abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4300432
Ik ben een Tupperware bakje, en ik ben verloren, verdwaald en in gevaar! Nou ja, ik ben niet van ècht Tupperware, maar ik lijk er genoeg op om er voor door te kunnen gaan, en aangezien ik mij graag identificeer met de wat meer elitaire bakjes op deze wereld, doe ik maar gewoon alsof ik er echt een ben.

Ik ben nu dus in gevaar. In groot gevaar zelfs. Ik zit hier bij iemand in de keuken, in afwachting van mijn uiteindelijke reis terug naar huis. En met steeds groter wordende angst kijk ik naar de koelkast die hier staat. Die koelkast is het probleem niet zo, da's best een aardige gozer. Maar wat er in zit! Verschrikkelijk! Kaasjes die de naam kaas niet meer mogen dragen. Kazen horen niet te praten, en al helemaal niet rond te wandelen. Melk hoort vloeibaar te zijn, en wit, zo is mij altijd geleerd. Maar brokkelig en gelig? Wat doen ze daarbinnen?

Maar laat ik even verduidelijken hoe het zover is gekomen, dat ik hier met angst en beven het moment zit af te wachten dat ook ik in die koelkast zal belanden.

Het begon allemaal aan het begin van dit jaar. Mijn eigenaresse had besloten om af te reizen naar het hoge noorden om daar aan een etentje deel te nemen. En niet zomaar een etentje, nee, een etentje waarbij je zelf eten moet meebrengen. Blijf dan thuis, zou ik zeggen! Maar nee, irrationeel als mensen soms zijn, vond ze dit een heel leuk idee. Zodoende werd ik volgepropt met etenswaren en we begonnen aan onze reis. Een reis die voor mij veel langer zou uitpakken dan voor haar .

De avond in het hoge noorden was gezellig. Er werd veel gekletst, gegeten en nog meer gedronken. Tot diep in de nacht ging het door, en uiteindelijk ben ik leeg, moe en overduidelijk toe aan een lekker Dreft-badje ergens in slaap gevallen. En dat is waar de ellende begon. Toen ik de volgende dag wakker werd, was mijn eigenaresse vertrokken.... zonder mij! Ohhh wat een schok. En dan de bewoonster van dat huis.. Wat een onmens! Pas eeeeeuwen later kreeg ik eindelijk eens mijn Dreft-badje. En dan waarschijnlijk niet uit piëteit dat ik flauwviel van de geur die uit mijn binnenste kwam zetten, maar meer omdat madam een 'opruim-bevlieging' had. Maar goed, ik was tenminste weer schoon, en ik kon weer met mezelf leven. Ook de rest van de inventaris van het huis had er nu een stuk minder problemen mee om kennis met me te maken. We hebben heel wat afgekletst daar, om de tijd te doden.

Tussendoor werd mij nog lange tijd hoop gegeven spoedig te kunnen terugkeren naar mijn eigenaresse. Valse hoop, zo bleek. 'Ze' zou mijn eigenaresse ontmoeten op een tripje naar Brussel, en ik keek daar vol verwachting naar uit. Helaas. Wispelturig als mensen (en zeker de vrouwen van dat ras) zijn, besloot 'Ze' op het allerlaatste moment om toch maar niet te gaan. Het zal waarschijnlijk niet nodig zijn om verder toe te lichten hoe mijn wereld en het vertrouwen in de mensheid in elkaar stortte. Ik kon nergens meer op bouwen.. Niemand was te vertrouwen blijkbaar.

Toen, na een lange tijd, werd er plotseling op de deur gebonst. Politie! Huiszoeking! Mijn redding, dacht ik nog! Mijn eigenaresse mist me, is er achter gekomen waar ik me bevind, en ze laat me nu door justitie op brute wijze ontzetten. Maar helaas. Ook al schreeuwde ik het uit, al hopte ik door de hele keuken heen om aandacht te trekken.... Ze zagen me niet. Het hele huis werd overhoop getrokken, en verschillende van mijn nieuwe vriendjes werden afgevoerd. Maar mij lieten ze achter, sterker nog, ze keurden me geen blik waardig. De tijd daarna was een stuk leger en zinlozer dan voorheen. Vooral Dagboekje miste ik enorm, die had altijd zoveel interessants te vertellen. Het lange wachten was begonnen.....

Tot plotseling... 'Ze' zou naar Rotterdam gaan, zo ving ik op. Die naam herkende ik! Als ik op die reis mee zou kunnen gaan, dan zou me dat in ieder geval een heel stuk dichter bij mijn eigenaresse brengen. Met alle kracht die in mij was heb ik alle lucht zo luidkeels mogelijk uit m'n lijf geperst, om vooral de aandacht te trekken. Vreemd als mensen zijn, ontkent 'Ze' natuurlijk iets gehoord te hebben, maar in plaats daarvan claimde 'Ze' zich iets te herinneren. Ik werd opgevist uit de puinhopen die 'keuken' heten, en in een tas gepropt.

Na een lange reis kwamen we eindelijk in Rotterdam aan. 'Ze' moest zo nodig eerst nog wat mensen ontmoeten, baby's vasthouden en algemeen kletsen met diverse andere mensen. Ondertussen wachtte ik mijn kans af. Helaas.. 'Ze' verloor me niet uit het oog, en ik werd de hele stad doorgesleurd, om uiteindelijk in een gebouw te belanden wat mensen een 'kroeg' plegen te noemen. Mensen schijnen het daar gezellig te vinden, al snap ik nog steeds niet wat er zo gezellig is aan een rokerige omgeving, sterk gedimd licht, veel herrie en op elkaar gepakte mensen. Maar goed, dat terzijde. Daar aangekomen werd ik overgedragen aan iemand anders, met het verzoek of 'Hij' mij aan mijn eigenaresse wilde overhandigen. Wat een aangename verrassing! Mijn huis zou niet lang meer op me laten wachten.. Uit de rest van het gesprek maakte ik op dat 'Hij' en 'Ze' verwachtten dat mijn eigenaresse de volgende dag ergens zou verschijnen waar 'Hij' ook zou zijn. Al klonk er twijfel in 'Zijn' stem... Maar, hoop doet leven, is een bekende uitspraak, dus ik besloot er maar in mee te gaan.

Ik werd in een hoekje neergepropt, en na vele lange uren te hebben doorgebracht in de rokerige omgeving werd ik door 'Hem' opgepakt en meegenomen. Dat wandelingetje door de frisse lucht deed mij erg goed, en ondanks het feit dat 'Hij' niet al te recht liep is de wandeling voorspoedig verlopen en kwamen we bij 'Hem' thuis aan. Ik werd op een stoel geplant, en alleen gelaten....

De volgende dag werd ik op een gegeven moment weer opgepakt, en nogmaals in een tas gepropt, samen met nog wat andere spullen. 'Hij' wandelde met mij het huis uit. De reis naar mijn uiteindelijke verlossing was begonnen! Maar ja, zaken lijken mooier dan ze zijn. Nadat 'Hij' een paar telefoongesprekken had gehad begon ik al ernstig te vermoeden dat mijn eigenaresse helemaal niet aanwezig zou zijn. En als klap op de vuurpijl bleek de reis ook nog eens naar Utrecht te gaan. De angst sloeg toe... Als m'n eigenaresse daar niet is, wat dan? Als 'Hij' me maar niet achterlaat! Waarom ben ik er eerder niet vandoor gegaan? Rotterdam is niet zo heel ver weg van mijn eigenlijke thuis, maar nu ga ik weer naar Utrecht!

De angst was gedeeltelijk gerechtvaardigd. Mijn eigenaresse was inderdaad niet aanwezig in Utrecht. Ik werd door 'Hem' meegezeuld van kroeg naar kroeg, en er werden uuuren doorgebracht op het station daar, wachtend op de trein terug. Toegegeven, 'Hij' is me niet vergeten,en ik ben in ieder geval weer teruggekeerd in Rotterdam. De grootste schok moest nog volgen echter.....

Terug in Rotterdam werd ik in 'Zijn' keuken neergegooid. Tussen borden die zowat pootjes hebben, mokken waar stemmen uitkomen, pannen waarvan de deksels angstaanjagend omhoog komen, en, misschien wel het ergste, uitzicht op de koelkast........

Dus hier zit ik nu. Bang, heel bang. Ik ben zowat het enigste schone bakje in huis. Straks gaat 'Hij' misschien wel koken! Stel je voor dat er wat overblijft, en 'Hij' vindt dat dat bewaard moet worden! Ongetwijfeld ben ik dan de pineut, en verdwijn ik in de krochten van die koelkast, met zijn demonische inhoud... Om dan pas jaren later, op de ge-evolueerde voeten van wat ooit in mij zat de koelkast uit te lopen...

HELP!!!... Wie komt mij redden!?!?

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 23-05-2002 22:28]

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 23 mei 2002 @ 22:22:18 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4300550
pi_4300589

Geweldig Gurgeh!

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 23 mei 2002 @ 22:24:33 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4300594
Een beetje vreemd, maar wel lekker
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_4300602
ontroerend en spannend tegelijk, wanneer komen de volgende delen uit?
  donderdag 23 mei 2002 @ 22:26:18 #6
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_4300621

errug trui verhaaltje!
maar die 'hij' en 'zij' vinnik behoorlijk gay!

hoe kan ik je ooit helpen?

ej leuk icontje slari!

donderdag 23 mei 2002 @ 22:37:18 #7
22420 ikmattie
Eet geen gele sneeuw
pi_4300852
GAAF!!
Dit moet je ophangen als je een kamer zoekt:
(net niet) tupperware bakje zoekt nieuwe schone keuken...
pi_4301175
I wasn't supposed to BE here today!
pi_4301516
Ik heb hier in een deuk gelegen Erg leuk geschreven!! Komt het Bakje ooit nog thuis? Is de Eigenaresse het Bakje al vergeten? Lees morgen mee in een nieuwe aflevering van De Avonturen van een Tupperware Bakje!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 24 mei 2002 @ 09:35:30 #10
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4305463
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  vrijdag 24 mei 2002 @ 10:21:12 #11
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_4306009
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 22:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik ben een Tupperware bakje, en ik ben verloren, verdwaald en in gevaar! Nou ja, ik ben niet van ècht Tupperware, maar ik lijk er genoeg op om er voor door te kunnen gaan, en aangezien ik mij graag identificeer met de wat meer elitaire bakjes op deze wereld, doe ik maar gewoon alsof ik er echt een ben.

*hier gaat een geweldig verhaal nog even verder...*

ROTFLMAO!!!

Ahum... ik heb dit verhaal laten lezen aan een "echte" Tupperware demonstratrice jaja, ik ken er echt één

Nadat ze weer was bijgekomen zei ze het volgende:
"Dit is waarschijnlijk een Curverbakje, maar aangezien mijn hele huis vol staat met "echte" Tupperwarebakjes zou ik graag dit net-niet bakje willen adopteren in de hoop dat het bakje zich dan echt thuis gaat voelen."

Ze gaat dit verhaal uitprinten en op de volgende vergadering laten lezen.. denk dat dat een GE-WEL-DIGE vergadering gaat worden

Fok!hokker... en NietKlieker.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 10:43:18 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_4306263
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 22:26 schreef GoLLeM het volgende:

errug trui verhaaltje!
hoezo?

de schrijfselen van sunchaser zijn zelfs nog beter te pruimen! (imho)

in de haak.
pi_4307550

erg leuk verhaal
Graag hoor ik hoe het verder gaat.
Ik wacht in spanning af.

}:0

pi_4308547
Tupperwaar?
Tupperdaar
Tupperware?
Tupperthere
Tupperhier
Tuppereveryware
inside-in
  vrijdag 24 mei 2002 @ 13:33:44 #15
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_4308580
pi_4310582

Geweldig!!!

*heeft zelf Ikea bakjes en Tupperware,.. dankzij de PLUS actie komen er zometeen een boel tupperware vriendjes bij*

The captain of your brainship is drunk.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 15:55:40 #17
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4310789
ik dacht al waarom staat dit hier..maar tupperware is ook sort of design
fake a dream
  maandag 27 mei 2002 @ 10:19:08 #18
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4341305
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 22:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_4341339
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:19 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het bakje had eigenlijk gehoopt op een meer verlossend antwoord.
  maandag 27 mei 2002 @ 10:56:34 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4341658
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het bakje had eigenlijk gehoopt op een meer verlossend antwoord.

Normaal ben ik elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag in centrum Rotterdam. Misschien dat het bakje daar toevallig ook een keertje komt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_4341690
Komt het bakje dan eindelijk thuis? We willen wel een vervolg lezen, Gurgeh...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4342282
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Komt het bakje dan eindelijk thuis? We willen wel een vervolg lezen, Gurgeh...
Ik denk dat ik vanavond eerst maar eens ga koken.
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:56 schreef YPPY het volgende:

[..]

Normaal ben ik elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag in centrum Rotterdam. Misschien dat het bakje daar toevallig ook een keertje komt?

Waar, en tot hoe laat? (Bakje mag het huis niet alleen uit van mij, da's te gevaarlijk. En ik moet overdag werken. )

oh.. uhmm.. *kuch*
[mode=moderator]
mail/ICQ/MSN!
[/mode]

maandag 8 juli 2002 @ 21:49:11 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4934616
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Waar, en tot hoe laat? (Bakje mag het huis niet alleen uit van mij, da's te gevaarlijk. En ik moet overdag werken. )

Beetje laat gezien pas. *schaam*

Op woensdag ben ik meestal vrij, de andere dagen werk ik van ongeveer 8 tot 4. Ik heb een leuke baan en kan naar buiten en de stad in wanneer ik wil. Tenzij ik een afspraak heb toevallig.
Owja, zaterdag ga ik zingen.

*OUD heilige*
  dinsdag 9 juli 2002 @ 10:31:48 #24
14708 Roel_van_Mil
The Summer king
pi_4939663
Houdt vol Tupperware bakje, Bassie komt je redden.

Leuk verhaal Jernau.

--------------------------------------------------------+
Na jaren trouwe dienst wordt het tupperware bakje weggegooi, versnipperd en samen met andere afgedankte bakjes (ook van inferieure kwaliteit) omgesmolten tot:

...
--------------------------------------------------------+

[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=14708]"Maar eigenlijk ben je best wel stil en verlegen, dacht ik zo..."[/url]
pi_9776771

Geweldig verhaal

-edit-

Oeps, kleine topickick

maandag 14 april 2003 @ 20:03:56 #26
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9777333
Arm bakje. Gelukkig mag hij bij zijn tijdelijk logeeradres blijven wonen.
*OUD heilige*
pi_9777976
Is het bakje nou nog niet thuis dan?

Ik wil bakje wel thuis brengen hoor!

maandag 14 april 2003 @ 20:34:17 #28
1762 YPPY
Yppiaans
pi_9778107
Ik heb het bakje aan Gurgeh gegeven voor zijn verjaardag.
*OUD heilige*
pi_9778226
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:34 schreef YPPY het volgende:
Ik heb het bakje aan Gurgeh gegeven voor zijn verjaardag.
LOL!

Arm bakje!!! Je beseft toch dat Gurgel's huishouden nòg erger is dan mijn huishouden? Arm, arm bakje

maandag 14 april 2003 @ 20:55:39 #30
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9778732
Spannend.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_9778838
Zou het Tupperware bakje interesse hebben in het Bluezz.potje?
Misschien moeten ze wel gaan daten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9779166
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:59 schreef Lucille het volgende:
Zou het Tupperware bakje interesse hebben in het Bluezz.potje?
Misschien moeten ze wel gaan daten.
Met als resultaat

pi_9779205
leuk verhaal

[EVEN OFFTOPIC]

quote:
Op maandag 14 april 2003 20:59 schreef Lucille het volgende:
....
waarom heb je mijn zelf verzonnen niet werkende serial weggehaald, en de warez links laten staan
kazaa download accalerator
[/EVEN OFFTOPIC]
pi_9779597
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Met als resultaat

It's in the air tonight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: