'Ik heb de situatie aanvankelijk verkeerd ingeschat, ik was bang dat mensen helemaal niet zouden gaan stemmen. Maar nu wil ik ze oproepen te gaan stemmen op LPF, zelfs op Pim'
Ik lach me dood, de oproep tot opheffing van de LPF wordt nu dus ondersteund door uitsluitend 'Harry Mens' en Groen Links stemmers. Leuker wordt het niet, wel lachwekkender.
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 10-05-2002 19:23]
quote:Oh dear, hij zegt nu niet meer wat in je straatje past en plots is ie een draaikont? Heb je het interview gezien? Hij geeft heel precies aan hoe hij de verhouding tussen zijn broer, de familie Fortuyn en het Nederlandse volk ziet. Zijn verhaal was allesbehalve draaikonterig.
Op vrijdag 10 mei 2002 19:23 schreef gelly het volgende:
Draaikonterij zit blijkbaar in de familie.
quote:Dat zou je niet zeggen als je zijn betoog in het interview had gezien. Hij vertelde dit met overtuiging.
Op vrijdag 10 mei 2002 19:24 schreef Noayla_ het volgende:
Opmerkelijke ommezwaai...
Zou hij zijn bedreigd/geintimideerd?
quote:Ik heb het niet gezien, helaas..
Op vrijdag 10 mei 2002 19:25 schreef HiZ het volgende:[..]
Dat zou je niet zeggen als je zijn betoog in het interview had gezien. Hij vertelde dit met overtuiging.
Ik heb politici op de avond van de moord op Fortuyn horen getuigen dat het het beste was de verkiezingen uit te stellen. Na enige tijd zijn enkelen van hen hier volledig op teruggekomen. Ongeloofwaardigheid? Neen. Weldenkendheid? Ja.
quote:Wat een onzin, deze man heeft natuurlijk geestelijk een enorme klap opgelopen en gaf een eerste mening. Nu is hij misschien wat rustiger en kan helder nadenken. Heb jij geen medeleven in je donder??
Op vrijdag 10 mei 2002 19:23 schreef gelly het volgende:
Draaikonterij zit blijkbaar in de familie.
quote:Dat kun je beter aan de topicstarter vragen, die lacht zich immers dood. Natuurlijk snap ik wel dat zo'n man zijn mening wil bijstellen, maar dit is 180 graden de andere kant op.
Op vrijdag 10 mei 2002 19:38 schreef The_Beatles het volgende:[..]
Heb jij geen medeleven in je donder??
quote:Nee, hij had de situatie verkeerd ingeschat.
Op vrijdag 10 mei 2002 19:24 schreef Noayla_ het volgende:
Opmerkelijke ommezwaai...
Zou hij zijn bedreigd/geintimideerd?
quote:Toch vraag ik het aan jou. Ik vind het nogal bot als je iemand, die zoiets meemaakt met naaste familie, zo betiteld.
Op vrijdag 10 mei 2002 19:41 schreef gelly het volgende:[..]
Dat kun je beter aan de topicstarter vragen, die lacht zich immers dood. Natuurlijk snap ik wel dat zo'n man zijn mening wil bijstellen, maar dit is 180 graden de andere kant op.
quote:Zou de situatie dan niet net omgedraaid moeten zijn?
Op vrijdag 10 mei 2002 19:41 schreef Kimmie het volgende:
Ach ja die man was ook helemaal niet emotioneel toen hij zijn eerste uitspraken deed
quote:Makkelijke praat, 180 graden de andere kant op. Dat is het nogal snel als de kwestie zwart-wit is he? Er was geen keuze 'laten we misschien doorgaan' tussen stoppen en doorgaan. In zijn emoties had hij kennelijk eerst de neiging om op te roepen tot stoppen. Dat is te begrijpen ook wel, de partij had zijn broer z'n leven gekost. Later zag hij wat voor enorm effect z'n broer feitelijk had op de bevolking. Dat leverde hem een zodanig nieuw perspectief op dat hij van mening veranderde.
Op vrijdag 10 mei 2002 19:41 schreef gelly het volgende:[..]
Dat kun je beter aan de topicstarter vragen, die lacht zich immers dood. Natuurlijk snap ik wel dat zo'n man zijn mening wil bijstellen, maar dit is 180 graden de andere kant op.
En ik lach niet Marten Fortuyn uit, hoewel ik vind dat zijn mening niet doorslaggevend is voor het wel of niet doorgaan met LPF of het wel of niet stemmen op Pim Fortuyn. Wie ik wel uitlach zijn de hypocrieten die zijn ontreddering probeerden te misbruiken om een concurrerende partij onderuit te halen. Op overigens net zulke emotionele gronden als die waarvan ze Pim Fortuyn stemmers beschuldigen als ze een keuze maken voor Pim Fortuyn.
Dus volgens de hypocriete norm was het 'goed want emotioneel' te zijn en de partij op te heffen maar 'fout want emotioneel' om erop te stemmen.
quote:De LPF leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!!
Op vrijdag 10 mei 2002 19:21 schreef HiZ het volgende:
Nu bij twee Vandaag; de oudste broer van Pim Fortuyn nu bij 2 Vandaag in een interview.'Ik heb de situatie aanvankelijk verkeerd ingeschat, ik was bang dat mensen helemaal niet zouden gaan stemmen. Maar nu wil ik ze oproepen te gaan stemmen op LPF, zelfs op Pim'
Ik lach me dood, de oproep tot opheffing van de LPF wordt nu dus ondersteund door uitsluitend 'Harry Mens' en Groen Links stemmers. Leuker wordt het niet, wel lachwekkender.
Aan de andere kant mocht een facist o.i.d. de macht bij LPF grijpen om het maar eens extreem te stellen dan hebben de pro-lpf stemmers een probleem. Immers LPF zou wel eens flink groot kunnen worden. Dit zou Pim dan nooit gewenst.
Kortom het blijft moeilijk.
De eerste reaktie van Marten is natuurlijk ingegeven door andere motieven. Hij verliest zijn broer en denkt in eerste instantie van mn broer is dood laat het hier nu eindigen en laat hij rusten in vrede en niet dat er later nog gesodemieter komt met LPF en dat daarbij zijn dode broer weer ter sprake wordt gebracht op een mogelijk negatieve wijze. Hij wil gewoon het hoofdstuk afsluiten. Lijkt me logisch.
Nadat hij er eens goed over na heeft gedacht, mogelijk ook met de familie gesproken. (ik heb geen enkel idee) bestefte marten vermoedelijk dat het natuurlijk Pim's strijd is geweest, zijn missie om Nederland te helpen. Om de zaken hier beter te maken en dat zowel voor blank als zwart. Gewoon beter leefbaarder maken van dit land. Een spiegel voor velen en een antwoord voor de zwevers. Kortom LPF stemmen is Pim's missie afmaken, zo moet hij gedacht hebben.
Ik doe maar een gooi trouwens. Ik heb de bewuste uitzending niet gezien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe iemand denk in dit soort situaties.
quote:Is het dan niet net zo bedenkelijk om luidkeels partijpropaganda te verkondigen bij de herdenking van Heer Fortuyn ("Pim Fortuyn was de nieuwe messias, stem LPF! Geef de moordenaars geen kans!")...
Op vrijdag 10 mei 2002 19:52 schreef HiZ het volgende:
En ik lach niet Marten Fortuyn uit, hoewel ik vind dat zijn mening niet doorslaggevend is voor het wel of niet doorgaan met LPF of het wel of niet stemmen op Pim Fortuyn. Wie ik wel uitlach zijn de hypocrieten die zijn ontreddering probeerden te misbruiken om een concurrerende partij onderuit te halen.
"Wim Kok neem je rotzooi mee!"?
quote:De vraag is volstrekt irrelevant; of het netjes is of niet, er is geen regel die zegt dat het niet mag. Of ik het fatsoenlijk vind of niet doet er niet toe.
Op vrijdag 10 mei 2002 20:25 schreef FuTilE het volgende:[..]
Is het dan niet net zo bedenkelijk om luidkeels partijpropaganda te verkondigen bij de herdenking van Heer Fortuyn ("Pim Fortuyn was de nieuwe messias, stem LPF! Geef de moordenaars geen kans!")...
"Wim Kok neem je rotzooi mee!"?
Dit hele topic heeft overigens niks met 'fatsoen' te maken maar met het feit dat de hypocriete groep van mensen die hier liep te pleiten voor opheffing van de LPF, zogenaamd omdat de familie dat wilde, maar in werkelijkheid omdat ze in hun broek doen bij het idee dat 'het gepeupel' een keuze doet die zij vanuit hun elitaristische denken afkeuren, nu lekker in z'n hemd staat.
quote:Dat heeft wellicht 'n rol gespeeld, maar enige ratio heeft de betreffende hypocrieten misschien ook ingegeven dat het inderdaad niet zo'n slimme keuze is om op een partij te stemmen die voornamelijk leunde op de welbespraaktheid en lefgozerij van één enkel individu met plannen waarvan de levensvatbaarheid nog niet aangetoond was, en die bovendien een grote kans maakt op complete desintegratie op de lange termijn... Jij kunt het in dat opzicht hypocriet noemen, maar dat wil niet zeggen dat het daarom per sé zo is.
Op vrijdag 10 mei 2002 20:36 schreef HiZ het volgende:[..]
De vraag is volstrekt irrelevant; of het netjes is of niet, er is geen regel die zegt dat het niet mag. Of ik het fatsoenlijk vind of niet doet er niet toe.
Dit hele topic heeft overigens niks met 'fatsoen' te maken maar met het feit dat de hypocriete groep van mensen die hier liep te pleiten voor opheffing van de LPF, zogenaamd omdat de familie dat wilde, maar in werkelijkheid omdat ze in hun broek doen bij het idee dat 'het gepeupel' een keuze doet die zij vanuit hun elitaristische denken afkeuren, nu lekker in z'n hemd staat.
quote:Ah, inderdaad, je kunt die mening toegedaan zijn. Dat het niet verantwoord is om te kiezen voor Pim Fortuyn. Maar punt is dat dat één mening is, de andere mening is dat het wel verantwoord is om te kiezen voor Pim Fortuyn. Door niet de discussie aan te gaan waarom je wel of niet voor hem zou stemmen, maar je te verstoppen achter het argument dat het 'niet netjes zou zijn tegenover de familie', terwijl het je gewoon gaat om het feit dat je er tegen bent om andere redenen, dat is hypocriet.
Op vrijdag 10 mei 2002 21:18 schreef FuTilE het volgende:[..]
Dat heeft wellicht 'n rol gespeeld, maar enige ratio heeft de betreffende hypocrieten misschien ook ingegeven dat het inderdaad niet zo'n slimme keuze is om op een partij te stemmen die voornamelijk leunde op de welbespraaktheid en lefgozerij van één enkel individu met plannen waarvan de levensvatbaarheid nog niet aangetoond was, en die bovendien een grote kans maakt op complete desintegratie op de lange termijn... Jij kunt het in dat opzicht hypocriet noemen, maar dat wil niet zeggen dat het daarom per sé zo is.
En aan die hypocrisie heb ik me, en ik denk een hele massa Pim Fortuyn en LPF stemmers zich, de afgelopen dagen doodgeërgerd.
quote:Het nieuwe emotionele thema is 'lijkenpikkerij'? Waarom durf je niet gewoon te zeggen dat je er al tegen was en dat jij zijn dood misbruikt als argument om maar niet te stemmen op zijn partij?
Op vrijdag 10 mei 2002 21:42 schreef Schorpioen het volgende:
Maar wat heeft die hele LPF dan nog te melden? Toen PF nog leefde was het al een zielig zooitje kontenlikkers zonder eigen mening leek het wel. Geen eigen standpunten, maar alleen met oogkleppen Pimmetje achternalopen.
Ik vind het dan ook wel erg goedkoop en eigenlijk gewoon gore lijkenpikkerij om nu op te roepen om op LPF te stemmen "want dat had Pim zo gewild." Vieze manipulatie is het!
Maar goed, we leven in een vrij land, en als de LPF zometeen groot wordt dan pleurt hij toch binnen de kortste keren uitelkaar door interne strubbelingen, dus dan hebben al die stakkers die op LPF hebben gestemd alsnog hun stem weggegooid.
Als er al sprake is van lijkenpikkerij dan is het aan de kant van de mensen die Pim Fortuyn levend al niet zagen zitten.
quote:Ik ben altijd blij als er mensen zijn die inside information kunnen geven over de LPF en die zich superieur voelen aan mensen met een andere mening. Echt heel goed van je!
Op vrijdag 10 mei 2002 21:42 schreef Schorpioen het volgende:
Maar wat heeft die hele LPF dan nog te melden? Toen PF nog leefde was het al een zielig zooitje kontenlikkers zonder eigen mening leek het wel. Geen eigen standpunten, maar alleen met oogkleppen Pimmetje achternalopen.
Ik vind het dan ook wel erg goedkoop en eigenlijk gewoon gore lijkenpikkerij om nu op te roepen om op LPF te stemmen "want dat had Pim zo gewild." Vieze manipulatie is het!
Maar goed, we leven in een vrij land, en als de LPF zometeen groot wordt dan pleurt hij toch binnen de kortste keren uitelkaar door interne strubbelingen, dus dan hebben al die stakkers die op LPF hebben gestemd alsnog hun stem weggegooid.
quote:Wie zei dan 'dat het niet netjes zou zijn tegenover de familie'? (Serieuze vraag, heb ik nergens gelezen/gezien).
Op vrijdag 10 mei 2002 21:51 schreef HiZ het volgende:
Door niet de discussie aan te gaan waarom je wel of niet voor hem zou stemmen, maar je te verstoppen achter het argument dat het 'niet netjes zou zijn tegenover de familie', terwijl het je gewoon gaat om het feit dat je er tegen bent om andere redenen, dat is hypocriet.
Overigens denk ik wel dat de gevestigde partijen hier een very thin line aan het bewandelen zijn. Het is deels afgedwongen hypocrisie, want wat moet je als politicus nog zeggen wanneer iets als dit gebeurd is, iets waarvan hele mensenmassa's beweren dat het eigenlijk jouw schuld is? Je moet constant laveren tussen duidelijke standpunten innemen en je in je lot schikken, daarbij het risico lopend dat je nog meer olie op het vuur gooit. En dat in de laatste week van de verkiezingen, waarbij toch enige haast geboden is om te zorgen dat er niet op irrationele gronden besloten wordt tot een poreuze volksvertegenwoordiging. Geen makkelijke opgave...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |