neuh... 't was voor mij vorige maand al duidelijk waarop ik wilde stemmen, en dat is het nog steeds.
quote:Dan stond jou keuze al geruime tijd vast zeker of ga je uitsluitend uit van campagnes of mediaoptredens?
Op woensdag 15 mei 2002 07:13 schreef Quenda het volgende:
Is FoK!forum (mede)bepalend voor jouw stemgedrag ?Neen.
je politieke mening vorm je imo aan de hand van je levensovertuiging, je kijk op zaken, de resultaten van "jouw"en ander partijen voordat de verkiezingspropaganda oorlog losbarst (daarna is het imo allemaal mooipraterij) etc.
Als ik m`n stem moet gaan laten bepalen door een schreeuwende massa elkaar napratende pubers,partij-fanatici (zowel links als rechts, als lpf), stomme stemwijzer scriptjes (die vind ik helemaal gestoord, je mening laten bepalen door een computerscript) een hysterische en bevooroordeelde pers en moddergooiende lijsttrekkers (wederom zowel links als rechts als lpf) dan kan je net zo goed thuis blijven.
Jah het is medebepalend, want Fok! is een plek waar ik vrij veel over de poltiek en hoe andere mensen er over denken lees en een plek waar ik ok zelf deelneem aan discussies. Maar ik weet ook wel zeker dat ik hetzelfde zou gaan stemmen als ik niet op Fok! zat, want twee jaar geleden (toen ik nog niet op Fok! zat, hoewel, ik heb me p'cies 2 jaar geleden geregistreerd, maargoed dat even terzijde), was ik er in princiepe ook al over uit, alleen kon ik toch nog niet stemmen.
quote:Het klinkt alsof de politiek aan jou dan zowiezo helemaal niet besteed is..
Op woensdag 15 mei 2002 08:30 schreef crackmonkey het volgende:Als ik m`n stem moet gaan laten bepalen door een schreeuwende massa elkaar napratende pubers,partij-fanatici (zowel links als rechts, als lpf), stomme stemwijzer scriptjes (die vind ik helemaal gestoord, je mening laten bepalen door een computerscript) een hysterische en bevooroordeelde pers en moddergooiende lijsttrekkers (wederom zowel links als rechts als lpf) dan kan je net zo goed thuis blijven.
Ik had niet gedacht dat na de dood van Fortuyn zoveel mensen nog op de LPF wilden stemmen. Daar waar ik aanvankelijk van mening was dat de partij zichzelf op diende te heffen, ben ik gaan respecteren dat mensen een houvast nodig hebben. Ze willen niet terug naar die gevestigde partijen die ze juist afgezworen hadden. Vanuit dat respect voor hun keuze, heb ik zelf besloten deze keer niet blanco te stemmen.
En ook ik voelde me, evenals Kimmie, door vele tegenreacties gesterkt om Paars en links een hak te zetten. En inderdaad, zij kwamen niet alleen van Fok, maar bijvoorbeeld de vele onnozelen die ik de laatste dagen op televisie heb gezien. Dan heb ik het niet over de mensen die op straat geinterviewd werden, maar de vele journalisten, zogenaamde deskundigen en hypocriete politici.
quote:Een met dubbele kop zeker
Op woensdag 15 mei 2002 09:57 schreef Ulx het volgende:
Nee, ik heb gewoon een muntje opgegooid.
Natuurlijk is niet alleen Fok hiervoor 'verantwoordelijk', maar ook bijvoorbeeld de pijlingen e.d.
quote:Vier mogelijkheden:
Op woensdag 15 mei 2002 09:58 schreef eRR_ het volgende:[..]
Een met dubbele kop zeker
Kop: Groen Links
Munt: PvdA
Zijkant: VVD
Geld kwijt? Dan heel toepasselijk LPF.
quote:Gooi dat muntje maar op dan waar ik naast sta dan.
Op woensdag 15 mei 2002 11:08 schreef Ulx het volgende:[..]Geld kwijt? Dan heel toepasselijk LPF.
Ben ik een muntje rijker en heeft de LPF een stem extra
quote:en wat werd het?
Op woensdag 15 mei 2002 11:08 schreef Ulx het volgende:
Vier mogelijkheden:Kop: Groen Links
Munt: PvdA
Zijkant: VVD
Geld kwijt? Dan heel toepasselijk LPF.
quote:Het is vluchten in cynisme.
Op woensdag 15 mei 2002 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
En ook ik voelde me, evenals Kimmie, door vele tegenreacties gesterkt om Paars en links een hak te zetten.
quote:Gelukkig weet jij het allemaal beter dan die geinterviewde journalisten en deskundigen en zie je, dankzij je ultra-x-ray-vision, dat ál die mensen full of shit zitten,
En inderdaad, zij kwamen niet alleen van Fok, maar bijvoorbeeld de vele onnozelen die ik de laatste dagen op televisie heb gezien. Dan heb ik het niet over de mensen die op straat geinterviewd werden, maar de vele journalisten, zogenaamde deskundigen en hypocriete politici.
Ik zie het vaak dat als mensen het ergens niet mee eens zijn (met de meningen), dat ze dan maar vaak de oorzaak van de 'foute' mening gaan zoeken bij de persoon die hem uitdraagt. Als je het ergens niet mee eens bent, prima. Maar heb dan wel een zinnige reden om het daar niet mee eens te zijn.
En vaak is het zo dat de mening sowieso al 'fout' is, omdat de verkeerde persoon hem uit. Het is dus allemaal een obscuur schimmenspel waar iedereen andere conclusies uit trekt. Echter het als feit brengen van een mening en om daarbij het nodige cynisme te uiten laat zich emotionele motieven vermoeden die niet gebaseert zijn op rationele overwegingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |