Ik ga dus op de VVD stemmen, na ik zelf die conclusie had getrokken, de stemwijzer dit bevestigde en gister SBS6 ook nog eens.
Maar nu het volgende. Ik moet dus een persoon van het VVD kiezen, en Dijkstal lijkt me dus niks. Maar verder weet ik dus niks van personen van het VVD. En om dat nu nog eens allemaal uit te moeten zoeken (zit ook nog eens midden in de examens) lijkt me te tijdrovend. Dat partijprogramma helpt me ook niet echt. Kan iemand mij wat 'vooraanstaande' personen van het VVD zeggen en evt waar ze voor staan zodat ik wat gerichter kan zoeken? Ik ga natuurlijk niet zonder zelf te kijken stemmen wat jullie zeggen maar dan kan ik wat een beetje kijken wat mij het beste past zonder die hele lijst af te moeten werken.
BVD van een newbie stemmer, die dankzij PF gaat stemmen, want zonder hem had ik me nu niet geinteresseerd voor de politiek.
quote:
Op maandag 13 mei 2002 13:30 schreef ThijNtjE het volgende:
Ik heb gezocht, kon niks vinden,Veel plucheplakkers op kandidaatlijst VVD
ls je voor een afgewogen en realistisch vreemdelingenbeleid bent kun je kiezen voor Jaap Kamp (als hij nog op de lijst staat). Hij heeft de afgelopen jaren geprobeerd een discussie op gang te krijgen in de 2e Kamer. Dat dit niet lukte vanwege de tegenwerking van coalitie-genoten D66 en PVDA zal geen verassing zijn denk ik. Anyway, hoop dat je er wat aan hebt.
Maar ik kan dit jaar helaas niet op de VVD stemmen.
quote:niet jaap kamp maar henk kamp.
Op maandag 13 mei 2002 13:37 schreef Baas het volgende:
Ik ga zelf op Niederer stemmen omdat hij uit Brabant komt (net als ik, verassend genoeg). Als je voor een afgewogen en realistisch vreemdelingenbeleid bent kun je kiezen voor Jaap Kamp (als hij nog op de lijst staat). Hij heeft de afgelopen jaren geprobeerd een discussie op gang te krijgen in de 2e Kamer. Dat dit niet lukte vanwege de tegenwerking van coalitie-genoten D66 en PVDA zal geen verassing zijn denk ik. Anyway, hoop dat je er wat aan hebt.
quote:Hehe -oops-. Bedankt voor de link, ik had alleen maar in dit forum (staat, cultuur en historie) gezocht en niet in de andere fora).
Op maandag 13 mei 2002 13:34 schreef Klik-Spaan het volgende:
[..]
Bedankt voor de reacties, ik ben blij verrast en ik ga jullie tips zeker even nalopen
quote:Eeek foutje
Op maandag 13 mei 2002 13:44 schreef evert het volgende:[..]
niet jaap kamp maar henk kamp.
quote:Jacques Niederer, tis de enige vertegenwoordiger van de VVD van heel zuid-nederland, maar persoonlijk zou ik toch Zalm kiezen. Helaas mag ik dat nog niet... (nog geen 18
Op maandag 13 mei 2002 13:37 schreef Baas het volgende:
Ik ga zelf op Niederer stemmen omdat hij uit Brabant komt (net als ik, verassend genoeg). A
quote:Terwijl dat toch echt een liberaal is die tegenwicht biedt aan de conservatieve mensen in de VVD. Het zal wel door de leeftijd komen
Op maandag 13 mei 2002 13:57 schreef -ScuL- het volgende:
Heb het zelfde probleem..Ik vind Dijkstal zo'n conservatieve uitstraling hebben..
quote:Stem op VVD-woordvoerder asielzaken Henk Kamp.
Op maandag 13 mei 2002 13:30 schreef ThijNtjE het volgende:Ik heb gezocht, kon niks vinden, mocht hier al een topic zijn mijn excuses en slotje please
Ik ga dus op de VVD stemmen, na ik zelf die conclusie had getrokken, de stemwijzer dit bevestigde en gister SBS6 ook nog eens.
Maar nu het volgende. Ik moet dus een persoon van het VVD kiezen, en Dijkstal lijkt me dus niks.
Staat aan de rechterzijde van de VVD, en was het zeer oneens met de softe kabinetsbesluiten op dat punt.
Volgens Kamp lopen de ideeën van Fortuyn en de VVD over asielzoekers en inburgering elkaar nauwelijks.
quote:
Op maandag 13 mei 2002 14:02 schreef R@b het volgende:[..]
Volgens Kamp ontlopen de ideeën van Fortuyn en de VVD over asielzoekers en inburgering elkaar nauwelijks.
2. Jorritsma
Minister van Economische Zaken
3. Zalm
Minister van Financien (die mijn persoonlijke voorkeursstem krijgt)
4. Terpstra
Oud-staatsecretaris van sport, bekend om d'r omvang
5. Hermans
Minister van Onderwijs (kreeg van HBO en WO-organisaties een voldoende, dat was al een tijd niet meer voorgekomen
)
6. Korthals
Minister van Justitie
7. De Grave
Minister van Defensie ("nobody fucks with..."
)
8. Van Aartsen
Minister van Buitenlandse Zaken
en verder nog interessant
13. Kamp
de expert binnen de VVD op het gebied van immigratieproblemen, redelijk harde opstelling altijd
19. Hofstra
vervoers-expert, wil veel investeren in asfalt
Overigens stuurde ik hem laatst een mailtje van zijn website www.henkkamp.nl om hem van mijn steun op de hoogte te brengen en ik had binnen twee uur een persoonlijk bedankmailtje terug... reden te meer dus om hem mijn stem te geven!
quote:heb ik ook. maar dat heb ik ook met geert wilders. staat eigenlijk veel te laag en die wil ik wel terugzien in de kamer.
Op maandag 13 mei 2002 15:01 schreef marky het volgende:
Ik twijfel op dit moment ook nog. Ik vind Dijkstal van alle kandidaten voor het premierschap de beste keuze omdat hij de enige is die boven de partijen kan staan. Aan de andere kant wil ik eigenlijk ook graag op Henk Kamp stemmen omdat ik daar zeer veel waardering voor heb en hem via mijn stem wil laten blijken dat ik hem gehoord heb. Dat ik achter zijn opvattingen sta.
quote:Dat wat jij van Dijkstal vind, vond ik al jaren van hem. tot de afgelopen 2 maanden. Nu heb ik dat idee bij Balkenden, terwijl ik nooit zou hebben gedacht ooit op het CDA te gaan stemmen....
Op maandag 13 mei 2002 15:01 schreef marky het volgende:
Ik twijfel op dit moment ook nog. Ik vind Dijkstal van alle kandidaten voor het premierschap de beste keuze omdat hij de enige is die boven de partijen kan staan. Aan de andere kant wil ik eigenlijk ook graag op Henk Kamp stemmen omdat ik daar zeer veel waardering voor heb en hem via mijn stem wil laten blijken dat ik hem gehoord heb. Dat ik achter zijn opvattingen sta.
quote:Ik quote lebbis & jansen:
Op maandag 13 mei 2002 15:11 schreef bluegrass het volgende:[..]
Dat wat jij van Dijkstal vind, vond ik al jaren van hem. tot de afgelopen 2 maanden. Nu heb ik dat idee bij Balkenden, terwijl ik nooit zou hebben gedacht ooit op het CDA te gaan stemmen....
quote:
Vergeleken bij Balkenende is Melkert Mister Charisma 2002
quote:maar stem jij dan op het CDA om de partij ideologie of vanwege jan peter?
Dat wat jij van Dijkstal vind, vond ik al jaren van hem. tot de afgelopen 2 maanden. Nu heb ik dat idee bij Balkenden, terwijl ik nooit zou hebben gedacht ooit op het CDA te gaan stemmen....
quote:Ik heb juist de laatste twee maanden meer waardering voor Dijkstal gekregen. Hij heeft zich niet laten verleiden tot de Jip en Janneke taal die zijn partijleiding van hem verwachten en hij heeft als een van de weinige geprobeerd de discussie vooral over de inhoud te laten gaan.
Verder heb ik twee weken terug nog met Hans Dijkstal staan praten, op een van de laatste verkiezingsbijeenkomsten in Heinkenszand, Zeeland. Ik vond het een aardige man, en na zijn speech had ik ook alle vertrouwen in hem, dat hij het land goed zou kunnen besturen.
Wat mij betreft, als ex-Dijkstaltwijfelaar, na een ontmoeting met hem en hem een speech horen geven over de VVD en haar standpunten sta ik toch vierkant achter Hans Dijkstal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |