Was de afgelopen 3 dagen dus op pinkpop en lag op een gegeven moment naar een of andere saaie kutfilm te kijken (Blade 2 voor de geinteresseerden) en had inmiddels zooo veel geblowed (60 euro's ofzo) dat ik niet meer wakker kon blijven. Ik naar het scherm kijken (openlucht bios) en maar in slaap sukkelen, en weer wakker schrikken enz...
Op een gegeven moment merkte ik dat ik meteen in een droom belandde, waarschijnlijk omdat ik al zo'n tijd half aan het slapen was. Maar ik wou die Blade2 nu eindelijk 's zien, maar ik kon m'n ogen niet openhouden. Ogen waren dicht en ik WILDE het scherm zien. Plots zag ik nog steeds het bioscoopscherm, maar nu met een andere film
Toen besefte ik dat ik droomde, ging eerst 's het camerastandpunt enzo veranderen.... lag uiteindelijk vele meters boven pinkpop naar beneden te kijken. Ik vermoed dat het geen OBE was, want er was nog een concert bezig (kan dan trouwens ook nog astral travell zijn)
Mogelijk is dit het recept voor lucid dreams? (wel aardig prijzig trouwens)
Het is niet moeilijk om te leren, maar vereist wel wat doorzettingsvermogen en tijd.
En je moet het blijven doen... want het is niet zoals fietsen, je kan het verleren.
Als je het eenmaal kan is het wel erg leuk!
Vanilla Sky een keer kijken.
quote:Dromen... maar dan bewust
Op dinsdag 21 mei 2002 12:26 schreef -pollem- het volgende:
WTF is Lucid dreaming?
Kortom, je weet dat je droomt en kan als gevolg daarvan je droom beinvloeden... bijvoorbeeld, je droomt dat je over een vliegveld loopt.. hebt door dat je droomt en besluit vervolgens toch maar naar buiten te lopen een ferrari te stelen en een stukje te gaan joyriden
Om maar wat te noemen... in een droom kan alles, dus als je eenmaal weet dat je droomt en doorhebt dat je zelf kan veranderen wat je droomt... erg leuk speelgoed!
quote:Een natuurtalent... komt weinig voor!
Op dinsdag 21 mei 2002 12:51 schreef Mobster273 het volgende:
ik doe dat altijd, heb er nooit voor geoefend en ik blow niet (gebruik naast alcohol sowieso niets), het gebeurt gewoon, ik kan mij niet herinneren ooit een droom te hebben gehad die ik niet kon beïnvloeden, is wel leuk trouwens want je hebt nooit een vervelende droom
Ik neem tenminste aan dat je niet elke nacht lucide droomt... daar zou je ook doodmoe van worden
Maar je droomt wel degelijk elke normale nacht, net als iedereen.
quote:ja das heel goed mogelijk, maar in al gauw 1 op de 2 nachten heb ik er wel een
Op dinsdag 21 mei 2002 12:56 schreef deGVR het volgende:
Hoewel.. het is waarschijnlijk dat je je niet-lucide dromen gewoon niet onthoud...Ik neem tenminste aan dat je niet elke nacht lucide droomt... daar zou je ook doodmoe van worden
Maar je droomt wel degelijk elke normale nacht, net als iedereen.
quote:Het is idd redelijk makkelijk, zodra je de truuk eenmaal doorhebt... bepaalde trancestatus... val je er in 1 keer in.
Op dinsdag 21 mei 2002 12:19 schreef deGVR het volgende:
Het enige wat je nodig hebt voor Lucide dromen is oefening... en doorzettingsvermogen.Het is niet moeilijk om te leren, maar vereist wel wat doorzettingsvermogen en tijd.
En je moet het blijven doen... want het is niet zoals fietsen, je kan het verleren.Als je het eenmaal kan is het wel erg leuk!
's kijken of 't lukt op het werk
quote:Waarschijnlijk is het een recept.
Mogelijk is dit het recept voor lucid dreams? (wel aardig prijzig trouwens)
Ik krijg het al aardig goed door zonder dag recept
Maar 't gaat de goede kant op zo
iemand: (trouwens bedankt voor die Vanilla Sky spoiler..)
Of is dat niet hetzelfde?
quote:Niet helemaal... maar het is een leuk begin!
Op dinsdag 21 mei 2002 14:24 schreef Babe_Charly het volgende:
Ik kan het ook, na een tijdje oefenen.. Zo droom ik al jaaaren van Brad Pitt, maar dat vond ik niet eerlijk t.o.v. van mijn vriendje (die lijkt nl. een beetje op Winston) dus nu droom ik steeds van Winston....Of is dat niet hetzelfde?
quote:Waarom heb jij in godesnaam je icon verkr8???
Op dinsdag 21 mei 2002 14:25 schreef deGVR het volgende:
Niet helemaal... maar het is een leuk begin!
en nog bedankt trouwens... cloudbusten heeft met pinkpop serieus geholpen!
[Dit bericht is gewijzigd door MAY-be op 22-05-2002 11:30]
quote:is wel lastig, ik krijg hem gewoon midden in mijn slaap, zonder enige moeite, opeens begin ik te dromen en dan stuur ik hem alle kanten op die ik wil, ik kan op dat moment ook zlef beslissen om wakker te worden....
Op woensdag 22 mei 2002 12:06 schreef MAY-be het volgende:
Gisteren wederom gelukt.
Gewoon wakker blijven tot je ECHT niet meer kan... dat je ogen dichtvallen en maar wakker blijven. Beland je uiteindelijk vanzelf in een droomstatus... vanaf dan kan je doen wat je wil en je onthoud het ook nog erg goed!
een nadeel is dat ik de tijd niet meer kan inschatten omdat die in droomwereld en reele wereld niet gelijk lopen, en omdat het zo is dat ik niet of nauwelijks meer wakker gemaakt kan worden als ik in zo'n droom zit moet ik wel af en toe stoppen want anders ga ik zo door de wekker heen. maar is natuurlijk wel vervelend als ik verkeerd heb gemikt...
quote:niet zo handig als je de volgende ochtend om 7 uur op moet..
Op woensdag 22 mei 2002 12:06 schreef MAY-be het volgende:
Gisteren wederom gelukt.
Gewoon wakker blijven tot je ECHT niet meer kan... dat je ogen dichtvallen en maar wakker blijven. Beland je uiteindelijk vanzelf in een droomstatus... vanaf dan kan je doen wat je wil en je onthoud het ook nog erg goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |