
  zaterdag 25 mei 2002 @ 17:01:43 #7
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_4321856
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 17:20 schreef Rex_Mundi het volgende:
Alstu http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html
Relaxe site, precies wat ik nodig had.
Bedankt.

P.S. Modjes, kan iemand de topic titel veranderen in 'Hoe moet ik lucide dromen?'

-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
  zaterdag 25 mei 2002 @ 23:08:06 #8
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_4326220
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 13:43 schreef aa-o het volgende:
Was hier niet al 'een' topic over?
15 regels ofzo naar onderen idd
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_4329445
Lucid Dreaming op Pinkpop
Hier heb ik staan hoe ik het laatst heel makkelijk kreeg (meerdere malen)
  zondag 26 mei 2002 @ 10:17:44 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4330015
Ik droom al bijna al mijn dromen "lucide". Geen centje pijn. Het is me ook al heel vaak gelukt om mezelf wakker te maken, simpelweg door m'n ogen te 'dwingen' open te gaan. Lukt altijd.
  zondag 26 mei 2002 @ 10:25:34 #11
9325 KOE
Eat my pig!
pi_4330038
En als het eindelijk lukt moet je ook eens proberen te gaan vliegen.. geinig is dat
Maar ik nuek niet!
  Admin zondag 26 mei 2002 @ 14:12:39 #12
2222 crew  iteejer
pi_4331704
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 17:01 schreef syndr0me het volgende:
P.S. Modjes, kan iemand de topic titel veranderen in 'Hoe moet ik lucide dromen?'
Bij deze
  Admin zondag 26 mei 2002 @ 15:14:27 #13
2222 crew  iteejer
pi_4332359
Een kleine doch chaotische bloemlezing aangaande het onthouden van dromen, bijeen geharkt van diverse bronnen binnen en buiten Fok:

- houdt een dromendagboek bij. Je zult merken dat je je dromen leert herinneren.
- sinasappelsap drinken voordat je gaat slapen

-Ik heb die site ook helemaal doorgespit en vind het allemaal zeer interessant.
Ik heb gisteren een beetje liggen oefenen met iets wat ik ergens anders vond.
Ga liggen in je bed, met je ogen open en verder helemaal donker. Maak een beeld van simpele figuren (circel, vierkant, driehoek, etc.) en probeer die 1 voor 1 zo lang mogelijk en duidelijk mogelijk vast te houden. Terwijl je je ogen opent. concentreer je hier heel erg op, en vergeet zo de rest van je lichaam. Met het aanroepen van die figuren schijn je een bepaald deel in je hersenen te stimuleren.
Ik weet niet hoever ik er mee ben gekomen, maar ik kwam wel in een soort 'fase' waarin ik echt alleen maar donker zag en de figuren die ik wilde zien en verder helemaal niets. M'n hele lichaam kon ik niet meer voelen. Best wel kicken. Daarna in een hele diepe slaap gevallen.

-Laatste tip voor nu: Neem voor je gaat slapen voor een bepaalde actie uit te voeren, zoals iets simpels als 'naar je handen kijken'. Probeer jezelf hier goed op te concentreren voordat je gaat slapen (niet *te* goed, anders blijf je wakker). Je zult dan, als je in een droom je handen ziet, hieraan herinnerd worden en hop, je bent lucide.

-Je droomt ongeveer 6 dromen per nacht. Soms wel over de 10. maar de meeste herinner je je niet meer, er zijn wel manieren waarop je dat kunt doen, maar is erg vermoeiend!!

- droom-stimulerende voedingsmiddelen:
- melk en melkproducten
- augurk met mosterd
- verse vruchtensap
- sla
- popcorn
- vis
- ijs

-Je kunt ook een glas water nemen, en dat bedachtzaam tot de helft leegdrinken. Terwijl je drinkt, vertel je jezelf dat je gaat dromen en dat je je droom gaat onthouden. Visualiseer daarna dat je wakker wordt, de rest van het water drinkt, en je droom herinnert. Als je wakker wordt drink je het glas leeg en als het goed is wordt je onderbewuste 'getriggerd' om je droom naar boven te laten komen.

-Blijf je intentie om je droom te willen onthouden herhalen tot je in slaap valt.

-Wanneer je je helemaal ontspannen voelt zeg je tegen jezelf:"Ik ga nu slapen, en ik ga dromen. Wanneer ik weer wakker word heb ik mijn droom onthouden"

-Als het je lukt om tenminste elke nacht één droom te herinneren ben je er klaar voor om lucide te worden.

aanvullingen?

pi_7456893
Ik zat vandaag "Waking Life" te kijken waarin het over lucide dromen ging. Het bewust zijn dat je aan het dromen bent.

Ik dacht eerst: "En?" Dit klinkt vrij lomp en ik zal het even toelichten. Sinds 't begin van m'n puberteit weet ik eigenlijk meestal dat ik droom. Je schijnt vijf maal per nacht te dromen, dat heb ik nou niet bepaald, maar af en toe ervaar ik een droom (dat ik die dus nog weet zodra ik wakker ben). En vrijwel altijd heb ik door dat ik droom.

Soms gebruik ik 't om nachtmerries te onderbreken, alhoewel het vanwege het weten at het een droom is niet echt nachtmerries meer zijn, maar meer niet-plezierige dromen.

Het vliegen in dromen is altijd leuk uiteraard. Maar goed, ik was dus verbaasd om te ontdekken dat 't eigenlijk iets `speciaals' is dat je zo droomt.

maandag 23 december 2002 @ 21:38:20 #16
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7506840
Lucide droom:

Volgens mij: bewust dromen ?

d.w.z. je kunt bewust in je slaap; de droom die je hebt bijsturen, zonder wakker te worden.

Heb ik het mis ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7506986
Je kunt ook apparaatjes kopen, die je helpen om je bewust te worden dat je droomt.
Op deze site kun je die apparaatjes bestellen:

http://www.lucidity.com/

Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
  maandag 23 december 2002 @ 21:57:34 #18
34400 PietF
Captain Obvious
pi_7507282
Hey, grappig, dit topic lang niet meer gezien (goh )
Het is me nog niet gelukt echt lucide te raken zonder wakker te worden, of die geintjes uit te proberen die je kunt doen als je lucide aan het dromen bent. Wel heb ik veel van mijn dromen, of eigenlijk, meer nachtmerries dan dromen onthouden.. nog steeds vrij grof&gewelddadig
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_7507386
Interresant onderwerp...

Nachtmerrie's kan ik zelf onderbreken, maar voor de rest heb ik me er nooit in verdiept.. (wist niet eens dat het bestond..)

maandag 23 december 2002 @ 23:12:55 #20
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7509689
Het is verslavend
Deeply in Love!
pi_7566167
Aangezien nu Lucide dromen: Plaats hier JOUW tips. geopend is, waar actief in gepost wordt, gooien we deze op slot.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')