abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 15 juli 2000 @ 02:35:58 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_268165
Ik vind het wel interessant om te weten wat men na zijn dood met zijn lichaam wil laten doen. Ik kom hierop naar aanleiding van wat ik mijn vader vroeg afgelopen zondag.

Mijn vader is van zijn 22ste tot zijn 42ste, dus 20 jaar getrouwd geweest met mijn moeder, tot ze overleed. Mijn moeder ligt begraven op de plek die ze wilde: Het kerkhof bij de kerk van haar lievelingswoonplaats. Marum, het dorp waarin mijn zus en ik waren geboren, waarin mijn zus en ik zijn gedoopt, de kerk waar mijn moeder belijdenis deed. Mijn vader heeft na haar begrafenis laten vastleggen dat hij na zijn dood naast mijn moeder zou komen te liggen.
Maar ik vroeg dus wat hij zou doen als hij over 25 jaar zou komen te overlijden, dus als hij mijn stiefmoeder ruim 35 jaar heeft gekend, ipv de ruim 20 jaar van mijn echte moeder. Dan nog zou hij naast mijn moeder willen liggen, ook al kent hij mijn stiefmoeder dan veel langer dan mijn echte moeder. En mijn stiefmoeder wil toch gecremeerd worden, dus dat komt mooi uit. Maar ook haar as wil hij niet over zijn graf hebben uitgestrooid, omdat mijn moeder zijn eerste echte liefde was, en hij niet getrouwd is met mijn stiefmoeder.

Zelf wil ik graag worden bergraven, dat ligt nu al vast. Gewoon, omdat je dan een plek hebt om terug te komen en vanuit mijn christelijke achtergrond.
Maar genoeg over mij: Hoe willen de Fokkers eruit zien na hun dood ?

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_268237
ok dan,
Ik wil gedoneerd wordenvoor zover mogelijk, en wetenschappelijk onderzoek voor zover interessant (lever ) De rest die overblijft moet worden gecremeerd, mijn kist moet worden laten gezakt met het nummer REm eerybody hurts..., met het nummer (zachtjes van jocksonbrown: stay moet de zaal leeg lopen, en met het nummer van Jackson Browne: docter my eyes moet het "feestje"naderhand beginnen...

Mijn as... dat is een moeilijke, ik denk dat ik hier geen regelngen voor tref en deze gewoon door de uitvaartmaatschapij laat "dumpen" geen emotioneel gedoe.. bah, de gebeurtenis na mijn vrematie moet gedenkwaardig zijn... goeie catering, goeie muziek... alsof heet een emij laatste feest zou zijn: zatte mensen, een hoop gezellgheid, en een hoop lachende mensen.....

pi_268260
Mij mogen ze gewoon zonder kist in de grond stoppen of cremeren (het laatste ben ik nog niet over uit).
Kost geld en ik merk er niets meer van.
Ik heb een riante verzekering lopen, en van dat geld word een feest gebouwd.SERIEUS
Mijn ouders waren/zijn het er niet mee eens, maar ja tis mijn wil en was mijn leven dus ik bepaal hoe er afscheid van mij genomen gaat worden.
Geen gegrien op een achteraf gelegen crematorium of begraafplaats.
Na het afscheid nemen van mij (wie dat ook mocht willen doen), gaat het gezelschap naar een leuke kroeg of bar en krijgt daar genoeg te drinken (en eten) om niet meer te kunnen lopen en te grienen.
Voor degene die van ver komen is er slaapplaats, voor die van dichtbij een taxi.
En welke muziek bij een eventuele herdenkingsproost??
De volgende mogelijkheden moet een keuze uit gemaakt worden (nog) ;

1) Strange machines van "The Gathering"
2) Alice in Chains "Would"
3) Nuclear Assault "Torture Tactics"
4) Nuclear Assault "Trail of Tears"
5) Ozzy Osbourne "No more Tears"
6) De Dikke Lul Band "Stop 'm even lekker in je hol"
7) Guns 'N Roses "November Rain"
8 ) Pearl Jam "Alive"

Zo nu heb ik het wel gehad denk

Veel mensen beschouwen mijn keuze om zo afscheid te nemen als abnormaal.
Ben ik het niet mee eens.
Oke ik schop graag tegen heilige huisjes (kijk maar naar de muziekkeuze), maar dan nog is het hoe ik herinnerd zou willen worden, "Hij nam afscheid zoals hij leefde, op de manier zoals wij hem kende"

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 15-07-2000 09:11]

pi_268523
Dit is een onderwerp waar ik veel over praat en heel veel over nadenk.
Als het aan mij ligt, dan word ik het liefst gecremeerd. Ik vind zo'n kist onder de grond bij die beestjes maar niet. Maar er zijn ook mensen die er kracht uit putten om wekelijks of weet ik veel hoevaak bij iemands graf langs te gaan, daar te zitten, lezen, praten, huilen of weet ik veel wat.

Bij het graf van mijn zus, mijn beste vriendin en 'mijn' opa (was niet mijn echte opa) ben ik na de begrafenis nooit tot maar enkele keren geweest. Ik herinner ze wel in mijn gedachte en kan ook thuis aan ze denken.

Ik laat het dus aan mijn familie en lief over om te kiezen. Ze weten wat ik het liefst wil, maar hun moeten beslissen, hun moeten verder!

Muziek: Ik wil in ieder geval Walking Higher van Heather Nova. Ik zal hieronder zo ff een stukje van de tekst zetten.
Verder moeten ze zelf maar iets zoeken wat ze bij mij vonden passen.

Kleding... sja, als ik er nog een beetje uitzie en ze zouden afscheid van me willen nemen door een kijkje in de kist te nemen, dan weet ik echt niet wat ik aan zou willen hebben. Lijkt me wel leuk om bizarre lingerie aan te hebben

Trouwens, zo'n begrafenis (of crematie) met alles erop en eraan kost heel wat en vind ik echt onzin. Vooral dat plakkie cake en koppie koffie. IK WIL ALCOHOL EN EEN UITGEBREID WARM EN KOUD BUFFET!

Nu een stukje van de tekst:
And I will feel for you in the music.
And I will send that river home.
And I will cry for you sometimes
when the night is down.
And I raise my head up to the mountains,
talk to the birds and I fly
'cause the spirit lives on,
when the body dies.

And could I be walking higher,
could I be right beside her?
Could I be walking higher
Could I be right beside her

pi_268658
Zoveel doneren als ze kunnen gebruiken , ze stoken het anders toch maar op. (ik wil ge-cremeerd worden)
pi_268714
Ik geloof niet dat ik mijn organen wil doneren. Op dit moment heb ik daar nog vrij veel moeite mee, maar misschien later on in my life, dat mijn mening daarover verandert.

Verder wil ik gecremeerd worden en de as moet in de plomp geloosd worden waar de rest van m'n boomstam drijft.

I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
  zondag 16 juli 2000 @ 17:56:24 #7
4715 Vishnu
OmNamahShivaya
pi_269477
gecremeerd. pas als m'n lichaam volledig vergaan is kan ik reincarneren. als ik lichaamsdelen afsta zal ik moeten wachten tot de persoon die ermee loopt OOK dood is en dan pas kan ik reincarneren. als die persoon lijpe dingen in zijn/haar leven gaat doen beinvloedt dat mijn karma ook, dus wil ik doneren niet riskeren. tenzij het iemand is die ik volledig vertrouw (vriend/in). ben dus niet tegen donorschap maar is wel een delicatie kwestie voor mij.
cremeren staat als een paal boven water. allereerst mijn bovenstaande geloof maar ook dat ik niet die anderhalf bij twee meter op aarde wil opeisen voor nix... vind ik persoonlijk onzin. mensen kunnen ook door een foto of door effe in zichzelf met me te praten ofzo mij herinneren, als ze dat al willen, hehe.
op deze drukke aarde vind ik begraven worden eerlijk gezegd een nogal egocentrische en niet te permitteren luxe.
Surprise us with your life!!
  zondag 16 juli 2000 @ 17:59:06 #8
4715 Vishnu
OmNamahShivaya
pi_269480
aanvullinkje nog: liefst zou ik op een houtstapel gecremeerd worden zodat iedereen ziet hoe mijn lichaam echt onomkeerbaar tot as vergaat. wat is er beter voor nabestaanden dan dat te zien. dan kun je er niet meer omheen: Vishnu is ECHT weg. en dus kun je, denk ik, makkelijker verder gaan. dat is echt een grote wens van me om dat te doen, maar helaas is dat in nederland niet toegestaan (in india is het vrij normaal)... wie weet zijn de goden me goed gezind en mag het heel binnenkort wel (niet dat ik verwacht zeer binnenkort te gaan hoor)
pi_269487
Ik wilde altijd begraven worden.. Maar na Vishu's reactie zittik tog weer te twijfelen.. Heel erg zelfs.. Maar wat ik wel graag wil , wak dus al meerdere mensen heb horen zeggen , een groot feest bij me begrafenis hetzij crematie, Ze moeten tog verder en niet nog weetik het hoelang zitten huilen.. Even huilen owkeej.. Maar je kan niet altijd blijven huilen..
En over doneren.. Neej.. Dat wil ik niet.. Ik vind het zown raar id dat iemand anders met jou 'spullen' rond zal lopen.. Yech.. Nee danku..
Don't cry because it's over, snile because it happend..
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_270777
Ik wil als ik eenmaal dood ben, worden gecremeerd. Niet in omgekeerde volgorde!

Onder begeleiding van Pearl Jam met het nummer "Release Me" en "Indifference" om het extra dramatisch te maken.

Maar voor het zover is hoop ik de mensheid een boodschap te kunnen meegeven, om betekenis te hebben gegeven aan andermans leven.

P. A. Lumile

[Dit bericht is gewijzigd door P. A. Lumile op 17-07-2000 21:28]

Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
pi_270982
de ruimte in worden geschoten en na 15 verbranden in de atmosfeer van de Aarde. Hopelijk zullen mensen mij dan als vallende ster zien.

BTW: Ik doneer absoluut niets. Ik weet niet waarom, maar het idee vind ik niet prettig.

dinsdag 18 juli 2000 @ 18:57:45 #12
3254 Morphius
fuck neo, i'm the one
pi_271601
ik wil graag begraven worden, zonder te doneren, maar misschien denk ik daar later ook wel anders over. dat idee van Roché klinkt trouwens ook wel cool. ik denk dat ik graag Guns 'n Roses met November Rain wil op mijn begravenis / lancering (wat klinkt dat onnozel)
there is no spoon, only a fork
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 juli 2000 @ 21:24:58 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_271724
laten ze mij maar begraven.
en wat leuke muziek draaien tijdens m'n begrafenis. In ieder geval Heaven Denies van Iced Earth, And The Story Ends van Blind Guardian en nog een nummer van Iron Maiden.

Tokus

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_271758
Tsja, omdat ik er vanuit ga dat ik na mijn dood toch als voedsel ga dienen voor planten en dieren, zou ik dan het liefste door jonge roofvogels opgegeten worden. Dan ben ik na mijn dood toch een beetje roofvogel
Maar ja, dat mag toch niet...
  woensdag 19 juli 2000 @ 23:27:31 #15
244 Barbarella
Soms hier...
pi_272881
Heel lang heb ik verkondigd dat ik begraven wilde worden. Gecremeerd worden leek me maar niets; met zoveel geweld van deze aardbodem verdwijnen in zo'n afgrijselijk crematorium. Alle ervaringen die ik met crematies heb (helaas zijn dat er te veel), zijn eigenlijk negatief. Daarom dus mijn wens om begraven te worden.
Het graf van mijn oma bezoek in als het kan elk jaar, op haar sterfdag. Mijn opa is gecremeerd, zijn as uitgestrooid en ik heb niets meer om naar toe te gaan.

Nu ben ik toch op een punt gekomen dat het mij allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt. Ik vind het belangrijker dat mijn nabestaanden vrede hebben met de wijze waarop ik ga. Een aantal wensen heb ik natuurlijk wel, maar begraven of cremeren, ik kan geen echte keuze maken. Aan beide zitten haken en ogen.

Als ik ga, graag zonder al te veel poespas. De witte lelie, mijn lievelingsbloem mag niet ontbereken. Mijn muziek, mijn afscheid. Geen orgels, geen kerkmuziek... gewoon ik.

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
pi_273082
Misschien zie ik het dan allemaal wel weer te positief in, maar ik ben nu 19 jaar jong en ik wil er helemaal nog niet over nadenken. Mijn tijd op deze aarde is nog lang niet uitgezeten.. En mocht er dan onverhoopt iets 'tussenkomen' dan.. dan .. aaarghh .. laat me toch gewoon jong en naief zijn, laat me in de waan dat iedereen het eeuwige leven heeft....
"The only source of knowledge is experience" - Albert Einstein(1929)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 juli 2000 @ 09:57:07 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_273193
Mij maakt het geen ene moer uit, maar mijn vrouw vindt crematies iets naars hebben. Zo'n crematie/begrafenis is meer het feessie voor de nabestaanden dan voor mezelf, dus wordt het een begrafenis.

Wel met veel drank en goede muziek

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2000 @ 16:04:13 #18
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_273680
quote:
Op 16 juli 2000 17:56 schreef Vishnu het volgende:
gecremeerd. pas als m'n lichaam volledig vergaan is kan ik reincarneren. als ik lichaamsdelen afsta zal ik moeten wachten tot de persoon die ermee loopt OOK dood is en dan pas kan ik reincarneren. als die persoon lijpe dingen in zijn/haar leven gaat doen beinvloedt dat mijn karma ook, dus wil ik doneren niet riskeren. tenzij het iemand is die ik volledig vertrouw (vriend/in). ben dus niet tegen donorschap maar is wel een delicatie kwestie voor mij.
cremeren staat als een paal boven water. allereerst mijn bovenstaande geloof maar ook dat ik niet die anderhalf bij twee meter op aarde wil opeisen voor nix... vind ik persoonlijk onzin. mensen kunnen ook door een foto of door effe in zichzelf met me te praten ofzo mij herinneren, als ze dat al willen, hehe.
op deze drukke aarde vind ik begraven worden eerlijk gezegd een nogal egocentrische en niet te permitteren luxe.

Op zich wel een interessant standpunt m.b.t. doneren... komt dat van een bepaalde religie af? (Ik lees niet het hele forum dus kan 't gemist hebben)

Ik kan begraven niet egocentrisch noemen. Veel mensen zullen denk ik op een of andere manier liever iets hebben van "daar ligt 'ie" dan alleen een foto zien...

Ik zou in elk geval een graf willen, doneren ben ik nog niet uit.

Sheridana +1
  donderdag 20 juli 2000 @ 16:11:54 #19
4715 Vishnu
OmNamahShivaya
pi_273694
Op 20 juli 2000 16:04 schreef Sokolsky het volgende:
Op zich wel een interessant standpunt m.b.t. doneren... komt dat van een bepaalde religie af? (Ik lees niet het hele forum dus kan 't gemist hebben)

Van het hinduisme en buddhisme (bepaalde stromingen daarin hebben dit geloof).

pi_273702
Het schijnt "volgens verschillende godsdiensten" dat als je verbrand je ziel [en je lichaam ook] naar de klote gaan...

Dat word het dus want ik moet er niet aan denken dat het weer opnieuw begint

En dan laat ik mijn as uitstrooien op een kerncentrale als laatste protest-actie tegen kernenergie

aanvulling : de muziek die mijn rituele verbranding gaat vergezellen :

voor de fik
- Urban Dance Squad - Temporarily Expandable
en tijdens de fik :
- Rage Against The Machine - Freedom
na de fik :
- Pearl Jam - Release

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 20-07-2000 16:28]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zondag 23 juli 2000 @ 22:35:54 #21
3227 MissMachiavelli
Some things will never change
pi_276788
Eerst gedoneerd worden, doe ik ook nog iets goeds als ik dood ga, ik bedoel in mijn ogen heb ik er zelf niks aan maar ja dat is weer een andere discussie.
Ik wil verder gecremeerd worden, met niet echt een duidelijke reden.
Eigenlijk ligt het voor mij zo, ik wil niet dat mensen bij mijn graf komen treuren maar misschei is het wel heel egoistisch want hebben mensen juist wel aan een graf steun
dus oftewel als het aan mij zou liggen gevremeerd maar als iemand op dat moment om de een of andere manier me liever begraaft zou willen hebben, tja het mag maar liever niet.
Maar ja misschien heb ik over een half jaar een andere mening ofzo, maar voorzover ik het heb kunnen weten heb ik latijd gecremeerd willen worden.

*sorry het bovenstaande verhaal bestaat NIET uit duidelijke zinnen, die kort en bondig zijn maar wat gebrabbel, dusjust ignore it! haha

Trying to be the king but the ace is back
-------------------
The more you talk, the more things sound the same
---------------------
Can't change your mind, can't change my colour
----------------------
Real power can't be given, it mu
  maandag 24 juli 2000 @ 00:45:55 #22
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_276989
Ik wil graag begraven worden en dan de volgende tekst op mijn Steen:

Onder dit steentje ligt een fenomeentje

maandag 24 juli 2000 @ 00:55:31 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_276999
geen van alle, het mag natuurlijk niet in NL, maar je mag mijn lijk wel in het bos gooien.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_277940
Ik heb een donor dingie getekend dus het zal wel crematie OF een gesloten kist worden.

Wat er voor feesten en partij-en worden georganiseerd maakt voor mij niet uit. Het belangrijkste is dat iedereen die achterblijft goed zijn verdriet (vreugde?) kan verwerken.

Over wat ik geloof voor wat na het leven is kan ik duidlijk zijn:

Plop! dood... en dan nietssssssssssss.

dinsdag 25 juli 2000 @ 01:22:00 #25
244 Barbarella
Soms hier...
pi_278220
quote:
Op 24 juli 2000 21:01 schreef Len het volgende:
Ik heb een donor dingie getekend dus het zal wel crematie OF een gesloten kist worden.

Dat is toch niet per definitie zo? Ze kunnen je weer zo mooi oplappen dat er niets van te zien is.

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')