quote:CDA zegt heel vaak dat men niet meteen bepaalde wetten wil terugdraaien, omdat dat niet democratisch is, en omdat dat slecht is voor de 'stabiliteit' van wetgeving. Ze kondigen wel aan heel kritisch 'verse' wetten te blijven evalueren, waar het CDA het eigenlijk niet mee eens is.
Op woensdag 15 mei 2002 00:44 schreef planethugo het volgende:
Aangezien de kans groot is dat de cda vanavond de grootste zal worden vraag ik me af of deze partij niet net iets té degelijk is. Ze willen bijv. geen coffeeshops meer gedogen maar toch weer de wetten niet trugdraaien
En dan nog: één coalitiepartij kan nooit zomaar iets erdoor drukken, zonder medewerking van andere partijen.
quote:Daarom ben ik er ook niet bang voor dat er een 'chaos' zal komen in een volgend kabinet dat waarschijnlijk met de LPF zal zijn.
En dan nog: één coalitiepartij kan nooit zomaar iets erdoor drukken, zonder medewerking van andere partijen.
quote:Kabinetsbesluiten zullen niet zo gauw een chaos worden nee... wanneer de LPF-leden niet te moeilijk doen, en netjes meevergaderen. Maar wanneer een LPF-amateur als minister een departement moet leiden, dan hoop ik op erg kundige ambtenaren...
Op woensdag 15 mei 2002 01:08 schreef planethugo het volgende:[..]
Daarom ben ik er ook niet bang voor dat er een 'chaos' zal komen in een volgend kabinet dat waarschijnlijk met de LPF zal zijn.
quote:Statement van het jaar!
Op woensdag 15 mei 2002 01:01 schreef Devil-Dano het volgende:
Het zal allemaal nog moeten blijken. Ze zeggen en beloven in deze periode van alles.
quote:Daarom was Pim (en de LPF) ook van plan om een aantal topmanagers aan te dragen die zo een klus aankunnen.
Kabinetsbesluiten zullen niet zo gauw een chaos worden nee... wanneer de LPF-leden niet te moeilijk doen, en netjes meevergaderen. Maar wanneer een LPF-amateur als minister een departement moet leiden, dan hoop ik op erg kundige ambtenaren...
quote:Tja, jammer dat die topmanagers als minister geen opties krijgen, die ze kunnen verzilveren, nadat ze een tijdje hebben 'geherstructureerd', om vervolgens te vertrekken met een leuke handdruk, en van een golf-vriendje een nieuw baantje krijgen.
Op woensdag 15 mei 2002 01:16 schreef planethugo het volgende:Daarom was Pim (en de LPF) ook van plan om een aantal topmanagers aan te dragen die zo een klus aankunnen.
Ohnee, nu ben ik te cynisch. Wijers deed 't leuk. Any more?
Lovenswaardig!
quote:Onno Ruding (CDA-er) was of is nog steeds een zeer geslaagde topmanager bij een Amerikaanse bank. Maar wellicht ben je als ex-minister geschikter als topmanager, dan andersom. Volgens mij moet je om te slagen als minister vooral het politieke spel goed beheersen, het sturen van een department wordt toch aan top-ambtenaren overgelaten.
Op woensdag 15 mei 2002 01:21 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Tja, jammer dat die topmanagers als minister geen opties krijgen, die ze kunnen verzilveren, nadat ze een tijdje hebben 'geherstructureerd', om vervolgens te vertrekken met een leuke handdruk, en van een golf-vriendje een nieuw baantje krijgen.
Het CDA heeft hopelijk door de affaire Marnix van Rij (?) ingezien dat iemand die "succesvol in het bedrijfsleven" is beslist niet geschikt hoeft te zijn voor de politiek.
Zoals het CDA nu is, olv Balkenende, biedt het de degelijkheid en stabiliteit waar we nu behoefte aan hebben.
Maar ik ga er niet op stemmen
quote:Gevalletje cognitieve dissonantie. Of een paradox. Ik weet het niet meer.
Op woensdag 15 mei 2002 01:36 schreef Great_Expectations het volgende:Zoals het CDA nu is, olv Balkenende, biedt het de degelijkheid en stabiliteit waar we nu behoefte aan hebben.
Maar ik ga er niet op stemmen
quote:Dit sluit goed aan bij de pragmatische instelling van de partij van mijn keuze. Misschien moet ik de politiek maar in
Op woensdag 15 mei 2002 01:37 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Gevalletje cognitieve dissonantie. Of een paradox. Ik weet het niet meer.
quote:Getver! Een krullenbollenstemmer!
Op woensdag 15 mei 2002 01:40 schreef Great_Expectations het volgende:Dit sluit goed aan bij de pragmatische instelling van de partij van mijn keuze. Misschien moet ik de politiek maar in
Maar goed dat dit in ONZ staat!
Grrr... 't Staat in SCH.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 15-05-2002 01:44]
quote:Het gaat in dit topic over de degelijkheid van het CDA, en Balkenende heeft geen krullenbol. Wel on-topic blijven
Op woensdag 15 mei 2002 01:41 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Getver! Een krullenbollenstemmer!
Maar goed dat dit in ONZ staat!
Edit: En dit staat *NIET* in onzin!!!
quote:Veeeeeeeeeel te cynisch!
Op woensdag 15 mei 2002 01:21 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Tja, jammer dat die topmanagers als minister geen opties krijgen, die ze kunnen verzilveren, nadat ze een tijdje hebben 'geherstructureerd', om vervolgens te vertrekken met een leuke handdruk, en van een golf-vriendje een nieuw baantje krijgen.
quote:Een minister kan nooit alleen het beleid bepalen. De meeste ministeries hebben een directeur-generaal als topambtenaar, die er al langer zit. Zo kan het nooit gebeuren dat het beleid 180% omdraait bij een nieuwe regering, want dan zouden oude wetten moeten worden aangepast en overruled. Een onkundige (of onwillende/onwetende minister zoals Brinkhorst) kan echter wel voor negatieve publiciteit zorgen.
Op woensdag 15 mei 2002 01:11 schreef DennisMoore het volgende:
Kabinetsbesluiten zullen niet zo gauw een chaos worden nee... wanneer de LPF-leden niet te moeilijk doen, en netjes meevergaderen. Maar wanneer een LPF-amateur als minister een departement moet leiden, dan hoop ik op erg kundige ambtenaren...
quote:ach. Tijdens Lubbers 1,2,3 werd er ook gedoogd bij het leven en waren er ook genoeg coffeeshops, ondanks dat het cda de premier mocht leveren en de grootste was.
Op woensdag 15 mei 2002 00:44 schreef planethugo het volgende:
Ze willen bijv. geen coffeeshops meer gedogen maar toch weer de wetten niet trugdraaien
als ze werkelijk een punt gaan maken van het gedoogbeleid of maakt niet uit welk ander beleid/wet etc dan zal er toch een meerderheid voor moeten zijn en zullen ze dus de eigen coaltie mee moeten zien te krijgen. Geen enkele partij kan in z`n eentje alles bepalen, omdat er tot op heden nog geen partij ooit minstens 76 zetels heeft gehaald.
quote:een van de weinigen die ECHT woord hebben gehouden.
Op woensdag 15 mei 2002 01:27 schreef Maximus-IX het volgende:
CDA is iig het braaftste jongentje in de klas wat betreft de campangestop. Nauwlijks CDA'ers gezien de afgelopen tijd...Lovenswaardig!
elke ander partij van heel erg links in het politieke spectrum tot rechts heeft op de een of ander manier wel gezondigd tegen de eigen opgelegde stop. Dat zegt imo wel e.e.a. over de betrouwbaarheid van al die parijen eigenlijk, en hou hard ze hun mooie woorden menen
quote:Dat is wel opvallend bij het CDA, ze beloven niet eens zo veel. Dat is niet alleen omdat ze zo alle opties tussen links en rechtse partners openhouden. Het voornaamste wat balkenende nu eerst wil is rust en stabiliteit terugbrengen. Dat willen ze allemaal, maar ik denk dat hij er bij uitstek geschikt voor is omdat hij geen `erfenis' heeft.
Op woensdag 15 mei 2002 01:01 schreef Devil-Dano het volgende:
Het zal allemaal nog moeten blijken. Ze zeggen en beloven in deze periode van alles.
Voor mij zijn ze normaal ook iets te degelijk, maar nu in deze tijd geef ik, bij hoge uitzondering, mijn stem aan het CDA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |