abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4200118
Mijn stelling is dat diegene die op het stembureau zit niet mag laten zien van welke partij hij/zij is.

Ik kwam vanochtend bij het stembureau zit daar een of andere lokale VVD pief. Met zijn VVD stropdas.
Vond het belachelijk en dat heb ik hem gezegt ook.

You only live once
pi_4200143
Ik heb nog nooit op het stembureau iemand van een bepaalde partij gezien. Het lijkt me best leuk! Ik heb het idee dat ik mijn ei op zo'n moment wel kwijt zou willen ten overstaan van zo iemand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_4200153
bij de gemeentelijke verkiezingen zat hier vorige x de lijsttrekker van CDA, weliswaar zonder iets waaraan dat te herkennen was maar hij zat der toch...
DNA is an abbreviation for deoxyribonucleicantidisestablishmentarianism, a complex string of syllables.
pi_4200190
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 11:48 schreef kezmania het volgende:
Mijn stelling is dat diegene die op het stembureau zit niet mag laten zien van welke partij hij/zij is.

Ik kwam vanochtend bij het stembureau zit daar een of andere lokale VVD pief. Met zijn VVD stropdas.

Dat mag inderdaad geen eens!

Bij de verkiezingen in 1998 hing pal boven mijn stembureau een mega groot spandoek: STEM VVD!

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_4200203
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 11:51 schreef n0.G3n het volgende:
bij de gemeentelijke verkiezingen zat hier vorige x de lijsttrekker van CDA, weliswaar zonder iets waaraan dat te herkennen was maar hij zat der toch...
Volgens mij zit er altijd (minstens) één raadslid en (minstens) één gemeente-ambtenaar op elk stembureau, dan is het dus logisch dat de lokale 'VVD-pief' of de lokale CDA-lijsttrekker je oproepingskaart in ontvangst neemt.

Ik vind dat je aan een politicus op een stembureau niet mag zien/horen/merken welke partij hij vertegenwoordigd, dus geen VVD-stropdas. (die vind ik sowieso al fout )

It's time we face up to the un-face-up-to-able.
  woensdag 15 mei 2002 @ 11:58:32 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_4200250
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 11:55 schreef GroteBroeder het volgende:

[..]

Volgens mij zit er altijd (minstens) één raadslid en (minstens) één gemeente-ambtenaar op elk stembureau

Omzin volgens mij. Een gemeente ambtenaar kan wel kloppen, maar een raadslid?

Een gemeente als Rotterdam heeft 45 raadsleden en meer dan 45 stemburo's (neem ik aan, aangezien een gemeente met 9000 inwoners al 4 stemburo's heeft), niet haalbaar dus.

Verder vind ik het niet helemaal netjes om daar je politieke kleur nog even uit te dragen, al is een stropdas wel erg subtiel.

pi_4200254
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 11:55 schreef GroteBroeder het volgende:

Ik vind dat je aan een politicus op een stembureau niet mag zien/horen/merken welke partij hij vertegenwoordigd, dus geen VVD-stropdas. (die vind ik sowieso al fout )

Gut, laten we de mensen vooral tegen zichzelf in bescherming nemen? Wie weet stemmen ze wel ineens op de VVD, verblind door zo'n stropdas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_4200266
Degene die zich laten beinvloeden door dit zijn hun stem niet waard.
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_4200305
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 11:48 schreef kezmania het volgende:

Volgens de kieswet is dit verboden......daar kan je bij de voorzitter van het stembureau over klagen.....is dit een en dezelfde man (en hij zegt: krijg de klere), dan kan je als het stembureau om negen uur sluit, eisen dat het in het procesverbaal wordt gezet....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')