Syn.
quote:Relaxe site, precies wat ik nodig had.
Op vrijdag 24 mei 2002 17:20 schreef Rex_Mundi het volgende:
Alstu http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html
P.S. Modjes, kan iemand de topic titel veranderen in 'Hoe moet ik lucide dromen?'
quote:15 regels ofzo naar onderen idd
Op zaterdag 25 mei 2002 13:43 schreef aa-o het volgende:
Was hier niet al 'een' topic over?
quote:Bij deze
Op zaterdag 25 mei 2002 17:01 schreef syndr0me het volgende:
P.S. Modjes, kan iemand de topic titel veranderen in 'Hoe moet ik lucide dromen?'
-Ik heb die site ook helemaal doorgespit en vind het allemaal zeer interessant.
Ik heb gisteren een beetje liggen oefenen met iets wat ik ergens anders vond.
Ga liggen in je bed, met je ogen open en verder helemaal donker. Maak een beeld van simpele figuren (circel, vierkant, driehoek, etc.) en probeer die 1 voor 1 zo lang mogelijk en duidelijk mogelijk vast te houden. Terwijl je je ogen opent. concentreer je hier heel erg op, en vergeet zo de rest van je lichaam. Met het aanroepen van die figuren schijn je een bepaald deel in je hersenen te stimuleren.
Ik weet niet hoever ik er mee ben gekomen, maar ik kwam wel in een soort 'fase' waarin ik echt alleen maar donker zag en de figuren die ik wilde zien en verder helemaal niets. M'n hele lichaam kon ik niet meer voelen. Best wel kicken. Daarna in een hele diepe slaap gevallen.
-Laatste tip voor nu: Neem voor je gaat slapen voor een bepaalde actie uit te voeren, zoals iets simpels als 'naar je handen kijken'. Probeer jezelf hier goed op te concentreren voordat je gaat slapen (niet *te* goed, anders blijf je wakker). Je zult dan, als je in een droom je handen ziet, hieraan herinnerd worden en hop, je bent lucide.
-Je droomt ongeveer 6 dromen per nacht. Soms wel over de 10. maar de meeste herinner je je niet meer, er zijn wel manieren waarop je dat kunt doen, maar is erg vermoeiend!!
- droom-stimulerende voedingsmiddelen:
- melk en melkproducten
- augurk met mosterd
- verse vruchtensap
- sla
- popcorn
- vis
- ijs
-Je kunt ook een glas water nemen, en dat bedachtzaam tot de helft leegdrinken. Terwijl je drinkt, vertel je jezelf dat je gaat dromen en dat je je droom gaat onthouden. Visualiseer daarna dat je wakker wordt, de rest van het water drinkt, en je droom herinnert. Als je wakker wordt drink je het glas leeg en als het goed is wordt je onderbewuste 'getriggerd' om je droom naar boven te laten komen.
-Blijf je intentie om je droom te willen onthouden herhalen tot je in slaap valt.
-Wanneer je je helemaal ontspannen voelt zeg je tegen jezelf:"Ik ga nu slapen, en ik ga dromen. Wanneer ik weer wakker word heb ik mijn droom onthouden"
-Als het je lukt om tenminste elke nacht één droom te herinneren ben je er klaar voor om lucide te worden.
aanvullingen?
Ik dacht eerst: "En?" Dit klinkt vrij lomp en ik zal het even toelichten. Sinds 't begin van m'n puberteit weet ik eigenlijk meestal dat ik droom. Je schijnt vijf maal per nacht te dromen, dat heb ik nou niet bepaald, maar af en toe ervaar ik een droom (dat ik die dus nog weet zodra ik wakker ben). En vrijwel altijd heb ik door dat ik droom.
Soms gebruik ik 't om nachtmerries te onderbreken, alhoewel het vanwege het weten at het een droom is niet echt nachtmerries meer zijn, maar meer niet-plezierige dromen.
Het vliegen in dromen is altijd leuk uiteraard. Maar goed, ik was dus verbaasd om te ontdekken dat 't eigenlijk iets `speciaals' is dat je zo droomt.
Volgens mij: bewust dromen ?
d.w.z. je kunt bewust in je slaap; de droom die je hebt bijsturen, zonder wakker te worden.
Heb ik het mis ?
Nachtmerrie's kan ik zelf onderbreken, maar voor de rest heb ik me er nooit in verdiept.. (wist niet eens dat het bestond..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |