abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juli 2000 @ 15:47:43 #1
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_276382
Ik heb over het algemeen een brede muzieksmaak, alleen 'Stonerrock' (laten we het voor het gemak maar zo noemen) is een beetje een ondergewaardeerd kindje van me.

Tuurlijk, ik heb Kyuss wel, Monster Magnet etc. maar de laatste tijd hoor ik aardige dingen over bands als Queens Of The Stone Age en ...and you will know us by the trail of dead.

Is het echt de moeite waard? Wordt het gehyped en opgeklopt? Ben benieuwd of er hier (naast Doc bv.) veel naar geluisterd wordt.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_276406
Ben geen kenner, maar ik kan je wel Celestial Season aanraden. Dat is DE Nederlandse stonerrockband, en zij zijn zeker zeer de moeite waard.

[edit]
Hier kun je fragmenten beluisteren: http://www.cytag.nl/cseason/
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice op 23-07-2000 16:54]

zondag 23 juli 2000 @ 16:27:16 #3
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_276408
Dank, ga ik even beluisteren. Ben gewoon niet super 'into' stoner, maar vind het erg interessant.

Net als duizend andere dingen...

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  zondag 23 juli 2000 @ 19:23:18 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_276537
Ik ben ook geen enorme stoner (hoewel... ) en kan je dus geen band echt aanraden, maar check http://www.stonerrock.com eens. In de 'MP3 jukebox' hebben ze MP3tjes van allerlei stonerbands, van bekende bands als Kyuss en Spiritual Beggars tot totaal obscure bands.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2000 @ 20:30:42 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_276583
yep of http://www.xs4all.nl/~roadburn

goeie site met flink veel obscuur en oud werk

[Dit bericht is gewijzigd door Ulx op 23-07-2000 20:32]

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 juli 2000 @ 14:17:10 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_277538
Die link van Ulx is een site waar een collega de lay-out van deed.

Op die site staan wel een aantal aardige tips voor bands.

Ik hou wel van stonerrock, maar als het meer richting de 'sleaze' (zeg maar, wat sneller & punkiger) heb ik er ook niet op tegen: aardige verzamel CD: "Sleazy Listening" (voor een joetje (=f10,-), althans in Arnhem, bij De Waaghals, waar ze so wie so een aardige stoner verzameling hebben; en anders iets verder op bij The Dollhouse).

Zo zijn er meer verzamel CD-tjes in het stonerrock genre: aardig om me te beginnen.

De nieuwste van QOTSA (ik heb 'm nog niet - wel beluisterd- maar daar komt snel verandering in) is ook heel aardig. Maar niet typisch Stoner...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_277565
Wie geeft mij even de definitie van Stonerrock?

Nog nooit van gehoord beetje a la Rolling stones muziek?

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  maandag 24 juli 2000 @ 14:32:45 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_277568
quote:
Op 24 juli 2000 14:31 schreef Priscella het volgende:
Wie geeft mij even de definitie van Stonerrock?

Nog nooit van gehoord beetje a la Rolling stones muziek?

Hmm, meer a la Black Sabbath (de oer-stoners ).

Overall beste user 2022 maandag 24 juli 2000 @ 15:04:40 #9
3928 Ulx
pi_277628
heavy, logge, psychedelische, seventies hardrock
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_337035
Kan iemand mij even vertellen wat volgens jou de beste CD is van Monster Magnet. Ik ken wel een paar nummers en weet 99% zeker dat mijn jongste zusje dit supermuziek zal vinden. Ga zo langs de CD uitleen, welke moet ik voor haar halen om haar kennis te laten maken met deze band?

En heeft er nog iemand naar Celestial Season gehoord? Wat vond je ervan? Ik ken die jongens nl. vaag dus ik ben erg benieuwd wat mensen van de muziek vinden (oeioei word ik nu geband?)

dinsdag 12 september 2000 @ 13:44:35 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_337045
Ik heb alleen 'Dopes to Infinity' van MonsterMagnet, maar die is wel erg okee.
  dinsdag 12 september 2000 @ 13:53:06 #12
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_337059
Ik heb een cd van Celestial season, ik weet uit mijn hoofd even niet de naam, en ze zijn goed.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 september 2000 @ 14:00:35 #13
3928 Ulx
pi_337082
Superjudge is IMHO de beste MM plaat
pi_337202
Celestial Season is een hele toffe Nederlandse Stonerband.
Ze hebben een enorme verandering doorstaan. Ze zijn nl begonnen als soort doom-metal band, grunt, violistes, mooie dromerige muziek.
Gaandeweg is hun muziek steeds 'zompiger' geworden. De laatse 3 albums zijn daar het bewijs van, alhoewel ze ook hun talent bewijzen op het gebied van hele mooie liedjes schrijven. Echt doorgebroken zijn ze helaas nooit, Oor heeft wel vorig jaar hun cd 'Chrome ' als één van de beste platen van het jaar bestempeld. Grappig detail is dat een nummer van die cd, 'Retrosky'
een enorme underground hit is geworden in de Tagrijn omdat ik hem heel veel heb gedraaid op de zaterdagavond.

Andere toffe Stonerbands zijn oa 7Zuma7- helaas zijn ze uit elkaar, waren 'the Ultimate Dutch Sleaze Rock band, ze droegen op het podium knallende seventiespakken, en de muziek was vette Rock met een hoofdletter R!
Candybar Planet, Peter Pan; meer 'speedrock' echte vuige muziek, alledrie
bands from Eindhoven Rockcity!
Verder ken ik nog Loose en Beaver, ook uit Nederland.

"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist" Patsy Stone
pi_338041
Stoner rock is ook niet iets waar ik echt 'into' ben, maar check eens Nebula, die zijn erg goed en het Zweedse Spiritual Beggars... Deze band heeft een paar maanden geleden hun cd Ad Astra uitgebracht en dit is echt een heel erg goede cd! De sfeer is zo goed.. één van mijn favo cd's van het jaar...
... na vijf jaar
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 september 2000 @ 09:56:23 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_338930
Ben het met Ulx eens dat "SuperJudge" de lekkerste MonsterMagnet CD is.

Over de hele linie top!

Cel.Seas. ken ik niet echt goed, maar wat ik er van ken is wel OK.

En AdAstra is inderdaad een prima CD. Door het orgeltje beetje DeepPurple-stoner-rock .

pi_340165
Hmmm, heb nu "dopes to infinity" hier liggen en ik geloof toch dat MM niet echt wat voor mijn zusje is. Ook niet voor mij trouwens. Het is absoluut niet slecht hoor, maar toch ook gewoon niet helemaal mijn muziek.

Maar:
1 nummer op deze CD is echt super: "Negasonic teenage warhead" blijkt het te heten, ik kende het al, maar wist de titel niet. Voor mij was het gewoon dat "I will deny you"-nummer

pi_377384
En weer haal ik hem even naar boven, heb nl. CD gehoord van een band genaamd Astrosonic. En die was wel erg goed!

(En als jullie niet vertrouwen op mijn oordeel, ik hoorde dat ie in de Aardschok 99 van de 100 sterretjes had )

Daarnaast hoorde ik ook dat er a.s. zaterdag in de Nieuwe Pul in Uden een stoneravond is met optredens van drie bands: Astrosonic, Celestial Season en nog een band waarvan ik de naam alweer vergeten ben. Misschien een tip voor iemand, en luister anders in elk geval eens de CD.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 oktober 2000 @ 09:06:41 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_377611
Bedankt voor de tip!
Ik zal er eens naar luisteren.

Tip van mij dan:
Queens of the Stone Age, met de CD "R".

Dit is eigenlijk helemaal GEEN stonerrock CD, maar gezien de link tussen QOTSA en Kyuss plaats ik de tip toch maar hier.

Die plaat heeft zoveel variatie en is toch een eenheid. Als je van 'alternative' houdt is dit een perfecte CD. Lijkt op van alles en nog wat en toch een eigen geluid. Luister maar in je eigen platenzaak!

Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2000 @ 11:48:04 #20
3928 Ulx
pi_377727
Wat ook erg goed is is Corrosion of Conformity, vanaf Deliverance (94) is het behoorlijk heavy en log geworden.
  woensdag 4 oktober 2000 @ 12:05:09 #21
1529 DariusDFrolic
Where Frolic is symbolic
pi_377742
Tip van eigen bodem:

7 Zuma 7

Ter ziele, maar de nalatenschap is fijn...

Light 'em up, Spanky

The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 oktober 2000 @ 12:17:22 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_377759
quote:
Op 04 oktober 2000 11:48 schreef Ulx het volgende:
Wat ook erg goed is is Corrosion of Conformity, vanaf Deliverance (94) is het behoorlijk heavy en log geworden.
Da's de CD van de tour waarbij ze in het voorprog van Soundgarden stonden, n'est pas?

En 7Zuma7 is inderdaad erg OK (hoewel ik het live iets vond tegenvallen; wel grappig, niet heel bijzonder).

Overall beste user 2022 woensdag 4 oktober 2000 @ 12:20:15 #23
3928 Ulx
pi_377762
quote:
Op 04 oktober 2000 12:17 schreef Doc het volgende:
Da's de CD van de tour waarbij ze in het voorprog van Soundgarden stonden, n'est pas?
nee, dat was van de plaat Blind. Maar die is iets meer richting trash/hardcore. Deliverance klinkt als Black Sabbath met southern rock invloeden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 oktober 2000 @ 14:14:47 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_377855
quote:
Op 04 oktober 2000 12:20 schreef Ulx het volgende:
nee, dat was van de plaat Blind. Maar die is iets meer richting trash/hardcore. Deliverance klinkt als Black Sabbath met southern rock invloeden.
En is dus de CD na "Blind" (wat ook al een alleraardigst verzamelingetje accordeondeeuntjes is).

Ik zal 'm eens beluisteren...

zaterdag 7 oktober 2000 @ 02:16:57 #25
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_382544
Nou, zo goed als Kyuss worden ze waarschijnlijk nooit meer gemaakt, maar de nieuwe van The Queens Of The Stone Age ("R") is wel heel goed. Bovendien maakte gitarist en zanger Josh Homme deel uit van Kyuss. Dus dat zit wel goed.
What's the speed of Dark?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')