Tuurlijk, ik heb Kyuss wel, Monster Magnet etc. maar de laatste tijd hoor ik aardige dingen over bands als Queens Of The Stone Age en ...and you will know us by the trail of dead.
Is het echt de moeite waard? Wordt het gehyped en opgeklopt? Ben benieuwd of er hier (naast Doc bv.) veel naar geluisterd wordt.
[edit]
Hier kun je fragmenten beluisteren: http://www.cytag.nl/cseason/
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 23-07-2000 16:54]
Net als duizend andere dingen...
goeie site met flink veel obscuur en oud werk
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx op 23-07-2000 20:32]
Op die site staan wel een aantal aardige tips voor bands.
Ik hou wel van stonerrock, maar als het meer richting de 'sleaze' (zeg maar, wat sneller & punkiger) heb ik er ook niet op tegen: aardige verzamel CD: "Sleazy Listening" (voor een joetje (=f10,-), althans in Arnhem, bij De Waaghals, waar ze so wie so een aardige stoner verzameling hebben; en anders iets verder op bij The Dollhouse).
Zo zijn er meer verzamel CD-tjes in het stonerrock genre: aardig om me te beginnen.
De nieuwste van QOTSA (ik heb 'm nog niet - wel beluisterd- maar daar komt snel verandering in) is ook heel aardig. Maar niet typisch Stoner...
Nog nooit van gehoord beetje a la Rolling stones muziek?
quote:
Op 24 juli 2000 14:31 schreef Priscella het volgende:
Wie geeft mij even de definitie van Stonerrock?Nog nooit van gehoord beetje a la Rolling stones muziek?
Hmm, meer a la Black Sabbath (de oer-stoners ).
En heeft er nog iemand naar Celestial Season gehoord? Wat vond je ervan? Ik ken die jongens nl. vaag dus ik ben erg benieuwd wat mensen van de muziek vinden (oeioei word ik nu geband?)
Andere toffe Stonerbands zijn oa 7Zuma7- helaas zijn ze uit elkaar, waren 'the Ultimate Dutch Sleaze Rock band, ze droegen op het podium knallende seventiespakken, en de muziek was vette Rock met een hoofdletter R!
Candybar Planet, Peter Pan; meer 'speedrock' echte vuige muziek, alledrie
bands from Eindhoven Rockcity!
Verder ken ik nog Loose en Beaver, ook uit Nederland.
Over de hele linie top!
Cel.Seas. ken ik niet echt goed, maar wat ik er van ken is wel OK.
En AdAstra is inderdaad een prima CD. Door het orgeltje beetje DeepPurple-stoner-rock .
Maar:
1 nummer op deze CD is echt super: "Negasonic teenage warhead" blijkt het te heten, ik kende het al, maar wist de titel niet. Voor mij was het gewoon dat "I will deny you"-nummer
(En als jullie niet vertrouwen op mijn oordeel, ik hoorde dat ie in de Aardschok 99 van de 100 sterretjes had )
Daarnaast hoorde ik ook dat er a.s. zaterdag in de Nieuwe Pul in Uden een stoneravond is met optredens van drie bands: Astrosonic, Celestial Season en nog een band waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Misschien een tip voor iemand, en luister anders in elk geval eens de CD.
Tip van mij dan:
Queens of the Stone Age, met de CD "R".
Dit is eigenlijk helemaal GEEN stonerrock CD, maar gezien de link tussen QOTSA en Kyuss plaats ik de tip toch maar hier.
Die plaat heeft zoveel variatie en is toch een eenheid. Als je van 'alternative' houdt is dit een perfecte CD. Lijkt op van alles en nog wat en toch een eigen geluid. Luister maar in je eigen platenzaak!
7 Zuma 7
Ter ziele, maar de nalatenschap is fijn...
Light 'em up, Spanky
quote:Da's de CD van de tour waarbij ze in het voorprog van Soundgarden stonden, n'est pas?
Op 04 oktober 2000 11:48 schreef Ulx het volgende:
Wat ook erg goed is is Corrosion of Conformity, vanaf Deliverance (94) is het behoorlijk heavy en log geworden.
En 7Zuma7 is inderdaad erg OK (hoewel ik het live iets vond tegenvallen; wel grappig, niet heel bijzonder).
quote:nee, dat was van de plaat Blind. Maar die is iets meer richting trash/hardcore. Deliverance klinkt als Black Sabbath met southern rock invloeden.
Op 04 oktober 2000 12:17 schreef Doc het volgende:
Da's de CD van de tour waarbij ze in het voorprog van Soundgarden stonden, n'est pas?
quote:En is dus de CD na "Blind" (wat ook al een alleraardigst verzamelingetje accordeondeeuntjes is).
Op 04 oktober 2000 12:20 schreef Ulx het volgende:
nee, dat was van de plaat Blind. Maar die is iets meer richting trash/hardcore. Deliverance klinkt als Black Sabbath met southern rock invloeden.
Ik zal 'm eens beluisteren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |